Tänään täyttyi 480 000 eroa https://eroakirkosta.fi/ kautta. Puoli miljoonaa paukkuu viimeistään tänä syksynä.
Yli 480 000 eronnut
12
196
Vastaukset
- :---DDDD
"Puoli miljoonaa paukkuu viimeistään tänä syksynä."
Päivi on eri mieltä.- montajalkaakeppasee
Syksyyn menee ilman kohuja. Olematon, tai jos se on olemassa, voimaton, jumala ei pysty auttamaan tässä(kään). Päivi voi. Se voi taas tapahtua ihan yllättäen ja pyytämättä.
Vaikka mehän joskus lähes maanitellaan Päiviä taas lohkaisemaan jotain mikä saa kirkon saluunanovet läpättämään. - Voipi olla
Jos joku "ylimääräinen" eromylläkkä tulee, niin se tulee varmaan keväällä eduskuntavaalien ja hallitusneuvottelujen homoliittokeskusteluissa. Muita kirkkoon liittyviä uutispommeja en ainakaan itse näe keväällä horisontissa, ellei sitten jumalanpilkkalakia koskeva kansalaisaloite yllätä. Normaalivauhdilla 20 000 eron täyttymiseen menee puolisen vuotta.
- mhn684
Voipi olla kirjoitti:
Jos joku "ylimääräinen" eromylläkkä tulee, niin se tulee varmaan keväällä eduskuntavaalien ja hallitusneuvottelujen homoliittokeskusteluissa. Muita kirkkoon liittyviä uutispommeja en ainakaan itse näe keväällä horisontissa, ellei sitten jumalanpilkkalakia koskeva kansalaisaloite yllätä. Normaalivauhdilla 20 000 eron täyttymiseen menee puolisen vuotta.
Tässä 1.2 alkavan jumalanpilkkalain kumoamiseksi tehdyn aloiteen sivu.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1066 - kiitosylikaiken
Laittakaa vaan heti kansalaisaloite kansanedustajille, kun tarvittava nimimäärä on kasassa, sillä täällä pitää olla oikeus arvostella Jumalaa, aivan varmasti silloin ainakin, kun He ovat itse tehneet niin pahaa. Kiitos teille, oikein hyvää jatkoa teille!
- Ennätyshiljaista
Voipi olla kirjoitti:
Jos joku "ylimääräinen" eromylläkkä tulee, niin se tulee varmaan keväällä eduskuntavaalien ja hallitusneuvottelujen homoliittokeskusteluissa. Muita kirkkoon liittyviä uutispommeja en ainakaan itse näe keväällä horisontissa, ellei sitten jumalanpilkkalakia koskeva kansalaisaloite yllätä. Normaalivauhdilla 20 000 eron täyttymiseen menee puolisen vuotta.
Nyt eroaminen on ollut ennätyksellisen vaisua. Pajatso tuntui tyhjenevän viimevuoden lopussa. Voi mennä aika pitkälle syksyyn, jopa julukuulle, ennen kuin se puuttuva 20 tuhatta on kasassa.
- jhkjh
Syksy olis hyvä ajankohta tuon rajapyykin rikkomiseen. Kesällä se ei saa huomiota, eikä siten aiheuta suurtakaan eropiikiä.
Voi kun ei liian moni eroais ennen syksyä. Saako noin edes leikillään sanoa?- Juuri noin
Olen itse ajatellut asian juuri samoin. Parempi jäädä syksyyn, kun ihmiset seuraavat enemmän uutisia eikä lehdistössä ole pelkkiä kesäduunareita töissä. Toki en vastusta sitäkään, että 20 000 eroa tulee tosi nopeasti täyteen.
- 9+3
Milloin kirkon jäsenmäärä alittaa 4 miljoonaa? Wikipedian mukaan 1.1.2015 määrä oli 4 041 000. Neljän miljoonan rajan alittaminen ylittää uutiskynnyksen.
- 8695
1.1.2015 lukukin tulee vielä laskemaan tuhansilla, kun viralliset luvut saadaan. Sitten on hyvä tarkemmin analysoida 4 millin rajan alitusta. Näillä näkymin menee syksyyn ellei sitten eduskuntavaalien vaaliväittelyt tasa-arvoisesta avioliittolaista tuo vetoapua.
- ttkkl
Maaliskuussa oli kirkkoon liittynyt enemmän kuin oli eronneita.
Ilmeisesti, jotka ovat halunneet erota, ovat jo eronnneet!- Lapsetmukaan
Sun "liittyneissä" oli lapsia joukossa.
Mitä tehdä? Eronneet voisivat alkaa enemmän erottamaan lapsiaan kirkosta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75723
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15543ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;182401- 26399