Lämmitystolpat naksahtaa pois päältä..

arght

Mä en autoista mitään ymmärrä, mutta eivät nuo fiksummatkaan ole mitään ratkaisua keksineet...

Auto -00 406 Peugeot. Ennen ei ollut mitään ongelmaa, mutta jouluna sain pienen (500W) sisätilalämmittimen. Toimi ja toimii edelleen vanhempien luona täysin ongelmitta, mutta omalla parkkiksella ongelma... Vanha lämmitystolppa alkoi heti joulun jälkeen temppuilemaan, se erillään oleva vipu pompsahtaa alas heti, kun ajastimen säätää päälle. Sähkömies kävi tolpan kunnostamassa, mutta sama ongelma jatkui. Sisätilalämppäriltä otin tässä vaiheessa johdon irti, mutta ei auttanut.

No, vaihdoin tolppapaikkaa, mutta uudella tolpalla taas sama ongelma. Sammuu heti. Laitan uudelleen päälle, ja se pysyy päällä arviolta minuutin tai pari, jos ihan sitäkään. Tätä uutta tolppaa testaillessa sisätilalämmitin ei ole ollut kertaakaan edes johto pistokkeessa... Paitsi vanhemmilla käydessä, siellä toimi taas moitteettomasti.

Kellään mitään ideaa, missä vika voisi olla?

8

13686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

vika on sähköjohdoissa,maavuoto.

• pelit piiputta

Lämmittimen johto on poikki, se on yleisin syy. Tai jos on lohkolämmitin, niin se on rikki.

• Johto uusix

Koeta uudella johdolla ja sisälämppäriä suoraan tolpan pistokkeesta. Itsellä oli juuri johtovian vuoksi sama ongelma.

• suomeen soveltumaton

Vihreä Defan johto on pakkasella jäykkä kuin pajukeppi. Ei ihme jos johdot katkeavat kuoren sisällä.

• my2cents

Jos sulake laukeaa silloinkin kun pelkkä lohko on päällä, asennuksessa on sähkövika ja voinet reklamoida sille joka asensi sisäpistokkeen: on varmaan kämmännnyt jotain.

Jos sulake laukeaa silloin kun sisätilanlämmitin on päällä mutta ei pelkällä lohkolla, on kaksi vaihtoehtoa: sisätilanlämmittimessä on jotain rikki tai tolppapaikan sulake on mitoitettu vain lohkolle eikä kestä pientäkään sisätilanlämmitintä.

• Tolpassa lienee vikavirtasuoja. Se laukeaa jo pienestä vuotovirrasta, 30 mA.
      Tarkista johdon autonpuoleinen pistoke, ettei pistorasiassa eikä pistokkeessa ole lunta tai vettä joka aiheuttaa tuon "oikosulun".

Joskus tuo autonpuoleinen pistorasia on siten asennettu, että konepelliltä valuva vesi pääsee rasiaan ja aiheuttaa laukeamisen.

• montavaihtoehtoo

Uudemmissa tolpissa voi olla kaksi tai useampaakin vipua, toinen on automaattisulake, ja toinen vikavirtasuoja.

http://www.talotarvike.com/images/big/fibox_j1v.png

Jos automaattisulakkeen kytkin laukeaa, on kuormitus liian kova, tai tolpan sulake liian pieni autosi lohkolämppärille. Jos vikavirtasuojan kytkin napsahtaa alas, syy on ehkä autosi lämppärissä ja sen kytkennöissä, tai viallisessa tolpassa.

• Vastustan!

Jos lohkolämppärin vastus sijaitsee moottorin vesitilassa, se saattaa aiheuttaa vikavirtasuojan laukeamisen. Vastuksen vaipassa voi olla pieni huokonen tai halkeama josta jäähdytysneste pääsee vastuselementin sisään kostuttaen eristysmassan, jolloin vuotovirta kasvaa niin suureksi, että vikavirtasuoja toimii.
      Melko tavallinen vika lämmitysvastuksissa jotka ovat suoraan nesteessä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66