Ninistö edustaa jotenkin pyhyyttä tässä maassa

isän kaipuutako

Minusta presidentti Niinistö on tavallaan ottanut hiljaisesti jo kirkon ja papsiton paikan.
Osaksi kansa varmaan kunnioittaa häntä myös tämän vakaan isällisyyden tähden.
Hän ei tunnu olevan tuuliviiri.

11

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, nyt vaan Sauli Niinistö seuraavaksi arkkipiispaksi. Sitä ennen Niinistö ehtinee allekirjoittaa lain tasa-arvoisesta avioliitosta ollessaan presidentti.

      • niinpä niin

        Niinistö ei ole toiminut asiassa kuten Mäkinen.

        Asiahan ei presidentille kuulu. Hän viisaana miehenä ei ota kantaa. Toisin teki Mäkinen


      • terv
        niinpä niin kirjoitti:

        Niinistö ei ole toiminut asiassa kuten Mäkinen.

        Asiahan ei presidentille kuulu. Hän viisaana miehenä ei ota kantaa. Toisin teki Mäkinen

        Niinistö toisteli vaikka kuinka monta kertaa sitä "pariliitto" -sanaa
        ikään kuin ei olisi ollenkaan tajunnut että (1) maassa on jo
        "rekisteröity parisuhde" ja että (2) avioliittolainsäädäntöä
        muutettiin nimenomaan jotta tämä syrjivä rekisteri lopetetaan.
        minä ymmärsin että hän ainakin aluksi halusi "avioliiton" heteroille
        ja "pariliiton" homoille -- eli ei mitään olennaista muutosta aiempaan.

        lisäksi on toivottanut nk. jumalan siunausta uuden vuoden puheessa.

        tämäkö tekee miehestä pyhän? eli vanhoillinen = pyhä ?


      • On ottanut
        niinpä niin kirjoitti:

        Niinistö ei ole toiminut asiassa kuten Mäkinen.

        Asiahan ei presidentille kuulu. Hän viisaana miehenä ei ota kantaa. Toisin teki Mäkinen

        On ottanut, Niinistöhän ehdotti koko avioliittokäsitteestä luopumista ja sen korvaamista pariliitolla joka on kaikille sama, niin heteroille kuin homoillekin.


      • homo on homo
        On ottanut kirjoitti:

        On ottanut, Niinistöhän ehdotti koko avioliittokäsitteestä luopumista ja sen korvaamista pariliitolla joka on kaikille sama, niin heteroille kuin homoillekin.

        Luuletko, että heterot luopuisivat avioliittokäsitteestä homojen takia. Höpö höpö!


    • voi tunnustaa vaikka

      Suomessahan tasavallan presidentti edustaa vain maallista valtionhallintoa, eikä virka ole mitenkään sidoksissa esimerkiksi luterilaiseen uskontoon, vaikka vielä Kekkosen aikaan presidentti saattoi valtaoikeuksillaan nimittää jopa piispatkin.

      Suomen Tasavallan presidentti voi tunnustaa vaikka mitä uskontoa, hän voi olla juutalainen, muslimi, katolilainen, ortodoksi tai jopa protestantti kuten luterilainen tai vanhoillislestadiolainen, josta varsinkin viimeisestä vaihtoehdosta hyvä Jumala meitä armeliaasti varjelkoon!

    • Uskova Noora

      En ole koskaan ollut Kokoomuksen äänestäjä tai kyseisen puolueen edustajien fani, mutta kouliintuneella intuitiollani sain Niinistöstä jo v. 2012 sellaisia fiboja, että hän ottaa asemansa Suomen presidenttinä vakaumuksellisena arvojohtajana, ja siinä mielessä "vanhanaikaisena" valtionpäämiehenä.

      En tiedä, onko Niinistö henk. koht. uskossa, mutta hänen arvomaailmansa perusta on aika selkeästi kristillisessä ajattelussa. Liikoja hypettämättä sanon, että Suomella on nyt hyvä presidentti.

      • olen ollut hyvin mie

        Toki meidän tulee toivoa, ettei Suli Niinistö ole kuitenkaan sitoutunut luterilaisuuteen elikkä Lutherin uskoon, vaan että hänen arvomaailmansa olisi kristillinen, mikä olisi kaikkein tärkeintä!
        Itse olen ollut hyvin mielissäni Niinistön edeltäjästä Tarja Halosesta, joka oli jo presidenttinä olleessaan aidosti kiinnostunut kristillisyydestä! Myöhemmin hän sitten liittyi luterilaiseen seurakuntaansa.


      • hössöntössön
        olen ollut hyvin mie kirjoitti:

        Toki meidän tulee toivoa, ettei Suli Niinistö ole kuitenkaan sitoutunut luterilaisuuteen elikkä Lutherin uskoon, vaan että hänen arvomaailmansa olisi kristillinen, mikä olisi kaikkein tärkeintä!
        Itse olen ollut hyvin mielissäni Niinistön edeltäjästä Tarja Halosesta, joka oli jo presidenttinä olleessaan aidosti kiinnostunut kristillisyydestä! Myöhemmin hän sitten liittyi luterilaiseen seurakuntaansa.

        Haloskan kirkkoon liittyminen oli pelkkää politiikkaa.


      • Luultavasti varsinki
        hössöntössön kirjoitti:

        Haloskan kirkkoon liittyminen oli pelkkää politiikkaa.

        Luultavasti varsinkin teidän liittymisenne!


      • teitittelijälle
        Luultavasti varsinki kirjoitti:

        Luultavasti varsinkin teidän liittymisenne!

        Menehän nyt mamman viereen jo nukkumaan.


    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe