hei, kaikki kuukautiskuppia käyttäneet/käyttävät!

maria1112

Olen 17v. tyttö ja olisin kiinnostunut kokeilemaan kuukautiskuppia. Menkat kestävät aina kauan ehkäisykapselin takia ja siteisiin ym. menee paljon rahaa. Ja muutenkin kiinnostaisi kokeilla. Minkälaista sitä on käyttää?

Eli MISTÄ hankitte kuppinne ja MINKÄ MERKKISEN ja paljon maksoi??? kiitos etukäteen.

5

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kupittanut 18-vuotiaasta

      Lunette on paras ja kotimainen. Esim Ruohonjuuri-nettikaupasta saa.

      • miten toimii yöllä käytettäessä?


    • …………….

      Ostin kauan sitten jostain verkkokaupasta Mooncupin, mutta nythän kuppeja saa myös apteekeista ja ainakin Ruohonjuuresta. En muista mitä maksoi, mutta sama kuppi on edelleen käytössä, joten kapine on säästänyt hintansa takaisin moninkertaisesti.

    • LadyOld

      Itse olen käyttänyt samaa Ruohonjuuresta ostettua jo 10 vuotta. Otin sen suunnilleen yhtä aikaa kuparikierukan kanssa. Silloin vuoto oli runsas, ja tarvitsi pitää lisänä sidettä ohivuodon varalta. Kierukan poiston jälkeen olen pärjännyt hyvin kuukupilla. Vuoto on ohi 3 päivässä.

      Itselleni oli alkuun tosi vaikea hahmottaa, miten kuukupin saa sisään. Sitten kun opin, on ollut helppo. Tosin vähältä piti, että lopetan koko menetelmän alkuunsa. Käytän yölläkin. Ihan pienen pienee tiputteluvuotoon en käytä kuukuppia. Ainoastaan oikeina vuotopäivinä.

      Jos sinulla on runsaasti vaivoja ehkäisykapselien suhteen, niin kannattaa keskustella asiasta lääkärin tai hoitajan kanssa.

    • kupkupkuu

      Minulla on Lunette ja ostin sen Stockmannilta noin kolmellakympillä. Parina eka kuukautena sain siitä jostain syystä ihan järkyttävän hiivan ja päätin luovuttaa. Noin vuoden päästä annoin kupille uuden mahdollisuuden ja tällä kertaa olen ollut todella tyytyväinen usean kuukauden ajan! Voi olla ettei se hiiva sitten liittynytkään kupin käyttöön.

      Kyllähän se alkuun vaatii vähän totuttelua mutta kun homman oppii niin käyttö on mukavaa suhteellisen mukavaa. Kun kuppi on oikein paikallaan ohivuotoja ei tule ja voi käyttää huoletta yölläkin. Mielestäni kupin paras puoli on se, että sitä voi pitää sen 12 tuntia riippumatta vuodon runsaudesta. Paitsi tietysti jos on toosi runsasta vuotoa niin kupin saattaa joutua tyhjentämään välissä. Mutta tosiaan ei tarvitse miettiä esim. että kuinka imukykyisen tampoonin valitsee, kun kuppia voi käyttää niukankin vuodon aikaan. Ja kupin voi laittaa vaikka jo aamulla jos tietää että vuoto alkaa päivän aikana. Ei siis tarvitse kytätä vessakäynneillä.

      Netistä löytyy kattavisti tietoa kupin käytöstä ja puhdistuksesta ja muusta ja kupin mukanakin tulee käyttöohje. Itse voin suositella kuppia, mutta eihän siitä kaikki tykkää. Kannattaa kuitenkin kokeilla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe