Lisäravinteet ja voimatasot?

Salirr3

Kyselisin nyt muitten kokemuksia lisäravinteista, eritoten sitä että mitenkä paljon ne voivat vaikuttaa voimatasoihin?
Toki ymmärrän että kaikki on kovin yksilöllistä että miten ne lisäravinteet vaikuttaa, ja ymmärrän senkin että tuskin niillä mitään kovin suuria ihmeitä tehdään. Mutta pienikin lisähyöty on aina tervetullutta.
Mutta kertokaa nyt kuitenkin millaisia kokemuksia teillä on? Esimerkiksi paljonko olette saaneet siihen kuuluisaan penkkitulokseen lisää ottamalla lisäravinteita käyttöön? Tai ihan mihkä vaan tulokseen? Ja millaisista ravinteista olette parhaiten hyötyä saaneet?

Esim olen kuullut että jotkut yksilöt voivat saada huomattavan hyödyn esim kreatiinista. Itse en ole vielä muita lisäravinteita käyttänyt kuin proteiinia ja hiilareita, ja niitäkin vain silloin tällöin palautusjuomana. Suht kunnollista treenitaustaakin on itselläni vain vajaa vuosi vasta.Tarkoitus olisin kuitenkin ottaa kokeiluun ainakin kreatiini jossain vaiheessa ehkä jotain muitakin,
Niin ihan sillä kyselisin muitten kokemuksia ensiksi :)

1

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kreatiini on nimensä mukaan lisäravinne. Se on lihasten polttoainetta, tai oikeammin sen esiaste josta muodostuu ATP:tä. ATP taasen on se aine, jota lihassolut käyttävät energiakseen korkeatehoisissa suorituksissa, kuten lähellä maksimivoimaa tehtävissä nostoissa.

Se auttaa oikeastaan vain ja ainoastaan sarjakestävyyteen siellä 3-8 toiston liepeillä, eli painoilla millä saisit muuten 5 toistoa meneekin 6 toistoa jos olet tankannut kunnolla kreatiinia. Se ei siis itsessään tee sinua yhtään vahvemmaksi, mutta jos hyödynnät sen antaman lisätehon treenaamalla entistä kovemmin, niin kehityt luonnollisesti hieman nopeammin.

Lisäksi kreatiini kerää nestettä lihaksiin ja sidekudoksiin, joten se saa sinut näyttämään hieman isommalta ja lisäksi solunsisäiset nesteet toimivat jossain määrin niveliä suojaavana "voitelukerroksena".

Kreatiinista pitää tosin huomioida se, että sen toimivuus on todella yksilöllistä, ja riippuu hyvin pitkälti myös ruokatottumuksista. Jos syöt jo muuten paljon kalaa ja puhdasta lihaa, verta ja sisäelimiä niin saat todennäköisesti ruoasta jo niin paljon kreatiinia että lisänä otettu jauhe ei auta enää yhtään mitään. Se on kuitenkin aika halpaa tavaraa, joten kannattaa ihmeessä kokeilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      122
      1431
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      42
      1301
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      55
      1045
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      898
    5. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      84
      823
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      51
      815
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      77
      743
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      718
    9. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34
      646
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59