.... Joka kuoli turhaan, oman tyhmyytensä takia?
Oliko Jeesus sittenkin pelkkä pelle...
35
202
Vastaukset
- Seppo Kuuskoski
Tämä on syvä, pohtiva ja ennen kaikkea hengellinen kysymys.
Teologina voin sanoa, että olet oikeilla jäljillä. - Xykssmä
Jeesus oli 100% ihminen ja 100% Jumala. Siinäpä ateistille miettimistä.
- 0+0=uskova
Miksi ateistin pitäisi miettiä uskovien satuja?
- 00000000
0+0=uskova kirjoitti:
Hyvä kysymys. Vielä parempi olisi se, että miksi te tulette tänne julkisille keskustelupalstoille kirjoittamaan turhia mietintöjänne.
- .u.
00000000 kirjoitti:
Hyvä kysymys. Vielä parempi olisi se, että miksi te tulette tänne julkisille keskustelupalstoille kirjoittamaan turhia mietintöjänne.
Onko epäileminen turhaa?
- Anonyymi
00000000 kirjoitti:
Jeesusta ja ihmistä yhdistää yksi varma asia :kuolema.
- Anonyymi
.u. kirjoitti:
Onko epäileminen turhaa?
0 0=uskova
16.01.2015 22:33
Emmehän me epäile, ongelma on vain siellä ja sulle heitettiin kysmys, että miksi roikut, eihän se pitäisi kiinnostaa, jos ei usko.
Ethän sinä naapuriinkaan mene tupaan ja ala vouhkasemaan heidän elämäntavasta, sekä toteat, heidän elämäntapansa pimeäksi. - Anonyymi
Eli Jeesus oli siis 100% skitsofreenikko.
Ihan niin kuin hullujenhuoneen Napoleon
- no bäk for more
toisinpäin.
miksi uskova palaisi atetistin valhemaailmankuvaan, itsepetokseen ja ylpeyden syntiin.
Uskova on ollut ateisti ja tietää kokemuksesta mitä se on.
atte ei ole ollut uskova eikä tiedä vaan LUULEE tietävänsä
mitä on uudestisyntyminen Jeesuksessa Kristuksessa.- riittääkö vanha?
Saako uuden passin kun syntyy uudestaan?
- Kupla puhkeaa.
riittääkö vanha? kirjoitti:
Saako uuden passin kun syntyy uudestaan?
Voi näitä Raamatun väännöksiä. Joh.3:3. Biblia. Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle, ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalan valtakutaa nähdä.
- Anonyymi
Jos olet esimerkiksi kristitty, niin olet ateisti kaikkien muiden noin tuhannen uskonnon ja jumaluuden suhteen jotka ihmiskunnalla on ollut, eikö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet esimerkiksi kristitty, niin olet ateisti kaikkien muiden noin tuhannen uskonnon ja jumaluuden suhteen jotka ihmiskunnalla on ollut, eikö?
Niinhän se on.
Jos ei usko esim. 100 000 jumalaan on ateisti, mutta jos ei uskokaan 99 999 jumalaan on esim. kristitty.
Erohan on hiuksen hieno. - Anonyymi
Enemmänhän on niitä, jotka ovat olleet uskovaisia, mutta huomanneet että se on pelkää harhaa, psykologiaa ja luulottelua.
Hyvin moni ateisti on ollut "uskova" ja tietää kokemuksesta mitä se on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmänhän on niitä, jotka ovat olleet uskovaisia, mutta huomanneet että se on pelkää harhaa, psykologiaa ja luulottelua.
Hyvin moni ateisti on ollut "uskova" ja tietää kokemuksesta mitä se on.Juurikin niinikkästeen!😉
Kyllähän sen nyt täällä on tuhat kertaa nähty mitä se on: Katuojasta noustaan mielikuvitusmaailmoihin.
Ei koske normaaleja ihmisiä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin moni ateisti on ollut "uskova" ja tietää kokemuksesta mitä se on.Mihin uskova? Uskovanahan voi olla vaikka mihin ja luopua siitä.
Voi siinä olla, että on huomannut, että on uskonut muotojumaluuteen.
Niistähän voi luopua milloin vain.
Mutta, kaiken takana on käsittämätön viisaus - tämä ei ole toteutunut tyhjästä paukahtaen.
Joillekin voi olla haaste jäsentää tätä Jumalaa - - Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Kyllähän sen nyt täällä on tuhat kertaa nähty mitä se on: Katuojasta noustaan mielikuvitusmaailmoihin.
Ei koske normaaleja ihmisiä.Kuules - _Repe - kaikenlaisiin mielikuvituksiin voi nousta - aivan kaltaistesi mielimaailmoihin.
Mutta, mietipä - Veikko Hursti - hän nousi - alennustilasta maailmaan, jossa hänen mielikuvansa oli Raamatullinen ja alkoi leivänjako.
Normaalille se on käsittämätön, ei edes kuntapäättäjissä herää ajatus poistaa leipäjonoja.
On oltava Veikontapaisia alennustilastaan nousseita, joiden elämänhedelmä muuttuu aivan käsittämättömään arvoon.
Oletko tätä miettinyt?
Jos te "normaalit" ihmiset sitten poistaisistte ongelman, niin meidän ei tarvitseisi mielikuvituksissamme ensin lähteä suunnittelemaan nälkäisen ruokkimista ja sitten tehdä se. Me pääsisimme paljon helpommalla, emmekä tekisi tätä yteiskunnalle ilmaista työtä - jota normaalit eivät tee.
- Anonyymi
Jeesus on nykytietämyksen mukaan ollut essealainen munkki, josta piti tulla heidän Sotilas-Messiaansa. Hänen piti vapauttaa israelin kansa roomalaisten vallasta ja palauttaa aurinkokalenteri, jolloin uskonnollisia pyhäpäiviä olisi vietetty taas oikeina päivinä. Lisäksi Jerusalemin temppelin ylipapin virka olisi palautettu Saadokin suvulle ja Moosekset lait pidetty voimassa.
- Anonyymi
Joh.14:10-11 Eettekö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa minussa? Niitä sanoa, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. Joh.14:20-23 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle. Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: Herra, mistä syystä sinä aijot ulmoittaa itsesi meille etkä maailmalle? Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen hänen tykönsä asumaan. Sananl.8:17
- Anonyymi
Ps.97:10 Te, jota Herraa rakastatte, vihtkaa pahaa. Hän varjelee hurskasten sielut, jumalattomien kädestä hän heidät pelastaa. Aam.5:14-27
No ainakin Jeesuksen ristiinnaulitseminen ja kuolema oli täysin turhaa teatteria: Jumalahan olisi voinut kaikkivaltiaana sovittaa ihmisten synnit silmää räpäyttämättä ilman että hänen tarvitsi uhrata itse itsensä itselleen.
- Anonyymi
Tuo on niin totta.
Tuon ajan ihmiset ymmärsivät lähinnä äärimmäisenä väkivaltana ilmenevää voimaa, joten sitä kautta oli heidän keksimäänsä Jumalankin toimittava.
- Anonyymi
Nykyisin julistetaan väärää Jeesusta ja siksi uskovaist elää edelleen synnsissä. Tässä lisää. https://www.youtube.com/watch?v=2EW4ABdaA3k
- Anonyymi
En haukkuisi ketään ristiinnaulittua pelleksi. Se on niin rankka tapa kuolla, että sillä tavalla kuolleet ansaitsevat kaikki jonkinlaista kunnioitusta riippumatta siitä, mitä ovat elämänsä aikana tehneet.
- Anonyymi
Enempi minä kunnioittaisin esim. Neuvostoliitossa Stalinin vainoissa kuolemaan tuomittuja täysin syyttömiä ihmisiä. Täytyy vielä ottaa huomioon, että tämä ns. Jeesuksen kuolemantuomio perustuu lähes 2000vuotta vanhoihin tarinoihin.
- Anonyymi
Anonyymi 28.01.2022 17:25
En haukkuisi ketään ristiinnaulittua pelleksi. Se on niin rankka tapa kuolla, että sillä tavalla kuolleet ansaitsevat kaikki jonkinlaista kunnioitusta riippumatta siitä, mitä ovat elämänsä aikana tehneet.
Olet omassa lihanmielessä katsellut Ristinkuolemaa, etkä ole löytänyt siitä kuolemasta perustetta.
Mutta juuri se kertookin tämä "risti" - että me -sinä ja minä olemme näitä ristiinnalitsijoita ja maailma on meidän naulaajien tapa elää. Me pystytämme ristejä sinne ja tänne ja kyllä meillä ristiinaulittujen joukkoa riittää. Naulat on takataskussa, ruoska kädessämme ja pilkkalaulut raikuu maailmassa, mikä pitäisi olla "luomisen perusteella PYHÄ!
Meissä on PYHYYS kaukana ja tätä sinä et hokannut sieltä ristiltä ja juuri siksi Stalinistinen tapa pahattaa on ristinpystyttäjien elämänaluetta.
Ei Jeesus tarkoittanut, että ME olisimme ruokkineet Stalinin elämäntapaa - mutta mehän osaamme tehdä pahaa - ja edelleen rakennamme ne ristit.
Toteutuuko keskuudessamme "Rakasta Herraa Jumalaasi" ja lähimmäistä?
Eli juuri se, mitä jätämme jälkeemme on meidän kätten hedelmää. On nähtäva asiaan sisälle eikä mitata laihallisen käsityskyvyn mittarilla.
Lehdet päivittäin kertovat - ristinrakentajien toimintatavoista ja onko ne ristillä olivat - tarkoitettu siihen? Ei - no miksi teemme? Miksi jatkamme tätä maailmaa.
Tämä on täysin oppikoulupaikkamme - läksyn oppia ja siinä sivussa viedään meitä ristille hoksaamiskouluun. Kaikki ei näytä vain hokaavan ongelman juurta.
Ristinrakentajat on valtajakkaraa himoitsevaa porukkaa, että heitä kumarretaan. Joka estää, se pannaan nalaten kiinni. Laitettaan jopa pilkkakruunu päähän, ruoskien ja vielä kannatetaan se meidän rakentaman ristin paino.
Nähdäänkö on tämä oman lihamme ongelmat?` Kaikki ei näytä aivan hokaavan asioita.
Hokaamattomat eivät voi olla tuomareina.
- Anonyymi
Ei kuollut turhaan. Kuolema mahdollisti ylösnousemuksen ja sn, että mein saadaan kuulla Jeesuksen sanoma.
- Anonyymi
Amen. Iustitia est coming!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amen. Iustitia est coming!
Toivotaan siis, että oikeus toteutuu ja tulee kunnon tuomio.
- Anonyymi
Matt.16:13-14 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kresarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan? Niin he savoivat: Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista. Mark.6:14-16 Ja Kuningas Herodek sai kuulla hänestä, sillä hänen nimensä oli tullut tunnetuksi, ja ihmiset sanoivat: Johannes Kastaja on noussut kuolleista, ja sentähden nämä voimat hänessä vaikuttavat. Mutta toiset sanoivat: Se on Elias; toiset taas sanoivat: Se on profeetta, niinkuin joku muukin profeetta. Mutta kun Herodes sen kuuli, sanoi hän: Johannes, jonka minä mestautin, on noussut kuolleista. Mark.8:27-28 Ja Jeesus lähetti opetuslapsensa Filippuksen Kesarean kyliin. Ja tiellä hän kysyi opetuslapsiltaan ja sanoi heille: Kenen ihmiset sanovat minun olevan? He vastasivat hänelle sanoen: Johannes Kastajan, ja toiset Eliaan, toiset taas jonkun profeetoista. Luuk.9:7-9. 9:19.
- Anonyymi
Matt.16:27-28 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan. Mark.9:1 Ja hän sanoi heille: Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassa. Luuk.9:27 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan.
- Anonyymi
Kannattaako kansaa kiihottaa? Päivi hyvä esimerkki mitä käy nykyaikana jos kiihottaa.
- Anonyymi
Niinpä. päiviräsänen näyttää esimerkkiä miten _Suomen lakia_ ei tarvitse noudattaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262668
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562137Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241721- 1291528
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641288- 681283
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711210- 891055
- 90979
- 128931