Sinkun ostoskori tarkasteluun

scrg

Iso rummutus ollut eri kauppojen hinnanalennuksista. Minkä tuotteen alennuksen olet itse havainnut ostoskorissasi?

Omaa listaani
- Oltermanni-kermajuusto, hyvä tukkimaan verisuonia, prismassa nyt 4,90 /1kg.
- Pikkupaketti Fazer-leipomoiden Reissumiehiä, lidlissä 0,38 /paketti.
- Bensiini 95E, nesteen kylmäasema, 1,31 /litra.
- Pussi porkkanoita, äsmarket, 0,50 /kilo (lemmikkikanille)
- Säkillinen hookoo blöötä, 1€ / paketti

Samalla erinomainen tilaisuus mainostaa kulutustottumuksillanne:)

6

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölölölölöööööööööööö

      Bensiini 95e oli gulffin kylmäasemal 1,24 litra.

      • scrg

        Hyvät kaupat.

        Gulffilla tankatessa saa samalla vähän "vanhojen hyvien aikojen" tunnelmaa.


    • Oikeastaan vain halvan maidon olen omakohtaisesti havainnut, muuten pitää hinnanalennukset vaan uskoa kun kerran uutisissa sanotaan. Tuo S-ketjun uusi "kotimaista" tms. tuoteryhmä kyllä kiinnitti huomiota, vaikuttaa edullisemmalta kuin verrokkituotteet.

      • scrg

        Eli maidossa kaupan oma merkki (eli pirkka, kotimaista, milbona tms) on oikeasti halventunut?

        Epäilykseni kun on, että tämä on osin "keisarin uudet vaatteet"-tyylinen halpuutus.


      • scrg kirjoitti:

        Eli maidossa kaupan oma merkki (eli pirkka, kotimaista, milbona tms) on oikeasti halventunut?

        Epäilykseni kun on, että tämä on osin "keisarin uudet vaatteet"-tyylinen halpuutus.

        Tarkoitatko siis, että hinta ei ole todella laskenut vaan että metakkaa pitämällä ja pakkauksen väriä vaihtamalla saadaan meidät lyhytmuistiset ihmiset niin luulemaan? Kuulostaa melko epätodennäköiseltä, vaikka suhteellisen laiskana hintojen tarkkailijana en voikaan vääräksi todistaa. Vaikken sentin tarkkuudella juuri nyt osaa sanoa lähi ässän hintoja ja on aivan liian kylmä tarpoa tarkistamaan, niin muisti väittää että vielä tovi sitten halvin rasvaton maito oli seitsemänkymmentä jotain, niin nyt on kuusikymmentä jotain.

        Mitä ainakin uutisoinnissa, mahdollisesti myös markkinoinnissa mainittuihin "pysyviin" hinnanalennuksiin (kaikkien tuotteiden osalta) niin tulkitsisin tuota sanaa vastakohtana kamppanja- tai kausihinnoittelulle. Eiväthän ne ketjut voi talouden rattaita jäädyttää, nousu- ja laskusuhdanteita sekä muita hintaan vaikuttavia muuttujia tulee ja menee niin kuin ennenkin. Saa nähdä mitä tapahtuu kun vienti Venäjälle lähtee taas rullaamaan.


      • scrg
        se_vinee kirjoitti:

        Tarkoitatko siis, että hinta ei ole todella laskenut vaan että metakkaa pitämällä ja pakkauksen väriä vaihtamalla saadaan meidät lyhytmuistiset ihmiset niin luulemaan? Kuulostaa melko epätodennäköiseltä, vaikka suhteellisen laiskana hintojen tarkkailijana en voikaan vääräksi todistaa. Vaikken sentin tarkkuudella juuri nyt osaa sanoa lähi ässän hintoja ja on aivan liian kylmä tarpoa tarkistamaan, niin muisti väittää että vielä tovi sitten halvin rasvaton maito oli seitsemänkymmentä jotain, niin nyt on kuusikymmentä jotain.

        Mitä ainakin uutisoinnissa, mahdollisesti myös markkinoinnissa mainittuihin "pysyviin" hinnanalennuksiin (kaikkien tuotteiden osalta) niin tulkitsisin tuota sanaa vastakohtana kamppanja- tai kausihinnoittelulle. Eiväthän ne ketjut voi talouden rattaita jäädyttää, nousu- ja laskusuhdanteita sekä muita hintaan vaikuttavia muuttujia tulee ja menee niin kuin ennenkin. Saa nähdä mitä tapahtuu kun vienti Venäjälle lähtee taas rullaamaan.

        Kyllä se halvimman maidon hinta varmaan onkin pudonnut, mutta toisaalta siitähän ei kauan olekaan kun kilpailuvirasto nimenomaan kielsi myymästä sitä halvalla.

        Mutta muuten: maito, yksi juusto ja yksi ruisleipä mainittu. Sen lisäksi onko keisarilla vaatteita, vai mitä ne osuuskaupan pääuutislähetyksessä mainitut hinnanalennukset on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1096
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      174
      801
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe