Henki ja sielu

Henki

Tämän palstan Jyrki selvitti ateismiketjussa, että ihminen henki menee Jumalan luokse, kun ihminen kuolee. Sielu menee joko Jumalan luokse tai helvettiin.

Voisiko joku nyt avata, mitä eroa on hengellä ja sielulla? Onko sielu vuokralla hengessä? Miksi henki menee Jumalan luokse? Mitä Jumala tekee tyhjällä sieluttomalla hengellä?

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • offi10001

Uskonnoissa on monenlaisia vaihtoehtoja ja ne perustuvat uskomuksiin.

Mutta todellisuudessa on olemassa vai yksi henki ja se on sama niin ihmisissä kuin eläimissäkin , ilman minkäänlaista erottelua, se on Elämän henki , se on Pyhä Henki !

Pyhä Henki ilman kristinusko omimista ja varastamista sitä itselleen , ilman lahkolaisten jakelua heidän oppiinsa uskoville.

Pyhän Hengen ilmeneminen ei esiinny kirkumisena ei pyörtyilemisenä valhesaarnan vaikutuksesta, ei jännityksen vuoksi transsitilassa , jne.

Pyhä Henki tekee eläväksi ja kuolemassa se lakkaa .

• Henki*

En päässyt jyvälle selvityksestäsi. Pyhä Henki on kolmiyhteys, eikä ihmisen henki. Huomasin sinun kettuilevan eri ketjuissa?

• offi10001

Sanoin jotta uskonnoissa on moninaiset vaihtoehdot selityksineen.

Mikä on "KOLMIYHTEYS " ?

Kettuilua ei liene erilainen mielipide tai käsitys eri asioista !

• Sielu kupla.

Raamattu kieltää sielulättyjen syönin. 3Moos.17:14. Sillä kaiken lihan sielu on sen veri, jossa sen sielu on; sentähden minä sanon israelilaisille: Älkää syökö mitään lihan verta. Sillä kaiken lihan sielu on sen veri; jokainen, joka sitä syö, hävitettäköön.

• Ihminen on henki, sielu/persoona ja ruumis. Kun henki lähtee, ruumis kuolee ja sielu/persoona menee tuonelaan odottamaan ylösnousemusta ja viimeistä tuomiota. Paitsi että Kristuksen uskossa kuolleet ja Jeesuksen palatessa elossaolevat tullaan tempaamaan Karitsan häihin. Näin ymmärrän asiat.

1.Tess:
      4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
      4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
      4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Ilmestyskirja:
      20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
      20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
      20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
      20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
      20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
      20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
      20:7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
      20:8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
      20:9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
      20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
      20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
      20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
      20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
      20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
      20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

• Vaivanajan marttyyrit virkoavat, kun 1000-vuotinen maanpäällinen valtakunta perustetaan.

• offi10001

Muuten tuosta Johanneksesta !

Jo enne Hesekieliä oli Googit ja Maagogogit menneet ja Johannes sekoilee täysin Ilmestyskirjassa sekoittaen kaiken uskontotietouden ajatuksissaan, sanoisinko käsittämättömäksi älän mölöksi.

Ja varsinkin uskonnoissa on monenmoiset selitykset hengestä sielusta ja sen vaelluksesta, tässä ajassa eliölajista toiseen ja kristinuskossa se jakaantuminen tapahtuun uskon kautta.
      Joihin en tietenkään usko.

Minulle taas sopii miten asiat ovat olen osa luomakuntaa ja sen lainalaisuudet säätävät miten syntymiset ja kuolemiset tapahtuu ,- en niihin voi vaikuttaa hyväksyn ne sellaisina kuin ne täällä kohtaan, yritän selvitä tavallaan kuin tästä päivästä taas huomiseen ja olen onnellinen siitä että olen olemassa ja saanut mahdollisuuden tulla kokemaan tämän kaiken , jotenkin en vaan tunne tarvitsevani mitään illuusiota , koska edes lähi tulevaisuutta ei kristinuskoiset tiedä ,- ei yksikään profetia osu kohdalleen ,
      - kuinka sellaiset valehtelijat Jeesuksen nimiin voisivat tietää tämän elämän tuolle puolelle ?

• Henki*

Jyrki, meneekö uskovakin tuonelaan nukkumaan vai suoraan karitsan häihin? Miksi siten sanotaan jotain uskovasta, että hän pääsi taivaaseen? Vaikka menikin tuonelaan nukkumaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1454
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      55
      1397
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      106
      1114
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      121
      1071
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      76
      736
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      691
    7. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      114
      585
    8. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      572
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      558
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      515
    Aihe