kertokaas mikä on paras maasto auto ?
paras maastoauto
71
18953
Vastaukset
- toyota maasturit
toyota lantcuiser ja hilux
todella kestäviä pelejä- jeeppi
no se että on kestävä ei tee siitä viellä parasta.se mikä on paras,riippuu siitä millä se paremmuuus määritellään.
- Laatu/hinta
1.Landcruiser
2.Jeep
2.Mercedes G-sarja
3.Landrover
5.Range- hintalaatu
Toyota on pikemminkin "kestävin" maastoauto.
Harvoin vakiona läheskään etenemskykyisin.
Sekä G mersu, Jeep, että Land Rover menevät pidemmälle. - UAZ-rulezzzzzzzz
Miten nuo pärjäävät neuvostoliittolaiseen UAZ:n verrattuna.
Mitä 90-luvun alussa noilla "sai" armeijassa ajaa, niin ne kulkivat syvässä lumihangessa uskomattoman hyvin, jos kyydissä vain oli riittävästi porukkaa painona.
http://fi.wikipedia.org/wiki/UAZ-469 - konemetsuri
hintalaatu kirjoitti:
Toyota on pikemminkin "kestävin" maastoauto.
Harvoin vakiona läheskään etenemskykyisin.
Sekä G mersu, Jeep, että Land Rover menevät pidemmälle.Kohtuuhintaisista Nissan on näyttänyt olevan kestävin, meillä on ollut molempia, Toyotan ja Nissanin maastureita metsäkonehommien yhteydessä venäjällä. Nissan on osoittautunut vahvemmaksi ja sillä on silloin tällöin joutunut avustamaan toyotaa irti allikosta. Varaosat ovat Nissanissa myös hieman edullisempia, johtuu varmaan siitä kun se on tehty euroopassa. Vanhimmassa tällä hetkellä käytössä olevassa Nissanissa on 350 000 km mittarissa, Työmaalla ei ole yhtään yli 250 000 km ajettua toyotaa enää, ne on kaikki murentuneet tuolla karjalan metsäkoneurissa.Toyota ruostuu alta pois, koppa ei kestä talviolosuhteita ainakaan venäjällä.
- lantaruisku
Joo.Kattelkaa uutisia,millasilla maastureilla ajellaan tuolla kriisialueiden aavikolla
- hmhmhm
lantaruisku kirjoitti:
Joo.Kattelkaa uutisia,millasilla maastureilla ajellaan tuolla kriisialueiden aavikolla
Miten ne mihinkään liittyy.
Suomessa on aivan erilaiset olosuhteet kuin aavikolla.
Kuussa ja Marsissa on vielä paljon rankemmat olosuhteet ja siellä ajetaan sähköautolla.
- tsa
niva
- 625
Mitsubishi Pajero (Y)
- Tietäjänä
Ford KA
- konemetsuri
Lyhyt akselivälinen Terrano II menee uskomattoman hyvin talvisessa umpimetsässä. Sopivan kapea ja olemattomat ylitykset ja potkua sopivasti bensa V-6 koneessa.
- tojopoi
Toyota rav
- seppoeino
Rav on huonoin ajamistani, mutta varmaan tojana kestävä ja pitää arvonsa.
- Dacisti
Dacia Duster 4x4 1,5dsl vm-14!
- niivot
lisätään tuohon vielä GLi
- Automaasto
Paras maasto, autolle, on asvalttitie.
- Landroveritkunniaan
Kaikki land roverit paitsi evoque!!
- selvähomma
Kyllä se on G-sarjan Mersu, jossa maasto-ominaisuudet ja mukavuus on molemmat huippuluokkaa. Valitettavasti tämä näkyy myös hintalapussa. Saudeissa ykkösmerkki niillä, jotka pistäytyvät myös taajaman ulkopuolella.
- oaoaoaoao
Mukavuudessa Range Rover pieksee G mersun mennen tullen.
Suorat akselit kuten G:ssä on ovat kyllä hyvät hitaassa ryöminnässä. Mutta heti kun mennään yli 25 km/h, erillisjousitus vie mennen tullen. :/
Aavikkorallejakaan ei ole juuri G mersulla voitettu. Mistäköhän johtuu? - GAMG656X6
Mersu ei satsaa, eikä ole koskaan satsannut ralleihin ja onko siellä koskaan Mersuja mukana ollutkaan?
- KylläMersullaOnRalli
50-80 -luvulla hyvin aktiivista rallitoimintaa ja pientä menestystäkin jopa. Aavikkoralleissa ovat aina olleet mukana, tosin panostus kuormuripuolella ja G-sarjalaiset lähinnä huoltoautoina
- hmhmhm
GAMG656X6 kirjoitti:
Mersu ei satsaa, eikä ole koskaan satsannut ralleihin ja onko siellä koskaan Mersuja mukana ollutkaan?
Niin ja vaikka satsaisikin, kyllä ne akselit silloin menisi G:stä vaihtoon.
Erillisjousitus on ylivoimainen kun mennään lujempaa. - Geenrikkonut
oaoaoaoao kirjoitti:
Mukavuudessa Range Rover pieksee G mersun mennen tullen.
Suorat akselit kuten G:ssä on ovat kyllä hyvät hitaassa ryöminnässä. Mutta heti kun mennään yli 25 km/h, erillisjousitus vie mennen tullen. :/
Aavikkorallejakaan ei ole juuri G mersulla voitettu. Mistäköhän johtuu?Niiden henkilöautosukuiset koneet(diesel?bensa) eivät kestä liian lujaa rääkkiä.
- Anonyymi
G voittaa myös maailman rumin auto tittelin.
- erämiesauto
paljolti maanvara määrää etenimis kyvyn. halvin ratkaisu ostaa maastorenkaat suuri ero varsinkin sulanmaan aikaan verrattuna vakio renkaisiin.
- K.T.USA
Chevy-Blazer v-8 350, 5,7 litran koneella.Lehtijouset akseleille. 15 tuuman nappula-
renkaat, nelivetoisena,kiipee vaikka puuhun.Ainoa varjopuoli on ne perkeleen sähköllä toimivat ikkunat, ne ei pysy kunnossa ei sitten millään.Ei ole kuitenkaan
kokoonsa nähden kovin "janoinen".Myyn sellaisen 5000 dollarilla,jos maksat laivauksen. - hmhmhm
Maavaran lisäksi kyllä on kolme muutakin erittäin tärkeää parametria, joista varsinkin pyörien koko on mielestäni jopa maavaraa tärkeämpi. Tai isot pyöräthän välillisesti aiheuttavat sen, että maavarakin kasvaa.
-Pyörien koko (suhteessa auton painoon)
-Joustovarat, sekä jousituksen toteutus
-Tulo, jättö, sekä ylityskulma.
- horisontalpot
Fintlant cruiser horison talpot
- poliisiiiii
Mun mummo menee hyvin, polvet vaan naksuu syvässä lumessa.
- Lysmyinen
UAZ. Ei tarvitse sääliä.
- Uazhahhahhaa
Eipä me sinua säälitä. Vähä korkeintaan selän takana naureskellaan, elämäntapaintiaanille.
- GAMG656X6
Unimog
- jaaso
Mese G tai Mitsun runkkari
- Anaalipensseli
Ssayong Rectum. Kulkee myös siellä, missä aurinko ei paista
- Näin
Sieltähän se on tullutkin...
- tarkkanäköinen
Täysin YLIVERTAINEN on MERSUN UNIMOG.
- Grandeee
Suzuki Grandvitara 3.2v6,on vahvalla japsikoneella ja luotettavalla automaatilla!!
- SUVismionSICK
Land Roverin valmistus lopetettiin 21 vuotta sitten.
- juu-uh
Land Rover on paras
- Vikapesä
Land Rover on paras korjaamon asiakas.
- nääs
tai toyota hixuksi 80 luvun mallit, kynnykset vakiona noin puolessa metrissä.
- 0000009
Hiluxit ovat kankeita kääntymään ja perä on liian kevyt maastoajoon. On maastossa enempi etuvetoinen kun perä ei saa otetta keveyden johdosta. Sama koskee muitakin lava-autoja. Luotettavuus on kyllä noilla Japseilla huipputasoa.
- OletkoAjatellut
Lavalle on helppoa laittaa lisäpainoa maastoajoa varten. Joko ihan vartavasten painoksi rakennettu laatikko, joka traktorilla helppo nostaa lavalle ja pikakiinnityksillä klikklak. Tai sitten esim. hiekkäsäkkejä sitoo kuormaliinoilla. Tietysti jos autolla tekee urakointia ja siinä on takana hiekotin, niin se vasta helppo onkin käyttää, kun on sellainen malli ettei kovin iso peräylitys tule tai ainakaan matalalle. Mikä vaan toimii, kunhan pysyy paikallaan kovemmassakin ajossa. Koppiautoihin sen sijaan pitää saada vähintään vaimo ja anoppi houkuteltua kyytiin, jos pahaan paikkaan aikoo ajella...
- Kfmgkflf
OletkoAjatellut kirjoitti:
Lavalle on helppoa laittaa lisäpainoa maastoajoa varten. Joko ihan vartavasten painoksi rakennettu laatikko, joka traktorilla helppo nostaa lavalle ja pikakiinnityksillä klikklak. Tai sitten esim. hiekkäsäkkejä sitoo kuormaliinoilla. Tietysti jos autolla tekee urakointia ja siinä on takana hiekotin, niin se vasta helppo onkin käyttää, kun on sellainen malli ettei kovin iso peräylitys tule tai ainakaan matalalle. Mikä vaan toimii, kunhan pysyy paikallaan kovemmassakin ajossa. Koppiautoihin sen sijaan pitää saada vähintään vaimo ja anoppi houkuteltua kyytiin, jos pahaan paikkaan aikoo ajella...
Kyllä kyllä, mutta ei se auton suuri kokonaispainokaan ainakaan paranna maastokelpoisuutta. Uppoaa vaan helpommin.
Esimerkiksi kevyet Lada Nivat ja Suzuki Jimmyt on aika kovia menemään maastossa. Eikä niissä edes ole mitään kunnon lukkojakaan.
- d-max-city
joo mulla on jimny maastoajoa varten, jimnyn ongelma tehtaan jäljiltä oli matalat puskuri ja kylkimuovit jotka eivät päässeet metsässä yhtä pitkälle kun loput autosta.
Toinen ongelma on käsittämättömän nopea "alennusvaihteisto" joka ainoastaan puolittaa nopeuden, avoimet tasauspyörästöt yhdistettynä jäykkään kallistuksenvakaajaan rajoittaa menoa tehokkaasti.
Nyt kun on rautapuskurit, MT31", arbin lukot, ja jostain 410-sarjaisesta jakolaatikko 4,2:1 auto rupeaa jo menemään huonommallakin tiellä ja loput vinssillä.
Ei mihinkään autoon kannata väkisin painoa vaan tehdä kaikki mahdollisimman kevyeksi, pakollista painoa autossa voi tietysti siirtää edestä taka-akselin takapuolelle. Auton etenemisen kannalta pakollinen paino olisi kuitenkin parasta olla akselien välissä mahdollisimman matalalla. - mahametti
Tohota, kelepaa isisillekii.
- 7373
Japanilaiset kestää vähän karummissakin olosuhteissa.
- Landy
Lantikka se olla pitää.
- Antiprovo
Kysymykseen on valitettavasti mahdotonta vastata yksiselitteisesti, koska ei ole tietoa siitä, minkälaiseen käyttöön auto tulee ja miksi. Esimerkiksi offroad-harrastajan vaatimuslista on aika erilainen kuin vaikkapa maanviljelijän. Metsätyömaita työkseen laajalla alueella kiertävä metsänhoitaja halunnee taas toisenlaisen auton kuin vaikkapa puolustusvoimien erikoisjoukot, tai voimalinjayhtiön vikapartio. Joku voi myös haluta mahdollisimman järeän maasturin ihan vain pelkästä omistamisen ilosta, vaikkei kävisi maastossa koskaan.
Erilaisia muuttujia on siis paljon, ja jokaisella käyttäjällä on niille omanlaisensa painoarvot. Niitä ovat ainakin maasto-ominaisuudet, kestävyys, mukavuus, turvallisuus, sisätilat, ulkomitat, maantieajo-ominaisuudet ja käyttökustannukset. Ja tosielämässä vielä suurinta osaa ihmisistä ohjaa ajoneuvon hankintahinta sekä se, minkälaisen viestin auto antaa käyttäjästään ulkomaailmalle.
Ensin kannattaneekin selvittää itselleen mahdollisimman rehellisesti, mitkä noista yllä mainituista ominaisuuksista ovat itselle tärkeitä. Sen jälkeen alkaa sitten pistää markkinoiden tarjontaa järjestykseen niiden perusteella. Sillä lailla voi hyvällä tuurilla löytää itselleen sen parhaan maastoauton.- Niintotta
Hyvä kirjoitus!
- metsä-varusteet
sitten on hyvä maasto auto kun siitä ei ole yleis autoksi arki ajoon.
- Vesipesu
Ja se pestään letkulla sisältä!
- 3000.kg.on.paljon
Niiden kohdalla, joilla on maasturi, se paras taitaa olla juuri oma malli.
Oikeastihan se on ihan käyttötilannekysymys, mikä on paras. Paras voi olla Unimog, Defender tai Niva. - 3000.kg.on.paljon
Niiden kohdalla, joilla on maasturi, se paras taitaa olla juuri oma malli.
Oikeastihan se on ihan käyttötilannekysymys, mikä on paras. Paras voi olla Unimog, Defender tai Niva. - Anonyymi
Fiat panda 4x4.
- Anonyymi
Maastossa se pieni, kevyt, lyhyt maasturi on usein se kätevin.
Tieajoon pitkä painava isolla koneella.
Aavikolla eri tarpeet kuin metsässä. - Anonyymi
Tää on paras sekä maastossa että maantiellä.
https://youtu.be/dS2vUaGthUo - Anonyymi
Sitten kun on ajettu kaikki maastoautot kotimaiseen metsään jumiin, kuka pääsee pisimmälle kilpailussa, niin 15v junnarit tulee pyörimään enduromopoilla ympyrää ja kattelemaan, että miten tossa nyt noin kävi ;)
- Anonyymi
Onhan se kivaa kun pääsee autolla sienimetsään ämpärit takakontissa kävelemättä metriäkään. Mitä nyt muutama sieni tai mustikkalitra muussantui renkaiden alle.
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=0H_UxhRXgec
siitä voit itse päättää aika ylläri..jeep meni nopeiten - Anonyymi
Sotajeeppi. No question about it!
https://www.youtube.com/watch?v=3jXxf_U5fXk - Anonyymi
Tämä uusi defender 110d 200 ,250 tai 300diesel kevyt hypridi on maailman parhain maasturi. Se on tehty kestämään rankoissa oloissa
- Anonyymi
Isäs oli tehty kestämään rankoissa oloissa.
- Anonyymi
Vuokrattavissa oleva lentoajoneuvo on paras kulkuneuvo.
- Anonyymi
Unimoc
MERCEDES G
TOYOTA HJ60
LADA NIVA
RANGE ROVER
LAND ROVER
FORD BRONCO- Anonyymi
Aika monta Paris-Dakar rallia on voitettu useana vuotena peräkkäin Mitsubishi Pajerolla. Eihän ne toki mitään oerus Pajeroita ole, mutta onhan se Pajeron superselect neliveto hyvä. Oerus Pajerista vain putäusi karsua pois maastoajoa haittaavat maavaraa madaltavat roiskeläpät tai paremminkin ne muoviset lokasuojat jitka tulevat tosi alas.
- Anonyymi
Pajerolla on voitettu Dakar ralli 12 kertaa ja vuodesta 2001 vuoteen 2008 seitsemänä vuotena peräkkäin. Mitsun viimeinen osallistuminen Dakar ealliin oli vuosi 2008.
Nykyisin Dajar rallia hallitsee Toyota Hilux
Ari Vatanen on muuten voittanut Dakar rallin neljä kertaa pösööllä ja Juha Kankkunen kerran ja myls pösööllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pajerolla on voitettu Dakar ralli 12 kertaa ja vuodesta 2001 vuoteen 2008 seitsemänä vuotena peräkkäin. Mitsun viimeinen osallistuminen Dakar ealliin oli vuosi 2008.
Nykyisin Dajar rallia hallitsee Toyota Hilux
Ari Vatanen on muuten voittanut Dakar rallin neljä kertaa pösööllä ja Juha Kankkunen kerran ja myls pösööllä.Näyttää siltä, että tiedät maastureista sen verran paljon, että ajattelin kysyä asiaa Land Cruiserista.
Minua kiinnostaisi tietää onko vm. 2006 D4D peruspitkä Land Cruiser, joka on ollut tavallisessa - ei metsäajossa- jo kovin vaikeissa ruosteongelmissa?
Minulla se tulisi kiinteistöhuolto ajoon talvella ja veneen kuljetukseen pihasta rantaan keväällä ja takaisin syksyllä.
- Anonyymi
Maaston värinen, en muista merkkiä. Auto-Rex-firmalla Vanhalla Viertotiellä oli sellainen maasturi. Edesmennyt poikaystäväni Pekka Ahola oli töissä Auto-Rexillä ja ajelimme maasturilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984