Miten uskosta pois?

(!)

Miten uskosta voi tulla pois? Se olisi hyödyllistä tietää jo uskonnollisen kuluttajansuojelunkin kannalta. Mielestäni tähän kysymyksiin ei ole täällä kukaan osannut tai halunnut vastata.

28

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koittanut

Mielellisesti voi lakata uskomasta. Eli välttää ajattelemasta uskosta ja uskonnosta mitään. Mitä tulee sitten tilalle tyhjiöön on tapauskohtaista.

Taivaalliseti sielu ei lakkaa uskomasta vaikka ihminen kääntyisi pois tiedostamasta uskoaan. Jeesus ei hylkää ketään häneen turvannutta mutta jos hylkää Jeesuksen jää oman mielensä vangiksi tyhjiöön.

• Ainakaan sinun ei tarvitse omakohtaisesti sitä asiaa miettiä. Sinä uskot ihan toisiin jumaliin kuin luterilaiset. Leniniin, Staliniin, homouteen, alkoholiin, itseesi? Tule omalla uskollasi autuaaksi.

• taneko

Sehän on järjettömin teko ikinä. Minkä tähden ihmisen tulisi lähteä uskosta pois? Minäkään en tahdo sanoa kuinka ihminen hyvyydestä pääsee eroon ja hankkii itsellensä iänkaikkisen kadotuksen. Lankeemus ja uskosta luopuminen ovat kaksi aivan eri asiaa, vaikka monet tahtovat sitä pitää samana. Sinä et välttämättä tiedä mitä kysyt, sillä sinulle täydellinen luopumus ja lankeemus näyttävät olevan sama asia, ja olen aivan varma, että kukaan ihminen ei sellaista tahdo todellistesti tehdä. Usko on enemmän kuin teot, jossa elät; suhde Jumalaan on enemmän kuin suhde seurakuntaan. Seurakunta voi olla väärässä, ja onkin sillä seurakunta koostuu ihmisistä, vajavaisista ihmisistä, joille Jumala on antanut armon. Ei siis koskaan kannata luopua uskosta, sillä se on sinun elämäsi. Yksinkertaistettuna sanottuna elämä on Jumala, jossa sinä elät nytkin, vaikka et olisi seurakunnassa. Jumala on Hän, joka vaikuttaa sinun kaikkiin hyviin tekoihin ja rakkauteen tänäkin päivänä. Hän on se voima, joka sinua rakastaan, ja joka vaikuttaa siihen, että sinäkin rakastat, sillä Jumala on kaikkivallassaan rakkaus, joka myös vaikuttaa rakkauden vallassaan niitä tekoja mitä teet rakkaudessa. sillä ilman rakkautta ei ole elämää, eikä ilman Kristusta ole rakkautta.

• taneko

Ei Jumalan tunteminen, niin hyvä kuin hän onkin, ole minkään seurakunnan monopoli, sellaiseksi Jumala ei ole koskaan sitä asettanut vaan ihmisellä on aina Kristuksen kautta pääsy Jumalan eteen. siinä ei ole enää väliporrasta, ei ole toisten Jumalaa jota palvelet vaan omaasi. Sinun henkilökohtainen Jumala, joka on myös sama Jumala, joka on luonut koko maailmankaikkeuden. Sinun ja Jumalan henkilökohtainen suhde, ja Hän tahtoo auttaa sinua kaikessa, ja Hän on siihen voimallinen. Oletko törppöillyt, Hän tahtoo auttaa, ja nostaa, ja tehdä uudeksi, kaikki mitä on, ja Hän on siihen voimallinen. jos olet langennut syntiin, Hän tulee ja nostaa pois sieltäkin. Hän kuulee syntisten rukoukset ja tahtoo olla läsnä kuulemassa. Ja jos syntiä teet ne annetaan sinulle anteeksi, jos sinulla on vilpitön mieli.

• taneko
        taneko kirjoitti:

Ei Jumalan tunteminen, niin hyvä kuin hän onkin, ole minkään seurakunnan monopoli, sellaiseksi Jumala ei ole koskaan sitä asettanut vaan ihmisellä on aina Kristuksen kautta pääsy Jumalan eteen. siinä ei ole enää väliporrasta, ei ole toisten Jumalaa jota palvelet vaan omaasi. Sinun henkilökohtainen Jumala, joka on myös sama Jumala, joka on luonut koko maailmankaikkeuden. Sinun ja Jumalan henkilökohtainen suhde, ja Hän tahtoo auttaa sinua kaikessa, ja Hän on siihen voimallinen. Oletko törppöillyt, Hän tahtoo auttaa, ja nostaa, ja tehdä uudeksi, kaikki mitä on, ja Hän on siihen voimallinen. jos olet langennut syntiin, Hän tulee ja nostaa pois sieltäkin. Hän kuulee syntisten rukoukset ja tahtoo olla läsnä kuulemassa. Ja jos syntiä teet ne annetaan sinulle anteeksi, jos sinulla on vilpitön mieli.

Täten jos voisi sanoa, monopoli Jumalaan on vain riippuvainen siitä että, on vain, että Hän on luonut ihmisen, sillä saa monopolin Jumalaan, että on vain ihminen. ja Hänen luomansa. Tämä tietysti tapahtuu Kristuksen kautta. sillä Jumala, Isä rakastaa niin paljon luotujansa, ettemme me voi sitä ymmärtää. Senkin pahan, jonka minulle olet sallinut on ollut vain hyvää.

• taneko
        taneko kirjoitti:

Täten jos voisi sanoa, monopoli Jumalaan on vain riippuvainen siitä että, on vain, että Hän on luonut ihmisen, sillä saa monopolin Jumalaan, että on vain ihminen. ja Hänen luomansa. Tämä tietysti tapahtuu Kristuksen kautta. sillä Jumala, Isä rakastaa niin paljon luotujansa, ettemme me voi sitä ymmärtää. Senkin pahan, jonka minulle olet sallinut on ollut vain hyvää.

Jumalan hyvä on Jumalan hyvä, ja taistelen hyvyyden puolesta, ja kaikki on mennyt. Jää vain minun valitus, ja kysymys: Miksi? Enkö taistellut tai ollut hyvä. autoin kaikkia ihmisiä, ja jotka olivat vääryyttä kärsimässä, ryntäsin auttamaan, jos joku oli ihmistä sorsimassa. Niin minä tein. Ja silti minut murskattiin. oman itseni tähden, josta minun on vaikea päästä ulos. Minun kasvoni tehtiin pellen kasvoiksi, ole siinä sitten jotain. Yritä jotenkin toimia.

• taneko kirjoitti:

Jumalan hyvä on Jumalan hyvä, ja taistelen hyvyyden puolesta, ja kaikki on mennyt. Jää vain minun valitus, ja kysymys: Miksi? Enkö taistellut tai ollut hyvä. autoin kaikkia ihmisiä, ja jotka olivat vääryyttä kärsimässä, ryntäsin auttamaan, jos joku oli ihmistä sorsimassa. Niin minä tein. Ja silti minut murskattiin. oman itseni tähden, josta minun on vaikea päästä ulos. Minun kasvoni tehtiin pellen kasvoiksi, ole siinä sitten jotain. Yritä jotenkin toimia.

Itse tein näin. Koska ajattelen asioita paljon rakkauden kautta, uskossani alkoi tulla outo tunne; en tuntenut Jumalan rakkautta, vaikka sanottiin Jumalan olevan rakkaus. Sen sijaan tunsin erittäin hyvin ihmisten rakkauden. Loogistesti ajatellen päädyin siihen, että ihmiset ovat olemassa, mutta Jumala ei.

Mutta oli siinä sitten sitäkin, etten ollut saanut ainuttakaan vihiä Jumalasta, ja kukaan ei pysynyt parantamaan sairaita, vaikka se on Jeesuksen tärkein arkinen tehtävä uskoville. Minäkin jäin esimerkiksi kaikille siitä, ettei uskovilla ole Jumalan voimaa.

Ja myöhemmin Raamattua lukemalla selvisi monta asiaa, joita en uskossa ollessa ollut huomannutkaan: Jumala ei ketään paranna, eikä sano rakastavansakaan. Lisäksi Jumala näytti olevan ihminen: Israelin Jumala asui Jerusalemissa, jonne hänelle tuotiin kultaa ja hopeaakin.

Oli siis alusta loppuun sitä, ettei Jumalaan olisi kannattanut koskaan uskoa. Mutta ajattelin ratkaisun tehtyäni, että Jumala olisikin totta ja rankaisee minua pahasti. Mutta elämäni muuttui vähitellen paljon paremmaksi. Nuoruuden tyhmyydestä tavallaan sakotettiin uskon muodossa.

• evvk
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Itse tein näin. Koska ajattelen asioita paljon rakkauden kautta, uskossani alkoi tulla outo tunne; en tuntenut Jumalan rakkautta, vaikka sanottiin Jumalan olevan rakkaus. Sen sijaan tunsin erittäin hyvin ihmisten rakkauden. Loogistesti ajatellen päädyin siihen, että ihmiset ovat olemassa, mutta Jumala ei.

Mutta oli siinä sitten sitäkin, etten ollut saanut ainuttakaan vihiä Jumalasta, ja kukaan ei pysynyt parantamaan sairaita, vaikka se on Jeesuksen tärkein arkinen tehtävä uskoville. Minäkin jäin esimerkiksi kaikille siitä, ettei uskovilla ole Jumalan voimaa.

Ja myöhemmin Raamattua lukemalla selvisi monta asiaa, joita en uskossa ollessa ollut huomannutkaan: Jumala ei ketään paranna, eikä sano rakastavansakaan. Lisäksi Jumala näytti olevan ihminen: Israelin Jumala asui Jerusalemissa, jonne hänelle tuotiin kultaa ja hopeaakin.

Oli siis alusta loppuun sitä, ettei Jumalaan olisi kannattanut koskaan uskoa. Mutta ajattelin ratkaisun tehtyäni, että Jumala olisikin totta ja rankaisee minua pahasti. Mutta elämäni muuttui vähitellen paljon paremmaksi. Nuoruuden tyhmyydestä tavallaan sakotettiin uskon muodossa.

Ole sitten tyytyväinen ja lopeta tuo huomion kerjääminen täällä.

• evvk kirjoitti:

En huomiota kerjää, vaan vastaan aiheisiin, joista minulla on omakohtaista kokemusta, jos vaikka siitä joku oppisi jotain.

Ja olenhan minä toki tyytyväinen, vaikka ei tyytyväisiltäkään ole kielletty kirjoittelua.

• Höh
        evvk kirjoitti:

Evvk, mitä positiivista sinä olet antanut näihin keskusteluihin? Toivottavasti jotakin.

• älyttömyyden huippu

En huomiota kerjää, vaan vastaan aiheisiin, joista minulla on omakohtaista kokemusta, jos vaikka siitä joku oppisi jotain.

Ja olenhan minä toki tyytyväinen, vaikka ei tyytyväisiltäkään ole kielletty kirjoittelua.

Luuletko tosiaan, että kristityt haluavat oppia jotakin ateistilta. Onko arvostelukykysi täysin näivettynyt.

• Höh kirjoitti:

Evvk, mitä positiivista sinä olet antanut näihin keskusteluihin? Toivottavasti jotakin.

Ainakin sitä olen antanut, mitä KAIKKEA Raamattu sanoo, ja mitä homous, lesbous, biseksualisuus, ja heterous ovat. Niistä olen täysin tietoinen. Kuinka moni voi vakuuttaa edes kahdesta?

Olen espanjan kurssilla, ja olen siinä mukana kuin muutkin. En siis ole näivettynyt. Ja jos minun Raamattua ja elämän tietoa ei ole otettu "positiivisesti", niin se on kuulijan ongelma. Minä annan kaiken minkä olen kokenut.

• kiitos ei

Ainakin sitä olen antanut, mitä KAIKKEA Raamattu sanoo, ja mitä homous, lesbous, biseksualisuus, ja heterous ovat. Niistä olen täysin tietoinen. Kuinka moni voi vakuuttaa edes kahdesta?

Olen espanjan kurssilla, ja olen siinä mukana kuin muutkin. En siis ole näivettynyt. Ja jos minun Raamattua ja elämän tietoa ei ole otettu "positiivisesti", niin se on kuulijan ongelma. Minä annan kaiken minkä olen kokenut.

Kuule kun me kristityt ei välitettäsi sun kokemuksista. Jos jakaisit niitä ateismi ja homo palstoilla, jookos.

• kiitos ei kirjoitti:

Kuule kun me kristityt ei välitettäsi sun kokemuksista. Jos jakaisit niitä ateismi ja homo palstoilla, jookos.

Miksi tieto ei kelpaa? Väärien tietojen ja oletusten varassa on paha mennä esittämään "totuuksia", kuten täällä monet tekevät. Jos on itse kokenut asiat, niin on helppo sen pohjalta kertoa. Uskovatkin tietävät joistakin asioista enemmän kuin minä, joten ei ole syytä ketään estää kirjoittamasta, jos se lisää oikean tiedon määrää.

Yleisesti ottaen uskovat eivät tiedä homoudesta mitään, vaikka he esiintyvät suurina tietäjinä. Miksi he sitten kirjoittavat asiasta, josta eivät ole perillä?

• ajan hukkaa

Miksi tieto ei kelpaa? Väärien tietojen ja oletusten varassa on paha mennä esittämään "totuuksia", kuten täällä monet tekevät. Jos on itse kokenut asiat, niin on helppo sen pohjalta kertoa. Uskovatkin tietävät joistakin asioista enemmän kuin minä, joten ei ole syytä ketään estää kirjoittamasta, jos se lisää oikean tiedon määrää.

Yleisesti ottaen uskovat eivät tiedä homoudesta mitään, vaikka he esiintyvät suurina tietäjinä. Miksi he sitten kirjoittavat asiasta, josta eivät ole perillä?

Homous on synti. Se riittää uskoville.
        Miksi pitäisi tietää iljetyksistä enempää.
        Jumalan tuntemiseen on järkevämpää käyttää aikansa.

• =!=

ehkä sä et halua siitä pois kuhan nyt ens löydät sen

• Se löytyi?????????

Onko jokin tai joku kadonnut?

• Kysymyksesi on oikeastaan aika älytön. Se miten hahmotat maailman, ihmiset ja miten Jumalan, on sinun henkilökohtainen asiasi. Se ei ole tuote, jota myydään

Toki silloin jos olet luonut identiteettisi rahatalouden määritteiden mukaan ”kuluttajaksi”, voi näitä hengellisiä asioita olla vaikea käsittää.

• jep!

Kyllä uskominen on hyvin yhteisöllinen tapahtuma myös. Uskolla tehdään bisnestä. Muslimiyhteisöstä ja sen uskosta luopuminen voi johtaa kuolemaan. Kristityissä porukoissa suljetaan yhteisön ulkopuolelle tai kartetaan yms.

• jep! kirjoitti:

Kyllä uskominen on hyvin yhteisöllinen tapahtuma myös. Uskolla tehdään bisnestä. Muslimiyhteisöstä ja sen uskosta luopuminen voi johtaa kuolemaan. Kristityissä porukoissa suljetaan yhteisön ulkopuolelle tai kartetaan yms.

Toki siihen liittyy yhteisöllisyys - kuten kaikkeen muuhunkin ihmisen toimintaan. Se ei taida olla kuitenkaan tuote?

• 18+16

Tehokkain tapa taistella omaa uskoaan vastaan on lisätä tietoaan maailmasta ja lisätä omaa hyvinvointiaan. Molemmat näistä ovat myrkkyä jumaluskolle.

• lyhyt tie

Tuo teoriasi toimii n. 80 vuotta ja sitten tulee loppu!
        Minä uskon Jeesukseen ja saan elää ikuisesti.

• kysynpä vain!
        lyhyt tie kirjoitti:

Tuo teoriasi toimii n. 80 vuotta ja sitten tulee loppu!
        Minä uskon Jeesukseen ja saan elää ikuisesti.

Miksi uskovainen ei saisi nauttia maanpäällisestä elämästään ja sivistää itseään sillä, millainen maailma on ja miten se toimii? Aika ahdasmielinen jumala on, jos tuollaisesta pahastuu!

• lyhyt tie
        kysynpä vain! kirjoitti:

Miksi uskovainen ei saisi nauttia maanpäällisestä elämästään ja sivistää itseään sillä, millainen maailma on ja miten se toimii? Aika ahdasmielinen jumala on, jos tuollaisesta pahastuu!

Uskovat nauttivat elämästään ja sivistävät itseään paljon enemmän kuin uskomattomat koska he tietävät, että saavat elä ikuisesti. Ilman pelkoa kuolemasta ja Jumalan armossa elämä on todella ihanaa ja nautittavaa.

• pari keinoa

Selvittämällä pitkäjänteisellä, rehellisellä ja huolellisella tarkastelulla Raamatun epäkohdat sekä ristiriidat. Lukemalla tietokirjallisuutta ja filosofiaa. Keskustelemalla uskonnottomien kanssa. On syytä kuitenkin muistaa, että uskonnolle on paikka aivoissa ja se tyhjiö täytyy korvata jollakin, ettei tule myöhemmin mielenterveydellisiä ongelmia. Mutta kyllä, uskosta voi kasvaa ulos. Joillekin se on ainoa tie.

• otatko myös vastuun

Neuvoit juuri tien helvettiin.

• pari keinoa
        otatko myös vastuun kirjoitti:

Neuvoit juuri tien helvettiin.

Näin tein. Mutta tiedän, että Elysionin kentät ovat Haadeksen keskellä.

• apua tarjolla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      140
      7895
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2039
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1980
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe