onko patmos luotettava?

lahjaraha

Meneehän kaikki lahjoitus varmasti perille ja tarvitsijoitten hyväksi....ei omaan taskuun?

31

2997

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heinäsirikka

Johannes oli luotettavampi.

• hellari....

Olen kuunnellut Patmos-radioita kun se oli toiminnassa, ennen joulua useiden kuukausien ajan. Kyllä siellä osa porukoista vaikuttaa erittäin motivoituneilta ja asialleen antautuneilta. Jos epäilet niin tilaa esim. Patmoksen kummiavun lasten lehti, katsele Joulunlapsi videoita, kylien elämää kun jakavat paketteja. Kyllä he paljon saavat aikaan noiden kurjien ihmisten elämässä.
      Jos epäilet niin lahjoita suoraan noihin kummikohteisiin viitenumeroiden kautta. Kokousten yleiskolehdit saattavat olla sitä "harkinnan varaista" pääomaa.
      Itse ole syttynyt erikoisesti Romanian kohteiden auttamiseen ja ymmärtääkseni nyt vuoden alussa siellä avataan jälleen uusi kummikohde.
      Itse en tilaa sitä, mielestäni suhteellisen kallista kuukausikirjettä, monine sivuineen vaan seuraan toimintaa netistä. En haastaa vähijä eurojani paperiin ja Kankkulan kaivoon.

• Onko muuttunut?

Eikös se kuukausikirje ole ilmainen? Ainakin aiemmin oli.

• hellari...
        Onko muuttunut? kirjoitti:

Eikös se kuukausikirje ole ilmainen? Ainakin aiemmin oli.

On se ilmainen, mutta paketti on moniarkkinen, värikuvallinen, kiiltopintaiselle paperille painettua. Postituskuluineen luulen että vähintään 5 viisi euroa menee kustannukseksi ja jonkinhan se pitää maksaa. Ei ole mitään järkeä uhrata ja laittaa niitä moiseen mainosnivaskaan. Aikoinaan annoin postin muutaman halukkaan luettavaksi, mutta nyt he ovat jo kuolleet tai ikää on niin paljon, etteivät jaksa niihin paneutua.

• samoin

"Itse en tilaa sitä, mielestäni suhteellisen kallista kuukausikirjettä, monine sivuineen vaan seuraan toimintaa netistä. En haastaa vähiä eurojani paperiin ja Kankkulan kaivoon."
        Ihailtavaa asian ymmärtämistä ja sitten sen mukaisesti vastuullisesti toimimista.

• Perille menee?

Näin Kipiä-Lehti 2.1997. Maksamme läheteille palkaa: Palkan suuruus määritellään maan kustannustason mukaan. Keskimäärin lähetin palkka on 6500,kk/per hlö vakuutus (myös jokaiselle perheenjäsenelle) 2300,- asuntoetu 2500,-autoetu 1000,- Patmoksen työssä on monia perheitä, jossa molemmat tekevät työtä, jolloin molemmat saavat myöskin palkaa. Viime vuoteen asti lähetin palkka on ollut verotonta. Sen jälkeen kentälle lähteneiden työtekijöiden on maksettava veroa, joko Suomeen tai siihen maahan, jossa tekevät työtä.

• Markat/eurot

Unohdit merkitä rahan, joka tulooin oli markka.

Muuta summat euroiksii, koska tuolloin oli voimassa oleva rahamme markka.
      Siis vertailun vuoksi, jos nyt laittaisit sekä markkoina, että euroina, koska muuten on vaikea hahmottaa rahamääriä.

Rahanvaihdon yhteydessä i euro oli noin 6 markkaa.

• ---

Menee menee. Leksakaan ei enää tienaa kuin pikkuisen yli satatuhatta euroa vuodessa. Eläkkeellä.

• Money Talks

miten ihmeessä leo tulee noin pienellä rahalla toimeen? hävetkää nyt. äkkiä lisää rahaa leolle.

• Niinkö?

Et tiedä, vai haluatko kieltäytyä totuudesta?

Tekee täysipäiväistä työtä Patmoksella ja lisäksi saa täyden eläkkeen työstään, jota yli 50v. tehnyt.

Tekisikin täysipäiväistä työtä, mutta kun tekee antaumuksella muutaman ammimiehen työn samalla.
      Lahjakas, harjaantunut, oppinut mies pitkän elämänsä varrella.

Katehdi,lahjaton, rauhassa, mutta valheesta jäät kiinni.

• Vertaa

Sama lehti ilmoitti nuoren näyttelijän ansiot samansuuruisiksi.

• lahjaraha

Ok. Menin jo lahjoittamaan itselleni suuren summan rahaa, kun köyhä oon, mutta hyvillä mielin ja toivoen että se raha oikeasti menee perille...mietin vain jälkeenpäin ku jo ehdin laittaa rahan, että en turhaan laittanu.

• '-'
    • Patmos -ystävä

Kyllä Patmos Lähetyssäätiö on luotettava. Olen tutkinut heidän kirjanpitotietojaan aikoinaan (olen tehnyt itsekin kirjanpitoa, siis kouluttautunut). Kerätyt varat menevät lyhentämättöminä kohteisiinsa. Myyvät CD ja painotuotteita, joilla kattavat ns "sivukulut". Näin olen aiemmin lukenut myös heidän postistaan.

Joulun lapsi -paketit menevät kohteisiinsa (osa viedään vapaaehtoisten voimin) ja osan jakavat kussakin paikassa "luotetut paikalliset toimijat" voi olla seurakunta tai näitä työntekijöitä.

Arvostan Melleriä ja hänen suurta tietämystään asioista ja Jumalan Sanasta!
      Puhuu totta monista asioista, siis uskaltaa puhua vaikeistakin joista muut eivät puhu.
      Totuutta!

• Anonyymi

Meller ja patmos on tuomittu talousrikoksista.Puhumattakaan kaikesta muusta vääryydestä mitä puljuun liittyy.

• Totta on

Kiitos Patmos-ystävä asiallisesta vastauksesta. On ilo aina lukea rehellistä tekstiä.
      Olen vuosia tutustunut Lähetyssäätiön toimintaan ja pitää sanoa, että niin suurella on säätiön toiminta maailmalla, että se ei vilpillä menestyisi pitkään.
      Läpinäkyvää on kaikki mitä ja missä toimivat.
      Suomessakin mm. kouluissa Riku Rinne kiertää opettamassa lapsia.

• rahalahja

Hieno juttu. Olen ilonen että voin itsekkin olla mukana auttamassa, vaikka vain rahallisestikkin, kun kerrankin on hieman ylimäärästä. Mutta uskon että ne jotka ovat lähteneet paikan päälle auttamaan, niin tekevät sitä rakkaudesta Jeesukseen ja niihin ihmisiin. Ainakin haluan näin uskoa.
      Kun voisi itsekkin joskus vain lähteä mukaan, eikä kyllä tulisi mieleenkään että sitä rahan takia tekisi...

• Hyvä juttu

Se lähteminenkin sujuu kun Jumala lähettää. Siis kenet lähettää ja milloin lähettää, sekä minne lähettää. Omassa voimassa ei oikein onnistu muuhun kuin pilaamaan itsensä epäonnistuessaan kaikessa, mitä tekee.

Minä myös joskus osallistun tavalla jos toisellakin ko. toimintaan.
      Hyvä juttu on se kun sukkia saa neuloa esim. Romanian lapsille kesät talvet. Varastoivat kesällä kun talveksi ei ehdi muuten saada riittävästi lahjoitettavaa.

• Patmos ystävä

Niin tekee Patmos -ystäväkin kutoo sukkia ja lapasia joulupaketteihin. Olen n 15 v ajan tehnyt näitä kenkälaatikkopaketteja ja ostanut pitkin vuotta edullista mutta hyvää tavaraa ale- myynneistä ja -koreista. Siis uutta, mutta edullista. Näin saan useamman paketin tehdyksi lapsille. Joskus olen laittanut vain rahalahjan, kun olin työelämässä ja ei jaksanut aina niitä tavaroita kerätä ja paketoida. Olen saanut myös ystäviäni ja työkavereita myöskin innostumaan asiaan (ainakin hetkellisesti). Jatkan kutomista vaikka käsissäni on nivelrikko ja toisinaan ei sormet oikein pelaa, rukoukseni on että saisin kutoa näitä lahjoja edelleen.

• @@@
        Patmos ystävä kirjoitti:

Niin tekee Patmos -ystäväkin kutoo sukkia ja lapasia joulupaketteihin. Olen n 15 v ajan tehnyt näitä kenkälaatikkopaketteja ja ostanut pitkin vuotta edullista mutta hyvää tavaraa ale- myynneistä ja -koreista. Siis uutta, mutta edullista. Näin saan useamman paketin tehdyksi lapsille. Joskus olen laittanut vain rahalahjan, kun olin työelämässä ja ei jaksanut aina niitä tavaroita kerätä ja paketoida. Olen saanut myös ystäviäni ja työkavereita myöskin innostumaan asiaan (ainakin hetkellisesti). Jatkan kutomista vaikka käsissäni on nivelrikko ja toisinaan ei sormet oikein pelaa, rukoukseni on että saisin kutoa näitä lahjoja edelleen.

Parmos on luotettavimpia järjestöjä. Aikoinaan oli joku tutkimus, jossa vertailtiin eri säätiöiden hallinto, ym.kuluja. Patmoksella olivat selvästi pienimmät yleiskulut.
        Kerätyt varat menivät/menevät ko. avustettavaan kohteeseen. Patmoksella on tarkka paikallisvalvonta ko. kohteessa, jolloin pystytään seuraamaan varojen käyttöä ja niiden oikeata kanavointia.

• Meo Leller

http://www2.hs.fi/uutiset/juttu.asp?id=20000917ER3&pvm=20000917

http://www.iltalehti.fi/verot/2013110417684270_vr.shtml

• hellari...

Noita "kirjanpitorikoksia" kai muistaakseni Leo joutui tekemään NL:n toimitettavien Raamattujen vuoksi. Ei hän niitä kirjauksia omaksi hyödykseen tehnyt.
        Kyllä minäkin hieman oudoksuin, että miksi ne antoivat Leolle niin suuret eläkkeelle lähtö myötäjäiset. Paljon hän on kyllä töitä tehnyt. Lentokoneessakin on matkoilla kirjoitellut ym. Moni kurja ja katastrofialueen hädänalainen on jopa elämän pelastavan avun saavut Patmoksen työn kautta.

On se kumma että hengellisten töiden tekijöiden palkkoja seurataan ja kritisoidaan, mutta jos joku huuhaatyöläinen; viihdetaitelija, urheilija, rallikuski tienaa miljoonia, sille hurrataan ja kukaan ei arvostele. Pitäiskö evankelistojen ja kristillisten työntekijöiden sitten elää nälkäpalkoilla. Eikö heidän elämäntehtäväänsä ja työtä saa mitenkään palkita ja arvostaa?

• HÄVETKÄÄ

Kyllä stana osaa keksiä vaikka mitä kieroutta kun totuus ei kelpaa.

Laskeppa tästä.
        Paljonko sinä saisit 50 v. työstä samat lisät kuin Mellerillä?

TÄYSI ELÄKE TÄYSI TYÖPÄIVÄ EDELLEENKIN OMAT JULKAISUT JA KIRJOITUKSET.
        Näyttelijällä sama palkka yhdestä työstä.

Patmos-lähetyssäätiön perustaja ja entinen toiminnanjohtaja Leo Meller tienasi viime vuonna enemmän kuin arkkipiispa. Hänen ansiotulonsa olivat yhteensä 151 858 euroa.

Mellerin tulot ovat kärkikastia, kun listataan hengellisen työn tekijöiden ansiota. Vaikka 71-vuotias Meller on jo eläkkeellä, työtä hän tekee edelleen.

- Työ on kokonaismuotoisesti kasvanut ja laajentunut. Työpäiväni ovat silti olleet aamusta iltamyöhäiseen ulottuvia, Meller kirjoittaa blogissaan.

Mellerin ansiotulojen takana on lukuiset julkaisut, joita on tehnyt pitkällä urallaan. Meller kertoo vastaavansa edelleen Patmoksen julkaisuista. Leo Meller on nykyisin tuttu muun muassa Radio Dein Taivaskanava-ohjelmista.

- Mitä tulee omaan tekemiseeni, oman päivätyöni ulkopuolella olen kirjoittanut, olen kääntänyt ja olen toimittanut kaikkiaan pitkälti toistasataa kirjaa, hän kertoo.

• Mitkä myötäjäiset?
        hellari... kirjoitti:

Noita "kirjanpitorikoksia" kai muistaakseni Leo joutui tekemään NL:n toimitettavien Raamattujen vuoksi. Ei hän niitä kirjauksia omaksi hyödykseen tehnyt.
        Kyllä minäkin hieman oudoksuin, että miksi ne antoivat Leolle niin suuret eläkkeelle lähtö myötäjäiset. Paljon hän on kyllä töitä tehnyt. Lentokoneessakin on matkoilla kirjoitellut ym. Moni kurja ja katastrofialueen hädänalainen on jopa elämän pelastavan avun saavut Patmoksen työn kautta.

On se kumma että hengellisten töiden tekijöiden palkkoja seurataan ja kritisoidaan, mutta jos joku huuhaatyöläinen; viihdetaitelija, urheilija, rallikuski tienaa miljoonia, sille hurrataan ja kukaan ei arvostele. Pitäiskö evankelistojen ja kristillisten työntekijöiden sitten elää nälkäpalkoilla. Eikö heidän elämäntehtäväänsä ja työtä saa mitenkään palkita ja arvostaa?

.Mies ei jäänyt eläkkeelle vaan tekee täyttä työtä ja saa täyttä eläkettä ja omista kirjoistaan päälle.

Eikö totuus kommareille maistu?

.''.miksi ne antoivat Leolle niin suuret eläkkeelle lähtö myötäjäiset.''

• ---
        HÄVETKÄÄ kirjoitti:

Kyllä stana osaa keksiä vaikka mitä kieroutta kun totuus ei kelpaa.

Laskeppa tästä.
        Paljonko sinä saisit 50 v. työstä samat lisät kuin Mellerillä?

TÄYSI ELÄKE TÄYSI TYÖPÄIVÄ EDELLEENKIN OMAT JULKAISUT JA KIRJOITUKSET.
        Näyttelijällä sama palkka yhdestä työstä.

Patmos-lähetyssäätiön perustaja ja entinen toiminnanjohtaja Leo Meller tienasi viime vuonna enemmän kuin arkkipiispa. Hänen ansiotulonsa olivat yhteensä 151 858 euroa.

Mellerin tulot ovat kärkikastia, kun listataan hengellisen työn tekijöiden ansiota. Vaikka 71-vuotias Meller on jo eläkkeellä, työtä hän tekee edelleen.

- Työ on kokonaismuotoisesti kasvanut ja laajentunut. Työpäiväni ovat silti olleet aamusta iltamyöhäiseen ulottuvia, Meller kirjoittaa blogissaan.

Mellerin ansiotulojen takana on lukuiset julkaisut, joita on tehnyt pitkällä urallaan. Meller kertoo vastaavansa edelleen Patmoksen julkaisuista. Leo Meller on nykyisin tuttu muun muassa Radio Dein Taivaskanava-ohjelmista.

- Mitä tulee omaan tekemiseeni, oman päivätyöni ulkopuolella olen kirjoittanut, olen kääntänyt ja olen toimittanut kaikkiaan pitkälti toistasataa kirjaa, hän kertoo.

Osta Patmokselta jotain. Kyllä Leksa kiittää :D

• Enmaksa

Näin Melleri: On täysin väärin väittää, ettei sinulla ole varaa maksaa kymmenyksiä. Sinulla ei ole varaa olla maksamatta. Kymmenysten maksaminen on sinun tunnustuksesi liiton tehneelle ja liittonsa pitävälle Jumalalle siitä, että sinä uskot Hänen omistavan hopeat ja kullat ja karjan kymmenillä tuhansilla vuorilla. Jos et maksa kymmenyksiä, olet kapinassa Jumalaa vastaan ja pistät rahasi "reikäiseen kukkaroon". Nyt sanon sinulle jotakin, jota et ehkä ole aikaisemmin tullut ajatelleeksi kymmenyksistä puhuttaessa. Jokainen maksaa kymmenykset! Jokainen. Sinäkin joka nauraen väität, ettet maksa etkä tule koskaan maksamaan.

• Anonyymi

Mikä saa Mellerin kuvittelmaan että juuri hänelle jumalan kymmenykset pitää antaa? Tämä on pelkkä väite? Minä en anna koska.....

• Ainakin Patmos on tehokkaasti mainostettu Suomi24:n puolella.

• vaikuinka

Surettaa. Muutama vuosikymmen sitten Melleriä ei oikein otettu edes kirkonpiirin tiloihin. Ihan syystäkin. Nyt kun elämme aikaa jolloin luopumus etenee, on tullut se ilmi, että on katsottava tarkoin keneltä opetusta otat. Moellerin nais jutut on olleet ikäviä. Nyt sitten pakotettiin naimisiin jottei jutut haittaisi säätiötä. Tänään ihmettelen Metsämäen Leenan Patmos pestiä. Suren tilannetta näiden äärikarismaattisten harhautumisten vuoksi. Älkää ihmiset katsoko sormienne läpi sellaista. En kannata Patmosta enää. Miksi sen tekisinkään. Toteutumattomat profetiat ja opetukset puhuvat Mellerin työtä vastaan. Ei kaikki ole kultaa.

• Anonyymi

.Pienestä eläkkeestäni tuen lähetystä . Tuntuu turhalta roponi antaminen.
      Rahaa tulisi ottaa vastaan hengellisenä johtajana vain sen,minkä tarvitsee. Ei kannata puolustella sillä,että antaa niin ja niin paljon lähetykseen. Sillä valtion veroon menee antamiamme rahoja turhaan, kun palkka on valtava.Myös eläke sitten valtava.Harkitsen nykyisen järjestön vaihtamista toiseen. Missä on kohtuullinen rahantulo johtajalle.

• Anonyymi

Ei,osa on mutta siellä osataan olla äärettömän imartelevia,usein mietin,onko tämä perintöä jonƙ un tietyn ihmisten"opinaisuutta"ja kun otin selviĺe äärettömän suuret palkkatulot,kyllä kolo elämäni joutui kriittiseen mietiskelyyn ja jouduin todellakin miettimään,,,voi Vapahtaja?Miksi teillä on niin suuret rahalliset tulot???

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      166
      1921
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      171
      1680
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1578
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      24
      1373
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      96
      1308
    6. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      73
      1017
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      152
      1010
    8. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      99
      994
    9. Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin

Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr
      Maailman menoa
      192
      899
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      227
      842
    Aihe