Fundamentalistikristityt ja äärioikeisto syyllisiä

homovihaan

Muinaiset Lähi-Idän uskonnot ovat olleet homovihamielisiä (vanhojen paimentolaisheimojen lait antoivat kuolemantuomion homoille), mutta ei ehkä yhtä paljoa kuin meidän lähihistoriamme keskitysleireineen ja nykyaikamme. Valitettavasti vielä tänäänkin eräät fundamentalistikristilliset, äärimuslimit ja äärioikeisto todistavat käyttäytymisellään järkyttävää homovihaa.

Tätä myös fundamentalistikristityt lähetyssaarnaajat ovat tukeneet antamalla hiljaisen hyväksyntänsä kun homoja on tuomittu kuolemaan kehitysmaissa. He ovat näin myös syyllisiä viattomien ihmisten murhiin. Nämä samaiset piirit tuomitsevat homot iankaikkisiin kärsimyksiin helvetissä. Tähän ideologiaan peilattuna Adolf Hitlerin toimet homojen hävittämiseksi kaasukammioissa vaikuttavat jopa armollisemmalta.

19

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sini Aalto

      "Tätä myös fundamentalistikristityt lähetyssaarnaajat ovat tukeneet antamalla hiljaisen hyväksyntänsä kun homoja on tuomittu kuolemaan kehitysmaissa. "

      Historian liike suhteessa homoihin on aina ollut aaltoliikettä. Välillä homot ovat olleet vallassa ja sitten taas heidät on poistettu näkyvistä.

      Sodomassa homoilla oli kaikki valta ko. yhteiskunnassa ja sitten taas heitä ei enää ollut ollenkaan.

      Ei mitään uutta auringon alla.

    • uskomaton7

      tässä on joku erehdys. homoja on tod näk aina
      ollut suurin piirtein sama osuus väestöstä.

      jos yhteiskunta sietää julkihomoja, syntymähomot
      tekevät vähemmän itsemurhia ja solmivat vähemmän
      onnettomia kulissiavioliittoja. jos yhteiskunta ei siedä
      julkihomoja, syntymähomot tekevät enemmän itsemurhia
      ja solmivat enemmän onnettomia kulissiavioliittoja.

      mistä kukaan on saanut käsityksen, että on oliut
      olemassa yhteiskuntia, missä homoilla on ollut
      kaikki valta? toki on ollut useita homoseksuaalisia
      kuninkaallisia ja poliitikkoja, mutta heidänkin osuutensa
      on suhteessa homouden esiintyvyyteen väestössä.

    • Arto T

      No kuinka kauan sinä ehdit naisen kanssa olla naimisissa kaiken kaikkiaan?

      Edelleen siis jo synnytyssairaalassako tiesit että olet homo, minusta se on kova suoritus jos jo silloin tietää?

      • itseymmärrys

        Voisiko asiaa tarkastella vaikkapa näin:
        Kuinka varhainen on oma muistikuvasi ihastumisesta? Oliko se samaan vai vastakkaiseen sukupuoleen? Koitko pelkästään vai selvästi enemmän kiinnostusta jompaan kumpaan sukupuoleen? Ja näihin kysymyksiin ei tarvitse täällä vastata. Kenenkään. Sen verran täällä riittää henkilökohtaisten muistojen pilkkaajia.


      • ARTO T. On kova suoritus sinullekin, jos jo synnytyssairaalassa tiesit olevasi hetero. Minä en tiennyt kuin vasta 6-vuotiaana, kun aloin tuntea erikoisia tunteita, eli muuta kuin tunteita perheenjäseniä kohtaan. Eli en tiedä muuta kuin, että olen ollut tällainen siitä alkaen, kun kihelmöiviä tunteita alkoi tulla.

        20 vuotta meni aviossa naisen kanssa, ja koko ajan ihmettelin miksi ei oikein suju. Vasta kun aloin elämään miehen kanssa, koin että näin minun olisi aina pitänyt elää. Avioeroa harkitsin kauan, mutta odotin kiltisti kunnes kaksi poikaani olivat tarpeeksi vanhoja, ettei ero tuottaisi heille tuskaa.

        Ei suosittelen, ettei kukaan homo joutuisi elämään naisen kanssa, vaan pyrittäisiin edistämään homojen normaalia elämää. Se ei ole naisten kanssa.


    • Arto T

      Käytännössä ihminen muistaa hyvin vähän tapahtumia ajalta 0-5 vuotta, silti tuolla aikavälillä ihmisen kehityksessä tapahtuvat asiat ovat erittäin tärkeitä ihmisen kehityksen kannalta, Nyt jos esitetään väite että että ihminen on aina ollut homo, niin se väite on mielestäni aika absurdi, sillä eihän ihminen edes muista 0-5 ikävuoden tapahtumia kuin ehkä joitakin yksittäisiä kokemuksia saati sitten ymmärrä seksuaalisuudesta mitään eli jokkeri sanopa nyt totuus, kuinka vanhana huomasit olevasi homo ja kuinka kauan sinä olit naimisissa.

      • Arto T

        Sori ehdin lähettää tuon vastauksen ennen kuin näin kirjoituksesi , lähetettiin viesti samaan aikaan.


    • Arto T

      #20 vuotta meni aviossa naisen kanssa, Avioeroa harkitsin kauan#

      Sanoit ettet ole tehnyt mitään valintaa, kuitenkin tuossa ilmoitit että teit tietoisen valinnan hylätä vaimosi ja lähteä elämään homoelämää.

      #Minä en tiennyt kuin vasta 6-vuotiaana#

      Eli tiesit 6 vuotiaana, kuitenkin 0-5 vuoteen ikäjaksolla tapahtuu lapsen elämässä valovuoden verran tapahtumia jotka ovat erittäin oleellisia lapsen kehitykselle, esim samaistuminen vanhempiin ja näiden sukupuolirooleihin, jos pelkästään tuo asia epäonnistuu, esim, vanhempien riitojen, avioerojen, sairauksien tai ihan vain vanhemman kypsymättömyyden ja keskeneräisyyden seurauksena, niin jo pelkästään se voi tuoda häiriöitä lapsen kehitykseen, vaikka lapsi itse ei edes juuri muista tapausta tai osaa yhdistää sitä omalle kohdalleen,

      Siksi väite synnynnäisestä pakollisesta ominaisuudesta on absurdi, jos elämässäsi on 0-5 ikävuoden kohdalla tapahtunut vaikka mitä, joita itse et enää juurikaan muista mutta jotka ovat vaikuttaneet sinun kehitykseesi paljonkin. Mutta jos homous johtuisi varhaislapsuuden tapahtumista, niin sillä olisi paljon vaikeampi ajaa yhteiskunnassa läpi homoliittoja ym.

      • En kuitenkaan valinnut hereoutta, vaan olen koko ajan ollut jotain aivan muuta. Homoelämää en sinänsä valinnut, vaan se on ollut minulle luontainen elämä ja ajatus siitä elämästä. Toteuttaminen vaan oli minulle liian vaikeaa, ja siitä samasta syystä niin moni homo on kaapissa. Itse tein oikean ratkaisun, sillä minuthan hylkäsi koko suku heti, kun paljastuin homoksi. Olisin kai ollut hylkiö koko elämäni.

        Mutta ei taida olla mitään merkitystä, jos on jotain lapsena tapahtunut. Ihmisillä on erilaisia kohtaloita, mutta silti vain harvat ovat homoja. Kaikissa tapauksissa todennäköisin tulos on hetero. Hyväksytään siis se, että meitä elämä muovaa jo lapsena. Se on siis kohtalomme.

        Mutta emme ole syntymässäkään kovin samaa puuta; jotkut syntyvät neroiksi, ja se näkyy usein jo, kun lapsi on pieni. Miksi siis ei voisi olla homoilla sama juttu? Eli miksi ei voi ajaa homoliittoja, vaikka se olisikin lapsuudesta tullut ihmisen tila? Ei kai mitään muutakaan estetä vain sen takia., että oli vaikea lapsuus.


    • Arto T

      #Eli miksi ei voi ajaa homoliittoja, vaikka se olisikin lapsuudesta tullut ihmisen tila? Ei kai mitään muutakaan estetä vain sen takia., että oli vaikea lapsuus.#

      Moraalinen kysymys on se että jos joudut lapsena esim. seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Niin on suuri vaara että myös lapsesta kasvaa aikuisena hyväksikäyttäjä, siis oikeuttaako lapsen kokema vääryys lapsen aikuisena suorittamat teot, ei. Tai jos lapsi joutuu väkivallan uhriksi ja lapsesta itsestä tulee myös väkivaltainen, niin oikeuttaako hänen lapsena kokemansa vääryys hänen omat väärät tekonsa, ei oikeuta. Eikö yhteiskunta nimenomaan yritä estää tällaiset väärät teot ja pyri parantamaan ihmisiä näistä lapsuuden traumoista.

      Nyt jos ajatellaan mahdollisuutta että homous johtuisi esim. vanhempien vääristä teoista/puutteista lapsen varhaislapsuudessa, niin silloinhan homous olisi toisten ihmisten väärien tekojen aiheuttama muutos ihmisen kehityksessä. Jos näin olisi niin homouteen pitäisi suhtautua täysin eri tavalla, silloinhan pitäisi yrittää korjata tuo toisten ihmisten tekemä vääryys tuon ihmisen kohdalla ja taas pitäisi yrittää estää tuollainen vääryys toteutumasta jatkossa muiden lasten kohdalla. Kun nyt tällä hetkellä yhteiskunta toimii täysin päinvastoin, vääryyden seurauksena syntynyt muutos ihmisen kehityksessä jätetään voimaan ja sinetöidään koko ihmisen loppuelämäksi, ja vielä rohkaistaan ihmistä vapaasti toteuttamaan tällaista vääryyden seurauksena syntynyttä ominaisuutta.

      • Piste

        Onko sinut opetettu lapsesta asti syrjimään, kiusaamaan ja vihaamaan? Voitko parantua siitä? Mitä yhteiskunta voisi sinulle tehdä? Täällä jo usea on yrittänyt sinua auttaa, mutta tuloksetta.
        Syrjivä, kiusaava ja vihaa lietsova asenteesi on rikos ja yhteiskunnalle ja tuleville polville monin verroin haitallisempi kuin homoseksuaalien vakiintuneet suhteet.


      • Nyt kun ARTO T ollaan kuitenkin teoriapohjalla vailla mitään tarkempaa tietoa asiasta, niin on kai parasta vaan hyväksyä se tosiasia, että jostain syystä toiset ovat meistä neroja, toiset homoja, biseksuaalisia, heteroja. Me emme taida tietää miksi näin on.

        Olen kysellyt tuntemiltani homoseksuaaleilta heidän lapsuudestaan, eikä kellään ole ainakaan muistissa, että lapsuus olisi ollut hankala tai isä sen vaikeampi tapaus kuin muillakaan. Jos sota-aikaa voi pitää jonain esimerkkinä isän heikosta vaikutuksesta, niin miksi homoja ei tullut sodan jälkeen sen enempää kuin muulloinkaan? Ja sotia käydään siellä täällä, eikä ole tiedotettu homouden lisääntyneen.

        Sinun olisi kaikkein kannalta paras lopettaa tuo turha vääntäminen. Ja mitä sinusta voisi alaa miettimään. että miksi sinusta on tuollainen tullut. Jotain on jossain vaiheessa mennyt pahasti mönkään.


    • Arto T

      Siis homouden synnystähän on olemassa monia teorioita, mutta mitään teoriaa ei ole pystytty todistamaan oikeaksi. Mainitsemani teorian idea ei ole suoraan että huono lapsuus aiheuttaisi homoutta vaan paremminkin niin että lapsuuden herkässä kehitysvaiheessa koettu hylkäys/torjuntakokemus saman sukupuolen vanhemmalta voi olla yksi syy homouteen. Kyse voi olla yksinkertaisesti siitä että vanhemmalla ei ole aikaa/rakkautta annettavana lapselle juuri tässä herkässä kehitysvaiheessa. Tällaista teoriaa voisi tukea sekin seikka että monesti juuri nuorin sisarus on homo, jolloin käytännössä perhe on täynnä, uutuuden viehätys lapsen saamisesta on vanhemmilta jo haihtunut ja annettavaa aikaa ja rakkautta voidaan nuorimmalle lapselle antaa hyvin rajallisesti, jo senkin takia että myös sisaruksille pitää antaa aikaa ja rakkautta. Monesti siis juuri nuorin lapsi jää huomiosta vähemmälle kuin esim. ensimmäinen lapsi, jolloin kaikki on vanhemmillekkin vielä uutta ja erikoista.

      Mutta kuten jo sanoin, niin kyse on yhdestä teoriasta monien joukossa, homoaktiiveillehan tällainen teoria ei tietenkään käy, koska se veisi pohjan pois homoliikkeen omalta propagandalta ja vaatimusten esittämiseltä yhteiskunnalle. Silti olisi mielenkiintoista jos tuo teoria voitaisiin todeta oikeaksi, silloin voitaisiin miettiä sitä voiko asian jotenkin huomioda esim lasten kasvatuksessa, mutta tokikaan teoriaa ei ole ainakaan vielä todistettu oikeaksi.

      • Piste

        Sen verran sinulle, Arto T, osviittaa, että tieteen tehtävä ei ole todistaa teorioita oikeaksi, vaan testata niitä.
        En puutu nyt tarkemmin kehityspsykologisiin pohdintoihisi. Sen sijaan esitän kysymyksen: miksi juuri homoseksuaalisuus pitäisi huomioida lastenkasvatuksessa, kun se ei itsessään ole millään lailla haitallinen sen enempää homoseksuaalille kuin yhteiskunnalle muutenkaan? Miksi ei keskityttäisi yksilön ja yhteiskunnan kannalta haitallisiin ilmiöihin ja niiden ennaltaehkäisyyn?


      • Teorioita on, ja miksi Hitler oli sellainen kuin oli? Jos katsotaan kuopus-asiana, niin se teoria menee heti pieleen, sillä minä ja mieheni olemme esikoisia. Ja esikoisia näyttävät olevan muutkin, jotka satun tuntemaan paremmin.

        En ainakaan itse ole kokenut, että olisin ollut laiminlyöty. Olin 7 vuotta kun kuopus syntyi, ja tajusin, että minä jään vähemmälle, koska pientä piti vahtia, ja otin itsekin osaa vauvan hoivaamiseen. Olin jos sen verran "iso" ja ymmärsin asioita.

        En tiedä mitä "propagandoja" katsot; minä katson vain sitä mitä on tapahtunut. Mutta jos avioliittoa vaaditaan, niin eihän siinä mitään pahaa ole. Muita "vaatimuksia" en tiedä homoaktiiveilla, jos eivät halua adoptio-oikeutta. Tiedän täällä homopareja joilla on lapsia, enkä sitä heiltä ottaisi pois; vaikuttavat onnellisilta.

        Mutta voit ARTO T teorisoida omassa kammiossasi: täällä niillä ei ole käyttöä.


    • Arto T

      #kun se ei itsessään ole millään lailla haitallinen sen enempää homoseksuaalille kuin yhteiskunnalle muutenkaan?#

      Käsittääkseni monet ovat täysin eri mieltä tuosta asiasta. Kuitenkin pelkästään jo biologian perusteella, esimerkiksi yksilön lisääntymiskykyä rajoittava asia on haitta ainakin yksilölle itselleen.

      • Arto T

        #Mutta voit ARTO T teorisoida omassa kammiossasi: täällä niillä ei ole käyttöä#

        Siis jokkeri, keskusteluhan lienee täällä täysin vapaaehtoista, jos et halua kuulla näkemyksiäni, niin ei silloin kannata esittää kysymyksiä juuri minulle.

        Ihan suuremmissa otoksissa on todettu että keskimääräisesti nuorin veli on useammin homoseksuaali kuin vanhemmat veljet.


      • Arto T kirjoitti:

        #Mutta voit ARTO T teorisoida omassa kammiossasi: täällä niillä ei ole käyttöä#

        Siis jokkeri, keskusteluhan lienee täällä täysin vapaaehtoista, jos et halua kuulla näkemyksiäni, niin ei silloin kannata esittää kysymyksiä juuri minulle.

        Ihan suuremmissa otoksissa on todettu että keskimääräisesti nuorin veli on useammin homoseksuaali kuin vanhemmat veljet.

        Haittatekijät. Ei ole todennettu mitään haittaa henkilöille tai yhteiskunnille, että on muutama homokin joukossa. Itsekään en keksi mitään

        Ja jos homoja on enemmän nuorimmissa veljissä, niin se on sitten tosiasia. Tosiasioita vastaan ei kannata alkaa; eli on hyväksyttävä se, että homoja tulee sieltä täältä, kuten heteroja ja biseksuaalisiakin. Kuopuksista, esikoisista, huonon lapsuuden seurauksena, ja hyvän seurauksena.

        No, onhan keskustelu sikäli ihan hyvääkin, koska esiin tulee erilaisia näkemyksiä.


      • Siitä huolimatta juuri siksi tykkäät siitä :D Turha kieltää, merkit ovat selvät. Ei hetero uskovainen hakeudu varta vasten tänne homojen seuraan :D


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe