Onko YH-isä automaattisesti pois laskuista?

Yksin ja tukahdettu

Tiedän, yksinhuoltajille on oma palstansa, mutta ajattelin asiani sopivan tänne paremmin. Mitäs te sinkkunaiset ajattelette yh-isistä? Naisilla nyt on enemmän tarjontaa miehistä, kuin miehillä naisista, mutta se ei ole pääasiana. Meneeko yh-isä ns. "jonon hännille" kiinnostusasteikolla jos tarjolla on lapsettomia/vkl isiä? Vai oletko mieluummin sinkku kuin tapailisit yh-isää vaikka itselläsikin olisi lapsi(a)?

Olen vain tässä parin vuoden aikana alkanut miettimään asiaa, kun kaveripiiri alkaa täyttymään naisista, mutta yksikään ei koskaan halua mitään suurempaa. Samaa vauhtia kavereita katoaa toisesta päästä, eli miespuoliset kaverit eivät pidä enää yhteyttä, kun en noin vain pääsekään lähtemään baariin ja muuhun turhanpäiväiseen vaan kaikki vaatii suunnittelua ja lastenhoitajaa, jota en yleensäkään saa.

45

1601

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikisinkku M

Naisethan tietysti julkisesti väittää ettei siinä että on yh ole mitään estettä suhteelle kun he itse ovat niitä yksinhuoltajia mutta jos tilanne kääntyykin toisinpäin se onkin sitten eri juttu. Luulen että erityisesti yh-nainen käytännössä ei kuitenkaan halua yh-miestä koska ne hänen omat ihanat lapset ei olisikaan enää kaiken keskipiste. Ei nainen halua alkaa toisen lapsia elättämään ja hyysäämään, omissakin on riittävästi.

• mallabella

En pistäisi lusikkaani siihen soppaan. Lapseton mies kiitos.

• No mulle miehen lapset eivät ole kyllä esteenä, vaikka mulla itselläni ei ole lapsia. Toki sellaisia naisia on, joille miehen lapset eivät kelpaa, ei siis, vaikka naisella olisi omiakin.
      Ei ole tarvetta "omistaa" miestä kokonaan, voin ihan hyvin jakaa hänen huomionsa lastensa kanssa. Kakaramaiset ihmiset ajattelevat itsekkäästi ja luulevat voivansa omistaa toisen ihmisen.

• lapseton mies

Jostain syystä erityisesti yh-naiset haluavat lapsettoman miehen. En osaa sanoa mikä tässä on taustalla, mutta tulee mieleen, että ehkä sadismi. Yh-nainen haluaa kiduttaa miestä sillä, ettei anna miehelle biologista lasta ollenkaan, ja muistuttaa miestä exästään jatkuvasti. Tuollaisessa tilanteessa täytyy kyllä muistaa nainen ykkösex laittaa, muuten alkaa pahasti haittaa...

• lapseton mies kirjoitti:

Jostain syystä erityisesti yh-naiset haluavat lapsettoman miehen. En osaa sanoa mikä tässä on taustalla, mutta tulee mieleen, että ehkä sadismi. Yh-nainen haluaa kiduttaa miestä sillä, ettei anna miehelle biologista lasta ollenkaan, ja muistuttaa miestä exästään jatkuvasti. Tuollaisessa tilanteessa täytyy kyllä muistaa nainen ykkösex laittaa, muuten alkaa pahasti haittaa...

Olen törmännyt myös tuohon ilmiöön tuttavapiirissäni. Naiset, joilla on lapsia eivät mielellään hyväksy miehen lapsia. Mistä lie johtuu, pitääkö nainen omia lapsiaan jotenkin parempina, onko oikeasti vaikeaa hyväksyä "todisteet" miehen entisestä elämästä...mene ja tiedä. Joka tapauksessa kummallista.
        Olisi kiva saada tähän yksinhuoltajaäitien kommentteja.

• 13+16

En halua omistaa toista ihmistä, mutta olen myös mukavuudenhaluinen enkä erityisemmin lapsirakas, joten liitosta yh-isän kanssa ei tulisi mitään. Vkl-isänkin kanssa vähän outo, sillä omaan kotiini en ottaisi lapsia kuin korkeintaan visiitille. Vkl-isä saisi hoitaa lapsensa minun puolestani vaikka hotellissa.

Mikäli taas vkl-isä hylkäisi lapsensa vaikkapa minun vuokseni, ei sekään toimisi, en voisi ikinä kunnioittaa sellaista ihmistä.

• anna-leenu

En ottaisi yh-isää kumppaniksi.
      En pidä lapsista enkä halua omia lapsia.

Näin yksinkertaista.

• 17+11

Jos mies sanoo samat sanat naiselle, niin heti alkaa kauhea valitus.

• xdszxasczssaxz

Omaan silmääni pistää se että sinun on vaikea saada lastenhoitajaa. Miten meinasit tämän seurustelupuolen hoitaa?

Itselleni ei lapset ole este, mutta haluaisin kyllä tutustua mieheen paremmin ennenkuin lapset esitellään.

• BEM

Vastaan vaikka olen mies. Tiedän ainakin 3 sinkkua naista,jotka sanoo, että mies jolla on lapset ei käy. Tarkoittaa siis myös minua.

• BEM

Sanottakoon nyt vielä, että tunnen ja olen tapaillut kahta naista, jotka ovat lapsettomia, eikä heitä minun lapset haittaa. Toinen haluaisi kuitenkin omia lapsia, ja minä en, joten mihinkään vakavampaan tapailumme ei voi johtaa. Toinen naisista taas ei pidä omia lapsia tärkeinä saada.

Lisäksi on ollut useampia naistuttavuuksia, joilla on oma lapsi, joita ei minun lapset ole/olisi haitanneet.

• yksin ja tukahdettu

Tämä ketju vastaa aika hyvin kysymykseeni... tuosta lastenhoitoasiasta tarkennan sen verran että jos on tapaaminen naisen kanssa tiedossa niin saisin järjestettyä muutaman tunnin, mutta yökylä on kiven alla.

ja kuten vastauksista voi päätellä niin miehelle ei naisen jälkikasvu ole niinkään ongelma, mutta naisille tuntuu olevan...

• kilttiä

Palstalla yh-naisia verrataan lähinnä huoriin ja heidän katsotaan olevan sopivia vain panoiksi. Naiset eivät ole olleet läheskään niin ilkeitä tässä ketjussa kuin miehet ovat naisille.

• karvahattunen
        kilttiä kirjoitti:

Palstalla yh-naisia verrataan lähinnä huoriin ja heidän katsotaan olevan sopivia vain panoiksi. Naiset eivät ole olleet läheskään niin ilkeitä tässä ketjussa kuin miehet ovat naisille.

Tuo on täysin totta. Tällä palstalla yh-naiset ovat pohjasakkaa. Kaksinaismoralismi on vallannut palstan. Siitä todisteena:

"miehelle ei naisen jälkikasvu ole niinkään ongelma, mutta naisille tuntuu olevan"

Lue muutama ketju yh-äideistä, niin tiedät

• Madre44

Kyllä niitä löytyy, usko pois.. Itse en välttämättä ottaisi miestä, jolla ei ole lapsia. Ei kai kaikilla ole täydellistä "turvaverkkoa", johon turvautua aina tarvittaessa. Tilanteet vaativat aina omia järjestelyitä ja niissähän moni yksinhuoltaja on melko haka. Menojen kanssa luovitaan tarpeen mukaan ja toki uusi suhde tuo omat haasteensa yhteisen ajan järjestämiselle. Jos molemmilla on tahtoa saada suhde toimimaan, niin tuskin se ylipääsemätöntä on.. Moni nainen varmasti arvostaa yh-isän monia hyviä ominaisuuksia. Toivottavasti maltat pysyä erossa huomionkipeistä prinsessoista, lapset pitää aina olla etusijalla. Sinulle oikeanlainen nainen ymmärtää sen kyllä. Yhteistä aikaa pitää kuitenkin järjestää aina joskus, että romanttisuus saa kukoistaa edes joskus. Se ei vaadi hienoja viikonloppulomia, joskus pienet hetket arjen keskellä on aivan ihania.. Eihän sitä tarvi heti olla muuttamassa saman katon alle, kummallakin säilyy oma rauha ja silti voi nauttia toisen seurasta ja läheisyydestä mahdollisuuksien mukaan. Onnea matkaan, varmasti löydät ihanan naisen vierellesi vielä.. kun on sen aika..

• ...

kyllä se naisen jälkikasvu on lapsettomalle sinkkumiehelle yleensä ongelma.

• Tämä on muuten oikeastikin hyvä aloitus, vaikka ei minua silleen yhteishuoltajaisänä koskekaan.

Tässä kohtaa mun täytyy olla samaa mieltä palstan miesten kanssa. Lapsettomalle sinkkunaiselle yksinhuoltajaisä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä nounou. Pitäähän niiden jossain vaiheessa saada se oma. Toisaalta minkä ne sille voi. Se biologia, nääs... :D

Uusioperhe on yksinhuoltajaisälle ehkä se todellisin skenaario suhdetta ajatellen. Ja kenties järkevinkin. Se molemminpuolinen ymmärrys toistensa elämäntilanteesta löytyy paljon suuremmalla todennäköisyydellä samankaltaisissa elämäntilanteissa olevilta, jos on löytyäkseen...

• yksin ja tukahdettu

Genio.Mente
        Tämä on muuten oikeastikin hyvä aloitus, vaikka ei minua silleen yhteishuoltajaisänä koskekaan.

Tässä kohtaa mun täytyy olla samaa mieltä palstan miesten kanssa. Lapsettomalle sinkkunaiselle yksinhuoltajaisä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä nounou. Pitäähän niiden jossain vaiheessa saada se oma. Toisaalta minkä ne sille voi. Se biologia, nääs... :D

Uusioperhe on yksinhuoltajaisälle ehkä se todellisin skenaario suhdetta ajatellen. Ja kenties järkevinkin. Se molemminpuolinen ymmärrys toistensa elämäntilanteesta löytyy paljon suuremmalla todennäköisyydellä samankaltaisissa elämäntilanteissa olevilta, jos on löytyäkseen..

tässä on pohjaa. voisin helposti olla naisen kanssa jolla on jo omiakin lapsia ja silti tehdä vielä yhteisenkin.

• yksin ja tukahdettu kirjoitti:

Genio.Mente
        Tämä on muuten oikeastikin hyvä aloitus, vaikka ei minua silleen yhteishuoltajaisänä koskekaan.

Uusioperhe on yksinhuoltajaisälle ehkä se todellisin skenaario suhdetta ajatellen. Ja kenties järkevinkin. Se molemminpuolinen ymmärrys toistensa elämäntilanteesta löytyy paljon suuremmalla todennäköisyydellä samankaltaisissa elämäntilanteissa olevilta, jos on löytyäkseen..

tässä on pohjaa. voisin helposti olla naisen kanssa jolla on jo omiakin lapsia ja silti tehdä vielä yhteisenkin.

Mikäs siinä, jos sitä rakkautta ja taloudellisia resursseja näinä aikoina piisaa. Ja toki kai siinä kummankin pitäisi olla samaa mieltä yhteisen lapsen hankinnasta. Itse en kyllä siinä tilanteessa siihen lähtisi. Turha lähteä kiristämään jo muutenkin mahdollista huomiokilpailua. Siinä se yksi yhteinen lapsi veisi väistämättä huomion niiltä kummankin aikasemmalta ja sit jos nekin alkaisi vielä kilpailemaan keskenään... Noh... ei hyvä mahdollinen skenaario.

Minä tiedän sen itseni tapauksessa, että ala kenenkään mahdollisen lapsellisen naisen lasten isäksi. Heillä on jo sellainen, eikä se ole minun tehtäväni. Enkä antaisi yhdenkään naisen alkaa minun lapseni äidiksi. Hänellä on jo sellainen ja ihan hyväkin vielä...

• 11+11

En haluaisi, koska olen nuori, minulla ei ole lapsia enkä niitä hankkisikaan muutamaan vuoteen. Lapsettomia miehiä on omassa ikäluokassani yllin kyllin. Haluan kokea perhe-elämän ensimmäistä kertaa toisen ensikertalaisen kanssa.

Oletko katsellut sellaisia naisia, jotka eivät ikinä omaa lasta halua? Yksi kaveripiirissä on ainakin sanonut, että olisi hyvä jos miehellä olis jo lapset tehtynä niin sitten vähemmän todennäköisesti haluaa niitä hänen kanssaan. Tällainen nainen voisi hyvin alkaa parisuhteeseen kanssasi, mutta ei välttämättä haluaisi esim muuttaa kanssasi yhteen vaikka sitoutunut olisikin muuten sinuun...

• kakskymppinen

Hmm en pistäisi miestä jonon hännille, jos hän olisi yh. Miksen voisi huolia elämääni miehen lisäksi hänen lastaan/lapsiaan? Senkö takia että ne on jonkun toisen vai miten..

Ei ole minulle ongelma, olisin vain tyytyväinen, otettu.. :)

• yksin ja tukahdettu

Hmm en pistäisi miestä jonon hännille, jos hän olisi yh. Miksen voisi huolia elämääni miehen lisäksi hänen lastaan/lapsiaan? Senkö takia että ne on jonkun toisen vai miten..

Ei ole minulle ongelma, olisin vain tyytyväinen, otettu.. :)

-----------
        Itse en ajattele naisen lapsiakaan toisen lapsina. ne ovat naisen lapsia, ei toisen miehen. kompit sulle!

• 1+1+1

Kyllä mulle yh-isä käy.
      Isukin pitää vaan haluta lisää lapsia sitten jossain vaiheessa minunkin kanssa.
      Lisäksi isukilla pitää olla aikaa tutustua alkuun minuun ennen kuin lapsille kerrotaan minusta..

Hieman kyllä ihmetyttää, että jos isukilla on paljon naispuoleisia kavereita, niin miksi ei niille lapsille muka löydy hoitajaa? Mitä kavereita nämä naiset ovat? Oletko ollut joskus heistä kiinnostunut, vai kenties vieläkin?

Osa miehistä, jotka pitävät hyvin laajaa naislaumaa kaverinaan ovat hieman epäilyttäviä... En pidä akkamaisista miehistä, en hyvin kokeneista miehistä, en naistenkeräilijämiehistä jne.

• yksin ja tukahdettu

en ole naismainen, mutta minua ei myöskään kiinnosta normaalit miesten asiat, kuten urheilu, autot, kalastus ja metsästys. En ole kiinnostunut tai koskaan ole ollutkaan naispuolisista kavereistani. en voi väittää että meikit tai muukaan kiinnostaisi niin kauheasti, mutta mieluummin niistä puhuisin kuin lätkästä, rallista, kalastuksesta, metsästyksestä. yms.

• angry bird
        yksin ja tukahdettu kirjoitti:

en ole naismainen, mutta minua ei myöskään kiinnosta normaalit miesten asiat, kuten urheilu, autot, kalastus ja metsästys. En ole kiinnostunut tai koskaan ole ollutkaan naispuolisista kavereistani. en voi väittää että meikit tai muukaan kiinnostaisi niin kauheasti, mutta mieluummin niistä puhuisin kuin lätkästä, rallista, kalastuksesta, metsästyksestä. yms.

"en voi väittää että meikit tai muukaan kiinnostaisi niin kauheasti, mutta mieluummin niistä puhuisin kuin lätkästä, rallista, kalastuksesta, metsästyksestä. yms."

En ole koskaan vielä tavannut miestä joka puhuisi mieluummin meikeistä kuin ns. miesten asioista. Miehet ei yleensä ymmärrä meikeistä mitään ja eipä sillä, että minäkään niistä haluaisin miesten kanssa puhua vaikka meikkijä käytänkin tarpeen mukaan.

• yksin onnellinen

Valitettavasti on, mutta niin on kaikki muutkin miehet, että siinä suhteessa et ole eriarvoisessa asemassa.

• 8+12

Olen 29-vuotias ja voisin seurustella 30-40-vuotiaan miehen kanssa. Tuossa ikähaarukassa monella onkin jo lapsia, enkä näkisin yh-isyyttä esteenä seurustelulle. Toivoisin kyllä, että mies voisi hankkia myös minun kanssani naperon. Minulla ei siis ole lapsia ennestään.

• YH-ukkeli

Mielenkiintoinen ketju.. varsinaisesti ei pitäisi vastata koska olen mies.
      Huollettavana yksi isänmaan toivo, nyt jo 13v.
      Suhteita ollut muutama sen jälkeen kun jolppi siirtyi mun kanssa elämään.
      Samaan asiaan tuntuivat loppuvan.."koska poika siirtyy äitinsä luoke"..
      En väitä ollenkaan että olisi kaikki samanlaisia.. osunut vaan omalle kohdalle.
      Pienet ihmiset, ovat sitten omia tai toisten, ovat aikuisten huollettavia.
      Meidän niistä pitää huolehtia.
      Aloittajalle.. hyviä naisia on kun vaan osuu kohdalle..

• Mielestäni tasa-arvoa olisi että yh:t, oli sitten kyseessä nainen tai mies, etsisi ensisijaisesti toisen yh:n itselleen.

En sitten tiedä miten ajatukseen yh:t suhtautuu. Itse en ole yh, joten vaikea tietää.

• No, miten sen nyt ottaa.

Tavallaan kyllä koen että elämänkokemus on sillä yh-isällä aika lailla eri tasolla kuin itselläni ja pelkään että tämän takia voisi tulla jonkinlaisia konflikteja. En siis jotenkin itsekään näe että olisin yhärimiehen mielestä mikään kovin hyvä saalis, koska olenhan tietyssä mielessä vielä aika pentu. nainen jolla olisi itselläänkin lapsia voisi siis olla huomattavasti minua helpompi kumppani.

Mutta toisaalta arvostan kyllä suuresti sitä että mies huolehtii itse lapsistaan, eli tässä mielessä yhäri-iskä olisi selkeästi korkeammalla tasolla kuin sellainen joka ei pidä lapsiinsa mitään yhteyttä.

Toistaiseksi nyt olen vielä pitänyt nettideitissä ihannekumppanin kohdalla toiveena lapsettomuutta, mutta tokihan se pitää siitä jossain vaiheessa pudottaa pois kun alkaa kaikilla hyvillä miehillä niitä lapsia jo olemaan.

• Miten määrittelet hyvän miehen? Suostuisit siis lisääntymään vain hyvän miehen kanssa.

Entä minkälaisia ne huonot miehet on, joiden kanssa et lapsia tahtoisi tehdä?

• super-atm kirjoitti:

Miten määrittelet hyvän miehen? Suostuisit siis lisääntymään vain hyvän miehen kanssa.

Entä minkälaisia ne huonot miehet on, joiden kanssa et lapsia tahtoisi tehdä?

Hyvän miehen tunnusmerkki on se, että minä pidän hänestä ja hän minusta. Eipä siinä sen kummempia kriteereitä ole.

Tietysti voisin määritellä joitakin ominaisuuksia jotka pienentävät tai suurentavat todennäköisyyttä sille että minun puoleltani olisi sitä kiinnostusta (esim. juoppous pienentää, liikunnallisuus suurentaa). Mutta eihän noilla todennäköisyyksillä loppupeleissä ole mitään merkitystä siinä tapauksessa että sattuisinkin kiinnostumaan jostakin ”paperilla” epäkiinnostavasta miehestä.

• stellaria81 kirjoitti:

Hyvän miehen tunnusmerkki on se, että minä pidän hänestä ja hän minusta. Eipä siinä sen kummempia kriteereitä ole.

Tietysti voisin määritellä joitakin ominaisuuksia jotka pienentävät tai suurentavat todennäköisyyttä sille että minun puoleltani olisi sitä kiinnostusta (esim. juoppous pienentää, liikunnallisuus suurentaa). Mutta eihän noilla todennäköisyyksillä loppupeleissä ole mitään merkitystä siinä tapauksessa että sattuisinkin kiinnostumaan jostakin ”paperilla” epäkiinnostavasta miehestä.

Noilla kriteereillä luulisi helposti löytyvän mies. Aika moni mies on liikunnallinen, eikä juoppo. Laitat ilmoituksen johonkin nettitreffeille tai menet vaikka baariin hengailemaan, niin kyllä miehiä varmasti riittää.

Ainoa ongelma varmasti on tietysti tuo että sinun täytyisi pitää hänestä. Useilla naisilla kriteerit miehen suhteen on niin korkeat, että "sitä oikeaa" ei millään löydy.

• super-atm kirjoitti:

Noilla kriteereillä luulisi helposti löytyvän mies. Aika moni mies on liikunnallinen, eikä juoppo. Laitat ilmoituksen johonkin nettitreffeille tai menet vaikka baariin hengailemaan, niin kyllä miehiä varmasti riittää.

Ainoa ongelma varmasti on tietysti tuo että sinun täytyisi pitää hänestä. Useilla naisilla kriteerit miehen suhteen on niin korkeat, että "sitä oikeaa" ei millään löydy.

Enpä se kyllä todellakaan aina ole ollut minä jolle ei ole kelvannut, vaan olen toki saanut lukuisia pakkeja miehiltäkin. Joo, tiedetään että olen ehkä näissä tapauksissa arvioinut oman tasoni liian korkeaksi, mutta ihan samalla tavoin ne miehet jotka eivät ole minulle kelvanneet ovat arvioineet oman tasonsa yläkanttiin. Hypergamia koskee molempia sukupuolia, joten ainoa tapa päästä tyydyttävään suhteeseen olisi se, että molemmat arvioivat toistensa tason vähän pieleen yläkanttiin.

Onhan toki muutaman kerran elämässäni sattunut semmoistakin että kiinnostus on näyttänyt ilmiselvästi olevan molemminpuolista, mutta sitten kun siinä hetken aikaa olen ihmetellyt että meinaakohan se mies tehdä kunnollista aloitetta, enkä itsekään ole vielä itseäni saanut liikekannalle asian suhteen, niin miehellä onkin jo kiinnostus toisaalla. Tietysti varmaan hyvä ettei aloita mitään tällaisten pikaihastujien kanssa, mutta kyllähän siinä aina jonkin aikaa melko rikki on tällaisten tapausten jälkeen.

• yyhoo-mamma

Riippuu ihan tilanteesta. Periaatteessa voisin ihan hyvinkin seurustella YH-iskän kanssa, koska olen itse YH-äiti. Tässä on kuitenkin muutama mutta:

- riippuu lapsesta/lapsista. Jos lapset ovat todella vaikeita, halveksivat minua eivätkä hyväksy millään, niin vaikeaa ainakaan muuttaa saman katon alle

- jos suhde lasten biologisiin lapsiin on OK. En kaipaa valtavaa draamaa kenenkään exän kanssa.

- riippuu vähän siitäkin, että miten lapset on kasvatettu ja millaiset säännöt perheessä on. Jos lapsilta ei vaadita kotitöitä eikä kunnioitusta eikä kouluasioiden hoitoa, niin tuntuisi vaikealta elää sellaisessa perheessä.

- jos lapsia on valtava lauma, niin se voi olla ongelmana, koska en ole tottunut mihinkään yli 4 lapsen laumoihin.

• vanhempi YH-isä

Kyllä se kylmän realistinen tosiasia on että naisen on vaikeampi hyväksyä miehen lapsia.
      Sehän riippuu paljolti myös lasten iästäkin.
      Harva YH-äitikään lähtee jo lapsia jo omaavan miehen kelkkaan.

Itse olen nettideittaillessa huomannut kun olen vähän vanhempi mutta pieniä on lapseni niin kovasti ns. sympatiaa saan ja noita iänikuisia korulauseita että onpa hienoa kun isätkin on sitoutuneita lapsiinsa ja vakaata ja turvallista on elämäni varmaan kun en edes pääse riekkumaan ravintoloissa.

Se on vaan kun tämän ikäisillä ( 40) naisilla on monesti vanhempia lapsia ja eräänlaisena riippakiviä toisen lapsista ei enää halua.

Sitten on näitä omasta tai pakkotilanteista lapsettomia naisia niin vaikea se on luoda parisuhdettakaan heidän kanssaan kun eivät vältäämättä tajua että täytyy ottaa huomioon muutkin kuin meidät kaksi.

Itsekkin aikoinaan lapsettomana miehenä seurustelin sen parin YH-äidin kanssa ja siihen "soppaan" en suosittele kenenkään mihen mentävän.
      Kun sen suhteen ensihurma on mennyt ja aika nopeasti se arki alkaa....niin se mies jää toiseksi ja jos vielä koirakin on niin sen koirankin jälkeen mies on arvoasteikossa.
      Saa siinä isukkia leikkiä vaikka nainen "ei hae lapsilleen isää" että maksumiehenä saat olla toisten lapsille ja lastenvahtina ja kuskailla niitä lapsia harrastuksiinsa.

Mutta nyt asia on toisin mutta ei millään kelpaa edellä mainituista syistä mutta kylmän realisti olen ja pilvilinnoissa en elä ja omat elämänpolkuni olen valinnut mutta eihän sitä koskaan tiedä kenet tapaa....
      Onhan minullakin nämä kaksi tervettä kättä.....

• sinkkunainen!

Jos selvii että miehellä on lapsi/lapsia joita hän tapaa säännöllisesti, kieltäydyn treffeistä, olipa kuinka hurmaava komea ja älykäs mies tahansa.
      Pari kertaa sekaantunut eronneisiin isiin ja seksitöntähän se touhu on kun lapsi on kotosalla.

• angry bird

Tarkoittaako YH yksin- vai yhteishuoltajaa? Jos yksinhuoltajaa niin sehän tarkoittaisi, että lapset ovat enemmän tai kokonaan isällä. Koska minulla ei ole itselläni lapsia, eikä omia ole tulossakaan koska ikä tule vastaan, niin ei koska en ole välttämättä mikään äiti-ihminen.

Yhteishuoltaja isä voisi olla mahdollinen mutta siinäkin olisi haasteensa jos lapset eivät pitäisi minusta..Eihän siitä mitään silloin tulisi. Tai sitten tapaisin miestä vain kun lapset ovat äidillään. Kai sekin olisi ihan jees jos mies olisi hyvä.

• lukutaidoton änkkäri

Olisi pitänyt lukea aloitus tarkemmin..Siis tässä tapauksessa kyseessä on yksinhuoltajaiskä jolla on lapset aina? Se olisi kyllä hankalaa mulle eli ei. Kyllä tosiaan mieheen pitäisi pystyä tutustumaan ilman niitä lapsia ensin.

• Antiäiti

Jos sitä rakastuisi mieheen jolla on lapsia, niin ei kai siinä mitään silloin. Lapset tulisivat vähän niinkuin sivutuotteena. Mutta kuten tästä sanavalinnasta jo huomaa, en ole mikään lapsi ihminen. En osaa hoitaa pikkulapsia, en osaa jutella kouluikäisten lasten kanssa. Ainoat lapset keiden kanssa olen tekemisissä ovat veljeni lapset joita näen muutamia kertoja vuodessa. Jos mies tästä huolimatta rakastuisi minuun niin olisin yllättynyt.

• 15 + 19

Tämä on melko pitkälti ikäkysymys. Parikymppinen nainen ei varmaan edes ajattele mahdollisena mitään lapsikuvioita, mutta kolmenkympin toisella puolella alkaa niin monella olla lapsia, että se tosiasia on vain hyväksyttävä, jos aikoo ylipäänsä jonkun löytää. Kolmevitosena ihmisellä yleensä joko on lapsia tai sitten niitä ei koskaan tule.

• ????????????????????

Nyt on kyllä rehellisyyden nimissä sanottava että jos lapsille on vaikea saada hoitajaa muutakuin joskus pariksi tunniksi niin ei kiitos.

Minulla on lapsi, mutta hän on säännöllisesti isällään ja jos ajattelisin suhdetta, niin haluaisin kyllä ensiksi tutustua mieheen kunnolla. Pari tuntia joskus ei riitä.

Omasta mielestäni suhteessa pitää olla myös kahdenkeskistä aikaa ja jos tämä onnistuu, niin kyllä minulle yh-isä kävisi.

• yhäiti ja koira

Yh-äitinä, koirallisena tunnun olevan useimmille miehille, ei kiitos. Itse en lapsetonta miestä taas halua, koska hän ei todennäköisesti ymmärrä, että ajankäyttöä täytyy suunnitella ja mullakin on "kotiintuloajat". Ja myöskään en missään nimessä halua miestä, joka ei omia lapsiaan säännöllisesti tapaa. Eli saattaapi olla, että ilman joudun olemaan.

• jäsen -

YH-iskä kävisi oikein hyvinkin. Tietysti yhteenmuutto edellyttäisi sitten sitä, että sopeutuisin hyvin miehen ja hänen lastensa perheeseen mukaan. Saman katon alla kun pitäisi olla rauhaa ja yhteiset pelisäännöt.

Täytyy myös muistaa, että nelikymppisissä on hirveästi eroa. Osalla nelikymppisistä lapset on jo aikuisia, kun taas osalla on ihan pienet lapset. Kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa. Jos kummallakin on lapsia, niin varmaan olis kivointa, että lapset olisi suunnilleen saman ikäisiä.

• I'm here,hellouuu

Itse olen 43v, oma lapsi on täysi- ikäinen. Kyllä yh- tai yhteishuoltaja isä passaisi mulle. Lapsetonta miestä en halua, puuttuisi sama kokemuspohja. Mutta..mieluummin kiukuttelevia murkkuja, kuin ala- koululaisia.
        Isommat ovat itsenäisempiä, ihan hyvässäkin ja haluaisin rehellisen itsekkäästi parisuhde aikaa.
        Lapsista ja nuorista pidän paljonkin. Jos saman katon alla asuttaisiin niin, varmasti hoidan "äitipuolen" osani. Miehen lapset kuuluidivat kuvioon, kuten myös omanikin. Enkä mustistele entisistä suhteista, tärkeintä on, että homma pelittää kimpassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4686
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2159
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      51
      1678
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      178
      1659
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      165
      1537
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      278
      1372
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      198
      1219
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      87
      1142
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      204
      1136
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1094
    Aihe