Kauhajoki hyvä paikka asua? Pyh!

tympääntynyt asukas

Olen tässä joitain aikoja seurannut palstan keskustelua. Puhutaan asiasta ja asian vierestä. Mikäli olen ymmärtänyt oikein kepulaisilla on jotain tekemistä kaupungin ongelmien kanssa, mutta jostain syystä heidän arvosteluaan ei sallita?

Joka tapauksessa... Kauhajoki on huono paikka asua ja kasvattaa lapsiaan. Kaupungissa työskentelee osaamattomia ihmisiä eri aloilla. Kouluissa lapsemme saavat kehnoa opetusta ja kasvatusta. Monilla vanhemmilla ei ole ongelmaa sysätä kasvatusvastuunsa koululle ja minimoida oma vastuunsa näkemättä virheitänsä.

Joten eiköhän lopeteta keskustelu siitä, miten hyvä Kauhajoella on asua. Tänne ei kannata muuttaa, sillä kaupunkimme ei tarvitse potentiaalisia työntekijöitä. Työvoimapula ei ole todellinen, vaikka on haettu työvoimaa rekrytoimalla Vietnamista työvoimaa.

21

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskusuhteinen

Näin on. Minäkin olin vuoden työttömänä kortistossa. Yhtään työpaikkaa ei auennut. Samaan aikaan saman alan töitä teetettiin kökällä ja pimeänä. Muutenki jäi ihan gestapon päämajan mielikuva työkkäristä. Ei oo oikein tervettä touhua.

• Tuomiopäivänpasuuna

Joo se pikkuhitler KH on juuri sellainen...

• työn-orja

ja karenssia paukkuu!

• Koomajokinen

Koko kylä on niin perseestä, että huh ja plaah!

• Koomajokinen

Miksettä te koomajokeen tympääntyneet muuta pois? Itse asuin koomas yli 30v ja olin kyseiseen kylään niin kyrpiintynyt, että otin loparit vakityöstä ja muutin pois. Hetken olin omasta tahdostani työtön, mutta hain samalla työpaikkoja soittelemalla ja käymällä eri firmoissa. Nyt tällä hetkellä asun kaupungissa, jossa viihdyn ja on vakityöpaikka, joka sekin on mitä mainioin. Turha sitä työkkäristä on työtä odottaa. Itse on oltava aktiivinen, jos todella haluaa edes töitä! Kaikki on itsestä kiinni loppujen lopuksi.

• sakeeta touhua

Silti tämä oikein "SEINÄJOELLE" muuttanut oman elämänsä sankari jaksaa kirjoitella Kauhajoki-palstalle vuodesta toiseen. Heh heh. Outo tapaus.

• järki hoi
        sakeeta touhua kirjoitti:

Silti tämä oikein "SEINÄJOELLE" muuttanut oman elämänsä sankari jaksaa kirjoitella Kauhajoki-palstalle vuodesta toiseen. Heh heh. Outo tapaus.

Missähän kohtaa koomajokinen mainitsi muuttaneensa sjoelle? Itekki muuttaisin, jos työpaikka sieltä natsais.

• Koomajokinen

Joo samaa mietin kans! Tuntuu, että joittenki koomajokelaisten mielestä on rikos, jos muuttaa heille niin tärkeästä käpykylästä pois. Noh se on se kateus niitä kohtaan, jotka ei jämähdä paikoilleen. Käsittäkää nyt, että son kuollut paikka, joka on kohta kurikan sivukylä :)

• tunkiontuoltapuolen

Kyllä vain. Sellaisia reikäpäitä on Kauhajoella että heidän mielestään on rikos muuttaa pois heille tärkeästä käpykylästä. Minulla on siitä kokemusta. Erittäin kaksnaamaista touhua.

• tule kotiin

Jos sulla menee siellä paratiisi-Seinäjoella niin hyvin, niin miksi ylipäätään kirjoitat tänne? Taitaa vaan ikävä olla niin kova takaisin...

• Koomajokinen

Edelleenkään en vaikuta Seinäjoella! Toki se on ainut vaihto-ehto, jos E-P:lle joskus palaan. Teitä koomajokisia on vaan pakko potkia päähän, että saisitta jotain siä aikahan. Käykää baareissa ja tapahtumissa, kun joskus niitä siä joku jaksaa ja viitsii järjestää. Nykyään baaritki huutaa v-loppuisin tyhjyyttä! Tehkää asian eteen jotain ja lopettakaa itkeminen...

• ylpeä kansalainen! ;)

Kauhajoella koripallo menestyy! Jotain hyvää on.

• Koomaanen

Hyvä, hyvä, että patistat käyttämään palveluja, esim. juuri baareissa liikkumiseen. Eli näin saadaan virtaa Koomajokeenkin ja raha liikkuu. Ehkä narinakin vähenee, sitten joskus kymmenen vuoren päästä!

• Kauhajokinen

Jännä kun olet niin kyrpiintynyt Kauhajokeen, mutta silti käyt viikonloppuisin täällä baareissa. Miksi? Vähän taitaa olla kuitenkin ikävä tänne. Miksi itket täällä Kauhajoen tilaa, jos sinua ei vähääkään kiinnosta?

• Koomajokinen
        Kauhajokinen kirjoitti:

Jännä kun olet niin kyrpiintynyt Kauhajokeen, mutta silti käyt viikonloppuisin täällä baareissa. Miksi? Vähän taitaa olla kuitenkin ikävä tänne. Miksi itket täällä Kauhajoen tilaa, jos sinua ei vähääkään kiinnosta?

Toki se kiinnostaa, kun on kuitenki kauhajoelta kotoosin. Kyllähän siä tulee baareis poikettua silloin harvoin, kun siä porukoilla käy. Yritän vaan teitä siä asuvia käyttämään palveluita, mitä siä on tarjolla viä tällä hetkellä. Vielä 5 vuotta sitten baareiski kävi hyvin väkiä ja sai jopa jonottaakki. Nyt vaan nuoret räplää älyluurejaan ja muuta idiootti touhua v-loppusin. Viinaa ei enää osata juoda enää ollenkaa. Toista se oli meidän nuoruudes ja se näkyi myös katukuvas v-loppuisin. Siitä tuo kaikkien tuntema koomajoki kauhajoesta on saanut myös alkunsa :)

• kalkbacken

Mikähän olisi ongelmaton paikkakunta asua. Ei Kauhajoella ole sen vaikeampaa asua kuin muissakaan kaupungeissa. Suhteellisuuden tajua tuohon rutinaan.

• asdasdaawawda

Ei taida Suomesta löytyä... onhan niitä kuntia mitä valtio hemmottelee työpaikoilla, teollisuudella.. vaan ei Kauhajokea, Kauhajoelta on otettu pois kaikki. Juna-asemia myöten. On se ihme, että Kauhajoki näinkin hyvin sinnittelee vaikka valtio tekee kaikkensa paikkakunnan tappamiseksi.

• Keput hirteen

Jospa nämä hyvä-veli keput muuttaas pois niin saatas tämä paikkakunta uuteen nousuun..

• Vastuu jakoon

Kyllä huomaa että perussuomalaisten kannatus on laskemassa takaisin pienpuolueen lukemiin kun pitää vastuun kantajia haukkua. Koiratkin tapaa räksyttää puun juurella kun oravaa haukkuvat, samalla kuitenkin katse ylöspäin, ikäänkuin haukkumisen kohdetta kunnioittaen.

• kehut hirteen
        Vastuu jakoon kirjoitti:

Kyllä huomaa että perussuomalaisten kannatus on laskemassa takaisin pienpuolueen lukemiin kun pitää vastuun kantajia haukkua. Koiratkin tapaa räksyttää puun juurella kun oravaa haukkuvat, samalla kuitenkin katse ylöspäin, ikäänkuin haukkumisen kohdetta kunnioittaen.

Mitä vastuuta kepulainen on ottanut velkaa ja virkoja kavereille siinä ne.

• Mika M
        Vastuu jakoon kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että se mikä menee ylös, tulee aikanaan myös alas. Sama pätee
        puoluekannatukseen, urheiluun ja vaikkapa talouteenkin.
        Politiikan kurja puoli on sen olomuodossa, nimittäin se on ikäänkuin puolittain kokoonpuristumatonta nestettä ja toimii kuin vaimentamaton vesipatja. Jos kömpii
        toiselle puolelle vesipatjaa kultaharkkojen kanssa nukkumaan, niin vieressä nukkuva
        "kevyt poliitikko" huomaa nousevansa kuin itsestään ylös. Kaiken lisäksi, jos raskaampi poliitikko päättääkin lähteä aikaisin töihin, tulee patjassa tsunamiaallon
        (lue jytky ) tapainen aallokko, joka peittaa kaikki alleen. Gallupit mittaavat vain aallonkorkeutta, ne eivät kerro reaalitotuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1686
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      271
      1584
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      285
      1343
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1282
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      905
    6. 66
      874
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      863
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      46
      861
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      841
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      818
    Aihe