pajero

mitsu

pajerossa ei pala hehkuvalo ollenkaan vaikka polttimo on ehjä olisiko kellään hyvää neuvoa mistä vois vikaa alkaa etsiä on aamuisin huono laittaa käyntiin kun ei tiedä kuinka kauan pitäis hehkuttaa

9

2017

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppp

Vanhemmissa, kuten minulla (-88), ei se palakaan. Niissä on pikahehkut. Jos käyntiinlähdön kanssa on ongelmia, voi olla niin, että jälkihehku toimii ja pika ei.
      Vika voi olla johdoissa tai ohjainyksikössä tai tietysti hehkutulpissa. Halvimpia tarvikehehkuja ei kannata laittaa, eivät toimi kunnolla.
      Motonetistä saa luultavasti sopivia kohtuulliseen hintaan.

Kokeile yleismittarilla, tuleeko hehkujen kiskoon 11-12 V aluksi kun virran kääntää päälle, vai vain 6 V. Jos tulee 11, niin systeemin pitäisi olla kunnossa.

Jos hehkut ovat ehjät, mutta systeemi ei, voi antaa käynnistysapua, kun antaa akun plus-navasta suoraan kaapelilla virran hehkujen kiskoon 3-4s. Kauempaa ei kannata, ellei halua rikkoa hehkuja.

• mitsu

kiitoksia vastauksesta tarvii mittailla vähän sitä jos sieltä jotain sais selville tää pajero on 89 vuosimalliltaan et jos siinä on samanlainen systeemi

• pahero-87

sama vika ku mulla ei toimi valot mut kluulee ku releet paukkuu...

• maasturi

Kun olin tuon ikäistä itse ostamassa pari vuotta sitten niin tuo oli yleinen "ongelma". Myyjä tietysti sanoo että se on ominaisuus. Siinä minkä lopulta ostin ei palanut valo vaan käynnistin releen naksauksen jälkeen, niin ne muutkin tekee.

• Ominaisuus

Lähes kaikissa vanhemmissa japsidieseleissä, niin Toyotoissa, Nissaneissa kuin Daihatsuissa.
        Kokemusta on.

• käyntiin
        Ominaisuus kirjoitti:

Lähes kaikissa vanhemmissa japsidieseleissä, niin Toyotoissa, Nissaneissa kuin Daihatsuissa.
        Kokemusta on.

minun pajerossaonkylmäkäynnistykseen painettava katkaisin eli kaksi johtoa toinen akkuun ja toinen hehkuun.

• typerä
        käyntiin kirjoitti:

minun pajerossaonkylmäkäynnistykseen painettava katkaisin eli kaksi johtoa toinen akkuun ja toinen hehkuun.

Kyllä siellä rele pitäisi olla välissä tai sitten joku todella suurvirtakatkaisija. Menee sellaisia ampeerimääriä että normi katkaisija polttaa hetkessä koskettimet

• tdic89

Jos vaihdat palleroosi kaikki hehkut kerralla niin laita alkuperäisosat(a40eur).Muuten ohjausyksikkö saattaa"seota".Mutta jos vaihdat vaan yhden tai kaksi niin voit laittaa tarvikeosan(a13eur motonet).Tällainen ominaisuus saattaa esiintyä.(Pika)Hehkun merkkivaloa ei todellakaan ole koskaan ollutkaan,joten se releen naksahdus on"merkki".Ja jos hehkurele jää naksumaan niin silloin moottorin lämpötila-anturi on rikki.Jonkin aikaa kesti hakea tuo vika mutta tulipa korjattua.

• vm-88

poksilta moottoriin menevä jossain hehkujen luona oleva lämpöanturi,johdon liitos vähän hapettunut mikä tunnustelee moottorin lämpöä ja antaa hehkutus käskyn.
        Kokeilee johdolla jossa on pienet hauenleuat ulkokautta.Minulla ainakin vika löytyi vaikka johdossa ja liittimissä ei näkyny mitään vikaa.Mittarillakin mitattaessa oli olevinaan kaikki kunnossa.Etsivät merkkikorjaamolla vikaa 1,5 päivää, onneksi ei tarvinnut itse maksaa kun vaihtoivat ensin hehkutulpan ja ilmoittivat olevan asian kunnossa.
        Seuraava aamu kertoi aivan muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2975
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1560
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1422
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1186
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      969
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      902
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      783
    Aihe