Oletko joskus juopunut hengestä?

Nouse, ole raitis!

Jos olet humaltunut, et ole kokenut Oikean Jumalan Pyhän Hengen vaikutusta, vaan jotain vierasta ja vaarallista.

Pyhä Henki ei koskaan vaikuta humaltumista. Hän on raittiuden Henki. 2 Tim. 1:7. Efes. 5:18,19.
Pietari ojensi välittömästi sellaisia, jotka sanoivat Pyhän Hengen kasteen saaneita humaltuneiksi. "Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette." Apt. 2:15.
"Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo." 1 Tessal. 5:8.

21

654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhutko kielillä?

Baabelin uskonnosta juovutaan!

Monet kristityt vääristävät Jumalan pyhiä asioita väärän opetuksen johdosta. Mm. Efes. 5:18 on saatu näyttämään aivan muulta kuin mitä siinä opetetaan. Siinä ei sanota, että "älkää juopuko viinistä, vaan juopukaa Hengestä". Tuollaista vääristelyä ei saa hyväksyä. Efes. 5:18 sanoo selvästi, ettei uskovan sovi juopua, vaan täyttyä Hengellä ( = raittiuden Henki), joka ei koskaan vaikuta hengellistä humalatilaa, vaan päinvastoin, selväjärkisyyttä.
      Paavali ei missään tilanteessa ollut juopuneen kaltainen, vaikka jumalattomuuden tilassaan kaatuikin Herran pyhyyden eteen. Apt. 9:1, 4.
      Sana raittius ( kreik. nefo) tarkoittaa ennen muuta alkoholista kieltäytymistä. Mutta sen hengellinen merkitys on, että tulee olla raitis "sekä kirjaimellisesti että vertauskuvallisessa mielessä" (Iso Raamatun Tietosanakirja).
      "Ole sinä raitis (nefo) kaikessa..!" 2 Tim. 4:5.
      Seuraavassa linkissä Raamatun sanan pohjalta syntynyt opetus Pyhän Hengen kasteesta sekä sitä seuraavasta merkistä ja muistakin armolahjoista:

http://Jeesus-on-Herra.com/?p=222

• * Opetat väärin ! Hehän olivat Hengestä humaltuneet, muttei viinasta, niin kuin he luulivat, ja siitä Pietari heitä valisti, eikä suinkaan tehnyt tyhjäksi Hengestä "humaltumista" ? Olen itse , varsinkin, kun eka kerran täytyin Pyhällä Hengellä, olin onnesta sekaisin, onneksi oli uskovaisia ympärillä, jotka ymmärsivät onneni huuman ! Ja se on kestänyt tähän asti, samaa onnea koen silloin tällöin aivan sitä odottamatta, kaikkien vaikeuksienkin keskellä soi sydämessä laulu. " Olen onnellinen, olen onnellinen, sillä Jeesuksen oma mä oon." Se on yliymmärryksen käyvää onnellisuutta, ei sitä voi selittäää, sitä vaan saa, ja usein ihanana yllätyksenä ja ihan missä vaan ja koska vaan.Henki ei ole sidottu olosuhtaisiin, Jolla uskovalla ei tätä ole, ano ihmeessä, kyllä Jumala lupauksensa mukaan antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä halajavat ja janoavat ! Ja se ilo on ja tulee juuri siitä, että Jeesus on ihmeellinen ja maksanut syntivelkamme viimeistä piirtoa myöten. Se ilo ei ole itsestä kumpuavaa, eikä ole lunollista , "lottovoittajan" iloa, se on paljon suurempaa ja pysyvämpää. ja kyllä se ilo kestää lotto voitotkin . Älä sinäkään rajoita Pyhän Hengen osallisuutta yhdenkään uskovan osallisuudesta Pyhään Henkeen ! Varo sitä tekemästä, kun Jumalan isäntänä hääräät ! Se se on vaarallista, estää Pyhää Henkeä ja rajata Hänet omiin mittoihisi sopivaksi ! Mutta risitin hullutus onkin Jumalan voima meille, jotka uskomme . Te rajoittajat olette aina omia sääntöjänne sanelemassa, ja määräilemässä, jopa Pyhää Henkeä, puhutte Jumalasta suureen ääneen, mutta kiellätte sen voiman, rajoittalmalla milloin missäkin PH:n antimien suhteen. " Kielillä puhumista älkää estäkö, Henkeä älkää samuttako!" Ja sinä olet kanssa niitä vaahtosamuttajia, joka ei itse ole saanut, etkä antaisi toisillekaan.

• 33/38 Raamatussa ei

ole juopumusta Hengestä.

Jos löydät jostain Raamatusta yhdenkin kohdan, jossa opetetaan, että kristittyjen tulisi muka humaltua Pyhästä Hengestä, niin ostan heti sellaisen Raamatun ja heitän tämän 33/38 käännöksen pois.

• Raitis H.

Aamen.
        Onnellisuus raittiuden Hengen vaikutuksessa on kaukana humalatilasta. Humaltuminen on aina sopimatonta, epäraittiiden touhua.

• onko hyvä olo

Ei ihme ettei humallu , päivät päästytein sekoillaan sanassa samat heppulit 24/7 h näikö kerkivät nukkumaan johan unen puutteestakin menee pää sekaisin älyttömästä hokemisesta täyttä potaskaa

• Raitis mies

Raitis uusi vuosi alkamassa.

Suosittu linkki tänä vuonna on ollut:
      http://eroakirkosta.fi
      Saakoon sama suosio jatkua ja lisääntyä vuotena 2015.

• Lightning Star

"Väärä viini" juovuttaa.

Se katsoo näkyväiseen maailmaan, ihmiseen ja siihen mitä ihminen on. Sen juojien turva on toinen ihminen toiselle, se pitää katseensa huolissa ja murheissa, eikä sen juojilla ole todellista turvaa Herrassa. Väärä viini sokaisee sen juojat. Kuin haaksirikkoiset avomerellä sen juoneet ovat, vailla perustusta, vailla totuutta. Valhe juovuttaa, sitoo, orjuuttaa... se on totuuden vastakohta.

• Lightning Star

Valhe on kuin myrkky. Se pistää kantapäähän, sen vaikutusta ei sen kantaja ensin huomaa, kunnes se on levittäytynyt kaikkialle; tuhoten, särkien, tehden tuhojaan. Valheen viini on pilalle käynyttä, eikä sen juoja saa kuin hetkellistä lohtua murheisiinsa.

Totuus ei ole uskonnoissa. Totuus on tullut vapauttamaan ihmiset uskonnoista, Jumalan Pojan tarjoamaan vapauteen.

• hellari...

Pietari noin kuudennen hetken vaiheilla katolle rukoilemaan.
      Ja hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa. Mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin.
      Ja hän näki taivaan avoinna ja tulevan alas astian, ikäänkuin suuren liinavaatteen, joka neljästä kulmastaan laskettiin maahan.
      Apt. 10: 8- 11.

Mitä tämä sitten on? Ei Pyhä Henki ainakaan sekopäätä ihmisestä tee vaan Hengen voimassa astikin toimivat H.
      En koe fyysisesti Hengen vaikutusta, mutta olen kyllä arka mestaroimaan, miten Hän yksilöllisesti itsekutakin ohjaa. Ei kaikki näe näkyjä, profetoi, ym.

• Raittiisti Uvuoteen

Kukaan ei tule humalatilaan Pyhän Hengen vaikutuksesta. Vieras henki tekee sellaista.
      Pyhä Henki on "raittiuden henki". 2 Tim. 1:7.

• Rukiista leipää

Uuteen vuoteen näillä eväillä.

• Usko Toivonen

Tähän on syytä laittaa kokonaisuudessaan tuo tekstikohta Apostolien teoista.

4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
      5. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
      6. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
      7. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
      8. Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
      9. Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
      10. Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
      11. kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
      12. Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
      13. Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
      14. Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
      15. Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
      16. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
      17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
      18. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.

Eli tapahtuma oli kaikelle kansalle ja myös juutalaisille kirjanoppineille
      hyvin merkillinen, ja aiheutti reaktiot.

Teksti ei kerro, ketkä, tai mikä ryhmä oli näitä pilkkaajia, jotka pilkkasivat Pyhän Hengen vaikutusta juopumuksen tilaksi.

Näen kuitenkin tässä keskusteluketjussa hieman samaa.

On ihmisiä, jotka omasta näkökulmastaan käsin, ovat valmiita pilkkaamaan
      Pyhän Hengen toimintaa tässä ajassakin, ja niin on varmasti ollut tuosta Pyhän Hengen vuodattamisesta lähtien.

Pietari joutui hurmoksiin Pyhän Hengen vaikutuksesta.
      Pietari oli hurmoksissa, mutta ei humalassa, kun hänelle Jumala antoi ilmoituksen:

"Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi". ( Apt. 10. )

Pyhä Henki on raittiuden Henki, ei pilkkaajien henki.

• Jeesus on rakas

Raamattu opettaa:

"Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa irstas meno, vaan juopukaa Pyhästä Hengestä."

Uudestisyntymän yhdeytessä sain juopua Pyhästä Hengestä ja siitä juopumuksesta on jo yli 10v ja vieläkin olen "juovuksissa" siis hyvänolon vallassa ja ilo senkunvain kasvaa.

• Johannes7

Moikka! :)

Raamatussa ei itseasiassa lue noin. Siteeraamasi kohta on Efesolaiskirjeestä ja sen sanoma on hyvin selkeä:
        "Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä" (Ef. 5:18)
        Hengellä täyttyminen on juopumisen VASTAKOHTA, koska Pyhä Henki on raittiuden Henki (1. Tess. 5:6, 2. Tim. 1:7) ja yksi Hengen hedelmistä on itsensähillitseminen. (Gal. 5:23) Paavalin mukaan väärää hedelmää, eli sitä hedelmää jota meidän 'liha' rakastaa, on muun muassa juopumus. (Gal. 5:21; suomenkieliset käännökset yleensä johtavat tässä asiassa hiukan harhaan ja niissä lukee vain 'juomingit', vaikka kreikankielen sana tarkoittaa selkeästi 'juopumusta'. Esimerkiksi King James version on kääntänyt kohdan asianmukaisemmin.)

Mä en halua rajoittaa Pyhän Hengen työtä - päinvastoin. Mä koen, että tämä 'hengestä juopumis' -ilmiö on nimenomaan rajoittamassa Hengen toimintaa. Pyhä Henki voi täyttää ihmisiä ja Jumalan voimakkaan läsnäolon voi kokea, koska Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta meillä on todellinen mahdollisuus saada yhteys Jumalan kanssa, mutta mikään Pyhän Hengen ilmenemismuodoista ei voi olla ristiriidassa Raamatun kanssa.

SIU! <3

• Raitista uutta vuott

Jos olet juovuksissa, et ole Pyhän Hengen vaikutuksessa. Juoppous on aina kieltesitä ja rumaa, johon Pyhä Henki ei johdata.

• Ei luopumusta

Juopumus on yhtä kuin luopumus!

• Bovee
        Ei luopumusta kirjoitti:

Juopumus on yhtä kuin luopumus!

nykyaan on suuri ropleema kun on menetetty Pyhan henken voitelu etupaassa huipu saarnajat ON LASI KANTISESTA VOITELU

• Vanhin

Onko omakohtaista kokemusta Pyhästä Hengestä. Olen huomannut aikojen kuluessa, että suurimmat asiantuntijat ovat ne, jotka eivät tiedä mitään Pyhästä Hengestä ja lahjoista. Heillä on yleensä negatiivinen käsitys ja pelko tässä asiassa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17003
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4734
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      140
      1969
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1579
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1449
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1194
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1109
    Aihe