Vaunustamme hajosi 12v kiertovesipumppu....mistä sais ostaa uuden???mitähän mahtaa maksaa??? vai kannattaisko laittaa
tilalle 220 pumppu???
kiitos jo etukäteen
kiertovesipumppu
18
29538
Vastaukset
- lahjomaton
On se pumppu välttämätön nykyisissä vaunuissa jos aiot lämmitystä pitää päällä. En tiedä hintoja mutta olen kuullut että 220v on käytössä hiljaisempi kuin 12v. Tosin monella on molemmat niin on turvallisempaa etenki talvikäytössä.
Vaunukorjaamot myyvät pumppuja.
Kannattavuudesta sen verran että jos lämpöpumpun sijainti on sellainen että sen ääntely häiritsee niin tarkista ennen ostoa kumpi on todella hiljaisempi. 12v etu on tietysti se että voit sitä käyttää lämmitystä paikoilla joissa ei ole sähköä saatavilla. - pestoos
Osta Grunfossin 220 V 1 vaihepumppu 3 tehosäätö alueella eikä maksa liittimineen kuin 117 eeroa.
Liittimet käy suoraan 22 mm letkuun. Vastaava 4 nopeussäätöinen pumppu Kama Fridissä maksaa 250 eeroa. Onpas ero hinnoissa. - teidentukko.com
Jos aina viileillä keleillä majoitut leirintäalueille / sähkötolpan viereen 230V pumppu ok.
Jos majoitut joskus vileillä keleillä pelkän vaunun akun / kaasulämmityksen voimin on 12V pumppu välttämätön.
Valintaan vaikuttanee myös lämmittimen malli & merkki?
Kysäise asiasta http://karavaanari.info lämmityspalstalla, saat asiantuntijavastauksen.. - säästät
Akkuporakoneella pyöritettävä pumppu saat 40€, tai käsipumppu rohmua vanhasta ladasta bensapumppu.
- mjo33400
Tässä vesipumppu, jos on Primus lämmitin. Voi sopia muihinkin.
Lämmityslaitteen kiertovesipumppu (Ø19mm letkut). . . . . . 38-6750 74.50 ???
Motonetista- Kysyn vaan
En koskaan supista verkostoa, vaan käytän aina 22mm putkea/kumiletkua ja näi ei koskaan tule virtausvastuksia putkiston supistuessa. Eihän supistuksia ole tehtaankaa jäljiltä. Tuo mainitsemasi pummpu taitaa olla VAIN yksitehoinen, ei siis säädettäv tehoinen. Pelkän pumpun hinta on vain 90 eeroa, tarvittavat liittimet maksavat loput.
- mjo33400
Kysyn vaan kirjoitti:
En koskaan supista verkostoa, vaan käytän aina 22mm putkea/kumiletkua ja näi ei koskaan tule virtausvastuksia putkiston supistuessa. Eihän supistuksia ole tehtaankaa jäljiltä. Tuo mainitsemasi pummpu taitaa olla VAIN yksitehoinen, ei siis säädettäv tehoinen. Pelkän pumpun hinta on vain 90 eeroa, tarvittavat liittimet maksavat loput.
Pumppu jota ehdotin on täysin samallaisilla liitoksilla kuin Primuksen omakin pumppu. En ymmärtänyt tarkoitustasi.
- eino
Mikähän on lämmittimen merkki vois vaikka löytyä semmonen
- pumppu/moottori
Jos pannu on primus , niin pumpun pesä ja moottori ovat erillisiä ruuvein liitettyjä kappaleita. Jos pelkkä pumppu on rikki, niin sen voi vaihtaa hintaan 25€ (esim. Heinola Caravan), mutta jos pumppua pyörittävä sähkömoottori on sökö, niin sitten joutuu ostamaan koko paketin eli 25 50 € eli 75€ Vaihtotyö on helppo.
- jani
Kiitos kaikille avusta
uusi pumppu on jo paikoillaan ja toimii
hienosti(sain sen naapurilta) - Kysyn vaan
jani kirjoitti:
Kiitos kaikille avusta
uusi pumppu on jo paikoillaan ja toimii
hienosti(sain sen naapurilta)Muistithan asenneusohjeen, että Primuksen pumpun saa asentaa vain moottori alaspäin tai sivuille.
- Nimetön
Kysyn vaan kirjoitti:
Muistithan asenneusohjeen, että Primuksen pumpun saa asentaa vain moottori alaspäin tai sivuille.
Kyllä muistin ja hyvin toimii...kiitos
- Anonyymi
Olen tilannut Ruotsista caravan marketista ja hiukan halvempaa kuun suomessa olen ollut tyytyväinen
- Anonyymi
Rumatikissä ei ole näitä murheita, kun muistaa pahviputket nuohota aina kun kesä loppuu , ja laittaa talveksi rumatikin seisomaan.
- Anonyymi
Ei rumatikissa ole noita murheita, mutta se jäätävä kylmyys käy hermoon !
- Anonyymi
Kyllä rumatikillä juhannuksena tarkenee, kun laittaa puhaltimen kolmoselle
- Anonyymi
Oon karavaani alueella pistellyt hernesoppaa iltapalaksi niin hyvin on yöllä lämmintä tohottanut ilman kiertovesipumppua.
- Anonyymi
Terveisin daegolax daeg ukkeli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782