Rintatreeni

Pumpping

Olen miettinyt rintatreeninä pelkkää pec deckiä taikka rintakonetta.
Syynä olkapää joka ei tällähetkellä kestä penkkiä eikä vinopenkki. Eikä dippiä.
Olkapäätreenit sen sijaan kestää.
Nomutta asiaan.
Ajattelin hartioiden jälkeen ja vaikka toisenakin päivänä rinnalle pumppireenit tyyliin pec deck ja ehkä varovasti taljassa. Varovasti olkapään takia siis.
Mietteitä, tarviiko raskaita punnerruksia?
Mielestäni ei.
Kerrottakoon vielä että Arnold kertoi parhaan kehityksensä rinnalle saaneen vipunostoista, eli eristävä liike.

2

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raw

Käy lekurilla ja selvitä mikä siinä olkapäässä on? Sitten hoidat sen kuntoon ja jatkat treeniä. Jos jatkat noin, se kipeytyy lisää ERITTÄIN todennäköisesti. Jos siellä on tulehdus ja et anna sen parantua, siitä voi tulla krooninen ja se tulee vaivaamaan jatkuvasti ja pahimmillaan se joudutaan leikkaamaan...

• bodysculpt

Itsellä myös molemmat olkapäät sökönä. Toisessa ac-nivel osittain irti ja toisessa yksi lihassäie poikki. Kiertäjäkalvosimet ottanu osumaa myös. Pikkuhiljaa, kahden vuoden aikana on saanu treenattua niin, että kestää tehä jollain tavalla penkkiä, flyereita ja kp vinopenkkiä. Oon vahvistanu paljon taka- ja sivuolkapäitä, epäkkäitä ja yläselkää, sekä ojentajia. Niillä saa hyvin tukea olkanivelelle, jolloin nivelen kuormitus vähenee ja pääsee keskittymään rintalihasten treenaamiseen.

Kannattaa kattoa juutuubista 'Supermassa ja Ari Uusitalo - oikeaoppisen treenaamisen perusteet'. Taisi olla ykkösjaksossa (jos oikein muistan) nimenomaan rintatreeniin liittyvää juttua. Niillä periaatteilla olen itse päässyt eroon 'olkanivel-syndroomasta'. Sekä tietysti hyvän urheiluhieroja/-fysioterapeutin lihashuolto-ohjeilla ja hoidoilla.

Lääkärit (yleispuoskarit) eivät ymmärtäneet asian päälle mitään, vaikka oli jo selvät liike- ja voimarajoitteet. Kannattaa siis mennä yksityiselle urheilulääkärille, ortopedille tai fysiatrille, eikä hukata aikaa ja perusterveydenhuollon resursseja vaivaan, joka ei siellä tod.näk. selviä.

Tsemppiä, älä anna periksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      76
      5884
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      274
      5170
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3254
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2683
    5. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      9
      2619
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      4
      1635
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1575
    8. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1428
    9. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1370
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      131
      927
    Aihe