Onko kokemusta jälkiasennetusta vakionopeussäätimestä? Montako eri merkkiä markkinoilla? Hintoja? Mistä saa?
Vakionopeussäädin
12
2083
Vastaukset
- Turo
Kannattaa kysyä autoliikkeistä ja varaosaliikkeistä. Rostran säätimet on ainakin hyviä ja on myös muutama rattiin kiinnitettävä ns. "kaukosäätöinen". Minulla on ainakin hyviä kokemuksia jälkiasennussäätimistä. Itselläni on nyt rattiin kiinnitettävä, on tarkka, eikä heittele nopeutta ajon aikana kuten jotkut mallit.
- TDI
Et kertonut mikä auto sulla on. Esim VAG-konsernin dieseleihin saa alkuperäisen loistavasti toimivan säätimen asennettuna n. 1300 mk ! Bensakoneisiin maksaa huomattavasti enemmän, koska kiisseleissä on melkein kaikki osat jo valmiina. Tarvitaan vain uusi viiksi ja ohjelma tietokoneeseen.
- jkl
Ford Focus 2,0 Trend 3D A ja saan sen keväällä.
Ghia-varusteluun saa vakionopeussäätimen tehdasasennuksena muttei Trendiin. Otin asiasta selvää maahantuojalta.
- Easy
Mulla on VDO:n jälkiasennus säädin,keskikonsolissa,pelaa loistavasti.
- Easy
Mulla on VDO:n jälkiasennus säädin,keskikonsolissa,pelaa loistavasti.
- 87k
Kyllä, omassa autossani on jälkiasennettu vaikonopeudensäädin.
On kolme muistipaikkaa eri nopeuksille, ja asennussa on todella helppoa.
1 vaijeri kiinni liikuttamaan kaasupoljinta (samanlainen vaijeri kuin polkupyörän jarruvaijeri, mukana niin monta erilaista nippeliä, että varmana saa kiinni)
2 Johto sähkölle ja nopeustiedolle, molemmat sai radion liittimistä
3 Ohjaimen asennus, ohjain voi olla viiksi, vaihdekepin nuppi, ratin kehään kiinnitettävät napit tai ratin keskiöön kiinnitettävät napit.
Hyvä puoli on myös se, että saa itse säädettyä säätimen "agresiivisuuden" eli haluaako kiihdytykset pintakaasulla tai tyyliin "talla pohjassa" ja valmiit säätimet on ollut mun makuun aina liian "hitaita" - ihana kiki neiti
Oivoi kun on neiti kikille tullut vaiketa laskutoimituksia ja on vähän venähtänyt vastaamisen kanssa.
Oletko laskimen hankkinut ... vai viimeinkin oppinut sitä käyttämään?
Ehkä seuraavaksi opit ajamaan manuaalivaihteisella. Luulisi olevan pakettiautostupparille aika iso rasite, kun ei osaa ajaa kuin vammaisvaihteistolla.- diipadaiii
olen juuri aikeissa ostaa automaatilla varustetun pakettiauton, enkä ole vammainen!
- tiedän sen
diipadaiii kirjoitti:
olen juuri aikeissa ostaa automaatilla varustetun pakettiauton, enkä ole vammainen!
Kukapas sillä sitten ajelee, sinullahan siihen tarvittavaa läpyskää ei vielä ole kymmeneen vuoteen.
- 87k
hmm mielenkiintoista.
Katotaas läpi kaikki autot mitä olen ajanut, ja mitkä on ollut automaatteja ja mitkä manuaaleja
Sovitaan että automaattivaihteisen perään laitan AT ja manuaalin metään MT:
VolksWagen Crafter 2007 AT
volksvagen crafter 2010 MT
volkswagen golf MT
Renault Megane AT
Renaul Kangoo MT
Renault Scenic MT
Audi A4 MT
Hyndai Pony AT
Toyota Corolla MT
Toyota Avensis MT
Volvo V40 MT
Volvo XC 70 AT
Volvo FL6 MT
Volvo S60 AT
Peugeot oisko ollut joku 307 tms MT
Mazda 323F MT
Mazda joku kansanmalli, oisko ehkä 626 MT
Nissan Micra vm 86 MT
Nissan Micra vm 88 MT
Nissan Micra vm 2011 AT
Opel Vivaro MT
Opel Astra MT
Opel varmaanki Astra tai Vectra MT
Citroen Picasso, MT
Citroen Jumpper 03 MT
Citroen Jumpper 04 MT
Citroen Jumpper 05 MT
Citroen Jumpper 07 MT
Citroen joku vanha farmari MT
Mersun Vito AT
Mersun Sprintter vm 1996 MT
Mersun Sprintter vm 1998 MT
Mersun srpintter vm 2000 MT
Mersun sprintter vm 2002 MT
Mersun sprintter vm 2000 MT
Mersn sprintter vm 2003 MT
Mersun sprintter vm 2005 MT
Mersun sprintter vm 2006 MT
Mersun sprintter vm 2008 AT
Mersun sprintter vm 2008 AT
Mersun sprintter vm 2008 MT
Mersun sprintter vm 2009 MT
Mersun ateco vm 2007 MT
Mersun ateco vm 2011 MT
Fiat Uno MT
Fiat Tempra MT
Fiat Punto MT
Fiat Stilo MT
Fiat Bravo MT
Fiat Marea MT
Fiat Ducato 2005 MT
Fiat Ducato 2003 MT
Chryesler Neon AT
Chevrolet nubira 2005 MT
Chevrolet nubira tms pikkuauto MT
Man 2000 AT
Man 2005 AT
Ford Focus 2001 AT
Ford Focus 2002 MT
Ford Focus 2006 MT
Ford Tourneo Connect MT
Iveco eurocargo MT
Mun laskuejen mukaan noin 3/4 osa on manuaaleja noista ja noin 1/4 osa automaatteja
- eu-tomaatti
Kehä kolmosen sisäpuolella kaikilla pitäisi olla automaatit. Mutta vain 30 %:a ymmärtää hankkia sellaisen. Muut ajelee manuaaleilla niitä ketjukolareita, kun ne sekoilee niistä polkimista ja vaihteenhämmentimistä.
- 87k
Kuule jo muutamien kuukausien jälkeen ei ajaessa tarvitse edes miettiä vaihteita tai polkimia, ne menee "automaattisesti"
Kun kävelet, käytät kymmeniä lihaksi, mutta tuskin ohjaat jokaista lihasta erikseen, ja erikseen mietit kuinka paljon ja millä voimalla mitäkin tulee liikuttaa jos haluaa hieman kaartaa, nousta portaita tms.......
Edelleen, automaattivaihteisto on kiva mukavuusvaruste, mutta suorannaista hyötyä itse en ole siitä löytänyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854