kiertovesipumppu

jani

Vaunustamme hajosi 12v kiertovesipumppu....mistä sais ostaa uuden???mitähän mahtaa maksaa??? vai kannattaisko laittaa
tilalle 220 pumppu???
kiitos jo etukäteen

18

29538

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahjomaton

On se pumppu välttämätön nykyisissä vaunuissa jos aiot lämmitystä pitää päällä. En tiedä hintoja mutta olen kuullut että 220v on käytössä hiljaisempi kuin 12v. Tosin monella on molemmat niin on turvallisempaa etenki talvikäytössä.
      Vaunukorjaamot myyvät pumppuja.
      Kannattavuudesta sen verran että jos lämpöpumpun sijainti on sellainen että sen ääntely häiritsee niin tarkista ennen ostoa kumpi on todella hiljaisempi. 12v etu on tietysti se että voit sitä käyttää lämmitystä paikoilla joissa ei ole sähköä saatavilla.

• pestoos

Osta Grunfossin 220 V 1 vaihepumppu 3 tehosäätö alueella eikä maksa liittimineen kuin 117 eeroa.
      Liittimet käy suoraan 22 mm letkuun. Vastaava 4 nopeussäätöinen pumppu Kama Fridissä maksaa 250 eeroa. Onpas ero hinnoissa.

• teidentukko.com

Jos aina viileillä keleillä majoitut leirintäalueille / sähkötolpan viereen 230V pumppu ok.

Jos majoitut joskus vileillä keleillä pelkän vaunun akun / kaasulämmityksen voimin on 12V pumppu välttämätön.

Valintaan vaikuttanee myös lämmittimen malli & merkki?

Kysäise asiasta http://karavaanari.info lämmityspalstalla, saat asiantuntijavastauksen..

• säästät

Akkuporakoneella pyöritettävä pumppu saat 40€, tai käsipumppu rohmua vanhasta ladasta bensapumppu.

• mjo33400

Tässä vesipumppu, jos on Primus lämmitin. Voi sopia muihinkin.
      Lämmityslaitteen kiertovesipumppu (Ø19mm letkut). . . . . . 38-6750 74.50 ???
      Motonetista

• Kysyn vaan

En koskaan supista verkostoa, vaan käytän aina 22mm putkea/kumiletkua ja näi ei koskaan tule virtausvastuksia putkiston supistuessa. Eihän supistuksia ole tehtaankaa jäljiltä. Tuo mainitsemasi pummpu taitaa olla VAIN yksitehoinen, ei siis säädettäv tehoinen. Pelkän pumpun hinta on vain 90 eeroa, tarvittavat liittimet maksavat loput.

• mjo33400
        Kysyn vaan kirjoitti:

En koskaan supista verkostoa, vaan käytän aina 22mm putkea/kumiletkua ja näi ei koskaan tule virtausvastuksia putkiston supistuessa. Eihän supistuksia ole tehtaankaa jäljiltä. Tuo mainitsemasi pummpu taitaa olla VAIN yksitehoinen, ei siis säädettäv tehoinen. Pelkän pumpun hinta on vain 90 eeroa, tarvittavat liittimet maksavat loput.

Pumppu jota ehdotin on täysin samallaisilla liitoksilla kuin Primuksen omakin pumppu. En ymmärtänyt tarkoitustasi.

• eino

Mikähän on lämmittimen merkki vois vaikka löytyä semmonen

• pumppu/moottori

Jos pannu on primus , niin pumpun pesä ja moottori ovat erillisiä ruuvein liitettyjä kappaleita. Jos pelkkä pumppu on rikki, niin sen voi vaihtaa hintaan 25€ (esim. Heinola Caravan), mutta jos pumppua pyörittävä sähkömoottori on sökö, niin sitten joutuu ostamaan koko paketin eli 25 50 € eli 75€ Vaihtotyö on helppo.

• jani

Kiitos kaikille avusta
        uusi pumppu on jo paikoillaan ja toimii
        hienosti(sain sen naapurilta)

• Kysyn vaan
        jani kirjoitti:

Kiitos kaikille avusta
        uusi pumppu on jo paikoillaan ja toimii
        hienosti(sain sen naapurilta)

Muistithan asenneusohjeen, että Primuksen pumpun saa asentaa vain moottori alaspäin tai sivuille.

• Nimetön
        Kysyn vaan kirjoitti:

Muistithan asenneusohjeen, että Primuksen pumpun saa asentaa vain moottori alaspäin tai sivuille.

Kyllä muistin ja hyvin toimii...kiitos

• Anonyymi

Olen tilannut Ruotsista caravan marketista ja hiukan halvempaa kuun suomessa olen ollut tyytyväinen

• Anonyymi

Rumatikissä ei ole näitä murheita, kun muistaa pahviputket nuohota aina kun kesä loppuu , ja laittaa talveksi rumatikin seisomaan.

• Anonyymi

Ei rumatikissa ole noita murheita, mutta se jäätävä kylmyys käy hermoon !

• Anonyymi

Kyllä rumatikillä juhannuksena tarkenee, kun laittaa puhaltimen kolmoselle

• Anonyymi

Oon karavaani alueella pistellyt hernesoppaa iltapalaksi niin hyvin on yöllä lämmintä tohottanut ilman kiertovesipumppua.

• Anonyymi

Terveisin daegolax daeg ukkeli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      149
      2852
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      365
      2030
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1698
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1401
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe