Dacia on oikea maasturi.
Siihen ei voi jullit ja terot sanoo mitään,
Dacia, oikea maasturi
8
307
Vastaukset
- aina maasturi alla
Alla on ollut monenlaista maasturia. Mieluisin oli Jeep Grand Cherokee. Tuo Dacia on yllättävän hyvä. Auto on aivan sama kuin lähes tuplaten kalliimmat, mutta työntekijöille on maksettu puolta pienempää palkkaa.
Ei se autoa huononna jos omistajat tyytyvät kiristyvillä markkinoilla pienempään osinkoon.
Huvittavaahan se on kun autolehden testissä autoinsinöörit tutkivat oikein toen teolla, että mitä eroa siinä viisi kertaa kalliimmassa (70000 EUR) maasturissa on. Eroja löytyy, mutta sen verran että moni ei niistä muutamaa tonnia enempää suostuisi maksamaan.
Sanomatta sen jokainen tietää tuolla marketin pihalla, kumman auton kuljettaja se istuu nolon näköisenä ratin takana. Kaksi maasturia voi olla kuin identtiset kaksoset. Toisen omistaja on maksanut pelistään 25000 EUR ja toisen jopa yli 100 000 EUR.
En kehtaisi esim. Cayennen ratin takana istua ;)- 4wdhi
"Huvittavaahan se on kun autolehden testissä autoinsinöörit tutkivat oikein toen teolla, että mitä eroa siinä viisi kertaa kalliimmassa (70000 EUR) maasturissa on."
Muistatko, missä lehdessä tuollainen juttu on ollut? Olisi mielenkiintoista lukea! Dusterhan on kiinnostava ja hinta-laatusuhteeltaan varmasti kelpo kampe. Parilla tutulla tosin on hajonnut Dusterista öljypumppu. Meniköhän toisella siitä moottori vaihtoon sen vuoksi (takuu voimassa).
Itse ostin juuri Land Rover Freelander 2:n maltillisilla kilometreillä. Hintaa sillä oli vähemmän kuin uudella 4x4 diesel-Dusterilla, vaikka varustetaso on tuossa erittäin korkea, ns. kaikilla herkuilla. Tavallaan ymmärrän näkökulmasi siitä, kuinka älytöntä on maksaa 70 k€ autosta. On tämäkin maksanut pitkästi yli 60 000 uutena, mutta käytettynäpä hinta onkin vähän toinen. Uutena ostamista en olisi edes harkinnut. Ainakaan tällä hetkellä ei tunnu, että haluaisin vaihtaa päittäin uuteen Dusteriin. - hmhmhm
No, näkyy se Dacian hinta mm. siinä, että se on törmäystesteissä menestynyt kohtalaisen huonosti nykymittapuun mukaan.
Eli siellä on säästetty yhdestä jos toisesta asiasta.
Veroahan se suomessa suurin osa maasturinkin hinnasta on. Edullisemat japanilaiset ns. perusmaasturit maksaa saksassa vähän reilu 30 k€, samat joiden hinta suomessa on noin tuplasti.
- korpihuoltoa
Miten dacia kestäisi maastoajoa? mulla tulee auton mittariin vaihtojen välillä 150 000 km ja siitä on oikeaa maastoajoa 100 000 km, kesällä savi ja mutaränneissä ja talvella umpihangessa. Metsäkonehuoltoa ja pitää päästä ajokilla työmaalle jopa venäjällä.
- nysväystä kelissä!
Ei noilla maastureilla tee hevon kukkua! Suojalumi kelissä möhköfantit ei pysy kaistalla! Koska on liian leveet kumit tungettu alle! Sota jeepissä oli kaposet kumit alla!
- hmhmhm
Pehmeällä leveät kumit ovat paremmat, silloin kun kova maa on niin syvällä, ettei sinne halua upota. :)
Leveä ja iso rengas, paino jakautuu laajemmalle alueelle ja auto etenee paremmin, koska ei uppoa akseleitaan myöten.
Islannissa ja Venäjällä pistetään yli metrin levyiset renkaat maasturiin ja sitten passaa ajaa jäätiköllä ja lumessa. :)
Esimerkiksi näin:
https://youtu.be/Uf8KV6MLke0
- rahalle_vastinetta
Tsekkaappas Youtubesta Duster-maastovideiota ja hahmota millaisista paikoista kaupunkien low cost laite selviytyy, eli täysin kunniallinen suoritus.
https://www.youtube.com/watch?v=XhpEjZIdMEI
Lisäksi Duster on valmistettu varsin simpelistä ja koetellusta perustekniikasta ilman vikaherkkää nykyteknologiaa ja siksi sen ylläpitokulut ovat hyvinkin kohtuuliset.
Tokihan Duster häviää vaikkapa sisutuksen viimeistelyssä, niiden materiaalin ladussa jne. kalliimmille ja moderneimmille autoille, mutta varsin hieno vastine rahalle. Ehkä keskeisin haitta on äänieristys moottoritienopeuksissa ja istumien sivutuki. - rahalle_vastinetta
>> Auto on aivan sama kuin lähes tuplaten kalliimmat, mutta työntekijöille on maksettu puolta pienempää palkkaa.
Tuo on vain osatotuus ja koskee kaikkia autonvalmistajia alihankkijoineen joiden katteet puristetaan suorastaan harakiri-tasolle.
Dusterin hinnanmuodostuksen mahdollisuus on jo iät ajat sitten ko. tekniikan kuoletetut teollisuusinvestoinnit, jotka ovat tahkonneet jo kauan voittoa ja tekevät edelleenkin niin.
Dacia-sarja on Renaultille sen taloudellisesti kaikkein tuottavin sekmentti yllä olevista syistä ja se tekee sillä alalle varsin huikeaa 9-10% katetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791