Dacia on oikea maasturi.
Siihen ei voi jullit ja terot sanoo mitään,
Dacia, oikea maasturi
8
180
Vastaukset
- aina maasturi alla
Alla on ollut monenlaista maasturia. Mieluisin oli Jeep Grand Cherokee. Tuo Dacia on yllättävän hyvä. Auto on aivan sama kuin lähes tuplaten kalliimmat, mutta työntekijöille on maksettu puolta pienempää palkkaa.
Ei se autoa huononna jos omistajat tyytyvät kiristyvillä markkinoilla pienempään osinkoon.
Huvittavaahan se on kun autolehden testissä autoinsinöörit tutkivat oikein toen teolla, että mitä eroa siinä viisi kertaa kalliimmassa (70000 EUR) maasturissa on. Eroja löytyy, mutta sen verran että moni ei niistä muutamaa tonnia enempää suostuisi maksamaan.
Sanomatta sen jokainen tietää tuolla marketin pihalla, kumman auton kuljettaja se istuu nolon näköisenä ratin takana. Kaksi maasturia voi olla kuin identtiset kaksoset. Toisen omistaja on maksanut pelistään 25000 EUR ja toisen jopa yli 100 000 EUR.
En kehtaisi esim. Cayennen ratin takana istua ;)- 4wdhi
"Huvittavaahan se on kun autolehden testissä autoinsinöörit tutkivat oikein toen teolla, että mitä eroa siinä viisi kertaa kalliimmassa (70000 EUR) maasturissa on."
Muistatko, missä lehdessä tuollainen juttu on ollut? Olisi mielenkiintoista lukea! Dusterhan on kiinnostava ja hinta-laatusuhteeltaan varmasti kelpo kampe. Parilla tutulla tosin on hajonnut Dusterista öljypumppu. Meniköhän toisella siitä moottori vaihtoon sen vuoksi (takuu voimassa).
Itse ostin juuri Land Rover Freelander 2:n maltillisilla kilometreillä. Hintaa sillä oli vähemmän kuin uudella 4x4 diesel-Dusterilla, vaikka varustetaso on tuossa erittäin korkea, ns. kaikilla herkuilla. Tavallaan ymmärrän näkökulmasi siitä, kuinka älytöntä on maksaa 70 k€ autosta. On tämäkin maksanut pitkästi yli 60 000 uutena, mutta käytettynäpä hinta onkin vähän toinen. Uutena ostamista en olisi edes harkinnut. Ainakaan tällä hetkellä ei tunnu, että haluaisin vaihtaa päittäin uuteen Dusteriin. - hmhmhm
No, näkyy se Dacian hinta mm. siinä, että se on törmäystesteissä menestynyt kohtalaisen huonosti nykymittapuun mukaan.
Eli siellä on säästetty yhdestä jos toisesta asiasta.
Veroahan se suomessa suurin osa maasturinkin hinnasta on. Edullisemat japanilaiset ns. perusmaasturit maksaa saksassa vähän reilu 30 k€, samat joiden hinta suomessa on noin tuplasti.
- korpihuoltoa
Miten dacia kestäisi maastoajoa? mulla tulee auton mittariin vaihtojen välillä 150 000 km ja siitä on oikeaa maastoajoa 100 000 km, kesällä savi ja mutaränneissä ja talvella umpihangessa. Metsäkonehuoltoa ja pitää päästä ajokilla työmaalle jopa venäjällä.
- nysväystä kelissä!
Ei noilla maastureilla tee hevon kukkua! Suojalumi kelissä möhköfantit ei pysy kaistalla! Koska on liian leveet kumit tungettu alle! Sota jeepissä oli kaposet kumit alla!
- hmhmhm
Pehmeällä leveät kumit ovat paremmat, silloin kun kova maa on niin syvällä, ettei sinne halua upota. :)
Leveä ja iso rengas, paino jakautuu laajemmalle alueelle ja auto etenee paremmin, koska ei uppoa akseleitaan myöten.
Islannissa ja Venäjällä pistetään yli metrin levyiset renkaat maasturiin ja sitten passaa ajaa jäätiköllä ja lumessa. :)
Esimerkiksi näin:
https://youtu.be/Uf8KV6MLke0
- rahalle_vastinetta
Tsekkaappas Youtubesta Duster-maastovideiota ja hahmota millaisista paikoista kaupunkien low cost laite selviytyy, eli täysin kunniallinen suoritus.
https://www.youtube.com/watch?v=XhpEjZIdMEI
Lisäksi Duster on valmistettu varsin simpelistä ja koetellusta perustekniikasta ilman vikaherkkää nykyteknologiaa ja siksi sen ylläpitokulut ovat hyvinkin kohtuuliset.
Tokihan Duster häviää vaikkapa sisutuksen viimeistelyssä, niiden materiaalin ladussa jne. kalliimmille ja moderneimmille autoille, mutta varsin hieno vastine rahalle. Ehkä keskeisin haitta on äänieristys moottoritienopeuksissa ja istumien sivutuki. - rahalle_vastinetta
>> Auto on aivan sama kuin lähes tuplaten kalliimmat, mutta työntekijöille on maksettu puolta pienempää palkkaa.
Tuo on vain osatotuus ja koskee kaikkia autonvalmistajia alihankkijoineen joiden katteet puristetaan suorastaan harakiri-tasolle.
Dusterin hinnanmuodostuksen mahdollisuus on jo iät ajat sitten ko. tekniikan kuoletetut teollisuusinvestoinnit, jotka ovat tahkonneet jo kauan voittoa ja tekevät edelleenkin niin.
Dacia-sarja on Renaultille sen taloudellisesti kaikkein tuottavin sekmentti yllä olevista syistä ja se tekee sillä alalle varsin huikeaa 9-10% katetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta781805Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181689- 161504
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191193En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121184Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61172hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121136Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291121Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää61119Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71104