Tätä ei tiedä kukaan?

Ilm.19

Kuka tämä ratsastaja on?

19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

10

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus ratsastaa

Tämä ratsastaja on itse Jeesus Kristus.

Tässä hän tulee perustamaan tuhatvuotisen valtakuntansa maan päälle.

• Entä tämä sitten?

Ilmestyskirja:
      6:1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
      6:2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
      6:3 Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
      6:4 Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.

• Monet tutkijat ovat sitä mieltä, että tämä ratsastaja, jolla on seppele, on antikristus, joka tekee suuria ihmeitä ja hämäyksiä, mm. poistaa sodat lähi-idästä. Valkoinen hevonen hänen allaan merkitsee valkeuden enkeliksi pukeutunutta paholaista, joka matkii Jeesusta ja eksyttää monet. Tämän hevosen jälkeen tulevat Jumalan vihan hävitykset, joten se ei ole sama ratsastaja kuin aloituksessasi.

Aloituksen kruunupäinen ratsastaja (19:11-) täyttää kaikki muissa kirjoituksissa Jeesukseen liitetyt ominaisuudet. Hän tulee vihan ajan jälkeen perustamaan valtakuntansa.

On siis kaksi samantapaista ratsastajaa, mutta Pyhä Henki paljastaa meille kumpi on totuudellinen Messias.

• On Jeesus marmasti, kuten johanneksen evankeliumin alussa selitetään kuka on Jumalan sana ja sehän on Jeesus, joka tuli lihaksi.
      19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
      19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
      19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

• Ihimettelen vain

Jumalan Karitsa eli Jeesus avasi sinetin, niin miten sieltä tulisi Jeesus ratsastaen hevosella?

• 15+15

Koska kyseessä oli näky ja näky koski eri aikoja ja siinä näyssä on ulottuvuuksia. Sillä näytettiin ja kuvattiin mitä tapahtui ja miten jne.

• Sitä se on

Ekana valkealla hevoisella ratsastelee eksytys. Jumalan lähettämä eksytys, Jeesuksen jäljitelmä, jäljittelijä, sillä sitähän eksytys onkin.

Ei se tule ja sano, että mäpäs olenkin eksyttäjä, hyvää päivää.
      Ei niin, ei. Se vaan luikertelee, muuttaa vähän Jumalan sanaa, jättää jotain pois sanasta ja kertoo sitten omia selityksiään ja vähä vähältä saa ihmisen uskomaan eksyttäjään, eksytykseen.
      Eksytys onkin hyvä esim. luterilaisessa kirkossa. Muutetaan Jumalan sanaa, kerrotaan jopa papin suusta, että ei kannata uskoa, sekä suositaan syntiä.
      Se eka valkoinen hevoinen on siis jo tullununna.

Pyrkii eksyttämään jos mahdollista, valitutkin.

• ....

....

• Niinpä niin

On, mutta kun ei yhteisymmärrystä siellä.
      Tässä ketjussa totuus tuli esille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      121
      2278
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      203
      1916
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      57
      1472
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      170
      1273
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1218
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1026
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      932
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      897
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      884
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      841
    Aihe