Ninistö edustaa jotenkin pyhyyttä tässä maassa

isän kaipuutako

Minusta presidentti Niinistö on tavallaan ottanut hiljaisesti jo kirkon ja papsiton paikan.
Osaksi kansa varmaan kunnioittaa häntä myös tämän vakaan isällisyyden tähden.
Hän ei tunnu olevan tuuliviiri.

11

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, nyt vaan Sauli Niinistö seuraavaksi arkkipiispaksi. Sitä ennen Niinistö ehtinee allekirjoittaa lain tasa-arvoisesta avioliitosta ollessaan presidentti.

• niinpä niin

Niinistö ei ole toiminut asiassa kuten Mäkinen.

Asiahan ei presidentille kuulu. Hän viisaana miehenä ei ota kantaa. Toisin teki Mäkinen

• terv
        niinpä niin kirjoitti:

Asiahan ei presidentille kuulu. Hän viisaana miehenä ei ota kantaa. Toisin teki Mäkinen

Niinistö toisteli vaikka kuinka monta kertaa sitä "pariliitto" -sanaa
        ikään kuin ei olisi ollenkaan tajunnut että (1) maassa on jo
        "rekisteröity parisuhde" ja että (2) avioliittolainsäädäntöä
        muutettiin nimenomaan jotta tämä syrjivä rekisteri lopetetaan.
        minä ymmärsin että hän ainakin aluksi halusi "avioliiton" heteroille
        ja "pariliiton" homoille -- eli ei mitään olennaista muutosta aiempaan.

lisäksi on toivottanut nk. jumalan siunausta uuden vuoden puheessa.

tämäkö tekee miehestä pyhän? eli vanhoillinen = pyhä ?

• On ottanut
        niinpä niin kirjoitti:

On ottanut, Niinistöhän ehdotti koko avioliittokäsitteestä luopumista ja sen korvaamista pariliitolla joka on kaikille sama, niin heteroille kuin homoillekin.

• homo on homo
        On ottanut kirjoitti:

On ottanut, Niinistöhän ehdotti koko avioliittokäsitteestä luopumista ja sen korvaamista pariliitolla joka on kaikille sama, niin heteroille kuin homoillekin.

Luuletko, että heterot luopuisivat avioliittokäsitteestä homojen takia. Höpö höpö!

• voi tunnustaa vaikka

Suomessahan tasavallan presidentti edustaa vain maallista valtionhallintoa, eikä virka ole mitenkään sidoksissa esimerkiksi luterilaiseen uskontoon, vaikka vielä Kekkosen aikaan presidentti saattoi valtaoikeuksillaan nimittää jopa piispatkin.

Suomen Tasavallan presidentti voi tunnustaa vaikka mitä uskontoa, hän voi olla juutalainen, muslimi, katolilainen, ortodoksi tai jopa protestantti kuten luterilainen tai vanhoillislestadiolainen, josta varsinkin viimeisestä vaihtoehdosta hyvä Jumala meitä armeliaasti varjelkoon!

• Uskova Noora

En ole koskaan ollut Kokoomuksen äänestäjä tai kyseisen puolueen edustajien fani, mutta kouliintuneella intuitiollani sain Niinistöstä jo v. 2012 sellaisia fiboja, että hän ottaa asemansa Suomen presidenttinä vakaumuksellisena arvojohtajana, ja siinä mielessä "vanhanaikaisena" valtionpäämiehenä.

En tiedä, onko Niinistö henk. koht. uskossa, mutta hänen arvomaailmansa perusta on aika selkeästi kristillisessä ajattelussa. Liikoja hypettämättä sanon, että Suomella on nyt hyvä presidentti.

• olen ollut hyvin mie

Toki meidän tulee toivoa, ettei Suli Niinistö ole kuitenkaan sitoutunut luterilaisuuteen elikkä Lutherin uskoon, vaan että hänen arvomaailmansa olisi kristillinen, mikä olisi kaikkein tärkeintä!
        Itse olen ollut hyvin mielissäni Niinistön edeltäjästä Tarja Halosesta, joka oli jo presidenttinä olleessaan aidosti kiinnostunut kristillisyydestä! Myöhemmin hän sitten liittyi luterilaiseen seurakuntaansa.

• hössöntössön
        olen ollut hyvin mie kirjoitti:

Toki meidän tulee toivoa, ettei Suli Niinistö ole kuitenkaan sitoutunut luterilaisuuteen elikkä Lutherin uskoon, vaan että hänen arvomaailmansa olisi kristillinen, mikä olisi kaikkein tärkeintä!
        Itse olen ollut hyvin mielissäni Niinistön edeltäjästä Tarja Halosesta, joka oli jo presidenttinä olleessaan aidosti kiinnostunut kristillisyydestä! Myöhemmin hän sitten liittyi luterilaiseen seurakuntaansa.

Haloskan kirkkoon liittyminen oli pelkkää politiikkaa.

• Luultavasti varsinki
        hössöntössön kirjoitti:

Haloskan kirkkoon liittyminen oli pelkkää politiikkaa.

Luultavasti varsinkin teidän liittymisenne!

• teitittelijälle
        Luultavasti varsinki kirjoitti:

Luultavasti varsinkin teidän liittymisenne!

Menehän nyt mamman viereen jo nukkumaan.

Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      271
      5960
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      1939
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1740
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1221
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      13
      1171
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      156
      1067
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1046
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      971
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      49
      941
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      932
    Aihe