Boikottiin ja välittömästi. Tälle listalle laittaisin ainakin Nestlen, Disneyn, Niken, Adidaksen, McDonaldsin... Nämä brändit yrittävät vain saada kaikki koukkuun ihannoimaansa maailmankuvaan, tärkeintä on yritykselle tuleva raha. Suosittelen lämpimästi lukemaan Naomi Kleinin No Logo, Eric Schlosserin Pikaruokakansa ja Alissa Quartin Brändätyt. Jos Suomi jatkaa matkaansa pikku-Amerikkana niin lopulta käy huonosti...
Amerikkalaiset yritykset...
14
1370
Vastaukset
- P. Veli
Miten niin Suomelle voi käydä huonosti, jos toimii amerikkalaisen mallin mukaisesti? Nehän toimivat erinomaisesti, eikö vain?
- pöllö
Tottakai amerikkalaiset hyötyvät kun heidän yritykset tuovat rahaa kotimaahan, mutta vievät myös rahaa pois Suomesta. Jos Suomi haluaa menestyä maailmalla on meidän perustettava lisää monikansallisia yrityksiä (esim. Nokia).
- sitten
tehtiin joku tutkimus eurooppalaisista maista. Siinä tutkimuksessa suomi luokitelitiin euroopan "amerikkalaisimmaksi" maaksi. Elintavat, arvomaailma ym. Minä olin ainakin helvetin ylpeä.
- uutinen
kertoo:
"Joka viides eurooppalainen on valmis boikotoimaan amerikkalaisten yhtiöiden tuotteita protestina Yhdysvaltain ulkopolitiikalle. Tutkimuslaitos GMI:n kyselyn mukaan pettyneimpiä presidentti George W. Bushin politiikkaan ovat saksalaiset ja ranskalaiset."
http://www.mtv3.fi/uutiset/talous/talous.shtml?2004/11/331647 - tiedä
uutinen kirjoitti:
kertoo:
"Joka viides eurooppalainen on valmis boikotoimaan amerikkalaisten yhtiöiden tuotteita protestina Yhdysvaltain ulkopolitiikalle. Tutkimuslaitos GMI:n kyselyn mukaan pettyneimpiä presidentti George W. Bushin politiikkaan ovat saksalaiset ja ranskalaiset."
http://www.mtv3.fi/uutiset/talous/talous.shtml?2004/11/331647mutta minä olen suomalainen. ja minä kannatan juuri sellaisia arvoja kun haluan. ja saksalaiset ja ranskalaiset eivät kuulu niihin arvoihin.
- taas...
tiedä kirjoitti:
mutta minä olen suomalainen. ja minä kannatan juuri sellaisia arvoja kun haluan. ja saksalaiset ja ranskalaiset eivät kuulu niihin arvoihin.
jenkiarvot ovat lähes yhtä vieraita kuin muslimien tai luonnonkansojen arvot, mutta olenkin suomalainen.
- Ossi
Olen jo perustanut Microsoft-vapaan vyöhykkeen kotiin: ei PC:tä vaan toinen merkki, ei Wndowsia, ei Exploreria.
- huhhuhh
Miksi tehdä elämä vaikeaksi ehdoin tahdoin?
- Amerikassa?
Maailman mahtavimmasta ja varakkaimmasta maasta olisi suomalaisten syytä ottaa hiven mallia.
- Shadrach
Myös maailman välinpitämättömimmästä maasta, niinkö? Kioton sopimus ynnä muu Bushille täyttä hepreaa... Siinä vaiheessa kun sinunkin lapsesi maksaisivat koulutuksestaan (toisin sanoen vain "eliittipenskat" pääsisivät kouluun) ja itse maksaisit järkyttäviä sairausvakuutusmaksuja (kun et pääsisi hoitoon ilman vakuutusta), niin eiköhän mieli muuttuisi...
- USA:ssa
Shadrach kirjoitti:
Myös maailman välinpitämättömimmästä maasta, niinkö? Kioton sopimus ynnä muu Bushille täyttä hepreaa... Siinä vaiheessa kun sinunkin lapsesi maksaisivat koulutuksestaan (toisin sanoen vain "eliittipenskat" pääsisivät kouluun) ja itse maksaisit järkyttäviä sairausvakuutusmaksuja (kun et pääsisi hoitoon ilman vakuutusta), niin eiköhän mieli muuttuisi...
juuri harjoiteta esim. hyväntekeväisyyttä eniten maailmassa? Kioton sopimuksen järkevyydestä voidaan olla kovin monta eri mieltä. Amerikassa on muuten maailman suurin keskiluokka ja kyllä keskiluokan lapset kouluun pääsevät. Eikä sairausvakuutusmaksut niin pahat ole. Sitä ihminen sijoittaa rahansa tärkeäksi katsomiinsa kohteisiin.
- hoidetaan
USA:ssa kirjoitti:
juuri harjoiteta esim. hyväntekeväisyyttä eniten maailmassa? Kioton sopimuksen järkevyydestä voidaan olla kovin monta eri mieltä. Amerikassa on muuten maailman suurin keskiluokka ja kyllä keskiluokan lapset kouluun pääsevät. Eikä sairausvakuutusmaksut niin pahat ole. Sitä ihminen sijoittaa rahansa tärkeäksi katsomiinsa kohteisiin.
paremmin, kattavammin ja tasaisemmin verotuksella, eikä sillä, että kyykytetään pinituloisia koko planeetalla, jolloin jotkut pääsevät lajoittamaan ropoja hyväntekeväisyyteen, juuri niille kyykyttämilleen.
- Alex K
Miksi amerikkalaisia yrityksiä pitäisi boikotoida?
Sano nyt, saatana, joku syy? Ei me halua lukea jonkun pellen kirjoittamaa No Logo -kirjaa!
Sano nyt se syy miksi jenkkejä pitäisi boikotoida! - Joopa Joo
Joo amerikkalaiset yritykset ei ole mistään kotoisin! Boikottiin heti sellaiset amerikkalaiset riistäjät kuin Nestle ja Adidas! Sitten vielä sellaiset amerikkalaiset lafkat kuin Telia, Esso, Hesburger ja Nokia! Senkin amerikkalaiset riistäjät!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232926- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52715