Rintatreeni

Pumpping

Olen miettinyt rintatreeninä pelkkää pec deckiä taikka rintakonetta.
Syynä olkapää joka ei tällähetkellä kestä penkkiä eikä vinopenkki. Eikä dippiä.
Olkapäätreenit sen sijaan kestää.
Nomutta asiaan.
Ajattelin hartioiden jälkeen ja vaikka toisenakin päivänä rinnalle pumppireenit tyyliin pec deck ja ehkä varovasti taljassa. Varovasti olkapään takia siis.
Mietteitä, tarviiko raskaita punnerruksia?
Mielestäni ei.
Kerrottakoon vielä että Arnold kertoi parhaan kehityksensä rinnalle saaneen vipunostoista, eli eristävä liike.

2

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raw

Käy lekurilla ja selvitä mikä siinä olkapäässä on? Sitten hoidat sen kuntoon ja jatkat treeniä. Jos jatkat noin, se kipeytyy lisää ERITTÄIN todennäköisesti. Jos siellä on tulehdus ja et anna sen parantua, siitä voi tulla krooninen ja se tulee vaivaamaan jatkuvasti ja pahimmillaan se joudutaan leikkaamaan...

• bodysculpt

Itsellä myös molemmat olkapäät sökönä. Toisessa ac-nivel osittain irti ja toisessa yksi lihassäie poikki. Kiertäjäkalvosimet ottanu osumaa myös. Pikkuhiljaa, kahden vuoden aikana on saanu treenattua niin, että kestää tehä jollain tavalla penkkiä, flyereita ja kp vinopenkkiä. Oon vahvistanu paljon taka- ja sivuolkapäitä, epäkkäitä ja yläselkää, sekä ojentajia. Niillä saa hyvin tukea olkanivelelle, jolloin nivelen kuormitus vähenee ja pääsee keskittymään rintalihasten treenaamiseen.

Kannattaa kattoa juutuubista 'Supermassa ja Ari Uusitalo - oikeaoppisen treenaamisen perusteet'. Taisi olla ykkösjaksossa (jos oikein muistan) nimenomaan rintatreeniin liittyvää juttua. Niillä periaatteilla olen itse päässyt eroon 'olkanivel-syndroomasta'. Sekä tietysti hyvän urheiluhieroja/-fysioterapeutin lihashuolto-ohjeilla ja hoidoilla.

Lääkärit (yleispuoskarit) eivät ymmärtäneet asian päälle mitään, vaikka oli jo selvät liike- ja voimarajoitteet. Kannattaa siis mennä yksityiselle urheilulääkärille, ortopedille tai fysiatrille, eikä hukata aikaa ja perusterveydenhuollon resursseja vaivaan, joka ei siellä tod.näk. selviä.

Tsemppiä, älä anna periksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      100
      3564
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      47
      2559
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      97
      2342
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      40
      1894
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      22
      1507
    6. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1482
    7. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      18
      1404
    8. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1268
    9. Olikohan se

Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1211
    10. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      67
      1165
    Aihe