Leukoplakia (gallup)

tomi_39

onko muilla täällä....?

3

6598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Vakavasti

Vielä;

Kirjoitin sitten vakavissani nuo neuvot. Noista on apua.
        Bemetson voide joka väritön on lääke ! Se on III vahva kortisoni ja pätee suussa hyvin. Illalla nukkumaan mennessä sivelet suun valkoiset paikat.
        Zinkosan oli Prismassa 3,- paketti ja teki suussa hyvää häivyttäen valkoista.

Ja jatkuva taskulampulla ja peilillä tähystys ja hammaslääkärin ohjeet sovit seurannasta.

Kun jos se lähtee suusyöväksi sen kanssa vielä pärjää ennen kuin syöpä pääsee pahaksi ja suusyöpä lähettää etäpesäkkeitä nopeasti eli on varmaa hengen menoa ellei suusyöpää saa heti kiinni.
        Mutta 10% leukoplakiasta sairastuu suusyöpään ja jos sen hoidat niin selviät.

Alkoholi ja tupakka itse asiassa aiheuttaa leukoplakian uskoisin eikä se parane ellet lopeta noiden aineiden käyttöä.
        Kukaan vähäkin viisas ei täydessä harkinnassa tapa itseään alkoholilla ja tupakalla ja olet jo siinä iässä että olet ehtinyt jo kaljoitella ja aika lopettaa.

• On minullakin

Terve.

On muutaman vuoden kokemusta ja minulla se on lievä menee kaiketi ohikin hissukseen.

Mitä haluat tietää ?

Sanon sen kuitenkin että katsele netistä tietoa. > Ja seuraa taskulampulla suun limakalvoja aina sillä leukoplakia on suusyövän esiaste, mutta 10% leukoplakian haltijoista sairastuu suusyöpään. Suusyöpä tappaa jos sitä ei heti nujerreta sillä se lähettää etäpesäkkeitä nopeasti. Ei ole hauskaa olla ilman alakeukaakaan, niin on joillekin käynyt että puoli päätä pitää leikata pois.

Tupakka pois !
      Alkoholi samoin- se ärsyttää herkkiä limakalvoja suussa. Ihmisen keho ei oikein koskaan pääse paranemaan jos kaataa myrkkyjä koko ajan sisäänsä.
      Raittiina ihmisen keho korjaa itseään.

Kuule, sattumalta ääneni vuoksi ostin apteekista Zinkosan valmistetta.
      Käytin 10 tabl ja huomasin että teki suussa hyvää. Minun leukoplakia on lievä mutta on olemassa, ja havaitsin että Zinkosan olisi suuhun auttanut. Kokeile.
      3,50/ 20 tbl. Ota ekana päivänä 10 tbl ja sitten parina päivänä loput.
      Kirjoita minullekin auttoiko jos kokeilet.

Mutta tämä tepsii jos on paha tilanne;
      - Pyydä lääkäriltä III vahvaa kortisonivoidetta eli vahvinta kortisonivoidetta.
      Bemetson on sellainen. Se ei saa olla "emulsiovoide" vaan "voide"
      Voide on väritön ja mauton ja vahva. Emulsiovoide on valkoinen ja niin pahan malkuinen ettei onnistu suussa.
      Illalla kun menet nukkumaan sivelet suun valkoisia limakalvoja Bemetsonilla.
      Luin netistä että hammaslääkäri-liitto suositti bemetsonia suuhun ja minulla on sitä luievään psoriin ja Bemetson voide tepsii jos suu on paha.

Minä en ole muuta keksinyt, sillä lääkettä ei leukoplakiaan ole.

Määrätyssä iässä ainakin leukoplakia hiipii ohitse muutamassa vuodessa.
      Mutta se voi suusyöpänä tappaa sitä ennen- nuorten suusyövät ovat yleistyneet.

Eli Sinun pitäää olla huolellinen- pari kertaa kuukaudessa taskulampun kanssa katselet suun läpi peilin avulla mahdollisia limakalvon muutoksia ja sovit asian seuraamisesta hammaslääkärin kanssa.

Terveisin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe