Vakava syytös jumalanpilkasta minulle

Nimeltä mainitsematon mieskirjoittaja syytti minua jumalanpilkasta. Hän kirjoitti että vaikka en usko jumalaan silti pilkkaan sitä.

Miten se olisi edes mahdollista?

Todisteita jumalasta on maailmankaikkeus. Kristinusko on kuitenkin ihmisvetoinen uskonto eikä raamatun jumalasta johon tämäkin uskovainen mies uskoo -ole todisteita eikä minulla ole näin ollen uskoa siihen.

Olematonta ei voi pilkata.

Tämän uskovaisen miehen puolustaja eräs nainen syyttää minua uskovaisten pilkasta.

Joskus olen erehtynyt sanomaan tiettyjen krisseleiden ns jumalaa mielikuvitusolennoksi.

22

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä On Kestävä

      Aivanko tosi että hävyttömt krisselit ovat syyttäneet sinua parkaa ihan syyttömästi? Kyllä sinulla on kestämistä. Voimia!!

    • Haluan tietää

      Selitpäs miten maailankaikkeus voi olla todisteena Jumalasta/jumalista.

      • "Älykäs suunnittelija"...


      • Haluan tietää
        auroraboreallis kirjoitti:

        "Älykäs suunnittelija"...

        Miten tämä "älykäs suunnittelija" on saanut alkunsa, ts. kuka hänet suunnitteli?


      • Haluan tietää kirjoitti:

        Miten tämä "älykäs suunnittelija" on saanut alkunsa, ts. kuka hänet suunnitteli?

        Ei tietoa.


    • Vedä se päähäs

      Eiköhän henkilökohtaisesti riitä ihmispilkkakin alkuunsa.

      • Ai, kiukkuinen hihhuli otti henkilökohtaisesti...


      • ewfv
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ai, kiukkuinen hihhuli otti henkilökohtaisesti...

        Se on varmaan parasta ettet kuitenkaan hyökkää Jumalaa tai meitä hihhuleita vastaan.
        Vaikka maailman kaikkeuden ja elämän synty on tyhjästä itekseen voi kuulostaa ihan simppeli asialta niin kannattaa kuitenkin olla polttamatta välejä turhan päitten jos se Jumala sittenkin on ja vaikuttaa meissä ihmisissä jotka elämme Hänen yhteydessään Jeesuksessa Kristuksessa.
        Meille monelle kuitenkin elämä on täynnä asioita jotka näemme Jumalasta tulleeksi.
        Minä uskon Jumalaan joka on rakkaus.
        Sama rakkaus vaikuttaa meissä koska olemme Jumalalle sukua.
        Rakkauden ihme ilmenee lapsen syntymässä, hautajaisissa, lähimmäisen halaamisessa, kaipuussa jne.
        Jumala on minulle Isä johon saan luottaa elämäni.
        Hän on turva ja rakkaus. Hän auttaa ja opastaa.
        On aivan uskomatonta löytää Jumala, Hänessä ei ole vääryyttä.
        Sen verran Isämme meitä kuitenkin odottaa että etsisimme häntä.
        Jumalamme on pyhä ja ilman vääryyttä.
        Rikkoontuneen sydämmen Hän parantaa ja Hän armahtaa.

        Suosittelen todellakin keksimään jonkun toisen harrastuksen jos hihhuleita olemme.


      • töttörööö
        ewfv kirjoitti:

        Se on varmaan parasta ettet kuitenkaan hyökkää Jumalaa tai meitä hihhuleita vastaan.
        Vaikka maailman kaikkeuden ja elämän synty on tyhjästä itekseen voi kuulostaa ihan simppeli asialta niin kannattaa kuitenkin olla polttamatta välejä turhan päitten jos se Jumala sittenkin on ja vaikuttaa meissä ihmisissä jotka elämme Hänen yhteydessään Jeesuksessa Kristuksessa.
        Meille monelle kuitenkin elämä on täynnä asioita jotka näemme Jumalasta tulleeksi.
        Minä uskon Jumalaan joka on rakkaus.
        Sama rakkaus vaikuttaa meissä koska olemme Jumalalle sukua.
        Rakkauden ihme ilmenee lapsen syntymässä, hautajaisissa, lähimmäisen halaamisessa, kaipuussa jne.
        Jumala on minulle Isä johon saan luottaa elämäni.
        Hän on turva ja rakkaus. Hän auttaa ja opastaa.
        On aivan uskomatonta löytää Jumala, Hänessä ei ole vääryyttä.
        Sen verran Isämme meitä kuitenkin odottaa että etsisimme häntä.
        Jumalamme on pyhä ja ilman vääryyttä.
        Rikkoontuneen sydämmen Hän parantaa ja Hän armahtaa.

        Suosittelen todellakin keksimään jonkun toisen harrastuksen jos hihhuleita olemme.

        Minäkin uskon rakkauteen, mutta en kutsu sitä jumalaksi.
        Minusta "rakkaus" on ihan hyvä sana.


      • ewfv kirjoitti:

        Se on varmaan parasta ettet kuitenkaan hyökkää Jumalaa tai meitä hihhuleita vastaan.
        Vaikka maailman kaikkeuden ja elämän synty on tyhjästä itekseen voi kuulostaa ihan simppeli asialta niin kannattaa kuitenkin olla polttamatta välejä turhan päitten jos se Jumala sittenkin on ja vaikuttaa meissä ihmisissä jotka elämme Hänen yhteydessään Jeesuksessa Kristuksessa.
        Meille monelle kuitenkin elämä on täynnä asioita jotka näemme Jumalasta tulleeksi.
        Minä uskon Jumalaan joka on rakkaus.
        Sama rakkaus vaikuttaa meissä koska olemme Jumalalle sukua.
        Rakkauden ihme ilmenee lapsen syntymässä, hautajaisissa, lähimmäisen halaamisessa, kaipuussa jne.
        Jumala on minulle Isä johon saan luottaa elämäni.
        Hän on turva ja rakkaus. Hän auttaa ja opastaa.
        On aivan uskomatonta löytää Jumala, Hänessä ei ole vääryyttä.
        Sen verran Isämme meitä kuitenkin odottaa että etsisimme häntä.
        Jumalamme on pyhä ja ilman vääryyttä.
        Rikkoontuneen sydämmen Hän parantaa ja Hän armahtaa.

        Suosittelen todellakin keksimään jonkun toisen harrastuksen jos hihhuleita olemme.

        Jos olisit lukenut aloituksen tarkasti niin minä kirjoitin että maaimankaikkeus on todiste jumalasta mutta ei kristinuskon ja raamatun jumalasta jotka ovat ihmisten aikaansaamaa uskoa.

        Ja syytät minua pilkasta johon olen syytön.


    • hellari...

      Puolestani saat pilkata. Itse kerran vastaat siitä ja teet sitä omaan piikkiisi. Tulee vain mieleen eräs jatkuva urakkapilkkaaja Rukous-palstalta. Tämä henkilö on ollut nyt pitkään kuukausia hirveässä pimeydessä ja ahdistuksessa. Yrittää rukoilla, pyytää armoa ja saada uudelleen yhteyden Jumalaan, mutta taivas ei vastaa hänelle.
      On se hirveää jos Pyhä Henki jättää lopullisesti ihmisen. En kyllä usko, että näin ikävästi olisi asiat tuon henkilön kohdalla, mutta pitkän ja karikkopolun hän kyllä näkyy saavan käydä. Joten siitä vaan jos kanttisi kestää, mutta se saattaa kyllä koitua vielä kohtaloksesi.

      • Hellari, oletsä vähän yksinkertainen? Juurihan minä kirjoitin että en pilkkaa. Olematonta kun ei voi pilkata.

        Ja en usko myöskään että jumalasi on asialla kun toinen on ahdistunut. Sinä kuvittelet vain, aivan niinkuin kuvittelet jumalasi.


    • Oikein kiukuttaa tuo

      Mitäs sitten hillut tällä uskisten palstalla, jos et kerran usko Jumalaan - painu ateistihemmojesi syliin siitä!

      • ccxxcc

        Oikein kiukuttaa tuo nim. Tämä on ylläpidon palsta,ei uskovaisten.
        Täällä saa kirjoittaa vaikka ei usko yhteenkään jumalolioon, mutta
        ylläpidon sääntöjä rikkomatta.
        Säännöissä kielletään hyökkäämästä toisia käyttäjiä vastaan.
        Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista käyttäjistä.
        Säännöissä ei sitävastoin kielletä uskonnottomien kirjoituksia.

        Tuliko tämä asia nyt selväksi?


      • Typeryyden huippu
        ccxxcc kirjoitti:

        Oikein kiukuttaa tuo nim. Tämä on ylläpidon palsta,ei uskovaisten.
        Täällä saa kirjoittaa vaikka ei usko yhteenkään jumalolioon, mutta
        ylläpidon sääntöjä rikkomatta.
        Säännöissä kielletään hyökkäämästä toisia käyttäjiä vastaan.
        Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista käyttäjistä.
        Säännöissä ei sitävastoin kielletä uskonnottomien kirjoituksia.

        Tuliko tämä asia nyt selväksi?

        "Tämä on ylläpidon palsta,ei uskovaisten.
        Täällä saa kirjoittaa vaikka ei usko yhteenkään jumalolioon, mutta
        ylläpidon sääntöjä rikkomatta."

        Buahahahaa - todella älytöntä tekstiä. Järkikin sanoo, että kirjoituksesi on täyttä paskkapotaskaa.

        Häpeä rontti, jos osaat.


      • Älä tapa?
        Typeryyden huippu kirjoitti:

        "Tämä on ylläpidon palsta,ei uskovaisten.
        Täällä saa kirjoittaa vaikka ei usko yhteenkään jumalolioon, mutta
        ylläpidon sääntöjä rikkomatta."

        Buahahahaa - todella älytöntä tekstiä. Järkikin sanoo, että kirjoituksesi on täyttä paskkapotaskaa.

        Häpeä rontti, jos osaat.

        Julma kirja tämä Raamattu. 3Moos.24:16. Ja joka Herran nimeä pilkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon. Ennenkuin alatte kivittämään lukekaa, tämä Raamatun kohta. 3Moos.27:34.


      • Typeryyden huippu kirjoitti:

        "Tämä on ylläpidon palsta,ei uskovaisten.
        Täällä saa kirjoittaa vaikka ei usko yhteenkään jumalolioon, mutta
        ylläpidon sääntöjä rikkomatta."

        Buahahahaa - todella älytöntä tekstiä. Järkikin sanoo, että kirjoituksesi on täyttä paskkapotaskaa.

        Häpeä rontti, jos osaat.

        Säännöissä ei missään lue että on uskottava hellureitten jumalaan jotta voi kirjoittaa mielipiteensä helluntailaisista/helluntailaisuudesta ym.palstaan liittyvästä.


      • leeviläinen
        auroraboreallis kirjoitti:

        Säännöissä ei missään lue että on uskottava hellureitten jumalaan jotta voi kirjoittaa mielipiteensä helluntailaisista/helluntailaisuudesta ym.palstaan liittyvästä.

        Ei helluntailaisilla eikä vapaakirkollisilla ole ns. omaa Jumalaa, vaan yksi yhteinen Jumala, jota Kristus Jeesus ja monet Vanhan Testamentin profeetat nimittävät Isäksi.

        Muslimeilla ja jehovantodistajilla sekä maolaisilla ja krisnoilla ja monissa idän maissa asuvilla on omat jumalansa, joista on tehty kuvia ja patsaita, joitten edessä he rukoilevat.


      • leeviläinen kirjoitti:

        Ei helluntailaisilla eikä vapaakirkollisilla ole ns. omaa Jumalaa, vaan yksi yhteinen Jumala, jota Kristus Jeesus ja monet Vanhan Testamentin profeetat nimittävät Isäksi.

        Muslimeilla ja jehovantodistajilla sekä maolaisilla ja krisnoilla ja monissa idän maissa asuvilla on omat jumalansa, joista on tehty kuvia ja patsaita, joitten edessä he rukoilevat.

        Ja kaikki ovat yhtä varmoja oman jumalansa olemassaolosta ja oman uskonnon paremmuudesta.

        Jos syntyisit intian maahan sinusta tulisi hindu tai krisna. Jos syntyisit jehovan todistajien perheeseen sinusta tulisi jetsku.

        Olet syntynyt kristinuskoiseen maahan ja kulttuuriin joten sinusta on tullut kristitty.

        Millä perusteella väität omaa jumalaasi oikeaksi ja muiden vääräksi?

        Miksi olet ylpeä?


      • koikkalainen.
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ja kaikki ovat yhtä varmoja oman jumalansa olemassaolosta ja oman uskonnon paremmuudesta.

        Jos syntyisit intian maahan sinusta tulisi hindu tai krisna. Jos syntyisit jehovan todistajien perheeseen sinusta tulisi jetsku.

        Olet syntynyt kristinuskoiseen maahan ja kulttuuriin joten sinusta on tullut kristitty.

        Millä perusteella väität omaa jumalaasi oikeaksi ja muiden vääräksi?

        Miksi olet ylpeä?

        Jokaisella on oma pieni jumala nimittäin omatunto


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      316
      7118
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2174
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1601
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1419
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1133
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1127
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      1009
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      853
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      49
      837
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe