Raamatunmukaisesti voit välttää tekstin kohtalon, mutta miten?
Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
Mitä pääsyvaatimuksia ?
20
94
Vastaukset
Tässä sitä edeltävät jakeet Mt. 25 luku:
"Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat,
ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.' Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'."
Erotin erikseen tuon KAIKKI KANSAT. Kansoista on tässä kyse, ei meistä yksilöinä. Ei se silti sulje pois meidän velvollisuudesta tehdä hyviä tekoja Herrassa yksilöinäkin.Lisäisin vielä, että Jeesus varmaankin tarkoitti Israelia ja sen vainoojakansoja. Joku viisaampi voisi korjata ja/tai jatkaa.
- etc,etc,etc.
" Kaikki kansat hänen eteensä ",mutta mikään kansa ei pelastu pelkästään " KANSANA ",vaan kansoista tulleista yksilöistä ,koska jokainen yksilö on vain vastuussa omista teoistaan taikka tekojen jättämisistä .On myöskin muistettava ne henkilöt joille tämä oli esitetty. Meille ei sitä ole esitetty .Me emme ole apostoleita,emmekä opetuslapsia samassa mielessä kuin senaikaiset olivat.Heille oli myöskin vuodatettu pyhää henkeä, mistä me emme ole osallisia .
Ja kirjat avattiin,etc,etc,etc. - vanha ikämies
magda-sisko kirjoitti:
Lisäisin vielä, että Jeesus varmaankin tarkoitti Israelia ja sen vainoojakansoja. Joku viisaampi voisi korjata ja/tai jatkaa.
Vaikka israelin muinaisesta kansasta onkin valittuja pappis-suvuista taivaallisiin joukkoihin,niin se ei koske ollenkaan nyky-israelia,mikä on tahallisesti ymmärretty väärin,jopa kristikunniltakin .Juutalaiset menettivät erikois-oikeutensa liittymällä ylipappiensa kanssa jeesuksen murhaan.Mikään ei ole selvempää .Jumalako suosisi kansaa joka tappoi hänen poikansa. LOL. Älkää naurattako ikämiestä , menee vatsa löysille .
- Vanha nuori täti
vanha ikämies kirjoitti:
Vaikka israelin muinaisesta kansasta onkin valittuja pappis-suvuista taivaallisiin joukkoihin,niin se ei koske ollenkaan nyky-israelia,mikä on tahallisesti ymmärretty väärin,jopa kristikunniltakin .Juutalaiset menettivät erikois-oikeutensa liittymällä ylipappiensa kanssa jeesuksen murhaan.Mikään ei ole selvempää .Jumalako suosisi kansaa joka tappoi hänen poikansa. LOL. Älkää naurattako ikämiestä , menee vatsa löysille .
Muutenhan tuo menisi, mutta kun ei se mene niin.
Tikahdu nauruusi vaan, mutta Jeesus tuli mailmaan ja tiesi kyllä tullessaan, miksi?
Pelastamaan ihmisiä.
Joh.3:16
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.
17. Sillä ei Jumala lälähettänyt Poikaansa maailmaan, tuomitsemaan maailmaa, mutta että maailma pitää hänen kauttansa vapahdettaman.
18. Joka hänen päällensä uskoo, ei häntä tuomita*; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu; sillä ei hän uskonut Jumalan ainoan Pojan nimen päälle. - toivoa odotellessa
Juuri niin. Kun vain itse en saisi sitä viimeistä tuomiota päätyä ikuisesti maan multaan ,koskaan enää olla osana nautittavasta elämästä maan päällä .Siellä mullassa ei ole tulta eikä tulikiveä, maan matosia ainoastaan.Ei tuntoa,ei tietoa ,tyhjyyttä ikuisesti.Kauhea tilanne ,mennä läpi viimeisen kuoleman, ilman mitään toivoa. " Siellä tulee olemaan itku ,ja hammasten kiristys ".Miksi minä en voinut uskoa Jumalaan ,kun siihen oli tilaisuus .
Ikuisen elämän menettäminen ,seuratessa muiden arvollisten iloitsemista,se voisi tuntua " He-l-ve-tin tulelta ".
- Kyllä/ei/eos.
Oliko liian helppo kysymys aloituksessa?
Tulin vastaus niin nopeasti, niin sillä vaan. - Hän teki palveluksen
- Paras jouluvieras
Hän teki palveluksen.
Kiitos. Täysosuma aloituksen tekstiin.
Kuuntelin ja liikutuin.
"Et tullutkaan Vieras kertoo:
Olin luonas tänään kolmasti
Hyvää joulua ja kiitos sydämestäni
Mestari on tulossa kylään meille
Hän on ilmoittanut minulle sen varmasti
Mestari on tulossa tänään meille
Voiko jouluvieras olla enää parempi" - väärät profeetat
Paras jouluvieras kirjoitti:
Hän teki palveluksen.
Kiitos. Täysosuma aloituksen tekstiin.
Kuuntelin ja liikutuin.
"Et tullutkaan Vieras kertoo:
Olin luonas tänään kolmasti
Hyvää joulua ja kiitos sydämestäni
Mestari on tulossa kylään meille
Hän on ilmoittanut minulle sen varmasti
Mestari on tulossa tänään meille
Voiko jouluvieras olla enää parempi"Työpaikkasiko mestari on tulossa.Jos viittaat Jeesukseen , joka on ylösnoussut,ja istuu isän oikealla puolella , niin sitten sen saavat nähdä kaikki kansat maapallolla .Se tulee olemaan suuremmoisen vaikuttava tilanne ,mutta ei ole tarkoitettu kenellekkään yksityiseen visiittiin .Jos pysyttäisi välillä raamatun ennustuksissa,se olisi kiitettävää, ainakin aluksi ?
- Että semmosta nyt
väärät profeetat kirjoitti:
Työpaikkasiko mestari on tulossa.Jos viittaat Jeesukseen , joka on ylösnoussut,ja istuu isän oikealla puolella , niin sitten sen saavat nähdä kaikki kansat maapallolla .Se tulee olemaan suuremmoisen vaikuttava tilanne ,mutta ei ole tarkoitettu kenellekkään yksityiseen visiittiin .Jos pysyttäisi välillä raamatun ennustuksissa,se olisi kiitettävää, ainakin aluksi ?
väärät profeetat.
Sitä ei ole sitten tullut kuultua Pyhästä Hengestä.
Ei oo tullu tietoo saatua, että mikä tai kuka on Pyhä Henki?
Isän ja Pojan Pyhän Hengen nimeen.
- offi10001
EU VAURASTUU !
Ja rikkaudessaan kaataa kansoja työttömyyteen .velkavankeuteen ja kokonaan yhteiskunnanulkopuolelle tyrkkää , ei ojenna kättään luisuvalle.
Hurstin pöytään apetta kantaa ja näin auttaa muka vähintä veljeään , usotko jotta vähin veli voi matkata Hurstin pöytään?
Monilla on huomisissa pään kivistys ja kenelle kuuluisikkaan Raamatun mukaan hampaitten kiristys.
Arvaan 50 miljaardin miehelle Kattaselle soattaapi olla omijaan. Pääsyvaatimuksia meille pakanayksilöille:
Ap. t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
2. Tim. 3:15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Yksinkertaista, eikö vain. Usko Jeesukseen.- Vastaus löytyy
Tuosta Raamatun kohdasta myös, jos sen osaa lukea ?
Lähtökohta on se, että vain OMAKOHTAISEN uskon kautta voi pelastua !
Mutta siellä siis lukee "Isäni siunatut" ja että"silloin vanhurskaat" !
Siis uudestisyntynyt uskova, eli Hengellinen vain, voi toimia Jumalan tahdossa ja Hengen johdossa, eli uskosta osaton ja uudestisyntymätön, eli Hengetön ei kykene valetamaan ns. Jumalan valmistamissa valimiissa teoissa, siis Herran teoissa, se on uskosta osattomalle eli uudestisyntymättömäälle mahdottomuus !
Siis uskosta osaton ei kykene YHTEENKÄÄN Jumalan valmistamaan tekoon, kuten Raamattu opettaa:
10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Tärkeää on tuossa seuraava kohta " Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta" !!!
Siis uskosta osaton ei voi tehdä IKINÄ mitään Vanhurskasta, sillä uskovallakin siis on vain ns. lahjavanhurskaus(Kristus ja Hänen tekonsa), ja vain Kristuksessa voimme tehdä vanhurskaita tekoja, jotka teot siis eivät ole omia takojamme, vaan Jumalan valmistamia ja valmiita Jumalan tekoja, joissa vain vaellamme !
Uskosta osattoman on siis täysin mahdotonta valetaa Jumalan teoissa, eli vaeltaa Hengessä, kun hänellä ei Henkeä ole !
Siis uskosta osaton EI KYKENE SITEN YHDEN YHTEEN Vanhurskaaseen tekoon, koska Herra ei Henkensä kautta niitä voi vaikuttaa ja aikaan saada !!!
Mutta uskova siis monesti ei edes itse tiedä eikä huomaa sitä, millon hän on Hengessä vaeltanut ja siten vaeltanut niissä Jumalan valmistamissa ennalta valimistetuissa teoissa, jotka eivät siis ole uskova omia tekoja, vaan kuten Sana opettaa:
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Siis Jumala ensin vaikuttaa sen tahtomisen, ja silloin uskova ei usein huomaa sitä, mistä se halu edes syntyi ! :)
Sen Jumalan synnyttämän haluamisen kautta Jumala vaikutta sitten sen tekemisen, ja siten KAIKKI on lähtöisin Jumalasta ja Jumalan tekoa, jossa uskova jopa siis huomaamattaaan vaeltaa, ja siksi nuokin lahja vanhurskaat, eli uskovat ihmettelevät jopa sitä, että milloin he muka ovat onnistuneet oikein toimimaan, mutta KAIKKI siis on Jumalan vaikuttamaa ja siten Jumalan tekoa !
Mutta Jumala ei siis voi vaikuttaa uskosta osattomassa tahtomista ja tekemistä, kun uskosta osaton ei ole Jumalan lapsi, vaan on yhä tämän maailman valtiaan lapsi, ja uskovalla siis on Pyhä Henki joka vaikuttaa hänessä, mutta uskosta osattomalla ei Henkeä ole !
Ihmisen omat hyvät teot eivät kelpaa Jumalalle, vaan vain Kristus ja Hänen tekonsa, ja uskova siis vain voi vaeltaa niissä Jumalalle kelpaavissa teoissa ja Jumalan Vanhurskaudessa, joka on siis Kristus ja Hänen tekonsa !
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Pääsyvaatimus on siis Jumalan lapseus, ja syntien sovitus, jossa saamme Lahjaksi Pyhän Hengen ja Elämän ! - Tää on hyvä
En tiedä miksi Jumalan pelastava armo osui kohdalleni.
2Moos. 33:19
Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."
Luojamme toteuttaa aivoituksensa.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa&kirjat=kr- UUDENVUODEN PUHETTA
Herralla on jokaiselle suunnitelma. Voimme sen löytää tai voimme sitä paeta koko elämämme."Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."
Jumalan suunnitelmassa eläminen antaa nimenomaan ilon Herrassa . Jeesus sanoi
Fil. 4:4
Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
VANGINVARTIJALLEKIN OLI PELASTUS
Paavali ja Silas vankilassa
16 Kun taas olimme menossa rukouspaikalle, kohtasimme orjatytön, jossa oli tietäjähenki ja joka ennustamalla hankki isäntäväelleen hyvät rahat.
17 Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!" [Mark 5:7]
18 Näin hän teki useana päivänä, kunnes Paavali menetti kärsivällisyytensä, kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinua: lähde hänestä!" Siinä samassa henki lähti. [Mark. 16:17; Luuk. 4:41]
19 Mutta kun tytön isännät huomasivat, ettei heillä enää ollut toivoa tuloista, he ottivat Paavalin ja Silaksen kiinni ja raahasivat heidät torille viranomaisten luo.
20 Kaupungin hallitusmiesten edessä he sanoivat: "Nämä miehet aiheuttavat levottomuutta kaupungissamme. He ovat juutalaisia
21 ja opettavat tapoja, joita meidän ei ole lupa omaksua eikä noudattaa, koska olemme roomalaisia."
22 Kansakin nousi heitä vastaan. Hallitusmiehet käskivät repiä heiltä vaatteet päältä ja ruoskittivat heidät. [2. Kor. 6:5, 2. Kor. 11:25; 1. Tess. 2:2]
23 Kun heidät oli perin pohjin piesty, heidät teljettiin vankilaan. Vartija sai määräyksen valvoa heitä tarkoin, [2. Kor. 11:23]
24 ja niinpä hän saamansa käskyn mukaisesti vei heidät vankilan perimmäiseen soppeen ja vielä varmuudeksi pani heidät jalkapuuhun.
25 Keskiyön aikaan Paavali ja Silas rukoilivat ja laulaen ylistivät Jumalaa, ja toiset vangit kuuntelivat heitä.
26 Yhtäkkiä tuli raju maanjäristys. Vankilan perustukset järkkyivät, kaikki ovet lennähtivät auki, ja kaikkien kahleet irtosivat. [Ap. t. 5:19, Ap. t. 12:7]
27 Vartija havahtui unestaan, ja kun hän näki vankilan ovet selkoselällään, hän luuli vankien karanneen ja tempasi miekan surmatakseen itsensä.
28 Silloin Paavali huusi kovalla äänellä: "Älä tee itsellesi mitään! Me olemme kaikki täällä."
29 Vartija pyysi valoa, ryntäsi sisään ja heittäytyi vavisten Paavalin ja Silaksen eteen.
30 Hän vei heidät ulos ja kysyi: "Herrat! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?" [Ap. t. 2:37]
31 He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." [Luuk. 19:9]
32 He puhuivat sitten Herran sanaa hänelle ja koko talonväelle.
33 Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
34 Hän vei heidät kotiinsa ja kattoi heille ruokapöydän, ja yhdessä koko talonväkensä kanssa hän riemuitsi, kun nyt uskoi Jumalaan. [Luuk. 5:29]
35 Aamulla hallitusmiehet lähettivät oikeudenpalvelijoita tuomaan sanan: "Päästä ne miehet vapaaksi."
36 Vartija ilmoitti tämän Paavalille. Hän sanoi: "Hallitusmiehet ovat lähettäneet sanan, että teidät on päästettävä vapaaksi. Lähtekää siis, menkää rauhassa."
37 Mutta Paavali vastasi oikeudenpalvelijoille: "He ovat tutkimatta ja tuomitsematta julkisesti ruoskittaneet meidät, Rooman kansalaiset, ja heittäneet meidät vankilaan. Nytkö he vähin äänin toimittaisivat meidät täältä pois? Ei, tulkoot itse päästämään meidät täältä." [Ap. t. 22:25]
38 Oikeudenpalvelijat veivät Paavalin vastauksen hallitusmiehille, ja nämä säikähtivät, kun kuulivat miesten olevan Rooman kansalaisia.
39 He tulivat vankilaan, puhuivat suostutellen ja saatettuaan miehet ulos pyysivät heitä lähtemään kaupungista.
40 Vankilasta lähdettyään Paavali ja Silas menivät Lyydian luo. Tavattuaan siellä uskonveljiä he rohkaisivat näitä, ja sitten he lähtivät kaupungista. UUDENVUODEN PUHETTA kirjoitti:
Herralla on jokaiselle suunnitelma. Voimme sen löytää tai voimme sitä paeta koko elämämme."Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."
Jumalan suunnitelmassa eläminen antaa nimenomaan ilon Herrassa . Jeesus sanoi
Fil. 4:4
Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
VANGINVARTIJALLEKIN OLI PELASTUS
Paavali ja Silas vankilassa
16 Kun taas olimme menossa rukouspaikalle, kohtasimme orjatytön, jossa oli tietäjähenki ja joka ennustamalla hankki isäntäväelleen hyvät rahat.
17 Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!" [Mark 5:7]
18 Näin hän teki useana päivänä, kunnes Paavali menetti kärsivällisyytensä, kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinua: lähde hänestä!" Siinä samassa henki lähti. [Mark. 16:17; Luuk. 4:41]
19 Mutta kun tytön isännät huomasivat, ettei heillä enää ollut toivoa tuloista, he ottivat Paavalin ja Silaksen kiinni ja raahasivat heidät torille viranomaisten luo.
20 Kaupungin hallitusmiesten edessä he sanoivat: "Nämä miehet aiheuttavat levottomuutta kaupungissamme. He ovat juutalaisia
21 ja opettavat tapoja, joita meidän ei ole lupa omaksua eikä noudattaa, koska olemme roomalaisia."
22 Kansakin nousi heitä vastaan. Hallitusmiehet käskivät repiä heiltä vaatteet päältä ja ruoskittivat heidät. [2. Kor. 6:5, 2. Kor. 11:25; 1. Tess. 2:2]
23 Kun heidät oli perin pohjin piesty, heidät teljettiin vankilaan. Vartija sai määräyksen valvoa heitä tarkoin, [2. Kor. 11:23]
24 ja niinpä hän saamansa käskyn mukaisesti vei heidät vankilan perimmäiseen soppeen ja vielä varmuudeksi pani heidät jalkapuuhun.
25 Keskiyön aikaan Paavali ja Silas rukoilivat ja laulaen ylistivät Jumalaa, ja toiset vangit kuuntelivat heitä.
26 Yhtäkkiä tuli raju maanjäristys. Vankilan perustukset järkkyivät, kaikki ovet lennähtivät auki, ja kaikkien kahleet irtosivat. [Ap. t. 5:19, Ap. t. 12:7]
27 Vartija havahtui unestaan, ja kun hän näki vankilan ovet selkoselällään, hän luuli vankien karanneen ja tempasi miekan surmatakseen itsensä.
28 Silloin Paavali huusi kovalla äänellä: "Älä tee itsellesi mitään! Me olemme kaikki täällä."
29 Vartija pyysi valoa, ryntäsi sisään ja heittäytyi vavisten Paavalin ja Silaksen eteen.
30 Hän vei heidät ulos ja kysyi: "Herrat! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?" [Ap. t. 2:37]
31 He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." [Luuk. 19:9]
32 He puhuivat sitten Herran sanaa hänelle ja koko talonväelle.
33 Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.
34 Hän vei heidät kotiinsa ja kattoi heille ruokapöydän, ja yhdessä koko talonväkensä kanssa hän riemuitsi, kun nyt uskoi Jumalaan. [Luuk. 5:29]
35 Aamulla hallitusmiehet lähettivät oikeudenpalvelijoita tuomaan sanan: "Päästä ne miehet vapaaksi."
36 Vartija ilmoitti tämän Paavalille. Hän sanoi: "Hallitusmiehet ovat lähettäneet sanan, että teidät on päästettävä vapaaksi. Lähtekää siis, menkää rauhassa."
37 Mutta Paavali vastasi oikeudenpalvelijoille: "He ovat tutkimatta ja tuomitsematta julkisesti ruoskittaneet meidät, Rooman kansalaiset, ja heittäneet meidät vankilaan. Nytkö he vähin äänin toimittaisivat meidät täältä pois? Ei, tulkoot itse päästämään meidät täältä." [Ap. t. 22:25]
38 Oikeudenpalvelijat veivät Paavalin vastauksen hallitusmiehille, ja nämä säikähtivät, kun kuulivat miesten olevan Rooman kansalaisia.
39 He tulivat vankilaan, puhuivat suostutellen ja saatettuaan miehet ulos pyysivät heitä lähtemään kaupungista.
40 Vankilasta lähdettyään Paavali ja Silas menivät Lyydian luo. Tavattuaan siellä uskonveljiä he rohkaisivat näitä, ja sitten he lähtivät kaupungista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141612Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641589- 1331210
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525