En ymmärrä miksei uskontoja saisi nauraa, ovathan niiden monet väittämät todella huvittavia. Profeetta Muhammedin kerrotaan opettaneen että juomalla aamuisin kupillisen kamelinvirtsaa silloin pysyy terveenä. Tätä ei saisi nauraa. Jos ei pysty pitämään naamaansa peruslukemilla, rynnäkkökiväärimiehet astuvat esiin. Kristinuskon puolella samanlaisia juttuja tulee myös esiin.
Miksei uskontojen älyttömyyksiä saisi nauraa?
26
118
Vastaukset
- huono juttu
Onko tuossa kysymys uskonnosta?
- --------------
No mistä sitten?
- --------------
Uskomushoitobisnes on myös nykyajan uskonto, ja suuri sellainen onkin.
Kuka nauramisen on kieltänyt, vaikka toisaalta ei siitä nauramisesta mitään hyötyäkään ole.
- MOT
Satiirilehdethän edustavat huumoria ja ne naurattavat. Samalla se jakaa tietoa suurille ihmisjoukoille. Pyhille arvoille ei saisi nauraa. Henki voi olla vaarassa.
MOT kirjoitti:
Satiirilehdethän edustavat huumoria ja ne naurattavat. Samalla se jakaa tietoa suurille ihmisjoukoille. Pyhille arvoille ei saisi nauraa. Henki voi olla vaarassa.
Onko pakko tuoda julki mitä nauraa. Toisaalta eikö itsekseen naurajia pidetä vähän haksahtaneina.
evita- kirjoitti:
Onko pakko tuoda julki mitä nauraa. Toisaalta eikö itsekseen naurajia pidetä vähän haksahtaneina.
Vakavasti ottaen nauraminen ja pilkkaaminen ovat kaksi eri asiaa. Miksi toisen pyhinä pitämiä asioita pitää pilkata. Jokaisessa varmaan löytyy pilkkaamisen kohteita sille, joka pilkata haluaa. Kyllä minä ihmettelen monenkin ihmisen tapoja ja tottumuksia, mutta en minä silti lähde niistä ketään julkisesti pilkkaamaan.
- En ymmärrä
Kun pommivyön kanssa räjäyttää itsensä väkijoukon keskellä jossa viattomia ihmisiä kuolee, ja uskoo sillä tavalla pääsevänsä paratiisiin ilottelemaan 70 neitsyen kanssa, eikö saisi arvostella edes satiirin keinoin, tai kun seksuaalivähemmistöjä tapetaan, lapsia raiskataan ja naisia alistetaan uskontoon vedoten. Eikö saisi arvostella, koska se rikkoo näiden pyhiä arvoja?
- nauru stop
Monelle muslimille kamelinvirtsan juominenkin voi olla hyvin pyhä asia. ÄLKÄÄ NAURAKO!
Myös uskonpuhdistaja Martti Lutherin kerrotaan juoneen omaa virtsaansa sairauteensa - ainakin koemielessä- ei saa hymyillä
Kävin vapaakirkossa jossa oli meneillään kokouksen lopussa se jo klassiseksi muodostunut kaatamisnäytös jonoineen. Minua alkoi kovasti huvittamaan ja hymyhän näkyy, sitä on vaikea piilotella. Huomasin että se oli parin vierelläni istuvan mielestä heidän arvojaan ja uskomuksiaan pilkkaavaa. Toinen puristeli käsiään nyrkkiin ja katsoi minua erittäin vihaisen näköisesti.
- mikä on tarkoituksesi?
ei saa hymyillä kirjoitti:
Kävin vapaakirkossa jossa oli meneillään kokouksen lopussa se jo klassiseksi muodostunut kaatamisnäytös jonoineen. Minua alkoi kovasti huvittamaan ja hymyhän näkyy, sitä on vaikea piilotella. Huomasin että se oli parin vierelläni istuvan mielestä heidän arvojaan ja uskomuksiaan pilkkaavaa. Toinen puristeli käsiään nyrkkiin ja katsoi minua erittäin vihaisen näköisesti.
Älä valehtele!
- hyä tieto
ei saa hymyillä kirjoitti:
En tiennytkään, että Vapaakirkossa on karismaattisia kokouksia, kiitos tiedosta!
- jep!
hyä tieto kirjoitti:
En tiennytkään, että Vapaakirkossa on karismaattisia kokouksia, kiitos tiedosta!
Vapaakirkoissa juuri niitä onkin. Sieltähän ne ovat kirkkoonkin tulleet.
- äly ja väläys!
jep! kirjoitti:
Sinä sotket nyt Vapaakirkon ja vapaat suunnat.
- jepjep!
jep! kirjoitti:
Nyt on intoa haukkua uskovia enemmän kuin tietoa joten ottakaapa asioista selvää ennen kuin alat levitellä perättömyyksiä täällä. Sitten voisimme puhua armolahjoista joista ette myöskää tunnu tietävän hölkösen pöläystä.
äly ja väläys! kirjoitti:
Sinä sotket nyt Vapaakirkon ja vapaat suunnat.
Vapaakirkko kuuluu vapaisiin suuntiin.
Voihan huumori… mehän käytämme sitä kaikki ja erilaisissa yhteyksissä. Eivät pelkät vitsi ole kokohuumori. Jokainen yhteisö käyttää omaa huumoriaan, joka joskus voi olla ns. mustaa huumoria tai muita jopa loukkaavaa – joskaan se onkin tarkoitettu vain sisäpiirille eikä loukkaamistarkoituksessa.
Huumorilla ja naurulla on monia hyviä ominaisuuksia.
Se vähentää stressihormonien määrää ja lisää vastustuskykyä. Se vähentää kipua ja alentaa verenpainetta.
Huumori asettaa asiat erilaisiin mittasuhteisiin ja vapauttaa meitä kielteisistä tunteista. Huumori voi auttaa oivaltaan asioita eri tavoin. Ei voi olla yhtä aikaa masentunut ja humoristinen. Huumorin kautta ongelmamme voivat näyttää vähäisemmiltä kuin aluksi niin kuvittelimme.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=onn00019&p_teos=onn&p_selaus=
Huumori voi tuntua huonolta, jos se juuri huvita muita kuin itseään. Jos esitetään aivan väärissä yhteyksissä huumorilla jotain asiaa. Jos sitä käytetään aseena esim. erilaisuutta kohtaan silloin, kun sen tavoitteena onkin eristää tai hylätä joku.
Eri asiat naurattavat ihmisiä. Tarkkailkaapa joskus esim. elokuvaa katsoessanne, mille muut nauravat ja kokevat humoristisesti sen. Ne voivat olla itselle joskus käsittämättömiäkin. Muut taas eivät naura sille, mille itse naurat.- uusi ura?
Sinä olet varsinainen uskonnon markkinapelle!
Keksi joku muu harrastus itsellesi, et ole nimittäin kovin hyvä tässä. uusi ura? kirjoitti:
Sinä olet varsinainen uskonnon markkinapelle!
Keksi joku muu harrastus itsellesi, et ole nimittäin kovin hyvä tässä.Ihan hyvin mummomuori tuossa; ei liittynyt suoraan uskontoon kuitenkaan.
Minua ei ole välttämättä huvittanut, ehkä paremminkin ihmetyttänyt se, kuinka niin monessa uskonnossa on aivan hulluja juttuja, ja ihmiset sitten tekevät mitä hullua tahansa. Ymmärrän sen, jos jotkut sitten tekevät niistä pilaa.
Mutta en ymmärrä aina sitä, että heitä pilkanneita vastaan hyökätään välillä varsin verisesti. Kritiikki sallittakoon ja itsekritiikki lisääntyköön.
- sitsi
Vastaus siihen, miksi uskonnoille ei saa nauraa on, että Euroopassa, Suomessakin ovat todellisena vaarana islamistien itsemurhapommittajat.
Riippuu tilanteesta... Kyl mä oon monesti nauranu kaiken maailman pilviherralle ja vettenpääl kävelylle, mut joillekki se usko on nii syvälle juurtunu et se voi olla niille liia kova pala
ei kai kukaa haluu et niiden uskomuksii vähätellää, ne on kuitenki henk-koht- plup
Moukat tapaavat nauraa sellaiselle mitä eivät ymmärrä.
- naura vaan
"En ymmärrä miksei uskontoja saisi nauraa, ovathan niiden monet väittämät todella huvittavia."
Uskontojen väittämien huvittavuus on sinun mielipiteesi. Uskonnoille naureskelemalla paljastat itsestäsi puolia, jotka eivät ole sinulle eduksi. Mutta naura toki, ei sinun tarvitse sivistynyt olla. Ottaakaas huumorilla.
Fingerpori: Heräämisopas
http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=1413
— Miehet, veljet, minulla on idea. Presbyteeriläinen kysyi: — Pieni hetki, onko se järkevä? Baptisti: — Onko se moraalinen? Metodisti: — Onko se raittiusaiheinen? Luterilainen: — Onko se evankelinen? Kveekari: — Onko se hiljainen? Katolinen: — Onko se kyllin arvovaltainen? Episkopaali: — Onhan se tarpeeksi perinteinen? Jeesus sanoi: – Unohtakaa koko asia.
http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2003-09-25/tee2
Lestadiolaisetkin voi päästä taivaaseen.
https://freepathways.wordpress.com/2013/07/23/taivaaseen/#more-31817- ihan henkilötasolla
Jeesus pelastaa Häneen uskovia yksiöitä eikö kirkkokuntia.
- A. Amen
ihan henkilötasolla kirjoitti:
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2163629- 1202093
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641734Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2111729- 1741568
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1861476- 531314
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751261- 591228
- 1191141