Oletteko tehneet ikinä MBTI-testiä?

psyko patologi

Mitä ajattelette omasta persoonallisuustyypistänne?
Entä mitä tyyppiä ovat olleet ihastuksenne ja seurustelukumppaninne?

28

200

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yuuhhhttt

      Tehty on monestikin ja aina tulos INTJ.
      Olen ATM, ei ole koskaan ollut mitään ihastus- ja seurustelukumppaneita.

    • Testistä riippuen joko INTJ tai ISTJ. Jossain määrin tunnistan itseni molempien kuvauksista, mutta mielummin ajattelen itseäni ISTJ:nä. Lähinnä koska kuulostaa vähemmän paskiaiselta kuin INTJ. :D

      • intp:n näkemys

        Sen mitä olen ihmisiä tuntenut ja yrittänyt arvioida niiden tyyppejä, niin ISTJ on kyllä enemmän paskiainen kuin INTJ. Mutta riippuu tietenkin kuka asiaa katsoo. "Normaalien ihmisten", eli niiden jotka eivät ikinä tällaisella palstalla hengaa, mielestä ISTJ on varmaan mukavempi tyyppi.


      • intp:n näkemys kirjoitti:

        Sen mitä olen ihmisiä tuntenut ja yrittänyt arvioida niiden tyyppejä, niin ISTJ on kyllä enemmän paskiainen kuin INTJ. Mutta riippuu tietenkin kuka asiaa katsoo. "Normaalien ihmisten", eli niiden jotka eivät ikinä tällaisella palstalla hengaa, mielestä ISTJ on varmaan mukavempi tyyppi.

        Hmm, yleensä kuulee ISTJ:n negatiivisiin ominaisuuksiin lähinnä tylsyyden, mielikuvituksettomuuden ja kapean, usein ehkä sokeaan auktoriteettiin ja ylhäältä tulevien sääntöjen noudattamiseen perustuvan maailmankatsomuksen. INTJ puolestaan on ylimielinen, tuomitseva

        Siinä mielessä ymmärrän näkemyksesi että ISTJ tuomitsee varmaa herkemmin yhteiskunnassa ulkopuoliseksi jäävät ja muut sellaiset, jotka eivät sovi systeemiin, kuten vaikkapa työttömät tai ätmit. INTJ:n tuomitseminen riippuu enemmän hänen omasta arvomaailmastaan ja keskittynee ihmisiin joita hän pitää älyllisesti tai muuten kyvyiltään alempiarvoisina, esimerkiksi ns. "lampaisiin", jotka eivät "ajattele itse".


      • 15+15
        se_vinee kirjoitti:

        Hmm, yleensä kuulee ISTJ:n negatiivisiin ominaisuuksiin lähinnä tylsyyden, mielikuvituksettomuuden ja kapean, usein ehkä sokeaan auktoriteettiin ja ylhäältä tulevien sääntöjen noudattamiseen perustuvan maailmankatsomuksen. INTJ puolestaan on ylimielinen, tuomitseva

        Siinä mielessä ymmärrän näkemyksesi että ISTJ tuomitsee varmaa herkemmin yhteiskunnassa ulkopuoliseksi jäävät ja muut sellaiset, jotka eivät sovi systeemiin, kuten vaikkapa työttömät tai ätmit. INTJ:n tuomitseminen riippuu enemmän hänen omasta arvomaailmastaan ja keskittynee ihmisiin joita hän pitää älyllisesti tai muuten kyvyiltään alempiarvoisina, esimerkiksi ns. "lampaisiin", jotka eivät "ajattele itse".

        No jaa, itse olen työtön ätmi ja sain ISTJ tossa testissä.


      • INFPeelo
        se_vinee kirjoitti:

        Hmm, yleensä kuulee ISTJ:n negatiivisiin ominaisuuksiin lähinnä tylsyyden, mielikuvituksettomuuden ja kapean, usein ehkä sokeaan auktoriteettiin ja ylhäältä tulevien sääntöjen noudattamiseen perustuvan maailmankatsomuksen. INTJ puolestaan on ylimielinen, tuomitseva

        Siinä mielessä ymmärrän näkemyksesi että ISTJ tuomitsee varmaa herkemmin yhteiskunnassa ulkopuoliseksi jäävät ja muut sellaiset, jotka eivät sovi systeemiin, kuten vaikkapa työttömät tai ätmit. INTJ:n tuomitseminen riippuu enemmän hänen omasta arvomaailmastaan ja keskittynee ihmisiin joita hän pitää älyllisesti tai muuten kyvyiltään alempiarvoisina, esimerkiksi ns. "lampaisiin", jotka eivät "ajattele itse".

        Eikös ISTJ ole insinöörille yleinen tyyppi? Tosiaan usein vähän tylsä, mutta toisaalta kompetentti siinä hommassaan.

        Tietokonenörteistä ja netistä taas sitten löytyy paljon INTJ-tyyppejä, ja ne on yleensä suoraan sanoen paljon mielenkiintoisempia tyyppejä kuin ISTJ:t. Kyllähän kaikkein hauskimmat trollauksetkin taitavat lähteä yleensä INTJ:n kynästä, kun tosielämässä nokkelalla tavalla hauskimpia tyyppejä taas tuppaavat olemaan ENTP:t, joita on koomikoissa paljon.


    • hope this helps

      E / I tarkoittaa ekstroverttia / introverttia, siinä tuskin kellään on epäselvää.

      S / N tarkoittaa aistillista / intuitiivista. Tämä on useille vähemmän selvää. Aistillisuus (S) tarkoittaa käytännössä faktisuutta ja analyyttisyyttä sekä käytännöllisyyttä, konkreettisuutta; keskustelussa keskittyy siihen mitä sanotaan ja millä tavalla, eli havainnointiin. Intuitiivisuus (N) tarkoittaa sitä, että keskittyy siihen, mitä asiat merkitsevät. Keskustelussa intuitiivinen saattaa sen sijaan, mitä sanotaan, keskittyä esim. siihen, mitä ei sanota. Intuitiivisesta henkilöstä tulee ajan mittaan hyvä päättelemään ihmisten tausta-agendoja, mutta intuitiivisen heikko puoli on hajamielisyys.

      T / F tarkoittaa järkivaltaista / tunnevaltaista. Siinä tuskin on paljon epäselvyyttä, ainakaan noin pintapuolisesti ja maallikon silmin, ja MBTI-testihän perustuu henkilön itsearviointiin eikä ammattilaisen suorittamaan analyysiin.

      P / J tarkoittaa vastaanottavaa / tuomitsevaa. Suomeksi se käytännössä tarkoittaa alistuvaa / dominoivaa persoonallisuutta. Vastaanottavainen eli reaktiivinen persoona on herkkä; tuomitseva eli proaktiivinen persoona on penseä ja immuunimpi ärsykkeille.

    • Yleensä on tullut ISTP, joskus myös INTP.

    • Taisin olla viimeisimmän testin mukaan INFP.

    • uskova nainen

      • siinäpä tulos

        ISTJ
        I 55%
        O 44%
        T 7%
        J 22%
        T 49%


        Variant:
        Turbulent
        Role:
        Sentinel

        You are one of the Sentinels - a reliable and dedicated individual who respects traditions and prizes responsibility. You are known for your directness, attention to detail and quiet dedication. Above you will find a brief overview of your personality traits - proceed to the type overview to learn much more about your personality type. Prepare to be impressed.


      • uskova nainen

        Innostuin tästä aiheesta enemmänkin ja luin noiden muiden IN-alkuisten persoonallisuustyyppien kuvaukset laittamastani linkistä, ja tulin siihen tulokseen, että haluaisin olla INFJ, vaikka sain rehellisesti testikysymyksiin vastatessani INFP:n.

        INFJ olisi mielestäni ihanteellinen persoonallisuus: muuten samanlainen kuin INFP, mutta korkeista asioista ja periaatteista haaveilemisen sijaan on tavoitteellinen, suunnitelmallinen, toimii käytännössä korkeiden arvojen toteutumiseksi maailmassa ollen periksiantamaton ja kaiken lisäksi riittävän nöyrä tyytymään monesti näkymättömän työmyyrän asemaan.

        Sellaisia ihmisiä maailma tarvitsisi enemmän. Löytämäni tilaston mukaan INFJ on kaikista 16 tyypistä harvinaisin: vain reilu prosentti kuuluu tähän joukkoon. Ei mitenkään yllättävää. Tyyppikuvauksen laatijakaan ei säästellyt kehuja tämän tyypin kohdalla.

        Minulta puuttuu pitkäjännitteisyyttä ja suunnitelmallisuutta, jotta voisin olla INFJ. Otan tavoitteekseni tietoisesti parantaa näitä ominaisuuksia itsessäni, niin tulevaisuudessa voin ehkä olla sellainen :-D


    • rnlyfki

      Saan tuloksen INFJ tai INFP...
      Totta, tuntee olonsa aika usein ulkopuoliseksi...

      • rnlyfki

        Mielestäni tuo järkivaltainen/tunnevaltainen on hieman harhaanjohtavaa... Vaikka päätöksenteossa minulla on usein tunteet mukana, niin teen päätöset järjen kautta. Jossain luki, että jommalla kummalla mainitsemallani persoonatyypillä on raha-asiat sekaisin usein... Ei mulla ole koskaan ollut. Saatan ajatella tunteella, onpa ihana takki haluaisin sellaisen, koska en ole moneen vuoteen ostanut takkia. Järki sanoo että minulla on kotona kauniita takkeja, vaikka ovatkin vanhoja. Jonka jälkeen tunne tuntuu siltä, että oikea päätös on olla ostamatta uutta takkia.


      • 8+11
        rnlyfki kirjoitti:

        Mielestäni tuo järkivaltainen/tunnevaltainen on hieman harhaanjohtavaa... Vaikka päätöksenteossa minulla on usein tunteet mukana, niin teen päätöset järjen kautta. Jossain luki, että jommalla kummalla mainitsemallani persoonatyypillä on raha-asiat sekaisin usein... Ei mulla ole koskaan ollut. Saatan ajatella tunteella, onpa ihana takki haluaisin sellaisen, koska en ole moneen vuoteen ostanut takkia. Järki sanoo että minulla on kotona kauniita takkeja, vaikka ovatkin vanhoja. Jonka jälkeen tunne tuntuu siltä, että oikea päätös on olla ostamatta uutta takkia.

        Ei kai raha-asiat välttämättä ole pakko liittyä siihen toimiiko enemmän ajattelun vai tunteen kautta? Kuitenkin on olemassa myös ihmisiä, jotka ovat varsin rationaalisia, mutta joilla ei raha-asiat ole mitenkään mallillaan. Ja samoin on olemassa ihmisiä, jotka ovat hyvin tunteellisia, mutta jotka arvostavat kovasti rahaa (tuntevat syvästi rahaa kohtaan :D) ja siksi pistävät paljon aikaa raha-asioiden hoitamiseen.


      • yfdkll
        8+11 kirjoitti:

        Ei kai raha-asiat välttämättä ole pakko liittyä siihen toimiiko enemmän ajattelun vai tunteen kautta? Kuitenkin on olemassa myös ihmisiä, jotka ovat varsin rationaalisia, mutta joilla ei raha-asiat ole mitenkään mallillaan. Ja samoin on olemassa ihmisiä, jotka ovat hyvin tunteellisia, mutta jotka arvostavat kovasti rahaa (tuntevat syvästi rahaa kohtaan :D) ja siksi pistävät paljon aikaa raha-asioiden hoitamiseen.

        En niin sanonutkaan.
        Joo, on olemassa monenlaisia ihmisiä ja rahan käyttötapoja.
        Jotkut jopa ei pistä paljon aikaa raha-asipiden hoitamiseen ja silti ne on mallillaan...


    • Useimmiten testin tulos on ollut ESTJ, ainakin mitä viimeksi joskus testin tein. Toiseen kysymykseen ei ole mitään tietoa, kun en ole tullut kysyneeksi.

    • Reipas Mies

      Teimpä tuon uskovan naisen linkin testin kahvipaussilla.

      Tulokseni: INFP

      Tuon testin tuloksessa on kyllä paljon tuttua. Ehkä tämä on niitä parempia nettitestejä? Tunnistan diplomaattisuuden itsessäni heti, en tosin koe olevani alistumiseen tyytyvä tai toisaalta dominoivakaan. Kyllä muuten tämä Julia Roberts aina ollut mieleeni niin näyttelijätterenä kuin naisena.

    • Olen tehnyt tätä testiä eri lähteistä, eri elämäntilanteissa. Vastaus on aina INTJ. Kuvaus istuu aika hyvin minuun. Vahvuudet ja heikkoudet on osuvat, tosin paljon vielä tapahtuu näiden lisäksi.

      • Etenkin parisuhteiden kannalta olen huomannut melko yleiseksi sen, että joku omasta mielestäni hyvin perusteltu ja selkeä toiminta vaikuttaa toisesta kylmältä ja välinpitämättömältä. Ja sosiaalisten tilanteiden haasteet, mutta se piirre liittyy kaikkiin introvertteihin.
        Minulla on ollut hyviä parisuhteita, ja koen omaavani vielä parempia ystävyyssuhteita. Ja arvostan ihmisiäni paljon, koska sellaisia tyyppejä, joilla ajatuksenjuoksu kohtaisi edes jollain tasolla kanssani, on vaikea löytää.


    • Olen tehnyt useita MBTI-testejä ja joka kerta olen ollut selkeästi INFP. Tyyppikuvaus sopiikin itseeni todella hyvin, tunnistan siitä itseni selvästi.

      Mieheni on testistä riippuen joko INFJ tai ISFJ, ja molemmista kuvauksista löytyy kyllä häneen sopivia piirteitä paljonkin.

      Mitä tulee aikaisempiin kumppaneihini, niin ainoastaan yhden tiedän varmasti; hän on ESFP. Muiden voisin kuvitella olleen ENFJ ja INFJ. Tuo F-kirjain taitaa olla tuossa se kaikkein olennaisin, tuskin tulisin järkityypin kanssa kovin läheisesti ja intiimisti juttuun. :)

    • 5+19

      On pitänyt pitkään laittaa tämä kuvaaja palstalle. Sininen kuvio tuossa edustaa miehiä ja punainen naisia. En tiedä kuinka universaaleja nuo kuvan esittämät osuudet ovat, mutta kyllä tuo todennäköisesti melko suuntaa antava on. Sukupuolten välillä on nähtävissä selvää eroa eikä ihmetytä yhtään, että naiset kallistuvat enemmän tuonne F-puolelle eli päätöksen teko perustuu enemmän tunteisiin kun taas miehet edustavat enemmän T-puoliskoa. "Intuitiivisia" (N) tyyppejä näyttää olevan selvästi vähemmön kuin "tosiasiallisia" (T)
      http://1.bp.blogspot.com/-26ydswme97s/UrmeLE35zOI/AAAAAAAAF-c/L2hJvc8jxek/s1600/MBTI muži ženy.jpg

    • INFPeelo

      Moneskohan avaus tästä aiheesta jo tällä palstalla? No, ei haittaa, ainahan sitä MBTI:stä jaksaa jauhaa. INFP olen ja monella tapaa aika stereotyyppinen sellainen, herkkä, haaveilija, luova... ja toisaalta löytyy niitä tyypillisiä INFP:n heikkouksia. Kuitenkin sen, mitä olen esim. Youtubessa nähnyt muita INFP-miehiä, niin olen ehkä vähän räiskyvämpi persoona kuin keskiverto INFP.

    • Taisi olla INFP.

      Plussat:
      Sensitive and observant
      Charming and open-minded
      Artistic
      Imaginative
      Curious
      Passionate and enthusiastic

      Miinukset:
      May have low self-esteem
      Difficulties in the academic environment
      Get stressed easily
      Very competitive
      Unpredictable
      Fiercely independent

    • Rose23

      Olen tehnyt testin useampaan kertaan ja INTP sieltä lähes poikkeuksetta tulee. Minussa on myös piirteitä INFP:ltä mutta T on kuitenkin vähän voimakkaampi.

      • Rose23

        Poikaystävä on ilmeisesti ENFP


    • DarkFear-ei-kirj

      No mä tässä taas, se ainoa oikea DarkFear, vaikka en VITTU VITUN VITTU SAATANAN PERKELE pystynytkään kirjautumaan VITUN PERKELEEN VITTU SAATANA VITTU PERKELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Mun persoonallisuustyyppi sitä kun onkin JNHY: juicekalju-neitsytsetä-homo-yksiössäasuja. Ja se kun pitääkin todella hyvin paikkansa, koska mä kun sitä olenkin juuri kaikkea tuota.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe