Jeesuksen kirjeet seurakunnilleen

George L

Tästä hyvää opetusta David Pawsonilta; "Jeesuksen kirjeet seurakunnilleen":

`` "Miksi ainoat Jeesuksen itsensä lähettämät kirjeet osoitettiin seurakuntien piirille, nykyisen Turkin alueen lounaiskulmaan? Ja miksi S a a t a n a sijoitti vakituisen asuinpaikkansa maan päällä aivan samalle alueelle?

Vastaus on, että molemmat sekä aika ja paikka olivat kriittisiä Kristuksen ruumiin selviytymiselle, pakanauskonnon ja maailmallisen kulttuurin edessä. Jos pyhät voisivat 'voittaa' täällä, he pystyisivät tekemään niin kaikissa paikoissa ja kaikkina aikoina.

Maailma on edelleen erittäin paljon meidän kansamme, pyrkimässä 'voittamaan' seurakunnan ulkoisilla vainoilla tai sisäisellä turmeltumisella. Mutta ylösnoussut, taivaaseen astunut, paluuta tekevä Herra kävelee edelleen Hänen seurakunnissaan, rohkaisemalla luvatuilla palkinnoilla ja varoittaen ikuisesta kadotuksesta." ´´

Nämä tutkimukset jättää katsojalle kaksi kysymystä joihin on vastattava:

• "Mikä kirje kuvaa seurakuntaa johon minä kuulun?"

• "Olenko "voittaja", seurakunnassa ja maailmassa?"


Jeesuksen kirjeet seurakunnilleen; osa 1/9: "Kiusaukset ja koettelemukset" :

https://www.youtube.com/watch?v=u-n6oEymvDw
____________

Laitan opetussarjan jaksoja myöhemmin lisää.

Nämä opetukset on hyvä katsoa ja omaksua niistä asioita käytäntöön ja kysyä millainen oma seurakunta on, onko omassa seurakunnassa asioita joissa pitäisi tehdä parannus. Mikä seitsemän seurakunnan kirjeestä sopii omaan seurakuntaasi?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • George L
      • myytäviäkyllä

        Onko noita Pawsonin opetuksia suomenkielisinä tekstityksinä, kun ei tuo toinen kotimainen oli ihan kaikinosin hallinnnassa? Tv7 ei ole ollut taltiointeja ainakaan aiemmin.


      • Tekstitykset-löytyvät

        Tuossahan on tekstitykset


    • Laodikea

      Kyllä Laodikean seurakunta on täydellinen kuvaus tämän päivän itseriittoisista seurakunnista, jotka eivät mitään tarvitse. Kaikki ovat omasta mielestään niitä Jumalan valittuja, vaikka luopumus vain koko ajan lisääntyy.

      Ilm.3
      14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
      15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
      16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
      17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
      18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
      19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
      20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
      21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
      22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

      • George_L

        Samaa mieltä, Laodikean seurakunta kuvastaa todellakin täydellisesti tämän päivän seurakuntaa; Jeesusta ei seurakunnan kokouksissa näy vaan Hän joutuu kolkuttelemaan seurakunnan ovella.


    • George_L

      Smyrna, koeteltu, mutta rikas

      https://www.youtube.com/watch?v=QRVAhpB4_q8

      "Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään: Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas- ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga. Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.' " [Ilm. 2:8-11]

    • George_L

      Pergamon, uskollinen, mutta epäpuhdas

      https://www.youtube.com/watch?v=9N68TrKHo80

      "Ja Pergamon seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka: Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä, jolloin Antipas, minun todistajani, minun uskolliseni, tapettiin teidän luonanne, siellä, missä saatana asuu. Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat. Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista. TEE siis PARANNUS; MUTTA JOS ET, niin minä tulen sinun tykösi pian ja SODIN heitä vastaan suuni miekalla. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka VOITTAA, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'" [Ilm. 2:12-17]

    • George_L

      Tyatira, sitoutunut, mutta horjuva

      https://www.youtube.com/watch?v=MKLX7EZQWS4

      "Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät kuin tulen liekki ja jalat kuin hehkuva vaski. Minä tiedän sinun tekosi, sinun rakkautesi ja uskosi, palvelemisesi ja kestävyytesi. Tiedän myös sen, että sinun viimeiset tekosi ovat lukuisammat kuin ensimmäiset. Mutta se minulla on sinua vastaan, että suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua. Olen antanut hänelle aikaa kääntyä, mutta hän ei tahdo tehdä parannusta haureudestaan. Minä heitän hänet sairasvuoteeseen, ja ne jotka tekevät huorin hänen kanssaan, minä suistan suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistaan. Hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä tutkin mielet ja sydämet ja annan teille kullekin tekojenne mukaan. Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille jotka ette ole tulleet tuntemaan - niin kuin sanotaan - Saatanan syvyyksiä, minä sanon: muuta kuormaa en säilytä teidän päällenne. Pitäkää kiinni siitä mitä teillä on, kunnes minä tulen. Joka voittaa ja loppuun asti ottaa vaarin minun teoistani, sille minä annan vallan hallita pakanoita. Hän on paimentava heitä rautaisella sauvalla, hän särkee heidät kuin saviastiat. Sen vallan minäkin olen saanut Isältäni. Ja minä annan hänelle aamutähden. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille." [Ilm. 2:18-29]

    • yhnjkuygfr

      "Kristuksen ruumiin "

      Eihän tuollaista olekkaan!!!

      YLÖSNOUSSEEN JEESUKSEN RUUMISTA EI OLE SILLÄ JEESUKSELLA OLI OPETUSLAPSEN TARKASTAMA KEHO:

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
      20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

      • pyhpyh

        Etkös sinä osaa lukea Paavalin kirjeitä?

        Kristuksen ruumis = seurakunta


      • pyhpyh kirjoitti:

        Etkös sinä osaa lukea Paavalin kirjeitä?

        Kristuksen ruumis = seurakunta

        Eikös sitä ristuksen ruumista kannibalisoida ehtoollisella? Ja huuhdellaan palat alas jessen verellä? Ei tule kovin terveitä mielikuvia tästä.


    • George_L

      Sardes, nimellisesti elävä:

      https://www.youtube.com/watch?v=NwrAxEIpgYQ

      "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut. Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen. Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" [Ilm. 3:1-6]

    • TheKeyOfDavid

      Entä Filadelfian seurakunta? Uskollinen ja kärsivällinen.

      • George_L

        "Filadelfia, pieni, mutta merkittävä"; se onkin seuraava Jeesuksen kirjeistä seurakunnille.


    • UneliasEspoossa

      Miten niin Jeesuksen? Missä Raamatussa sanotaan niin?

      • George_L

        Katsoppa mitä näiden seurakuntien kirjeiden alusta kuka on lähettäjänä, olisiko Jeesus?


    • George_L

      Filadelfia, pieni, mutta merkittävä:

      https://www.youtube.com/watch?v=QVXv_eJ2bIg

      "Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa: Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt. Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi. Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" [Ilm. 3:7-13]

    • seurakuntatänään

      HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
      ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
      Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
      ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
      Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

      http://www.kirjaonline.com/product/365/loistava-seurakunta
      Marko Selkomaa kuvaa teoksessaan nykyaikaista apostolista seurakuntaa. Paikallisseurakunta ja seurakuntaverkosto ovat Jumalan pelastussuunnitelman ytimessä. Niiden tarkoitus on toimia majakkana ihmisten, kaupunkien ja kansakuntien elämässä.

    • Seurakunta joka kuvaa hyvin tämän päivän länsimaisia seurakuntia on:

      Laodikea, väkirikas ilman Kristusta;

      https://www.youtube.com/watch?v=UO92awHIrCE
      .
      .
      "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava {kuuma}; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä {haalea}, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" [Ilm. 3:14-22]
      .
      .
      Mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan; 'Jos olisit kylmä tai kuuma, mutta olet haalea - ja siksi oksennan haalean suusta', Laodikean seurakunta ymmärsi asian hyvin, miten asia liittyy paikalliseen ympäristöön? Millainen on siis haalea seurakunta? Miksi pitäisi olla ennemmin kuuma tai kylmä?

      Miten jaetta, jossa puhutaan 'ovella kolkuttamisesta' on ymmärretty väärin ja miten sitä käytetään väärin? Mikä sen todellinen merkitys on?

    • Viimeinen, yhteenveto jakso
      .
      Tulevaisuuden koettelemukset ja voitot - Osa 9/9
      https://www.youtube.com/watch?v=FyqpeOu3e1A
      .
      .
      Mitä tulevaisuus tuo tullessaan niin seurakunnalle kuin maailmallekin? Mistä Jeesus varoitti uskovia?

      "Oletko "voittaja", seurakunnassa ja maailmassa?"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3171
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2612
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      387
      2551
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2076
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1907
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1307
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe