Lapsi uskoo oikein

Ev. lut. kristitty

Jeesuksen mukaan pienen lapsen usko on esimerkki aikuisillekin. Se on sitä oikeaa uskoa, mikä kelpaa Jumalalle. Minäkin uskoin enemmän lapsena, mutta nyt aikuisena on tullut monta epäilystä matkaan.

Jos Luuk. 18:17 ei kerro lapsen uskosta mitään, silloin kannattaa koko Raamattu heittää roskiin. Jumalan valtakunnan VASTAANOTTAMINEN on juuri sitä LAPSENUSKOA mikä kelpaa Jumalalle.

Luukas
1933:
"15. Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
16. Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
17. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." "

1992:
"15 Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia, 16 mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. 17 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." "

Markus:
1938:
"13. Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
14. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
16. Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä. "

1992:
13 Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia, 14 mutta sen huomatessaan Jeesus närkästyi ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. 15 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." 16 Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä.

40

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loogos

"Jeesuksen mukaan pienen lapsen usko on esimerkki aikuisillekin. Se on sitä oikeaa uskoa, mikä kelpaa Jumalalle. Minäkin uskoin enemmän lapsena, mutta nyt aikuisena on tullut monta epäilystä matkaan."

Ja tästä syystä Jeesus siunasi lapsia ja asetti heidät meille esikuvaksi luottavaisesta uskosta.

Luterilainen kirkko toimii päinvastoin kuin Jeesus. Kirkko väittää, että lapsi on syntinen ja siksi tarvitsee vauvana rituaalin, jonka kautta tämä lapsen syntisyys voitaisiin poistaa.

Mutta tässäkin kirkko on väärässä. Lapsi ei ole Jeesuksen mukaan synninvaltaama ihminen, vaan lapsi omaa vaistomaisesti luottamuksen ja uskon Jumalaan ja siksi Jeesuksen mukaan riittää lapsen siunaaminen. Vauvana kuollut lapsi ei mene helvettiin kuten kirkon oppineet haluaa julmasti väittää.

• Ev. lut. kristitty

"Lapsi ei ole Jeesuksen mukaan synninvaltaama ihminen,"

No nyt kyllä panet omiasi Jeesuksen sanomaksi. Minä olen ainakin ollut syntinen lapsesta saakka ja olen vieläkin.

• Loogos
        Ev. lut. kristitty kirjoitti:

"Lapsi ei ole Jeesuksen mukaan synninvaltaama ihminen,"

No nyt kyllä panet omiasi Jeesuksen sanomaksi. Minä olen ainakin ollut syntinen lapsesta saakka ja olen vieläkin.

Lapsi on uskon esikuva meille aikuiselle Jeesuksen mukaan. Lues vaikka uudesta Testamentista ko. kohta.

• Mitä nyt vänkäät?
        Loogos kirjoitti:

Lapsi on uskon esikuva meille aikuiselle Jeesuksen mukaan. Lues vaikka uudesta Testamentista ko. kohta.

No mutta sitähän minä jo yritin aloituksessanikin kertoa lainatuilla raamatunkohdilla. Lues aloitukseni uudestaan

• älä siis vänkää
        Mitä nyt vänkäät? kirjoitti:

No mutta sitähän minä jo yritin aloituksessanikin kertoa lainatuilla raamatunkohdilla. Lues aloitukseni uudestaan

Ja siksi lapsi ei tarvitse mitään rituaaleja - hän kelpaa Jumalalle sellaisenaan.

Kirkko opettaa väärin kun väittää että lapsi on syntinen ja tarvitsee ihmisten keksimiä rituaaleja kuten päälaen valelua vesipisaroilla. Jeesus siunasi vain siunasi lapsia ja tähän Herramme tyytyi. Amen

• tuli tästä mieleen
        älä siis vänkää kirjoitti:

Ja siksi lapsi ei tarvitse mitään rituaaleja - hän kelpaa Jumalalle sellaisenaan.

Kirkko opettaa väärin kun väittää että lapsi on syntinen ja tarvitsee ihmisten keksimiä rituaaleja kuten päälaen valelua vesipisaroilla. Jeesus siunasi vain siunasi lapsia ja tähän Herramme tyytyi. Amen

Lapsi siunataan ja kastetaan sen takia, että vauvana tietysti ilman muuta tiedämme, että Jumala on olemassa. Tämän paikan luonteen vuoksi, ilmeisesti siksi ihmisen puhekykykin kehittyy vasta myöhemmin, ettei tämä totuus paljastuisi. Mutta syntymän hetkestä tähän fyysiseen maailmaan alkaa ihmisen ero Jumalasta, joten tottakai heti alkumetreiltä siunaus ja kaste jo pelkästään Jumalan suojelun vuoksi. Ei tämä ole mikään vaaraton paikka, sillä Jumala ei hallitse täällä kokonaisuudessaan. Rajan tuolla puolen Hän hallitsee kokonaisuudessaan.

Kuitenkin tämä fyysinen elämä ja tämä vaihe ihmissielun kehityksessä tarvitaan, enkä nyt puhu mistään jälleensyntymistä. Tämä on onneksi ainoa kerta, kun tällainen sielun koetus täytyy käydä läpi, fyysinen elämä maan päällä, ja näemme sitten miksi muutumme aikanaan. Tämä elämä on kuitenkin silmänräpäys, eikä tänne tarvitse onneksi lopullisesti jäädä. (Vaikka jotkut oudosti sellaista hamuavatkin.)

Se sitten, että jos joku jää kastamatta jostain syystä, vähän kuin ihmiseltä jäisi vastaavasti jostain syystä hautaan siunaaminen, tuskin on tekijä, joka ratkaisisi johonkin kadotukseen joutumisen. Kyllähän Jumala sen verran kykenevä on, että pystyy näkemään kokonaisuuden eikä jokin suorittamatta jätetty toimitus Häntä mitenkään estä pelastamasta ihmistä. Eihän ristinryöväriäkään kukaan kastamaan ehtinyt. Mutta on kuitenkin suotavaa mennä kasteelle, ja toimitukset ovat niitä, jotka yhdistävät kristityt yhdeksi joukoksi, eikä niin, että kaikki harhailevat omilla teillään jossakin.

• siunaus riittää
        tuli tästä mieleen kirjoitti:

Lapsi siunataan ja kastetaan sen takia, että vauvana tietysti ilman muuta tiedämme, että Jumala on olemassa. Tämän paikan luonteen vuoksi, ilmeisesti siksi ihmisen puhekykykin kehittyy vasta myöhemmin, ettei tämä totuus paljastuisi. Mutta syntymän hetkestä tähän fyysiseen maailmaan alkaa ihmisen ero Jumalasta, joten tottakai heti alkumetreiltä siunaus ja kaste jo pelkästään Jumalan suojelun vuoksi. Ei tämä ole mikään vaaraton paikka, sillä Jumala ei hallitse täällä kokonaisuudessaan. Rajan tuolla puolen Hän hallitsee kokonaisuudessaan.

Kuitenkin tämä fyysinen elämä ja tämä vaihe ihmissielun kehityksessä tarvitaan, enkä nyt puhu mistään jälleensyntymistä. Tämä on onneksi ainoa kerta, kun tällainen sielun koetus täytyy käydä läpi, fyysinen elämä maan päällä, ja näemme sitten miksi muutumme aikanaan. Tämä elämä on kuitenkin silmänräpäys, eikä tänne tarvitse onneksi lopullisesti jäädä. (Vaikka jotkut oudosti sellaista hamuavatkin.)

Se sitten, että jos joku jää kastamatta jostain syystä, vähän kuin ihmiseltä jäisi vastaavasti jostain syystä hautaan siunaaminen, tuskin on tekijä, joka ratkaisisi johonkin kadotukseen joutumisen. Kyllähän Jumala sen verran kykenevä on, että pystyy näkemään kokonaisuuden eikä jokin suorittamatta jätetty toimitus Häntä mitenkään estä pelastamasta ihmistä. Eihän ristinryöväriäkään kukaan kastamaan ehtinyt. Mutta on kuitenkin suotavaa mennä kasteelle, ja toimitukset ovat niitä, jotka yhdistävät kristityt yhdeksi joukoksi, eikä niin, että kaikki harhailevat omilla teillään jossakin.

Lasta ei Jeesuksen mukaan tule kastaa, vaan lapset Jeesus siunaa. Kristinusko pohjautuu Jeesukseen eikä ihmisten mielipiteisiin eikä rituaaleihin.

• Pääkonttorin mies
        siunaus riittää kirjoitti:

Lasta ei Jeesuksen mukaan tule kastaa, vaan lapset Jeesus siunaa. Kristinusko pohjautuu Jeesukseen eikä ihmisten mielipiteisiin eikä rituaaleihin.

Meillä helluntaiseurakunnissa uskotaan että lapsi pelastuu ilman uskoa ja kastetta kunnes tulee tiettyyn ikään ja sitten fifteen leirillä itse päättää kädennostolla tulla uskoon ja kävelee itse uskovien kasteelle, kaikki tajuaa että ei lapsi voi uskoa ja onhan ne sen verran kilttejäkin.

• tuli tästä mieleen
        Pääkonttorin mies kirjoitti:

Meillä helluntaiseurakunnissa uskotaan että lapsi pelastuu ilman uskoa ja kastetta kunnes tulee tiettyyn ikään ja sitten fifteen leirillä itse päättää kädennostolla tulla uskoon ja kävelee itse uskovien kasteelle, kaikki tajuaa että ei lapsi voi uskoa ja onhan ne sen verran kilttejäkin.

No tehkää te miten teette ja antakaa meidän tehdä miten me teemme. Ja jättäkää tämä ainainen jankutus tästä aiheesta. Ei tuo ketään lähemmäs Jumalaamme, päinvastoin.

Ja rakkaat hellariveljet ja sisaret, uskokaa tai älkää, taivasosuus ei ole tästä kiinni, ei ole siis tarvetta teidän loputtomaan kiusantekoonne meitä, kristittyjä sisaria ja veljiänne kohtaan.

• Kuhastaja

No tehkää te miten teette ja antakaa meidän tehdä miten me teemme. Ja jättäkää tämä ainainen jankutus tästä aiheesta. Ei tuo ketään lähemmäs Jumalaamme, päinvastoin.

Ja rakkaat hellariveljet ja sisaret, uskokaa tai älkää, taivasosuus ei ole tästä kiinni, ei ole siis tarvetta teidän loputtomaan kiusantekoonne meitä, kristittyjä sisaria ja veljiänne kohtaan.

Jeesus ei kuitenkaan kastanut ainuttakaan luokseen tuotua lasta, eikä Raamatusta voida osoittaa kasteeksi lapsikastetta, jossa kastetaan vauvoja kuten kirkko tekee. Jeesus oli opetuslapsineen kastaja, ja aloitti toimintansa kastajana, kastaen useampia ihmisiä kuin Johannes Kastaja, mutta silti hän ei kastanut tai kastattanut opetuslapsillaan ainuttakaan pikkulasta. Hän kastoi niitä ihmisiä jotka tulivat hänen luokseen saadakseen nimenomaan häneltä kasteen, - ja kuten Johanneksen opetuslapsetkin totesivat: "Kaikki menevät hänen tykönsä". (vrt. Joh.3:22-4:2 ja Mark. 10:13-16.)

• Jälleensyntynyt

Kyllä jälleensyntyminen on totta. Minäkin muistin lapsena aivan selvästi edellisen elämäni, perheeni ja maan jossa asuin. Olin kertonut asioita, joita sen ikäinen ei yksinkertaisesti voi tietää mitenkään. Nämä kuitenkin ovat niitä asioita, joista ihminen itse päättää, uskooko niihin. Ei näissä kuitenkaan ole mitään väärää tai pelättävää.

• kiinnostava tieto

Tämä on hyvä tietää. Lapsena nimittäin uskoin vain tieteeseen, avaruuteen ja dinosauruksiin. Uskonnoista kuulin vasta päiväkodissa ja pidin niitä jo silloin hassahtaneiden aikuisten satuina.

• voi ihmettä tätä

Aloitus on taas kerran sitä samaa luterilaista soopaa jossa kaiken mitä Raamatusta löydämme pitää ENSIN sopia lutetrin vauvakastehumpuukiin, ja sitten vasta sitä luetaan edellisten läpi.

Eli siis eiköole uskallusta lukea ja tajuta mitä siinä lapsenuskomisen kodalla todella sanotaan ja mikä oli kaiken konteksti sen sanomisen suhteen, kun siinä ei kerrota mitään muuta kuin se, että lapsen luottamuksen lailla pitä uskoa myöskin siihen mitä Jeesus sanoo kaikesta mikä uskoon ja pelastukseen liittyy.

miksi se lutteri on teille niin rakas, vaikka todellisuus on kauhea tästäkin munkista!

Kuka esm Jeesuksen Apostoleista vainosi ja tapatti uskovia ennen ja jälkeen hänen, kertokaa jos tiedätte?

• ??????????????

"luterilaista soopaa", "vauvakastehumpuukiin".

Oliko aloittajan lainaamat raamatunkohdat juuri sitä?:)

• kymysys
        ?????????????? kirjoitti:

"luterilaista soopaa", "vauvakastehumpuukiin".

Oliko aloittajan lainaamat raamatunkohdat juuri sitä?:)

No mitäs mieltä olet? Mitä muuten itse mielestäsi tämä aloittaja yritti ajaa takaa aloituksessaan?

• siinä sitä ollaan

No ei tietenkää ole!

mistä niin päättelet? mutta sitetn kun luterilainen alkaa selittää niitä kohtia, silloin ollaanjo humpuukin tullissa.

Jesushan mmumuassa sanoo että lasten kaltaiseten on Jumalan valtakunta, eikös niin?

Miksi sitten alatte lutterissa heti siihen lisäämään kasteita ja muuta rituaaleja?!

• niin että jotta

ja tuolla lestaosiossa jo joku päätteli että Jeesus kastoi samalla kun otti lapsen syliinsä..!

eikö tämä ole humpuukia, en keksi muuta sanaa yhtäkkiä tällaiseen touhuun.

• Ev. lut. kristitty

"Lasten kaltaisten", koska lapset uskovat oikein. Lapsetkin pelastuvat uskonsa kautta niin kuin aikuisetkin. Jumalalla ei ole eri teitä pelastukseen eri ikäkausille.

Ps. 51:5

(51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]

• riko jo ne lutterlas
        Ev. lut. kristitty kirjoitti:

"Lasten kaltaisten", koska lapset uskovat oikein. Lapsetkin pelastuvat uskonsa kautta niin kuin aikuisetkin. Jumalalla ei ole eri teitä pelastukseen eri ikäkausille.

Ps. 51:5

(51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]

Siinä sitä humpuukia taas tuli tarjolle!

opiskele hieman juutalaista ja seemiläistä kerrontaa ja tapaa ilmaista asioita ja suodata se suomenkieleen käännetty Hengen silmällä ja korvalla niin saatat päästä jo lähelle sitä mitä siinäkin Psalmintekijä on sanomallaan tarkoittamassa, äläkä lue sitä lutterlasien läpi.

lapset ovat lapsia, eikä heillä ole mitään "oikein uskomisen " ainoaa autuutta.

Jeesus sanoo, luottakaa Minun sanomaan niinkuin lapset luottavat äitiinsä ja isäänsä kaikessa.
        Ja siihenkin piti vääntää luterilainen fraasi kaikkein pelastumisesta uskon kautta, mutta se unohtuu samantien kun puhutaan vauvan kastamisista, jonka nyt joksen luulis tajuavan etä vauvat ei usko mitään eivät tiedä mitään uskomisista eikä Jumalasta ei jumalista ei mistään.

• valoakin olisi

KOittakaa nyt jo tajuta että uskovaisuus luterilaisuuteen ja uskovaisuus Kristukseen ja Hänen Sanaansa ovat ihan eri asioita.

ei meidän tarvitse lutterissa pysytellä vaan meidän tulee uskontultuamme hylätä kaikki se joka on pelkkää isien painolastia ja harhaoppia jopa pahimmillaan!

Kasvakaa Kristukseen, kuuluu Sanan kehoitus.

mutta kun on todella niin lapsellisia ihmisiä jotka kuvittelevat luterilaisen opinkäsityksen olevan jokin standardi johon kaikkea pitää verrata ja sillä mitata asioita.
      luterilaisuus on pieni paavin sivukioski ei mitään muuta.

• Oma kokemukseni kylä on vähän toinen. Aika varhain aletaan lapselle opettaa miten hänen tulee ajatella näistä uskon kysymyksistä.

Jäin kyllä miettimään, että mikä on se ikä, jolloin lapsenusko on ok ja milloin hänen tulee ajatella, kuten opetetaan? Onko kolmevuotias on liian vanha?

• silloin se on

Milloin lapsi erottaa hyvön ja pahan ja tekee näiden välillä tietoisia valintoja.

• Noin 4-5 vuotiaana lapsi ymmärtää oikean ja väärän. Aikuiset tosin opettavat sitä jo huomattavasti aikaisemmin.
        Lapsen mielikuvitus on sitä luokkaa, että hän saattaa jopa itse uskoa sepitelmiinsä. Kasvatus on sitä, että lapselle opetetaan mikä on totta ja mikä mielikuvitusta. Tämä kausi kestää persoonasta riippuen sekä kasvatuksesta riippuen eripituisia jaksoja.

Kuinka moni edes muistaa lapsuudestaan mitään tarkkaa? Ehkä jotkut…

• Minä en ainakaan uskonut Jumalaan lapsena. Äitini yritti uskotella, että Jumala katsoo taivaasta ja rankaisee, jos teen jotain tuhmaa. En havainnut Jumalaa, eikä tullut rankaisuakaan. Siihen loppui "lapsen uskoni", joka oli jo alun alkaen aikuisen opetusta.

Jännä sitten, että kun tulin 15- vuotiaana uskoon, se tapahtui pastorin helwatalla pelottelulla, ja lopulta sekin kaatui siihen, etten saanut Jumalasta mitään havaintoa. Oli vain turhia puheita ja pelotteluita.

• hoh hoijaa
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Minä en ainakaan uskonut Jumalaan lapsena. Äitini yritti uskotella, että Jumala katsoo taivaasta ja rankaisee, jos teen jotain tuhmaa. En havainnut Jumalaa, eikä tullut rankaisuakaan. Siihen loppui "lapsen uskoni", joka oli jo alun alkaen aikuisen opetusta.

Jännä sitten, että kun tulin 15- vuotiaana uskoon, se tapahtui pastorin helwatalla pelottelulla, ja lopulta sekin kaatui siihen, etten saanut Jumalasta mitään havaintoa. Oli vain turhia puheita ja pelotteluita.

Et sinä koskaan ole ollutkaan uskossa. Et edes tiedä mitä se on sen verran kummallisia on sinun puheesi taas.

• hoh hoijaa kirjoitti:

Et sinä koskaan ole ollutkaan uskossa. Et edes tiedä mitä se on sen verran kummallisia on sinun puheesi taas.

Mitä "kummalista" on se mitä ole kokenut sekä muilta, että Jumalan havaitsemisen puutteesta? Jos tosiasiat koetaan vieraaksi, niin onhan se kummalista.

En ole toisiaan ollut uskossa, vaikka uskoin Jumalaan ja Jeesukseen. Allahiin ja Hai-jumalaan en ole koskaan uskonut. En nimittäin ole mistään noista saanut mitään havainto, joten uskominen olisi kaikissa tapauksissa vain itsensä pettämistä.

• kiitti mulle riitti

Mitä "kummalista" on se mitä ole kokenut sekä muilta, että Jumalan havaitsemisen puutteesta? Jos tosiasiat koetaan vieraaksi, niin onhan se kummalista.

En ole toisiaan ollut uskossa, vaikka uskoin Jumalaan ja Jeesukseen. Allahiin ja Hai-jumalaan en ole koskaan uskonut. En nimittäin ole mistään noista saanut mitään havainto, joten uskominen olisi kaikissa tapauksissa vain itsensä pettämistä.

Mulla kävi niin että lapsena olin uskossa, uskoin Jumalaan niin että rukoilin vielä kovaan ääneen 10 -vuotiaanakin iltarukouksenkin joka ilta. Tuli murrosikä ja otin selvää asioista ja tutustuin myös vapaisiin suuntiin. Huomasin kuinka filunkeja nämä olivat. Jumalasta ei ole todellakaan mitään havaintoja. On vain Jumalan nimissä vallankäyttöä ja rahankeruuta ja petetään ihmisiä.

• ei meillä olla ne

Hkijokkeri siis taistelee yhä äitiään ja ex-vaimoaan vastaan.

Sinua on siis peloteltu rangaistuksella, minua taas ei. Ei ole tällaista katkeruutta, kuten sinulla näyttää olevan kristinuskoa kohtaan.

Usein huomaakin, että monien henkilöhistoria ratkaisee paljon. On yksi ihminen, jonka anoppi oli lakannut, kun oli eronnut lut. kirkosta ja liittynyt johonkin toiseen kristilliseen juttuun, ja siitä olemme saaneet kärsiä täällä me lut.parat, miehen katkeraa vuodatusta ja vihaa, ja tämä anoppi paljastuu vain silloin tällöin. Milloin ihmiset saa käsittämään, että lut. kirkko on hyvin laaja, ja siellä on erilaisia ihmisiä, jotka ovat sinne kuuluneet ja uskoneet. Yhden luterilaisen kun on tavannut, ei ole tavannut heitä kaikkia. Tosin Hkijokkeri taisi sitten myöhemmin eksyä vielä johonkin sangen epämääräiseen kirkon ulkopuoliseen porukkaan, sitä outoa uuskarismaattisuutta, jos ei ole päätä eikä häntää, joten kai se oli loppusilaus kaikille kokemuksille.

• ei me olla ne
        ei meillä olla ne kirjoitti:

Sinua on siis peloteltu rangaistuksella, minua taas ei. Ei ole tällaista katkeruutta, kuten sinulla näyttää olevan kristinuskoa kohtaan.

Usein huomaakin, että monien henkilöhistoria ratkaisee paljon. On yksi ihminen, jonka anoppi oli lakannut, kun oli eronnut lut. kirkosta ja liittynyt johonkin toiseen kristilliseen juttuun, ja siitä olemme saaneet kärsiä täällä me lut.parat, miehen katkeraa vuodatusta ja vihaa, ja tämä anoppi paljastuu vain silloin tällöin. Milloin ihmiset saa käsittämään, että lut. kirkko on hyvin laaja, ja siellä on erilaisia ihmisiä, jotka ovat sinne kuuluneet ja uskoneet. Yhden luterilaisen kun on tavannut, ei ole tavannut heitä kaikkia. Tosin Hkijokkeri taisi sitten myöhemmin eksyä vielä johonkin sangen epämääräiseen kirkon ulkopuoliseen porukkaan, sitä outoa uuskarismaattisuutta, jos ei ole päätä eikä häntää, joten kai se oli loppusilaus kaikille kokemuksille.

Korjaus: jonka oli lakannut puhumasta hänelle.(Ja nimimerkkiinkin korjaus, tuli kirjoitusvirhe.)

Ei me olla ne, uskokaa nyt jo, eikä jakseta jatkuvalla syötöllä kuunnella teidän katkeria vuodatuksianne.

• lopeta jokeri

Sinä olet ateisti. Olemme siitä hyvin tietoisia.
        Älä jankuta sitä täällä jatkuvasti.

• ei meillä olla ne kirjoitti:

No jos en ole koskaan saanut havaintoa Jumalasta, niin mitä minä taistelen? En tosiaan ketään vastaan, vaan totuuden puolesta. Minulla olisi sama asenne, vaikka olisin ollut muslimi: sekin islamin korttitalo olisi kaatunut samalla tavalla asioita miettien.

Mutta totta se, ettei missään ollut "päätä ei häntää". eikä kyllä olisi missään muussakaan uskonnossa. Ihmisiä huijataan, mutta he eivät sitä tajua edes.

• hae apua ittelles

No jos en ole koskaan saanut havaintoa Jumalasta, niin mitä minä taistelen? En tosiaan ketään vastaan, vaan totuuden puolesta. Minulla olisi sama asenne, vaikka olisin ollut muslimi: sekin islamin korttitalo olisi kaatunut samalla tavalla asioita miettien.

Mutta totta se, ettei missään ollut "päätä ei häntää". eikä kyllä olisi missään muussakaan uskonnossa. Ihmisiä huijataan, mutta he eivät sitä tajua edes.

Mitä helevettiä sinä täällä uikutat ja valitat. Painu muualle jauhaan skeidaas ja kerjään huomiota!

• hae apua ittelles kirjoitti:

Mitä helevettiä sinä täällä uikutat ja valitat. Painu muualle jauhaan skeidaas ja kerjään huomiota!

Onko skeidaa, jos kertoo lapsuuden ja nuoruuden kokemuksista? Tai siitä miten kokee muut uskonnot? Miksi siihen pitää nyt apua saada? Alatte olemaan kuin muslimit; ei mitään tolkkua.

• olen uskova

Onko skeidaa, jos kertoo lapsuuden ja nuoruuden kokemuksista? Tai siitä miten kokee muut uskonnot? Miksi siihen pitää nyt apua saada? Alatte olemaan kuin muslimit; ei mitään tolkkua.

Pidän sinua uskovana kristittynä. Omien aivojen käyttäminen ei tee kenestäkään ateistia. Mutta jos itse sanot olevasi ateisti, niin sitten olet. Ihan hyviä huomioita sinulla on.

• hihitystä
        olen uskova kirjoitti:

Pidän sinua uskovana kristittynä. Omien aivojen käyttäminen ei tee kenestäkään ateistia. Mutta jos itse sanot olevasi ateisti, niin sitten olet. Ihan hyviä huomioita sinulla on.

Tuo logiikka menee jo jokkerinkin logiikan alapuolelle. Taitaa nyt vänkäämien olla vaikeaa...

• hyvä idea
        olen uskova kirjoitti:

Menekin vaihteeksi islam palstalle. Siellä ne ei vielä ole kuulleet näitä sanoja jankutuksiasi. Vai pelkäätkö, että nappasevat sulta munat?

• 1ja2ja3

Avaaja: "Jeesuksen mukaan pienen lapsen usko on esimerkki aikuisillekin."

Pienellä lapsella ei ole minkäänlaista uskonnollista uskoa, ellei häntä ruveta jo lapsena indoktrinoimaan.

• näin

Ymmärrän uskon luottamukseksi, ja lapsi jos ketään luottaa vanhempiinsa. Vanhemmat edustavat psykologisesti lapselle Jumalaa. Tämä usko on lapselle suorastaan elämisen edellytys. Näin jo Jeesus Nasaretilainenkin opetti: "Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei pääse sinne sisälle. Kristillinen usko on yksinkertaista luottamista.

• sokeausko

Lapsen uskohan on huijareille se optimi tilanne. Lapsihan sokeasti uskoo ja luottaa vanhempiinsa jotka sanovat että joulupukki on oikeasti olemassa. Lapsi ei kykene ymmärtämään että hänen vanhempansa valehtelevat hänelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7569
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1843
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1840
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1603
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1525
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      968
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      900
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241