tässä yhdistyy Blade Runnerin tunnelma ja älykkyys,Nemesiksen tehokkuus sekä armottomuus.Terminaattorin käänteet.Ehdottomasti jokainen sci-fi fani löytää jotain hyvää tästä.Yhtä paljon toimintaa kuin parissa sci-fi pätkässä yhteensä.Todella typerät kliseet puuttuu...ei siis sellaisia jotka on tehty juonen etenemisen takia, että niillä yritettäis peittää jotain mitä ei ole osattu tehdä kunnolla.Pitää hyvin otteessaan,tietokonetehosteet sopivat ihan hyvin ympäristöihin.Tekniikka kehittyy liian nopeasti ja ihmiset eivtä pysy sen mukana.Tämmöstä...pistän tänne myöhemmin tästä paremman jutun....tämä on tämmönen nopea.
Sirius 6B tuhon planeetta.......parhaimpien sci-fi leffojen summa.........
9
399
Vastaukset
- Ehkä katsonut
scifi-pätkä jossa on Peter Weller (parhaiten Robocopina muistiin ihmisille jäänyt) ja elokuvassa oli niitä ns. huutavia vihollisia. Kauheasti en muista mutta mieleen jäi että kun sen katsoin monta vuotta sitten niin pidin todella paljon. Jossain kohtaa ainakin oli tilanne jossa Wellerin eteen marssi pikkulapsi joka olikin tällainen "huutajakone".
Siis jos nyt oli edes tämä pätkä mutta jokatapauksessa tuostakin minkä kuvailin niin pidin paljon, mikäli ei ole tuo kertomasi:)- mystery-86
tässä pelottaa se että tappaja on ottanut lapsen kehon.Sellaista ei vaan oikein voi ymmärtää,sen takia sillä on niin tehokas vaikutus,kun tietää että lapsi ei voi tehdä mitään tuollaista.Varman päälle tehty.Oikea näyttelijä valinta...etenkin Peter Wellerin suhteen.Juuri oikean näköinen tähän....näyttää todella siltä että ei puhu paskaa ja että toimisi noin tuollaisissa tilanteissa.Leffa ainakin tullaan muistamaan lapsenkasvoisista tappaja koneista.Katsoessa juuri tuo juttu puistattaa....pitää yrittää tehdä semmonen virallinen arvostelu tästä.
- mystery-86
Sirius 6B: siinä yhdistyy terminaattorin kovuus ja järjästelmällisyys.Nemesiksen räjähtävä toiminta ja Robocopin arvaamattomuus.Blade Runnerin persoonallisuus,älykkyys ja tunnelma.
Yksityiskohdat ja muut seikat ovat oikeissa paikoissa.Tunnelmaan ja toimintaan on panostettu yhtä paljon ja tämä tälläinen Usan voittamattomuus ja tärkeys teema on unohdettu tästä,ylenpalttinen isänmaallisuus,jota esimerkiksi on Armageddonissa ja Independence dayssa.Meinaan sellaista pullistelua joka ei johda mihinkään ja joka on tehty bodareiden ja muiden tiettyjen henkilöiden silmäniloksi,mikä tavallaan on piilomainontaa.Siihen tapaan että sellainen on mahdollista vaan Usassa.Älykkäällä tavalla erillainen ja ei sorru siihen että tekijät näyttäisivät kuinka erinomaisia he ovat.- ok, muistin oikein
Kun elokuva tuli niin minkäslaisen vastaanoton se sai ja oliko miten suuren luokan elokuva, tiedätkö yhtään? Vai ihan sellainen ns. perus-scifi.
Itse katsoin tuon joskus olisiko ollut 96...niin oli jo silloin ihan pölyttyneen näköisenä jossain vuokraamon vitosen vuokrafilmien joukossa. Näemmä tehty vuonna 95 eli eipä mikään kovin pinnalla pysynyt. Aktiivisesti kauan filmejä ja uutuuksia seurannut mutta koskaan en ollut ennen katsomista kuullutkaan tuosta...Eli oliko tällainen "suoraan videolle ja siitä unholaan" pätkä sitten.
Tuossa muuten yksi arvostelu jonka bongasin http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=2098 eli ei näemmä kaikkien mielestä kovin erikoinen. Mutta toisaalta niinhän tällaiset elokuvat kuuluukin katsoa.
Kun ei odota mitään ja elokuva on halvan oloinen tekele niin yllättyy usein positiivisesti. Yleensä paljon mainostetuilta ja markkinoiduilta elokuvilta odottaa niin paljon että floppeja tulee paljon. Näissä juuri toisinpäin, välillä löytyy todellisia helmiä ihan nimettömistä. - mystery-86
ok, muistin oikein kirjoitti:
Kun elokuva tuli niin minkäslaisen vastaanoton se sai ja oliko miten suuren luokan elokuva, tiedätkö yhtään? Vai ihan sellainen ns. perus-scifi.
Itse katsoin tuon joskus olisiko ollut 96...niin oli jo silloin ihan pölyttyneen näköisenä jossain vuokraamon vitosen vuokrafilmien joukossa. Näemmä tehty vuonna 95 eli eipä mikään kovin pinnalla pysynyt. Aktiivisesti kauan filmejä ja uutuuksia seurannut mutta koskaan en ollut ennen katsomista kuullutkaan tuosta...Eli oliko tällainen "suoraan videolle ja siitä unholaan" pätkä sitten.
Tuossa muuten yksi arvostelu jonka bongasin http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=2098 eli ei näemmä kaikkien mielestä kovin erikoinen. Mutta toisaalta niinhän tällaiset elokuvat kuuluukin katsoa.
Kun ei odota mitään ja elokuva on halvan oloinen tekele niin yllättyy usein positiivisesti. Yleensä paljon mainostetuilta ja markkinoiduilta elokuvilta odottaa niin paljon että floppeja tulee paljon. Näissä juuri toisinpäin, välillä löytyy todellisia helmiä ihan nimettömistä.niistä puuttuu sielu ja se visuaalinen voima jolla se on saatu aikaan.Nehän ovat kuin mainoksia...mielestäni ne on tehty liikaa fanien odotuksen mukaan.Tehty liian jäsjästelmällisiksi,aivan kuin tehdastyö....ohjelmoitu kone tekee jonkun homman,siihen malliin.Kaikki todella tuntuu niissä niin konemaiselta ja aivan kuin pakon edessä olisi tehty.Eivät ilmeisesti ole tekijät olleet tarpeeksi omissamaailmoissaan.Visuaalisuus on semmoen juttu että sen pitää antaa viedä mukanaan....kyllä se sitten tien näyttää.Laitan sulle tänää tai huomen lisää kommenttia.
- tiedän
Tää leffa vetää ehdottomasti pohjat! Ylivoimaisesti huonoin, mitä olen koskaan nähnyt! Sinnillä piti katsoa loppuun, koska eihän ostettua elokuvaa voi keskenkään jättää. Ääniraita oli jostain syvältä (VHS). Tuolla se laatikossa lojuu tilaa viemässä, harmittaa vain, että tuli aikoinaan 5mk tuhlattua täyteen tuubaan!
- mystery-86
mikä tässä sitten mättää mielestäsi?...ei ole sellaista kliinistä tunnelmaa.Pysyy hyvin koossa,filosofiassa ei mennä liian pitkälle ja
ei ole yritetty luoda suurteosta.Sinulla varmasti lojuu monelaista tilaa viemässä....no se ei kuulu minulle.Minun mielestäni leffan kannesta pystyy perustelemaan aika paljon,minä en kyllä oikein luota noihin kriitikoihin,Tuomitsevat liian helposti tai sitten kehuvat liikaa.Näyttelijöiden parhaat puolet tulee mukavasti esille leffassa.
- mystery-86
muodossa on mutta? onneksi tässä ei ole sellaista...kuuluu eeppiseen leffoihin ja sopii niihin täydellisesti.Conan,Red Sonja,Barbaarit ym......
- mystery-86
aiheesta on otettu kaikki irti ja ei ole turhaa selittelyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758