Saako alaikäinen ostaa unilääkettä?

Saako 15-16 vuotias ostaa itse apteekista unilääkettä ilman reseptiä?
Ilmoita

unilääkettä ei saa ilman reseptiä!
Melatoniiniatä en varma, se ei ole unilääke, mutta voi auttaa unensaantiin.
1 VASTAUS:
Kysyppä lapsikulta itse apteekista! Tai tilaa netistä iskän luottokortilla.

https://fi.iherb.com/c/iherb-brands?rcode=mop737
+Lisää kommentti
Jep , melatoniinia saa ilman reseptiä .
1 VASTAUS:
Juu ja ihan ruokakaupasta suht edullisesti.

Toki lapsella harvoin on puutetta melatoniinista, joten unettomuuden syy on joku muu.
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
itsekin olen miettinyt samaa, eikä oikein mistään tunnu löytyvän vastausta. Pitää varmaan ihan pokoerilla mennä ja kokkeilla..:D
1 VASTAUS:
Unilääkkeitä ei saa ilman reseptiä. Melatoniinia saa, haet esimerkiksi Tokmannilta 1,5mg vaohvuista Hyvän Olon Melatoniinia ja nappaat siitä 1-2tbl illalla muutaman tunnin ennen haluttua nukkumaanmenoaikaa. Kun alat haukottelemaan, mene sänkyyn lukemaan ja uni tulee kuin huomaamatta. Aamulla heräät virkeänä. Kemialliset unilääkkeet muuten ei aikaansaa ns "luonnollista unta", vaan sellaisen lääkepöhnäunen, että olet aamulla edelleen pöhnässä, suussa maistuu pahalle jne. Melatoniini on luonnontuote, sillä ei ole tällaisia vaikutuksia, vaan se saa aikaan normaalin väsymyksentunteen ja normaalin unen.
+Lisää kommentti
Reseptilääkkeitä EI saa ilman reseptiä, oli aikuinen tai lapsi.

Unettomuudelle on aina syy ja se pitää selvittää.

Unilääkkeitä ei saa edes syödä 2 viikkoa kauempaa.
4 VASTAUSTA:
Melatoniinia saa ilman reseptiäkin.
Melatoniini ei ole reseptilääke eikä lääke lainkaan.
No sanotaan sitten että on reseptillä saatava valmiste, 3 mg ja 5 mg sekä Circadin 2 mg depot joka on pitkävaikutteinen melatoniinivalmiste, nämä vaativat reseptin. 1 mg ja ilmeisesti nykyään 1,5 mg saa ilman reseptiä. Ja onpa myös reseptillä saatavaa 1 mg:n vahvuistakin melatoniinia
Minä olen syönyt nukahtamislääkettä enemmän kuin 30 vuoden ajan. Sen(kin) avulla jaksoin kolmivuorotyötä ainakin 15 v 33 vuoden kolmivuorotyöurastani. Ilman lääkettä olisin epäilemättä kiikkunut yksiköytisessä...
+Lisää kommentti
Saako 14 vuotias ostaa melatoniinia
1 VASTAUS:
Melatoniini on kaupassa hyllyssä, mistä kuka tahansa saa ostaa sitä. Minulla se ei ala nukuttamaan, mutta ei se unta huononnakaan. Rahat vain menee...

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Saako alaikäinen ostaa unilääkettä?

Saako 15-16 vuotias ostaa itse apteekista unilääkettä ilman reseptiä?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta