Ajoiko lääkäri veljeni kuolemaan?

Mieltä

Veljeni ajautui jättämään tämän maailman.

Veljeni sairasti skitsofreniaa parikymmentä vuotta, välillä oli parempia aikoja ja välillä heikompia. Heikompina jaksoina tarvittiin paikkaa sairaalasta ja hän sellaisen silloin sai ja osasi myös itse sinne hakeutua.

Vaikeammat jaksot tulivat usein unettomuuden kautta, kun asiat jäivät pyörimään ajatuksissa kehää niin ei saanut nukuttua ja mielenterveys horjui ja tarvittiin sairaalahoitoa.

Myös tänä kesä-syksynä veljeni olisi tarvinnut sairaalapaikan, ja hänen omahoitajansakin oli ehdottanut että veljeni pitäisi päästä sairaalaan, vaan lääkäri ei nähnyt asiaa tarpeellisena. Eikö ollut tilaa? Vai kaupungilla rahaa? En vielä tiedä syytä.

Veljelleni määrättiin kyllä unilääkkeitä (Imovane) kahden kuukauden määrä(onko kyse lyhytaikaisesta enää). (tosin en vielä tiedä oliko k.o. lääkäri sama, joka ei ollut päästänyt sairaalan osastolle (selvitän sen kyllä). Terveyskeskuslääkäri.

Unettomuus on seuraus ei syy, olisi pitänyt syytä hoitaa, ei seurausta.)

-----

Imovane ohjeissa sanotaan seuraavasti:
Mitä sinun tulee tietää ennen kuin käytät Imovanea?
Ennen Imovane-hoidon aloittamista neuvottele aina lääkärisi kanssa muiden lääkkeiden mahdollisesta samanaikaisesta käytöstä. Potilaiden, joilla on vaikea maksan vajaatoiminta tai hengitysvajaus, tulee neuvotella lääkärin kanssa ennen Imovane-hoidon aloittamista.

>>>Varovaisuutta tulee noudattaa vanhuksien ja heikkokuntoisten hoidossa sekä väärinkäyttäjillä, joilla on samanaikainen lääkitys, joka vaikuttaa sielunelämään (psykofarmaka). Alkoholin samanaikaista käyttöä tulee välttää Imovane-hoidon aikana. Unilääkkeen käyttö pyritään pitämään mahdollisimman lyhytaikaisena ja se lopetetaan vähitellen. Pidempiaikaiset univaikeudet olisi hyvä selvittää

28

12931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaa

Ota yheteyttä potilasvahinkokeskukseen. Siellä Sinua neuvotaan.

• Mieltä

Pidän asian mielessä. Kyllä joku tolkku pitäisi lääkäreilläkin olla kun potilaita käännytetään tai määräillään lääkkeitä.

• mielipide
        Mieltä kirjoitti:

Pidän asian mielessä. Kyllä joku tolkku pitäisi lääkäreilläkin olla kun potilaita käännytetään tai määräillään lääkkeitä.

Mitenkaan veljesi kohtaloa vaheksymatta...

...painvastoin: ehka veljesi oli kaikesta kuitenkin tietoinen ja TIESI, etta syomalla niita kaikkea samaan aikaan (ja juomalla) kuolema tulisi varmasti...?

Asia SAATTOI myos olla nain...?

• Mieltä
        mielipide kirjoitti:

Mitenkaan veljesi kohtaloa vaheksymatta...

...painvastoin: ehka veljesi oli kaikesta kuitenkin tietoinen ja TIESI, etta syomalla niita kaikkea samaan aikaan (ja juomalla) kuolema tulisi varmasti...?

Asia SAATTOI myos olla nain...?

Totta on toinen puoli.

Mutta joskus elämänhallinta voi olla sen verran puutteelllista että toisten on otettava huomioon mitä voi määrätä ja kenelle.

Ei sairaan voi olettaa pystyvän samaan kuin "terveen". Itse kullekkin meille voi tulla vaikeuksia, joihin tarvitaan apua, ja jos avunmahdollisuus torjutaan niin seuraukset voivat olla arvaamattomat.

Kyllä minä uskon että veljeni tiesi ottaessaan unilääkettä "riittävän määrän", että hän tulee jättämään tämän maailman. Mutta hän oli ajautunut tilanteeseen mistä hän ei ilmeisesti nähnyt muuta ratkaisua.

Mutta se syy miksi hän ajautui umpikujaan oli se että hän ei saanut apua, kun olisi tarvinnut. Eikä kaikkien voimat riitä avun vaatimiseen (omalla osalla voimien uskoisin riittävän, mutta jos ihminen sairastuu, ei voimia vaatia/ hoitaa asioita ole niin paljoa.

Käsittääkseni (kuva joka on muodostumassa) tämän Kaakkois-Suomalaisen kaupungin terveyskeskuksen lääkärin reseptin myöntäminen on ollut sangen avointa.

• Anonyymi

Tuohon vastaa hahahahaa.... he ovat lääkärin käden pesijöitä hyvin pitkälle ...

• Anonyymi
        Mieltä kirjoitti:

Totta on toinen puoli.

Mutta joskus elämänhallinta voi olla sen verran puutteelllista että toisten on otettava huomioon mitä voi määrätä ja kenelle.

Ei sairaan voi olettaa pystyvän samaan kuin "terveen". Itse kullekkin meille voi tulla vaikeuksia, joihin tarvitaan apua, ja jos avunmahdollisuus torjutaan niin seuraukset voivat olla arvaamattomat.

Kyllä minä uskon että veljeni tiesi ottaessaan unilääkettä "riittävän määrän", että hän tulee jättämään tämän maailman. Mutta hän oli ajautunut tilanteeseen mistä hän ei ilmeisesti nähnyt muuta ratkaisua.

Mutta se syy miksi hän ajautui umpikujaan oli se että hän ei saanut apua, kun olisi tarvinnut. Eikä kaikkien voimat riitä avun vaatimiseen (omalla osalla voimien uskoisin riittävän, mutta jos ihminen sairastuu, ei voimia vaatia/ hoitaa asioita ole niin paljoa.

Käsittääkseni (kuva joka on muodostumassa) tämän Kaakkois-Suomalaisen kaupungin terveyskeskuksen lääkärin reseptin myöntäminen on ollut sangen avointa.

Siis nauran tuolle , että ottaa potilasvahinkoon yhteyttä . Sekä tälle, veljesi syyksi arvoivalle, Ei hyvää päivää , oletkohan sinä itse psyykehoitaja tai sairaanhoitaja , heillä tapaa olla juuri noita arvioita .
        Henkisesti heikossa kunnossa olevalle asetetaan yli voimien meneviä vaatimuksia, juuri he, joiden tulisi hoitaa.
        Ei meillä ole kunnon hoitoa juuri kenellekään vähävaraiselle , lääkärit ja sairaalat on yskityisten ja rikkaiden omaisuutta todellisuudessa.
        Ajetaan taas arjalaista rotua , hyvin toimeen tuleville ja muut potkitaan loukkuun.
        Kukas sitten hoitaa paskahommat , kun kukaan ei ole niitä tekemässä.
        Minua on alkanut inhottaa koko aketeemisten hörhöily, että kaikkien tulisi korkeakouluttaa itsensä, suurin piirtein.
        Olisi se kyllä ihan terve näky , kun lääkäri pesisi wc,n pyttyjä, paskoo hän itsekin , ei se niin alentavaa ole, Oppisi ymmärtämään elämää paremmin, eikä kuljettais leuhkoina takit reuhottaen reteesti käytävillä ja juuri on tehty raju hoitovirhe , päälle valehdellen.
        Olen kokenut TYKS ,ssä, niin kovaa kouraa, että uskon heistä ihan mitä vain.
        Minulta on mennyt pitkälle kunnioitus tykkänään, koko sairaan hoito henkiläkuntaan . Suurin osa ammattiin täysin sopimattomia . Kinaavat potilaan kanssa ihan naurettavista asioista ja valehtelevat silmää räpäyttämättä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis nauran tuolle , että ottaa potilasvahinkoon yhteyttä . Sekä tälle, veljesi syyksi arvoivalle, Ei hyvää päivää , oletkohan sinä itse psyykehoitaja tai sairaanhoitaja , heillä tapaa olla juuri noita arvioita .
        Henkisesti heikossa kunnossa olevalle asetetaan yli voimien meneviä vaatimuksia, juuri he, joiden tulisi hoitaa.
        Ei meillä ole kunnon hoitoa juuri kenellekään vähävaraiselle , lääkärit ja sairaalat on yskityisten ja rikkaiden omaisuutta todellisuudessa.
        Ajetaan taas arjalaista rotua , hyvin toimeen tuleville ja muut potkitaan loukkuun.
        Kukas sitten hoitaa paskahommat , kun kukaan ei ole niitä tekemässä.
        Minua on alkanut inhottaa koko aketeemisten hörhöily, että kaikkien tulisi korkeakouluttaa itsensä, suurin piirtein.
        Olisi se kyllä ihan terve näky , kun lääkäri pesisi wc,n pyttyjä, paskoo hän itsekin , ei se niin alentavaa ole, Oppisi ymmärtämään elämää paremmin, eikä kuljettais leuhkoina takit reuhottaen reteesti käytävillä ja juuri on tehty raju hoitovirhe , päälle valehdellen.
        Olen kokenut TYKS ,ssä, niin kovaa kouraa, että uskon heistä ihan mitä vain.
        Minulta on mennyt pitkälle kunnioitus tykkänään, koko sairaan hoito henkiläkuntaan . Suurin osa ammattiin täysin sopimattomia . Kinaavat potilaan kanssa ihan naurettavista asioista ja valehtelevat silmää räpäyttämättä !

Minullakin huonoja kokemuksia, mutta en niiden takia alkaisi itseäni vahingoittamaan.
        On säilytettävä jonkinlainen itsekunnioitus.
        Eivät muut pysty nujertamaan ihan herkästi.
        He, jotka käyttäytyvät huonosti, pitäköön sitä omana ongelmanaan, ei kuulu minun murehdittavakseni. He kyllä itse tietävät mitä, ja miten, tekevät ja toimivat, kantakoot itse häpeänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minullakin huonoja kokemuksia, mutta en niiden takia alkaisi itseäni vahingoittamaan.
        On säilytettävä jonkinlainen itsekunnioitus.
        Eivät muut pysty nujertamaan ihan herkästi.
        He, jotka käyttäytyvät huonosti, pitäköön sitä omana ongelmanaan, ei kuulu minun murehdittavakseni. He kyllä itse tietävät mitä, ja miten, tekevät ja toimivat, kantakoot itse häpeänsä.

Sehän juuri on sitä sairautta kun alkaa itse vahingoittavan itseään. Et sinä voi verrata omaa itseäsi kehenkään toiseen. Psyykkistä sairautta sairastava ei aina jaksa , jos jaksaisi niin ei hän olisi sairas liioin.
        Se joka ei ole näsäden asioisäden kanssa ollut koskaan tekemisissä ei voi mitenkään yleistää että kaikki ovat samasta muotista valettuja .
        Joten kysymys tässä oli se ettei potilas päässyt hoitoon vaikka itse tiedosti tilansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän juuri on sitä sairautta kun alkaa itse vahingoittavan itseään. Et sinä voi verrata omaa itseäsi kehenkään toiseen. Psyykkistä sairautta sairastava ei aina jaksa , jos jaksaisi niin ei hän olisi sairas liioin.
        Se joka ei ole näsäden asioisäden kanssa ollut koskaan tekemisissä ei voi mitenkään yleistää että kaikki ovat samasta muotista valettuja .
        Joten kysymys tässä oli se ettei potilas päässyt hoitoon vaikka itse tiedosti tilansa.

En ole missään kohdassa verrannutkaan itseäni muihin.
        Ja olen kyllä ollut näiden asioiden kanssa tekemisissä, todella paljon ja pitkään. Monet vuodet elämäni oli niin sekaisin, että oli oikeastaan ihme, että sieltä vielä " palasin ".
        Enkä nytkään vertaa muihin tms. , kerroin omalta osaltani tämän.

Nykyajan ongelmanahan on juuri se, kun ei tahdo millään päästä hoitoon, vaikka itse haluaisi. Jonot ovat pitkiä, ei ole resursseja, ei ole tarvetta ( kuka senkin sitten määrittelee, tarvitseeko ihminen oikeasti hoitoa vai ei ).
        Joitain hoidetaan suurin piirtein väkisin, vaikkei niin kovin olisi tarvettakaan, ja sellaiset, jotka hoitoa tarvitsisivat ja haluaisivat, eivät sitä saa.
        Onhan tuossa nyt jokin mennyt pieleen.
        Muistan itsekin yhden henkilön, joka yritti päästä osastolle, ei päässyt, meni kaksi viikkoa ja kuulin, että hän oli tehnyt itsemurhan. Tästä on jo useampi vuosi aikaa.

• Mieltä

Veljelleni määrättiin unilääkkeitä (Imovane) kahden kuukauden määrä.
      Ensimmäinen resepti (30 taplettia)oli kirjoitettu 22.10.2004 (perjantai) ja toinen (30 taplettia) oli kirjoitettu 26.10.2004 eli seuraavan viikon tiistaina. Väliin ei jää kuin yksi arkipäivä.

Haloo!!! Ei neljässä päivässä voi käyttää kuukauden unilääkemäärää.
      Miten on mahdollista tehdä noin.

Asia kyllä katsotaan hautajaisten jälkeen...

• Nykyisin elämästä onnellinen

nukahtamislääkettä,Imovanea,voidaan määrätä suurempi annos kuin 1 tabletti iltaisin,eli mistä sait päähäai,että veljellesi on määrätty kahden kuukauden satsi?Ei 60kpl lääkettä ole sama kuin 2 kk:n annos!

Miteenkö on mahdollista?Mm. siten,että ihminen käy yksityisillä lääkäriasemilla (esim. pääkaupunkiseudulla niitä on kymmeniä,valittaa unettomuuttaan ja saa sen pienimmän pakkauskoon,30 kpl,sanotaan nyt vaikkapa 25:ltä eri lääkäriasemalta,laske yhteismäärä siitä.
        Potilaan tiedot ovat salaisia,eivät ne mene eri lääkäreiden tietoon,onneksi,jokin yksityisyyskin pitää olla.
        Olen pahoillani veljesi kohtalosta,otan osaa suruusi,mutta syyttelemällä et saa häntä takaisin,lääkäri EI ole ollut se,joka on niellyt ne tabletit,vaan kyseinen henkilö itse.
        En tiedä oletko milloinkaan itse ollut niin uupunut elämään,että et ole nähny muuta keinoa kuin tehdä suicidin?
        Minä olen,onnekseni en siinä nuorena onnistunut,nyt onnistuisin jos haluaisin.
        Ja mitä tulee lääkkeiden toksisuuteen,markkinoilla on käsikaupassa paljon toksisempi lääke,lääke jolla lähtee henki,tosin kuolema on hidas,kuín esim. mainitsemasi Imovane,jolla harvemmin tuolla määrällä henki lähtee,vammautua tosin voi.

Veljesi lienee käynyt kahdella eri lääkärillä,halunnut nimenomaan ne lääkkeet ja tehdä niillä juuri sen minkä hän teki.
        Vai oliko lääkkeet määrännyt SAMA lääkäri???Sehän selviää resepteistä heti,jos sinulla ne kerran on olemassa (sinullahan on niiden kirjoittamispv. ym. ylhäällä).Onko niitä määrätty nimenomaan 1 iltaisin,vai esim. 1-2 sic tms.?

• Mieltä
        Nykyisin elämästä onnellinen kirjoitti:

nukahtamislääkettä,Imovanea,voidaan määrätä suurempi annos kuin 1 tabletti iltaisin,eli mistä sait päähäai,että veljellesi on määrätty kahden kuukauden satsi?Ei 60kpl lääkettä ole sama kuin 2 kk:n annos!

Miteenkö on mahdollista?Mm. siten,että ihminen käy yksityisillä lääkäriasemilla (esim. pääkaupunkiseudulla niitä on kymmeniä,valittaa unettomuuttaan ja saa sen pienimmän pakkauskoon,30 kpl,sanotaan nyt vaikkapa 25:ltä eri lääkäriasemalta,laske yhteismäärä siitä.
        Potilaan tiedot ovat salaisia,eivät ne mene eri lääkäreiden tietoon,onneksi,jokin yksityisyyskin pitää olla.
        Olen pahoillani veljesi kohtalosta,otan osaa suruusi,mutta syyttelemällä et saa häntä takaisin,lääkäri EI ole ollut se,joka on niellyt ne tabletit,vaan kyseinen henkilö itse.
        En tiedä oletko milloinkaan itse ollut niin uupunut elämään,että et ole nähny muuta keinoa kuin tehdä suicidin?
        Ja mitä tulee lääkkeiden toksisuuteen,markkinoilla on käsikaupassa paljon toksisempi lääke,lääke jolla lähtee henki,tosin kuolema on hidas,kuín esim. mainitsemasi Imovane,jolla harvemmin tuolla määrällä henki lähtee,vammautua tosin voi.

Veljesi lienee käynyt kahdella eri lääkärillä,halunnut nimenomaan ne lääkkeet ja tehdä niillä juuri sen minkä hän teki.
        Vai oliko lääkkeet määrännyt SAMA lääkäri???Sehän selviää resepteistä heti,jos sinulla ne kerran on olemassa (sinullahan on niiden kirjoittamispv. ym. ylhäällä).Onko niitä määrätty nimenomaan 1 iltaisin,vai esim. 1-2 sic tms.?

Kyllä kyseessä olevat reseptit on nimenomaan yksi ja sama lääkäri ja ohjeistus reseptissä on 1 kpl/iltaisin unettomuuteen.

Eli samainen Terveyskeskuslääkäri E. Xxxxxxx on molemmat kyseiset reseptit kirjoittanut.

• Mieltä
        Nykyisin elämästä onnellinen kirjoitti:

Elikkä asiat tarkentuu edelleen..

Unilääkkeet määrännyt terveyskeskuslääkäri oli samalla veljeni omalääkäri, joka oli "estänyt" veljeni sairaalaanpääsyn ja samalla kirjoittanut Imovane unilääkkeet. Ja sitten lisää lääkkeitä seuraavalla viikolla.

Omahoitajan toiveella ottaa sairaalaan ei sen enempää ollut noteerattu.

• Mieltä
        Mieltä kirjoitti:

Elikkä asiat tarkentuu edelleen..

Unilääkkeet määrännyt terveyskeskuslääkäri oli samalla veljeni omalääkäri, joka oli "estänyt" veljeni sairaalaanpääsyn ja samalla kirjoittanut Imovane unilääkkeet. Ja sitten lisää lääkkeitä seuraavalla viikolla.

Omahoitajan toiveella ottaa sairaalaan ei sen enempää ollut noteerattu.

Lääkäri oli itse sanonut, että veljeni itse tiesi ja osasi sanoa milloin hän tarvitsi sairaalahoitoa.

Eli lääkäri tiesi, asian mutta silti määräsi vain unilääkettä ei päästänyt osastolle.

Unilääkkeisiin veljeni suhtautui varauksella.
        Hänellä oli opamox unilääkettä, mutta sen purkin hän oli jättänyt omahoitajalle, jolle oli sitten tarvittaessa soittanut ja pyytänyt: tule antamaan yksi tapletti (siis kun tarve oli suuri).

• Deps

Poikaystävälleni kävi samalla tavoin. Lähes kuoli terveyskeskuslääkärin määräämin lääkkeisiin, kun hupsista vaan, ne olivat hengenvaarallisia viinan kanssa. Lääkärit myönsivät virheensä.. Silloin oli onni myötä, mutta myöhemmin hän kuoli toisella tapaa oman kätensä kautta. Mikä vittu siinä on, maalaisjärkikin sanoo, ettei itsetuhoiselle saa määrätä lääkkeitä, jotka reagoivat alkoholin kanssa!!!! Varsinkaan kun potilas on ollut sairaalahoidossa maanis-depressiivisyyden takia...

• Haloooooo

Joka itsemurhaa aikoo, ei hän tarvitse siihen mitään lääkkeitä. Ei ketää voi vartioida loputtomiin. Varmasti itsemurhan tekevä tietää mitä tekee.
        Antakaa asian jo olla. Ei tää vatvominen tuo ketään takaisin.
        Itselleen saa tehdä mitä haluaa, toisille ei.
        Itsemurhan tehneen on nyt hyvä olla. Kaunis kiitos ajasta jonka hän jaksoi elää täällä pahassa maailmassa.
        Ja anteeksi kyyneleet nää. Lepää rauhassa, rakastamme sinua siitä huolimatta. Olet ikuisesti sydämessämme. Rauhaa sinulle.

• Mieltä
        Haloooooo kirjoitti:

Joka itsemurhaa aikoo, ei hän tarvitse siihen mitään lääkkeitä. Ei ketää voi vartioida loputtomiin. Varmasti itsemurhan tekevä tietää mitä tekee.
        Antakaa asian jo olla. Ei tää vatvominen tuo ketään takaisin.
        Itselleen saa tehdä mitä haluaa, toisille ei.
        Itsemurhan tehneen on nyt hyvä olla. Kaunis kiitos ajasta jonka hän jaksoi elää täällä pahassa maailmassa.
        Ja anteeksi kyyneleet nää. Lepää rauhassa, rakastamme sinua siitä huolimatta. Olet ikuisesti sydämessämme. Rauhaa sinulle.

Se, että vaikka veljeni päätti päivänsä, mutta en pitäisi sitä varsinaisesti itsemurhana, sillä hän ajautui nähdäkseni tilanteeseen mistä ei nähnyt enää mitään muuta ulospääsyä.

Vähintäänkin yhtä hyvin voidaan puhua lääkärin tekemästä murhasta. Sillä lääkärin pitäisi kyllä tietää ja osata ainakin lukea (lääkkeen käyttöohjeesta) että k.o. lääkettä ei pitäisi määrätä mielentilalääkkeitä käyttävälle, joka on hakemassa ulospääsyä kaljan juontiin

( tarkentumassa: ilmeisesti veljeni pääsyy osastolle hakeutumiseen on ollut että hän halusi katkaista kaljanjuontijakson ei niinkään unettomuus) ((asiat tarkentuvat edelleen)

ja unilääkkeen määrääminen on nähdäkseni k.o. vaiheessa samaa..... kun pyromaanille annettaisiin kanisteri bensaa ja tulitikut.

Ja kun otetaan huomioon että samainen lääkäri määräsi jo seuraavalla viikolla lisää unilääkettä (ja varmasti veljeni haki ihan muuta apua tilanteeseensa) niin kyllä minä voisi nähdä että kyllä lääkärin olisi pitänyt nähdä toimiensa seuraus yhtä selvästi kuin veljeni tilanteensa loppullisuus.

Vertausta mietin:

Veljeni tilanne on kuin (näkemykseni)

Veljeni on joutunut veden varaan merellä, Pelastuvene (sairaalan osasto) on vieressä, mutta pelastusvenee kapteeni (=lääkäri, ei veljenä veneeseen päästä) ja pelastusrenkaan sijaan hän heittääkin punnuksen (= unilääkkeet) nilkkaan.. ja seuraavalla viikolla vielä toiseenkin jalkaa.....

• annu
        Mieltä kirjoitti:

Se, että vaikka veljeni päätti päivänsä, mutta en pitäisi sitä varsinaisesti itsemurhana, sillä hän ajautui nähdäkseni tilanteeseen mistä ei nähnyt enää mitään muuta ulospääsyä.

Vähintäänkin yhtä hyvin voidaan puhua lääkärin tekemästä murhasta. Sillä lääkärin pitäisi kyllä tietää ja osata ainakin lukea (lääkkeen käyttöohjeesta) että k.o. lääkettä ei pitäisi määrätä mielentilalääkkeitä käyttävälle, joka on hakemassa ulospääsyä kaljan juontiin

( tarkentumassa: ilmeisesti veljeni pääsyy osastolle hakeutumiseen on ollut että hän halusi katkaista kaljanjuontijakson ei niinkään unettomuus) ((asiat tarkentuvat edelleen)

ja unilääkkeen määrääminen on nähdäkseni k.o. vaiheessa samaa..... kun pyromaanille annettaisiin kanisteri bensaa ja tulitikut.

Ja kun otetaan huomioon että samainen lääkäri määräsi jo seuraavalla viikolla lisää unilääkettä (ja varmasti veljeni haki ihan muuta apua tilanteeseensa) niin kyllä minä voisi nähdä että kyllä lääkärin olisi pitänyt nähdä toimiensa seuraus yhtä selvästi kuin veljeni tilanteensa loppullisuus.

Vertausta mietin:

Veljeni tilanne on kuin (näkemykseni)

Veljeni on joutunut veden varaan merellä, Pelastuvene (sairaalan osasto) on vieressä, mutta pelastusvenee kapteeni (=lääkäri, ei veljenä veneeseen päästä) ja pelastusrenkaan sijaan hän heittääkin punnuksen (= unilääkkeet) nilkkaan.. ja seuraavalla viikolla vielä toiseenkin jalkaa.....

tähänhän vedotaan, kun halutaan lääkitystä enempi. "Lääkkeet jäi mökille ja lompakko varastettiin"- jos ei uutta reseptiä heru, niin tehdään valitus/kantelu.
        Imovanesta selviää vielä, jos kerta-annos 7,5mg:n tableteilla on 45 kpl tai 5mg:n 68kpl. Eli ei kovin myrkyllinen aine. Sen sijaan ne muut lääkkeet lienevät vaarallisempia. Mahtoiko juomisesta johtuva maksavika olla kuvioissa?
        Muuten: itsemurhat tehdään sairaalahoidossa. Silti veljesi olisi halutessaan kuulunut päästä osastolle.

• Mieltä
        annu kirjoitti:

tähänhän vedotaan, kun halutaan lääkitystä enempi. "Lääkkeet jäi mökille ja lompakko varastettiin"- jos ei uutta reseptiä heru, niin tehdään valitus/kantelu.
        Imovanesta selviää vielä, jos kerta-annos 7,5mg:n tableteilla on 45 kpl tai 5mg:n 68kpl. Eli ei kovin myrkyllinen aine. Sen sijaan ne muut lääkkeet lienevät vaarallisempia. Mahtoiko juomisesta johtuva maksavika olla kuvioissa?
        Muuten: itsemurhat tehdään sairaalahoidossa. Silti veljesi olisi halutessaan kuulunut päästä osastolle.

En usko että noin olisi. Veljeni sai 22.10.2004 reseptin ja osti sen Imovanet 23.10.

Seuraavan reseptin sai 26.10 mutta osti lääkkeet vasta 04.11. 2004 eli näkemykseni mukaan ei hän niitä unilääkkeitä mennyt hakemaan vaan sairaalapaikkaa. Se tarkentuu tänään toivottavasti.

Se että kaljan juominen voinee vaikuttaa varmaan sen tapppavan annoksen määrään. Maksasta ei voi sanoa vielä mitään, ei varmastikaan alholin käytöstä ole tullut vikaiseksi , mutta mitä sitten kaikki lääkkeet alkoholi yhdessä ovat vuosien mukana vaikuttaneet se selvinnee aikanaan.

• Mieltä
        annu kirjoitti:

Tiistain tilaisuus oli tiedäkseni kontrollikäynti, siitä miten unilääkkeet olivat vaikuttaneet.

Miksi siis lisää?

• annu
        Mieltä kirjoitti:

Tiistain tilaisuus oli tiedäkseni kontrollikäynti, siitä miten unilääkkeet olivat vaikuttaneet.

Miksi siis lisää?

tuntuu, että olet ihan väärää tahoa syyttelemässä.

• Mieltä
        annu kirjoitti:

tuntuu, että olet ihan väärää tahoa syyttelemässä.

Kaikelle ei voi mitään, mutta toisaalta työnsä pitäisi tehdä kunnollakin.

Ihmettelen kyllä edelleenkin...

Tosin uskon että asioihin löytyy selityksiä, vielä on liikaan avoimia asioita ilman tietoa.

• Anonyymi

Imovane on ihan hyvä lääke, oikein käytettynä, ei vakituiseen . Sillä, parempi on nukkua kuin tulla sekavaksi seinähulluksi.
      nimittäin niin käy jokaiselle ole miellä unen tarvetta. Jos nukkuu vain 4-5 h päivässä , seuraa siitä alkoholistin hermot .
      Lääkkeiden yhteen sopivuus unohtuu kyllä todella usein lääkärin tarkistaa.
      Imovane voi jouduttaa kuolemaa, jos lääkkeet ei sovi yhteen.
      Kyllä meillä ensiapua myöten on hoito pilleri hoitoa on kyse munuaisista tai mistä vaan, v. 2023 ,tyyliin , *pois alta lääkäri ei nyt jaksa perehtyä* !!!

• Anonyymi

Näinhän se usein menee ettei sairasta oteta sisälle vaikka hän itse tietää tilansa, en tiedä että laskivatkin jotenkin siten että kun itse haluaa ettei tarvitse hoitoa. Moni sairas on todella tietoinen tilastaan ja juuri siksi haluaa hoitoon. Psykiatriset hoidot ovat muuttuneet ihmeellisiksi kun se joka hätäänsä pyytää apua ei saa sitä .äämitä tulee unilääkkeisiin niin luulisin että lääkäri on todennut journaaleiden perusteella että potilas voi sitä käyttää, sillä onhan lääkäri silloin ollut tietoinen mitä lääkitys hänellä oli.
      Aina surullista kuulla juuri tuo ettei pääse hoitoon kun tuntee sitä tarvitsevansa.äjoten ota selvää asioista, ja tee ilmoitus jos huomaat että potilasta on kohdeltu väärin, vaan sekin on törkeä asia ilmoittaa ettei saanut mennä sairaalaan vaikka vierelläolevat ja hän itse sitä halusivat.
      On mennyt maailma kylmästi ja laskelmoivaksi .

• Anonyymi

Helpotus kärsineelle . Kumpa useampi meistä osaisi arvioida ja päättää mitä haluamme ja minkä verran .

• Anonyymi

LÄHIMMÄISENI PSYKIATRISELLA KOLME PITKÄÄ VUOTTA. lääkkeitä syötetty montaa lajia ja taas aloitettiin uusi. Vatsantoimintaan ,nukkuminen ja mielenterveyteen myrkyt. On ollut kuukauden yhteenmenoon vankihuoneessa ristikkoikkuna ja sänky jossa lepositeet, VÄLIIN LAITETTU PIIKKI TAKAPUOLEEN KUN EI OLE SUOSTUNUT OTTAMAAN LÄÄKKEITÄÄN. surkeaa elämää jamistään ei ole vieläkään apua vaikka kaikkea mömmöjä syötetty. SEURAUKSENA 40 KG PAINOA JA LISÄÄ TULEE.... ei lääkäri ole yhtään huolissaan painonnoususta vaikka kaikki tietää ettei siitä hyvää seuraa.
      LIIKUNTA ihan nollatasoa ja fysinen kunto aivan nollilla.
      Ei mitään toivoa että koskaan pärjää omillaan, on vaikea nähdä häntä koska koko olemus on taantunut, kävely painon vuoksi hankalaa, hengitys vinkuu alle 20 kymppiselllä. Huolestuttaa ja nukun huonosti kun vaivaa mieltä.

• Anonyymi

Nykypäivän ongelma on laitospaikkojen puute.
      Lääkäreille on erittäin vaikea tilanne, kun vastaanotolle tulee potilas, joka selkeästi tarvitsisi sairaalahoitoa. Ja kun se lääkäri ei pysty laittamaan potilasta millekään osastolle, ei ole tilaa.
      Ei ole lääkärilläkään helppoa.
      Eikä se ole lääkäreiden vika, jos paikkoja ei löydy. Moni lääkäri varmasti laittaisi hoitoon hoitoa tarvitsevan ihmisen, jos katsoisi sen tarpeelliseksi.
      Syyllistä pitäisi kenties etsiä korkeammalta kuin sairaalalääkäri, tai edes sairaala, rahoitukset tulevat usein valtiotasolta.

• Anonyymi

Näitten kohteeksi joutuneet keskimäärin kuolevat 20 vuotta nuorempina, joten kysymys pitää varmaan asettaa toisinpäin, että pienenpieni mahdolisuus on, että ei kuollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3940
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      80
      2049
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      908
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      818
    Aihe