Yli 480 000 eronnut

Pian puoli miljoonaa

12

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :---DDDD

      "Puoli miljoonaa paukkuu viimeistään tänä syksynä."

      Päivi on eri mieltä.

      • montajalkaakeppasee

        Syksyyn menee ilman kohuja. Olematon, tai jos se on olemassa, voimaton, jumala ei pysty auttamaan tässä(kään). Päivi voi. Se voi taas tapahtua ihan yllättäen ja pyytämättä.

        Vaikka mehän joskus lähes maanitellaan Päiviä taas lohkaisemaan jotain mikä saa kirkon saluunanovet läpättämään.


      • Voipi olla

        Jos joku "ylimääräinen" eromylläkkä tulee, niin se tulee varmaan keväällä eduskuntavaalien ja hallitusneuvottelujen homoliittokeskusteluissa. Muita kirkkoon liittyviä uutispommeja en ainakaan itse näe keväällä horisontissa, ellei sitten jumalanpilkkalakia koskeva kansalaisaloite yllätä. Normaalivauhdilla 20 000 eron täyttymiseen menee puolisen vuotta.


      • mhn684
        Voipi olla kirjoitti:

        Jos joku "ylimääräinen" eromylläkkä tulee, niin se tulee varmaan keväällä eduskuntavaalien ja hallitusneuvottelujen homoliittokeskusteluissa. Muita kirkkoon liittyviä uutispommeja en ainakaan itse näe keväällä horisontissa, ellei sitten jumalanpilkkalakia koskeva kansalaisaloite yllätä. Normaalivauhdilla 20 000 eron täyttymiseen menee puolisen vuotta.

        Tässä 1.2 alkavan jumalanpilkkalain kumoamiseksi tehdyn aloiteen sivu.

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1066


      • kiitosylikaiken

        Laittakaa vaan heti kansalaisaloite kansanedustajille, kun tarvittava nimimäärä on kasassa, sillä täällä pitää olla oikeus arvostella Jumalaa, aivan varmasti silloin ainakin, kun He ovat itse tehneet niin pahaa. Kiitos teille, oikein hyvää jatkoa teille!


      • Ennätyshiljaista
        Voipi olla kirjoitti:

        Jos joku "ylimääräinen" eromylläkkä tulee, niin se tulee varmaan keväällä eduskuntavaalien ja hallitusneuvottelujen homoliittokeskusteluissa. Muita kirkkoon liittyviä uutispommeja en ainakaan itse näe keväällä horisontissa, ellei sitten jumalanpilkkalakia koskeva kansalaisaloite yllätä. Normaalivauhdilla 20 000 eron täyttymiseen menee puolisen vuotta.

        Nyt eroaminen on ollut ennätyksellisen vaisua. Pajatso tuntui tyhjenevän viimevuoden lopussa. Voi mennä aika pitkälle syksyyn, jopa julukuulle, ennen kuin se puuttuva 20 tuhatta on kasassa.


    • jhkjh

      Syksy olis hyvä ajankohta tuon rajapyykin rikkomiseen. Kesällä se ei saa huomiota, eikä siten aiheuta suurtakaan eropiikiä.

      Voi kun ei liian moni eroais ennen syksyä. Saako noin edes leikillään sanoa?

      • Juuri noin

        Olen itse ajatellut asian juuri samoin. Parempi jäädä syksyyn, kun ihmiset seuraavat enemmän uutisia eikä lehdistössä ole pelkkiä kesäduunareita töissä. Toki en vastusta sitäkään, että 20 000 eroa tulee tosi nopeasti täyteen.


    • 9+3

      Milloin kirkon jäsenmäärä alittaa 4 miljoonaa? Wikipedian mukaan 1.1.2015 määrä oli 4 041 000. Neljän miljoonan rajan alittaminen ylittää uutiskynnyksen.

      • 8695

        1.1.2015 lukukin tulee vielä laskemaan tuhansilla, kun viralliset luvut saadaan. Sitten on hyvä tarkemmin analysoida 4 millin rajan alitusta. Näillä näkymin menee syksyyn ellei sitten eduskuntavaalien vaaliväittelyt tasa-arvoisesta avioliittolaista tuo vetoapua.


    • ttkkl

      Maaliskuussa oli kirkkoon liittynyt enemmän kuin oli eronneita.
      Ilmeisesti, jotka ovat halunneet erota, ovat jo eronnneet!

      • Lapsetmukaan

        Sun "liittyneissä" oli lapsia joukossa.

        Mitä tehdä? Eronneet voisivat alkaa enemmän erottamaan lapsiaan kirkosta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe