Minusta on jo alkanut vakavasti tuntua, että tarvitsen ammattilaisapua täydelliseen lähestymispelkooni kaikkia naisia kohtaan ja sosiaalisten taitojen puutteeseeni. Mistä sitä saa? Olisiko esimerkiksi Sexpon terapia hyvä vaihtoehto?
Terapiaa
56
318
Vastaukset
Hieno homma, että lähdet tekemään asioille jotain :)
- Ikisinkku M
Niin tuoko?
http://www.sexpo.fi/terapia/
Hinnat huomioiden eipä taida kannattaa. Laitat vähän enemmän ja käyt maksullisella naisella niin on enemmän konkreettista hyötyä ja lähestymispelotkin paranee ihan eri tavalla kun jonkun äijän höpinöitä kuunnellessa.- Ikisinkku M
Jaa sielä saakin valita terapeutin ja suurin osa näytti olevan naisia, ei ne silti taida pimppaa antaa, on siis huono sijoitus.
Ikisinkku M kirjoitti:
Jaa sielä saakin valita terapeutin ja suurin osa näytti olevan naisia, ei ne silti taida pimppaa antaa, on siis huono sijoitus.
No onpas taas fiksuja kommentteja sulla.
Jos toinen on aidosti halukas tekemään elämästään parempaa ja haluaa muutosta, niin olisko vaikka kannustaminen joskus paikallaan?
Ja aloittaja pääsee tuossa projektissa alkuun ilmaiseksi oman terveyskeskuksensa kautta.- 1+3
pimppaloora kirjoitti:
Jos toinen on aidosti halukas tekemään elämästään parempaa ja haluaa muutosta, niin olisko vaikka kannustaminen joskus paikallaan?
Ja aloittaja pääsee tuossa projektissa alkuun ilmaiseksi oman terveyskeskuksensa kautta.Mikset itse kannusta käymään maksullisilla?
- ----
pimppaloora kirjoitti:
Ja aloittaja pääsee tuossa projektissa alkuun ilmaiseksi oman terveyskeskuksensa kautta.Onko kunnallisillakin terveyskeskuksilla siis tarjolla aiheesta terapiaa vai saako sieltä lähetteen Sexpoon tai jotain?
- Ikisinkku M
pimppaloora kirjoitti:
Ja aloittaja pääsee tuossa projektissa alkuun ilmaiseksi oman terveyskeskuksensa kautta.Minähän kannustan ja nimenomaan toimintaan josta on hyötyä toisin kuin noista itseään epätoivoisesti työllistämään pyrkivistä teoreetikoista. Ei se että joku sanoo mitä hänen tulee tehdä tee yhtään rohkeammaksi, ne samat asiat löytää ihan varmasti netistä myös kirjoitettuna. Jos konkreettisesti tilaa naisen ja panee niin huomaa ettei ne nyt ihmeellisiä olentoja ole kuin mitä yrittävät esittää.
- 0000
pimppaloora kirjoitti:
Ja aloittaja pääsee tuossa projektissa alkuun ilmaiseksi oman terveyskeskuksensa kautta.Miten minä pääsen siinä alkuun terveyskeskuksen kautta?
- Lääkärille6
0000 kirjoitti:
Miten minä pääsen siinä alkuun terveyskeskuksen kautta?
Jotain diagnooseja siihen vaaditaan ja niitä lääkäri alkaa penkoa.
0000 kirjoitti:
Miten minä pääsen siinä alkuun terveyskeskuksen kautta?
Netistä katsot terkkarin mielenterveyspuolen numeron ja varaat ajan. Pääset juttelemaan psykiatrisen hoitajan kanssa aiheesta. Mulla kaveri kävi n. puolisen vuotta syömishäiriön takia siellä ja homma hoitui hyvin. Vakavammissa tapauksissa se ohjaa lääkärille. Mut luulen, että se menee sulla ihan juttelulla, muistat vaan itsekin tehdä kovasti duunia.
Mä kävin itsekin joskus muutaman kerran juttelemassa eräistä lapsuuden asiasta ja se auttoi. Sain vaan avautua asiasta jollekin ja se riitti. Sitähän varten ne on :)
Maksulliset naisetkin voi olla jees, mutta ei ne sun ongelmaasi ratkaise kun hetkellisesti.- Ujoatm25
Ikisinkku M kirjoitti:
Joo, eihän terapeutit voi kenellekkään pilluksi tai seksiksi muuttua kun ei se yhteiskunta sillä tavalla pyöri että terapeutit kellekkään luuserille alkais seksiä antamaan.
- Ujoatm25
pimppaloora kirjoitti:
Ja aloittaja pääsee tuossa projektissa alkuun ilmaiseksi oman terveyskeskuksensa kautta.Ikisinkkumies puhuu täysin asiaa, ei se lähestymispelko ja naispelko parane lässyttämällä jonkun tädin tai sedän kanssa vaan ihan pillua saamalla. Suoraan sanoen ihan raivostuttaa kun naisten pitää aina valehdellä miehille näissä asioissa. Itse ainakin tiedän monen vuoden kokemuksella ettei ne ongelmat paskaa jauhamalla parane.
- Ujoatm25
Ujoatm25 kirjoitti:
Ikisinkkumies puhuu täysin asiaa, ei se lähestymispelko ja naispelko parane lässyttämällä jonkun tädin tai sedän kanssa vaan ihan pillua saamalla. Suoraan sanoen ihan raivostuttaa kun naisten pitää aina valehdellä miehille näissä asioissa. Itse ainakin tiedän monen vuoden kokemuksella ettei ne ongelmat paskaa jauhamalla parane.
Tästä ongelmasta ylipääseminen vaatii jotain ihan konkreettisia tekoja eikä vaan mitään turhaa lässytystä mutta minkäs teet jos on niin huonossa tilassa ettei pysty toimimaan. Pimppalooralle kuitenkin sanoisin että lakkaa leikkimästä jotain psykiatria kun et selvästikkään ymmärrä tällaisista ongelmista yhtikäs mitään.
- Tehtävä_mahdoton
Kannattaa varmaan kokeilla.
Omalla kohdalla se ongelma ettei se oikeastaan tuosta alusta pidemmälle etene.
Osaan olla naisen kanssa kyllä tuttavallisella tasolla, mutta sen kipinän synnyttäminen on minulle hyvin vaikeaa ellei nainen auta siinä.
Sitä ei vain luonnostaan odota että nainen olisi lainkaan kiinnostunut.
Ja kaikki jauhamiset itsevarmuuksista ja itsetunnoista voi unohtaa. Kun on tarpeeksi tullut nuttuun ja huomannut ettei ne suhteet vain ala&toimi niin kyllä sitä usko loppuu jossain vaiheessa.- 0000
"Sitä ei vain luonnostaan odota että nainen olisi lainkaan kiinnostunut."
Juuri tämä minulla on ollut ongelmana jo toista vuosikymmentä.
Vaikka tulisin naisen kanssa kuinka hyvin juttuun tahansa, oletan aina automaattisesti ettei hän ole kiinnostunut minusta.
Minulla on monia enemmän tai vähemmän ikäisiäni naisia kavereina ja muuten tuttuina, jotka olen tuntenut jo vuosia, ja tulen heidän kanssaan hyvin juttuun. Silti uskon, ettei kukaan heistä voi kokea minuun minkäänlaista viehätystä tai vetovoimaa. Jos itse sen toisin ilmi, saisin saman tien syytteen ahdistelusta.
Tätä kaikkea vain lisää netistä lukemani jutut naisista jotka ovat kokeneet tulleensa ahdistelluiksi. - ExPUA
Uskon että tuo ongelma on se yleisin.
Edes se lähestyminen ei ole lopultakaan niin paha pala, vaikka ehkä siltä tuntuu, kuin se että mitä kaikkea sanoo seuraavaksi. Itse olen viettänyt iltoja, jolloin on paljonkin lähestynyt illassa (jopa noin kymmenkunta kertaa!) niin silti tuo "seuraavan lauseen kammo" on olemassa, vaikka lähestymiskammo lievenisi illan mittaan (sekin yleensä on seuraavalla kerralla entisensä).
Olen myöskin samaa mieltä noista muotisanoista, itsetunnoista ja itsevarmuuksista. Ne molemmat käytännössä ovat hyvin epämääräisiä termejä, ja niiksi kutsuttu tila paranee onnistumisten myötä. Mutta niiden saaminen onkin naisista kiinni, ei niitä voi kontrolloida.
Samoin tuo kipinänä sytyttäminen on sellainen juttu. Nainen auttaa jos on kiinnostunut sinusta, ja jotkut nauttivat tuosta passiivisen lahnan/kuningattarensa roolista, ja eivät tee mitään kun vain päivistävät seuraavaa kokeilijaa. - 311
Ei sitä kipinää oikein voi tietoisesti sytyttää, koska se koostuu niin monesta pienestä ja tiedostamattomastakin asiasta ja lisäksi joka naisella on oma kombonsa asioita mistä se syttyy. Tietysti voidaan sanoa olevan joitakin universaaleja piirteitä miehessä, jotka ovat aina naisen mielestä viehättäviä, mutta ne eivät riitä kovin paljon sitä humalaista iltaa pidemmälle, ellei pohjalla ole näitä muita tekijöitä. Kun sattuu eteen se oikea nainen, niin se syttyy kyllä ihan itsestään jos ei sitä vahingossa toheloi sammuksiin. Pitää ymmärtää, että on ylipäänsä melko harvinaista että sattuu tilanne, jossa tunne on molemminpuolinen. Elämä on pitkälti tuuripeliä.
- GentleM
311 kirjoitti:
Ei sitä kipinää oikein voi tietoisesti sytyttää, koska se koostuu niin monesta pienestä ja tiedostamattomastakin asiasta ja lisäksi joka naisella on oma kombonsa asioita mistä se syttyy. Tietysti voidaan sanoa olevan joitakin universaaleja piirteitä miehessä, jotka ovat aina naisen mielestä viehättäviä, mutta ne eivät riitä kovin paljon sitä humalaista iltaa pidemmälle, ellei pohjalla ole näitä muita tekijöitä. Kun sattuu eteen se oikea nainen, niin se syttyy kyllä ihan itsestään jos ei sitä vahingossa toheloi sammuksiin. Pitää ymmärtää, että on ylipäänsä melko harvinaista että sattuu tilanne, jossa tunne on molemminpuolinen. Elämä on pitkälti tuuripeliä.
Voin sanoa omasta kokemuksesta että kipinää ei ollut kenenkään kanssa koko elämän aikana yli 35-vuotiaaksi asti.
Nyt olen sitten kokeillut näitä pelimiesoppeja ja kipinää onkin kummasti ollut. Katsotaan mihin johtaa.
Eli sanoisin ettei tietoisesti sytytetty kipinä kanna pitkälle ellei ole niitä muita tekijöitä taustalla, mutta vaikka oltaisiin kuinka sielunkumppaneita niin itsestään kipinä ei syty. Ikävä kyllä niitä pelimiesmaneereja on käytettävä, halusi tai ei. - donvaseliini
GentleM kirjoitti:
Voin sanoa omasta kokemuksesta että kipinää ei ollut kenenkään kanssa koko elämän aikana yli 35-vuotiaaksi asti.
Nyt olen sitten kokeillut näitä pelimiesoppeja ja kipinää onkin kummasti ollut. Katsotaan mihin johtaa.
Eli sanoisin ettei tietoisesti sytytetty kipinä kanna pitkälle ellei ole niitä muita tekijöitä taustalla, mutta vaikka oltaisiin kuinka sielunkumppaneita niin itsestään kipinä ei syty. Ikävä kyllä niitä pelimiesmaneereja on käytettävä, halusi tai ei.Mitkä jutut sulla on pelittäneet?
- Purjehtija
Hyvä että tartut asiaa niskasta ja teet jotain konkreettista. Terapiassa pystyy pureutumaan asiaan ja oppii tuntemaan syitä, joita emme enää muista tai tiedosta, mutta jotka vaikuttavat käyttäytymiseemme. Usein juutumme ajatuksissamme johonkin asiaan ja pähkäilemme sitä vain omassa mielessämme, ja silloinhan asia vaan paisuu. Mielikuvituksella kun ei ole kattoa. Sen takia on tärkeää, että kohtaamme toisia ihmisiä ja saamme näin ikään kuin pallotteluseinän omille ajatuksillemme. Pikkuaskelin voimme oppia sosiaalisissa tilanteissa toimimaan ihan harjoittelemalla vuorovaikutusta lauseella tai parilla ilman mitään sen kummempaa taka-ajatusta. Arki tarjoaa monia tilanteita. Esim. kaupan kassalle voi sanoa, että taitaa olla raskas päivä tänään tai hieman ennen sulkemisaikaa: Kohta on teilläkin päivä pulkassa. Kyse on harjoittelusta ja pienten rutiinien oppimisesta. Tärkeintä on että ei jää omiin nurkkiinsa miettimään liikaa. Kun haluaa toiselle tuottaa jotain hyvää sanomisellaan, saa usein vastaukseksi ihan samaa. Ihminen, joka on kiinnostunut toisesta, koetaan itse kiinnostavalta.
- 0000_
"Pikkuaskelin voimme oppia sosiaalisissa tilanteissa toimimaan ihan harjoittelemalla vuorovaikutusta lauseella tai parilla ilman mitään sen kummempaa taka-ajatusta. Arki tarjoaa monia tilanteita. Esim. kaupan kassalle voi sanoa, että taitaa olla raskas päivä tänään tai hieman ennen sulkemisaikaa: Kohta on teilläkin päivä pulkassa. Kyse on harjoittelusta ja pienten rutiinien oppimisesta."
Pystyn tuohon jo valmiiksi. Ei minulla ole mitään ongelmaa puhua ympäripyöreitä esimerkiksi kaupan kassalle tai baarin tarjoilijalle. Olin vähän aikaa sitten Tallinnan-risteilyllä ja pystyin baaritiskin jonossa ohimennen heittämään yleistä läppää täysin tuntemattomille naisille.
Se mikä tässä on ongelma on ettei se koskaan tuosta yhtään etene. Vaikka kuinka pääsisin juttelemaan naisen kanssa, oletan aina koko ajan, että nainen on kiinnostunut vain itse juttelusta, ei minusta. En ole koskaan elämässäni uskaltanut sanoa kenellekään naiselle että olisin kiinnostunut hänestä.
Täällä on jo monia vuosia toistettu kahta asiaa, jotka minun mielestäni ovat ainakin vähän keskenään ristiriidassa. "Ei saa lähestyä naista ennen kuin on saanut häneltä luvan siihen" ja "Pitää rohkeasti vain lähestyä naista oma-aloitteisesti, naiset eivät pidä siitä että joutuvat tekemään aloitteen". Pitääkö niiltä naisilta odottaa signaalia tai lupaa lähestymiseen vai eikö?
Ja itse olen sen verran puusilmä etten tunnista naisen kiinnostusta ellei hän sano sitä suoraan. Silmiin katsominen ja hymyileminen ei toimi minuun, pidän sitä vain peruskohteliaisuutena ja -ystävällisyytenä. Ei toki tarvitse heti sanoa "Haluan parisuhteeseen/seksiä kanssasi", pelästyisin sitä itsekin.
Tuo nainen josta mainitsin aiemmin, jonka kanssa olen päässyt elämäni ainoaan naissuhteeseen, sanoi minulle kerran "Tule käymään minun kanssani Helsingin uimastadionilla". Siitä ymmärsin että hän on kiinnostunut minusta. En tietenkään heti saman tien pyytänyt häntä omalle asunnolleni käymään, vaan siitä syntyi pitkä yhteydenpito, ei kuitenkaan jokapäiväinen. Lopulta nainen itse ehdotti käymistä minun asunnollani. Siitä sitten vähän yli vuoden jälkeen nainen jätti minut. - 0000_
Siis käytännössä pystyn tulemaan juttuun naisten kanssa kun en edes huomioi että he ovat naisia. Minkäänlainen miehen ja naisen välisen kiinnostuksen, viehätyksen tai vetovoiman osoittaminen on minulle täysin ylivoimaista.
- ktn-
Koetko sitä viehätystä ja vetovoimaa? Onko sinulla omia tunteita (edes himoa) naisia kohtaan? Ilmaisetko niitä mitenkään? Vai oletko vain passiivinen vastaanottaja, jota kohti nainen toimii (nainen pyysi, nainen jätti - mitä teitte siinä välissä?)?
- 0000_
ktn- kirjoitti:
Koetko sitä viehätystä ja vetovoimaa? Onko sinulla omia tunteita (edes himoa) naisia kohtaan? Ilmaisetko niitä mitenkään? Vai oletko vain passiivinen vastaanottaja, jota kohti nainen toimii (nainen pyysi, nainen jätti - mitä teitte siinä välissä?)?
Kyllä koen viehätystä ja vetovoimaa naisia kohtaan. Suurin osa ikäisistäni naisista on mielestäni hyvän näköisiä ja sinänsä viehättäviä, mutta sattumalta kadulla hetken aikaa näkemästäni naisesta en viitsi enkä jaksa ajatella muuta kuin että siinähän oli hyvän näköinen nainen.
Kaveri- ja työkaveripiirissä on moniakin ikäisiäni naisia joihin koen viehätystä ja vetovoimaa, kun olen tuntenut heidät vuosikausia. En vain pysty mitenkään ilmaisemaan sitä, ihan niin kuin en kenellekään naiselle jonka sattumalta tapaan jossain baarissa.
Tuon naisen josta mainitsin olin myös tuntenut kauan ennen kuin hän pyysi minua käymään uimastadionilla. Siitä tajusin että hän on kiinnostunut minusta. Teimme vaikka mitä siinä välissä - kävimme kahdestaan kiertelemässä pääkaupunkiseutua, kävimme risteilyllä Porvooseen, kävimme monesti ravintolassa kahdestaan, kävimme toistemme asunnoilla (enimmäkseen minun), kävimme jopa kahdestaan ulkomailla Ranskan Rivieralla, ja harrastimme muutamia kertoja seksiä. Nainen oli itse minun ensimmäinen seksikumppanini koskaan, minä hänen toinen tai kolmas (en kysellyt kovin tarkkaan). Joskus nainen teki aloitteen näihin tapahtumiin, joskus minä.
Koko ajan on siis ollut kyse siitä että koen viehätystä ja vetovoimaa naisia kohtaan (vielä enemmän jos olen oppinut tuntemaan heidät), mutta koska en osaa ajatella että he kokisivat mitään samaa minua kohtaan, en uskalla tehdä mitään aloitetta, koska pelkään saavani vihaiset pakit, mikä saattaa vielä johtaa täydelliseen välirikkoon. - 0000_
"Teimme vaikka mitä siinä välissä."
Siis siinä välissä siitä kun nainen ensimmäisen kerran lähestyi minua siihen kun hän jätti minut. Vajaat kaksi vuotta sitä kesti.
Piti selventää koska huomasin että muuten vastauksestani saa vähän vaikeasti selvää.
- gszlgh
Kyllä asialle on varmasti jotain tehtävissä! Sosiaalisia taitoja on mahdollista oppia. Psykoterapiasta tai lyhyestäkin hoidosta voi saada välineitä siihen.
En osaa sanoa, miten helposti tuollaisessa asiassa terveyskeskuksen omalääkärin avulla pääsee jatkohoitoon. Kerro lääkärille rohkeasti sosiaalisten tilanteiden pelostasi, mikä heikentää hyvinvointiasi ja toimintakykyäsi. Mikäli lääkäri toteaisi sinun tarvitsevan jatkohoitoa alentuneen toimintakyvyn vuoksi, hän ohjaa sinut tod.näk. paikalliseen psykiatrian keskukseen, jossa voit käydä juttelemassa tilanteestasi sovituilla vastaanottoajoilla esim. kerran viikossa. Riippuu myös iästäsi, nuorille aikuisille voi olla eri käytännöt, riippuu kunnasta.
Toki voit varata ajan suoraan jollekin yksityiselle psykoterapeutille (yhteystietoja löytyy netistä tai keltaisilta sivuilta), mutta se on usein sen 60-80 euroa per kerta. Ensitapaamisissa suunnitellaan jatkohoidon tarvetta. - ExPUA
Mitä tulee itse aiheeseen, niin suosittelisin katsomaan mikä on tilanteesi sosiaalisen ahdistuksen myötä. PUA-yhteisön neuvot, etenkin jos sinulla on voimakasta ahdistusta asian suhteen, tapaavat olla tehottomia ja tehdä asian vaikeammaksi.
Lisäksi jos mahdollista, yritä ottaa ns. vauvan askelia, eli alkuun edes yritä saada jokin sana sanotuksi, ilman sen kummempia lopputuloksen odotuksia. Ne usein lisää jännityksen ihan kohtuuttoman suureksi, ja saa sinut pysymään päässäsi. - Lucia_Fevers
Uskoisin myös jonkinlaisesta lyhytterapiasta olevan hyötyä sinulle. Yksityiseltä saa kyllä erikoistunuttakin terapiaa, tuntihinta on kelakorvauksen jälkeen alimillaan n 70 euroa, mutta jos ajattelee, että ottaisi kymmenen kertaa, se olisi 700 euroa. Ei mikään maailmaa kaatava summa, jos sillä pääsisi eroon asiasta, joka haittaa sinun sosiaalista elämääsi ja estää nauttimasta vastakkaisen sukupuolen seurasta.
Useilla terapeuteilla on netissä sivut ja esittelyt valokuvineen. On tärkeää löytää terapeutti, joka tuntuu omalta ja jonka metodit mieltää jo valmiiksi sopivan tuntuisiksi, varsinkin, kun on kysymys spesifisestä sosiaalisesta estosta, jonka purkamiseen ei välttämättä tarvitse monen vuoden analyysia tai terapiaa.
Myös itseopiskelu on hyödyllistä. Sosiaalisista peloista on kirjoitettu paljon ja mitä enemmän lukee, sitä helpompi on käsittää itseään ja muista, mikä jo sinänsä helpottaa sosiaalisia pelkoja:)
Näin naisena voisin kysyä sinulta: Ajatteletko helposti, että siinä on jotain pahaa, kun olet kiinnostunut seksuaalisesti jostain naisesta, tai naisista yleensä? Tai koetko itsesi riittämättömäksi? Tai onko sinulla antipatiaa naisia kohtaan, joka saa sinut automaattisesti ajattelemaan pahaa heistä ja siten tekee lähestymisen vaikeaksi ja pelottavaksi.
tsemppiä!- bhjlbvnmööhg
Kela-korvauksen saa vain lääkärin lähetteellä eli ensimmäinen askel on se omalääkäri. Elämää rajoittava sosiaalinen pelko on ihan validi syy varata aika lääkärille.
- 0000-
"Näin naisena voisin kysyä sinulta: Ajatteletko helposti, että siinä on jotain pahaa, kun olet kiinnostunut seksuaalisesti jostain naisesta, tai naisista yleensä? Tai koetko itsesi riittämättömäksi? Tai onko sinulla antipatiaa naisia kohtaan, joka saa sinut automaattisesti ajattelemaan pahaa heistä ja siten tekee lähestymisen vaikeaksi ja pelottavaksi."
Periaatteessa minun ei pitäisi. Miehen seksuaalisen kiinnostuksen naisiin ja päinvastoin pitäisi olla täysin luonnollista.
Mutta olen luonteeltani sen verran ujo ja arka, etten ole koskaan elämässäni uskaltanut osoittaa kiinnostusta nimen omaan suhde- tai seksimielessä kenellekään naiselle koskaan missään. Asia on vaivannut minua jo melkein kaksi vuosikymmentä.
Muutaman kerran elämässäni olen yrittänyt naisia lähestyä baareissa. Joskus nainen on jutellut ihan mukavasti, muttei ole kertaakaan esittänyt mitään mielenkiintoa nimen omaan minua kohtaan. Joskus taas olen saanut vihamieliset pakit heti avattuani keskustelun.
Tätä kaikkea vain pahentaa se, että koko ajan luen netistä naisten kirjoituksia siitä miten he ovat joutuneet miesten ahdistelemiksi. Ylivoimaisesti useimmissa tapauksissa samaistun naiseen ja koen että mies on ihan oikeasti ahdistellut häntä. Mutta silti se tuo minulle alitajuisesti mieleen että nainen kokee tuntemattoman miehen lähestymisen automaattisesti ei-toivotuksi ahdisteluksi.
En ole koskaan elämässäni edes nähnyt miten joku muu mies lähestyy tuntematonta naista. Olen vain lukenut siitä. En itse asiassa ole edes varma, onko "naisten iskemistä" tai muuten lähestymistä oikeasti olemassa.
2000-luvun loppupuolella (siis vuosikymmenen, ei vuosisadan) nettideittailin useita vuosia. Tuloksena tapasin viisi naista, joista joka ikinen sanoi heti ensitreffeillä ettei tästä mitään voi tulla. Olen jo lakannut uskomasta nettideitteihin.
Abstraktisti uskon, että naiset voivat tuntea vetovoimaa ja ihastusta miehiin. Näen sitä joka päivä ympärilläni. En vain millään pysty uskomaan miten joku nainen voi tuntea samaa minuun. En tiedä mikä miehissä kiinnostaa naisia, mutta siitä olen varma, ettei minulla sitä ole.
Yhden ainoan kerran olen ollut seurustelu- ja seksisuhteessa yhden, minua useita vuosia vanhemman, naisen kanssa. Sekin lähti siitä että nainen teki aloitteen minulle. Ilman sitä en olisi milloinkaan uskonut että hänkään voi olla kiinnostunut minusta. Sitä kesti vajaat kaksi vuotta ja sitten nainen jätti minut.
On minulla naisia kavereina ja työkavereina, ja tulen heidän kanssaan hyvin toimeen, mutten uskalla lähestyä heitä missään suhde- tai seksimielessä.
Ja kaiken lisäksi uskon, että nyt melkein 40-vuotiaana, tämä melkein täydellinen kokemattomuus naisten kanssa ja ujous heitä kohtaan vain karkottaa kaikki naiset entistäkin kauemmas. 0000- kirjoitti:
"Näin naisena voisin kysyä sinulta: Ajatteletko helposti, että siinä on jotain pahaa, kun olet kiinnostunut seksuaalisesti jostain naisesta, tai naisista yleensä? Tai koetko itsesi riittämättömäksi? Tai onko sinulla antipatiaa naisia kohtaan, joka saa sinut automaattisesti ajattelemaan pahaa heistä ja siten tekee lähestymisen vaikeaksi ja pelottavaksi."
Periaatteessa minun ei pitäisi. Miehen seksuaalisen kiinnostuksen naisiin ja päinvastoin pitäisi olla täysin luonnollista.
Mutta olen luonteeltani sen verran ujo ja arka, etten ole koskaan elämässäni uskaltanut osoittaa kiinnostusta nimen omaan suhde- tai seksimielessä kenellekään naiselle koskaan missään. Asia on vaivannut minua jo melkein kaksi vuosikymmentä.
Muutaman kerran elämässäni olen yrittänyt naisia lähestyä baareissa. Joskus nainen on jutellut ihan mukavasti, muttei ole kertaakaan esittänyt mitään mielenkiintoa nimen omaan minua kohtaan. Joskus taas olen saanut vihamieliset pakit heti avattuani keskustelun.
Tätä kaikkea vain pahentaa se, että koko ajan luen netistä naisten kirjoituksia siitä miten he ovat joutuneet miesten ahdistelemiksi. Ylivoimaisesti useimmissa tapauksissa samaistun naiseen ja koen että mies on ihan oikeasti ahdistellut häntä. Mutta silti se tuo minulle alitajuisesti mieleen että nainen kokee tuntemattoman miehen lähestymisen automaattisesti ei-toivotuksi ahdisteluksi.
En ole koskaan elämässäni edes nähnyt miten joku muu mies lähestyy tuntematonta naista. Olen vain lukenut siitä. En itse asiassa ole edes varma, onko "naisten iskemistä" tai muuten lähestymistä oikeasti olemassa.
2000-luvun loppupuolella (siis vuosikymmenen, ei vuosisadan) nettideittailin useita vuosia. Tuloksena tapasin viisi naista, joista joka ikinen sanoi heti ensitreffeillä ettei tästä mitään voi tulla. Olen jo lakannut uskomasta nettideitteihin.
Abstraktisti uskon, että naiset voivat tuntea vetovoimaa ja ihastusta miehiin. Näen sitä joka päivä ympärilläni. En vain millään pysty uskomaan miten joku nainen voi tuntea samaa minuun. En tiedä mikä miehissä kiinnostaa naisia, mutta siitä olen varma, ettei minulla sitä ole.
Yhden ainoan kerran olen ollut seurustelu- ja seksisuhteessa yhden, minua useita vuosia vanhemman, naisen kanssa. Sekin lähti siitä että nainen teki aloitteen minulle. Ilman sitä en olisi milloinkaan uskonut että hänkään voi olla kiinnostunut minusta. Sitä kesti vajaat kaksi vuotta ja sitten nainen jätti minut.
On minulla naisia kavereina ja työkavereina, ja tulen heidän kanssaan hyvin toimeen, mutten uskalla lähestyä heitä missään suhde- tai seksimielessä.
Ja kaiken lisäksi uskon, että nyt melkein 40-vuotiaana, tämä melkein täydellinen kokemattomuus naisten kanssa ja ujous heitä kohtaan vain karkottaa kaikki naiset entistäkin kauemmas.No tuo vajaat pari vuotta seurustelua ei kyllä minusta ole mikään ihan mitätön saavutus, kun ottaa huomioon että monet ovat vielä täyskokemattomia.
Vähän erikoista kyllä minusta jos ei tuostakaan ole se naispelko hälventynyt. Ehkäpä jonkinlainen ammattiapu tosiaan olisi tuossa tilanteessa hyödyllistä.- Blunder
0000- kirjoitti:
Ja kaiken lisäksi uskon, että nyt melkein 40-vuotiaana, tämä melkein täydellinen kokemattomuus naisten kanssa ja ujous heitä kohtaan vain karkottaa kaikki naiset entistäkin kauemmas.Lähestymispelko on käsittääkseni ihan luonnollinen asia. Järki sanoo ettei ole syytä pelätä, mutta vaistot elävät ajalla jolloin naisen lähestyminen oli vaarallista. Jossain 100 ihmisen heimossa oli pieni joukko naisia, ja luultavasti erilainen tapa selvitellä kilpailutilanteita. En osaa sanoa pääseekö kyseisestä vaistosta ikinä eroon; ainakin yksi kaverini joka nuorempana pokaili varmaankin satoja naisia kertoi joskus että naiselle puhuminen jännittää vieläkin. Tämä vastannee kysymykseesi siitä lähestytäänkö tuntemattomia naisia seksi heti mielessä - kyllä, toimii jos osaa (minä en osaa, heh).
Naisten kiinnostuksen puute ei myöskään kerro että miehessä olisi synnynnäistä/korjaamatonta "vikaa" tai edes oikeasti vakavia puutteita. Ihastumista halutaan pitää mystisenä asiana, jota ei voi ymmärtää. Jos suosiota on, kiva. Jos suosiota ei ole, jää suosion puutekin mysteeriksi. Periaatteessa nainen taitaa haluta tunteen kykenevästä uroksesta, mieluiten alfasta, ja päälle romanttista hömppää :D Eli yhteyttä tai ymmärrystä; sitä että naisesta välitetään ja että nainen tuntee itsensä erityiseksi.
Olen huono neuvomaan kun en itsekään ole taitava naisten kanssa, mutta tämmöisiä asioita tulee omasta nuoruudesta ja miksei vanhuudestakin mieleen:
- seisot kyyryssä/hartiat lysyssä
- et osoita itsevarmuutta ja/tai määrätietoisuutta
- et uskalla katsoa silmiin tai käyttää reippaasti ääntäsi
- et uskalla osoittaa kiinnostustasi
- et sano mitä ajattelet, koska pelkäät negatiivista reaktiota
- et hymyile, olet liian vakava eli suomeksi tylsä
- et lähesty naisia tasa-arvoisina vaan nostat heidät jalustalle
- uskot epäonnistuvasi, keskityt lopputulokseen
Kuulostaako mikään näistä tutulta? Punainan lanka on siinä että saatat hyvinkin olla sen naisen etsimä prinssi, mutta annat vääriä signaaleja käyttäytymällä pelokkaasti/jännittyneesti/tms. - PlayTheGame
Blunder kirjoitti:
Lähestymispelko on käsittääkseni ihan luonnollinen asia. Järki sanoo ettei ole syytä pelätä, mutta vaistot elävät ajalla jolloin naisen lähestyminen oli vaarallista. Jossain 100 ihmisen heimossa oli pieni joukko naisia, ja luultavasti erilainen tapa selvitellä kilpailutilanteita. En osaa sanoa pääseekö kyseisestä vaistosta ikinä eroon; ainakin yksi kaverini joka nuorempana pokaili varmaankin satoja naisia kertoi joskus että naiselle puhuminen jännittää vieläkin. Tämä vastannee kysymykseesi siitä lähestytäänkö tuntemattomia naisia seksi heti mielessä - kyllä, toimii jos osaa (minä en osaa, heh).
Naisten kiinnostuksen puute ei myöskään kerro että miehessä olisi synnynnäistä/korjaamatonta "vikaa" tai edes oikeasti vakavia puutteita. Ihastumista halutaan pitää mystisenä asiana, jota ei voi ymmärtää. Jos suosiota on, kiva. Jos suosiota ei ole, jää suosion puutekin mysteeriksi. Periaatteessa nainen taitaa haluta tunteen kykenevästä uroksesta, mieluiten alfasta, ja päälle romanttista hömppää :D Eli yhteyttä tai ymmärrystä; sitä että naisesta välitetään ja että nainen tuntee itsensä erityiseksi.
Olen huono neuvomaan kun en itsekään ole taitava naisten kanssa, mutta tämmöisiä asioita tulee omasta nuoruudesta ja miksei vanhuudestakin mieleen:
- seisot kyyryssä/hartiat lysyssä
- et osoita itsevarmuutta ja/tai määrätietoisuutta
- et uskalla katsoa silmiin tai käyttää reippaasti ääntäsi
- et uskalla osoittaa kiinnostustasi
- et sano mitä ajattelet, koska pelkäät negatiivista reaktiota
- et hymyile, olet liian vakava eli suomeksi tylsä
- et lähesty naisia tasa-arvoisina vaan nostat heidät jalustalle
- uskot epäonnistuvasi, keskityt lopputulokseen
Kuulostaako mikään näistä tutulta? Punainan lanka on siinä että saatat hyvinkin olla sen naisen etsimä prinssi, mutta annat vääriä signaaleja käyttäytymällä pelokkaasti/jännittyneesti/tms.Tämä oli hyvä kirjoitus.
Lähestymispelko ei katoa mihinkään, sen kanssa pitää vain pärjätä. Ja tosiaan ensivaikutelma on iso asia...ei mitä sanot vaan miten sanot.
Suosittelen että opettelette Peliä ;) - N39
PlayTheGame kirjoitti:
Tämä oli hyvä kirjoitus.
Lähestymispelko ei katoa mihinkään, sen kanssa pitää vain pärjätä. Ja tosiaan ensivaikutelma on iso asia...ei mitä sanot vaan miten sanot.
Suosittelen että opettelette Peliä ;)Ja minusta taas nykypäivänä on enemmän kuin riittävästi pelimiehiä :/
- PlayTheGame
N39 kirjoitti:
Ja minusta taas nykypäivänä on enemmän kuin riittävästi pelimiehiä :/
Ei vaan liian vähän. Kaikkien miesten kannattaisi olla pelimiehiä.
- ktn-
Fiksu aloitus. Hienoa, että haet apua.
Terapioita on karkeasti jaoteltuna 2 lajia: ratkaisukeskeisiä lyhytterapioita ja pidempiaikaisia psykodnaamisia terapioita, joissa käydään enemmän lapsuutta yms läpi. Lähestymisen pelossa voi olla kyse juuri noista lapsuudessa syvään juurtuneista malleista, jolloin pelkkä ratkaisukeskeisyys ei riitä, vaan ne mallit pitää kaivaa esiin, tunteet kohdata ja antaa mennä pois.
Lähetettä tms et tarviste. Sen kun katsot terapeutteja alueellasi, laitat postia tai soitat ottavatko uusia terapoitavia ja sitten tutustumiskäynnille, jonka aikana kumpikin päättää voiko terapia alkaa. Hinnat ovat noin 70€/kerta (diagnoosilla ja kelan tuella vähemmän). Jos on rahaa, ei kannata jäädä jumittamaan diagnooseihin, vaan etsiä heti hyvää terapeuttia.- ktn-
Ja diagnoosin voi hakea myöhemminkin, kun terapiasuhde on jo alkanut ja saada sitten sen edun diagnoosin saamisesta lähtien.
- Ujoatm25
Ehkä minunkin pitäisi mennä jollekkin seksuaaliterapeutille kun pelkään niin paljon naisia että aina jos olisin pääsemässä treffeille niin perun ne johonkin tekosyyhyn vedoten. Tosin viimeksi minulla oli ihan hyvä syy perua kun aloin jo saada paniikkikohtauksia.
- Ujoatm25
Rohkenen kuitenkin vahvasti epäillä että olisiko mistään seksuaaliterapeutistakaan minulle apua näiden pelkojen voittamisessa kun hypnoositerapiasta ja ratkaisukeskeisestä terapiastakaan ei ollut niin mitään hyötyä. Erilaisia lääkkeitäkin on tullut kokeiltua mutta eihän niistäkään ole paljonkaan apua ja bonuksena ne vievät pahimmillaan seksikyvyt ja kyvyn saavuttaa siemensyöksy.
Tarkennan vielä että nämä minun pelot eivät rajoitu pelkästään naisiin vaan yleisemmin useimpiin sosiaalisiin tilanteisiin. Ujoatm25 kirjoitti:
Rohkenen kuitenkin vahvasti epäillä että olisiko mistään seksuaaliterapeutistakaan minulle apua näiden pelkojen voittamisessa kun hypnoositerapiasta ja ratkaisukeskeisestä terapiastakaan ei ollut niin mitään hyötyä. Erilaisia lääkkeitäkin on tullut kokeiltua mutta eihän niistäkään ole paljonkaan apua ja bonuksena ne vievät pahimmillaan seksikyvyt ja kyvyn saavuttaa siemensyöksy.
Tarkennan vielä että nämä minun pelot eivät rajoitu pelkästään naisiin vaan yleisemmin useimpiin sosiaalisiin tilanteisiin.Minullakin on ollut sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja paniikkihäiriötä, mutta ne on karisseet, kun on vaan treenannut tilanteita ja mennyt vaikka on vaikeaa.
- Ujoatm25
ujo.ktm40 kirjoitti:
Minullakin on ollut sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja paniikkihäiriötä, mutta ne on karisseet, kun on vaan treenannut tilanteita ja mennyt vaikka on vaikeaa.
Mutta jos ongelma on näinkin paha kuin minulla niin haastaviin tilanteisiin meneminen on lähestulkoon mahdotonta kun lamaannun ihan täysin ja usein menen toimintakyvyttömäksi.
- ktn-
Jos ratkaisukeskeinen ei toiminut, niin ongelmat ovat syvemmällä. Eli psykodynaamista terapiaa vaan, varhaisia kokemuksia käsittelemään. Ei ole helppo eikä halpa tie, mutta kannattaa.
Fiksu olet kun haet apua. Kärsimään ei tarvii jäädä. - ojghukgfkuv
Ujoatm25 kirjoitti:
Mutta jos ongelma on näinkin paha kuin minulla niin haastaviin tilanteisiin meneminen on lähestulkoon mahdotonta kun lamaannun ihan täysin ja usein menen toimintakyvyttömäksi.
Äläkä vaan ajattele, että asia tekisi sinusta huonon tai epänormaalin yksilön. Minulla on sosiaalisista peloista kertova kirja, joka on jo parikymmentä vuotta vanha ja se kertoo, että jo 70-luvulla tehdyssä tutkimuksessa suomalaisilla on todettu olevan enemmän sosiaalisia pelkoja. Niiden alkulähde juontuu esimerkiksi pitkiin välimatkoihin maaseudulla ja perheiden eristäytymiseen, jolloin sosiaaliset taidot eivät ole päässeet harjaantumaan. Nämä asiat eivät katoa sukupolvien vaihtuessa, vain käytösmalleina periytyvät kasvatuksessa lapsille, jotka ovat esim syntyneet kaupungissa. Suosittelen tutustumista kirjallisuuteen aiheesta, sosiaaliset pelot eivät ole kovinkaan monimutkaisia ymmärtää, kun vaan alkuun pääsee.
Palstalla oli taannoin myös kirjoitus erityisherkkyydestä, joka on yleistä, 15-20 % väestöstä. Kannattaa tutustua myös tähän aiheeseen, luen itse kyseistä kirjaa juuri nyt ja voin sitä suositella muillekkin. Erityisherkät ihmiset helposti luovat sosiaalisia pelkoja itselleen, kun eivät oikein ymmärrä omia tarpeitaan tulla huomioiduksi erityisherkän luonteensa vuoksi. Kirja auttaa sopeutumisessa erinomaisesti.
- yli30v_mies
Itse olen aina pitänyt itsestäänselvyytenä että naiset eivät ole kiinnostuneita. Vaikka kuinka pinnistän aivojani en millään pysty kuvittelemaan että joku nainen kokisi seksuaalista halua minua kohtaan. Mielestäni tämä ei ole mitenkään outo ajattelutapa vaan puhtaasti looginen. Sivusta seuranneena itseä miellyttävä naiset ovat kiinnostuneita hyvin komeista ja/tai sosiaalisesti lahjakkaista miehistä. Pariutuminen on aina näyttänyt minusta naisten harrastukselta, jossa jotkut harvat miehet ovat ikäänkuin sivuosan roolissa.
Mikäli on haasteita normaaleissa sosiaalisissa tilanteissa esim. työelämässä niin kannatan ehdottomasti terapiaa. Itse olen päässyt yli ujoudesta vuosien varrella ja siitä on ollut merkittävää hyötyä työuran kannalta. Terapiaa en itse tarvinnut, monelle siitä on varmasti hyötyä.- 0000_
"Itse olen aina pitänyt itsestäänselvyytenä että naiset eivät ole kiinnostuneita. Vaikka kuinka pinnistän aivojani en millään pysty kuvittelemaan että joku nainen kokisi seksuaalista halua minua kohtaan."
Juuri tästä on kyse minunkin kohdallani. Tuota yhtä ainoaa yllä mainitsemaani poikkeusta (parin vuoden suhde naisen kanssa) lukuunottamatta tätä on kestänyt kohta kaksi vuosikymmentä.
- 0000__
Sikäli kun ymmärsin, Sexpossa on tarjolla kolme maksutonta neuvontatapaamista. Minulle pitäisi olla jo varattu aika yhteen. Sen jälkeen arvioidaan tarvettani jatkoterapiaan tai lääkärin vastaanotolle. Se on maksullista, mutta tilanteesta riippuen joko maksan kaiken itse, KELA korvaa osan, tai oman työpaikkani työterveyshuolto korvaa osan. 700 € vuodessa ei ole ihan katastrofaalinen menoerä, vaikka aika iso rahasumma onkin. 700 € kuukaudessa pelkkään terapiaan sen sijaan raunioittaisi rahatilanteeni täysin.
- Rector
Hyvä!
Kerrankin joku tekee jotain ongelmallensa eikä vaan nillitä palstalla vuositolkulla asiasta. Koska olet jo ottamassa tuon askeleen niin uskon, että sulla löytyy lisää askelia työstämään myös istuntojen välissä omia ongelmiasi. Sulla on oikea asenne siinä mielessä jo, että teet asialle jotain.
Tuu raporoimaan sitten tänne, että miten homma eteen. Vala uskoa myös näihin muihin skeptikkoihin. - 0000_
Rector kirjoitti:
Hyvä!
Kerrankin joku tekee jotain ongelmallensa eikä vaan nillitä palstalla vuositolkulla asiasta. Koska olet jo ottamassa tuon askeleen niin uskon, että sulla löytyy lisää askelia työstämään myös istuntojen välissä omia ongelmiasi. Sulla on oikea asenne siinä mielessä jo, että teet asialle jotain.
Tuu raporoimaan sitten tänne, että miten homma eteen. Vala uskoa myös näihin muihin skeptikkoihin.Ensimmäisessä neuvontakerrassa käyty. Neuvoja kertoi etten ole yksin ongelmani kanssa ja että aikuisiällä on usein vaikeampi harjoitella kontaktia naisten kanssa kuin nuorena. Hän kehotti minua rohkeasti tekemään aloitteita naisille jotka ovat jo ennestään kiinnostaneet minua kaveripiirissä ja töissä. En vain tähänkään mennessä ole keksinyt tapaa tai tilaisuutta jossa sen voisi tehdä. Seuraava neuvontakerta on kahden viikon kuluttua.
- tuttua__
0000_ kirjoitti:
Ensimmäisessä neuvontakerrassa käyty. Neuvoja kertoi etten ole yksin ongelmani kanssa ja että aikuisiällä on usein vaikeampi harjoitella kontaktia naisten kanssa kuin nuorena. Hän kehotti minua rohkeasti tekemään aloitteita naisille jotka ovat jo ennestään kiinnostaneet minua kaveripiirissä ja töissä. En vain tähänkään mennessä ole keksinyt tapaa tai tilaisuutta jossa sen voisi tehdä. Seuraava neuvontakerta on kahden viikon kuluttua.
Juttele esim naispuolisille kaupanmyyjille ja siitä eteenpäin.
- ihmeellistä
0000_ kirjoitti:
Ensimmäisessä neuvontakerrassa käyty. Neuvoja kertoi etten ole yksin ongelmani kanssa ja että aikuisiällä on usein vaikeampi harjoitella kontaktia naisten kanssa kuin nuorena. Hän kehotti minua rohkeasti tekemään aloitteita naisille jotka ovat jo ennestään kiinnostaneet minua kaveripiirissä ja töissä. En vain tähänkään mennessä ole keksinyt tapaa tai tilaisuutta jossa sen voisi tehdä. Seuraava neuvontakerta on kahden viikon kuluttua.
Tuon mekin olisimme voineet kertoa.
- 0000___
tuttua__ kirjoitti:
Juttele esim naispuolisille kaupanmyyjille ja siitä eteenpäin.
Teen sitä jo valmiiksi. Ei minulla ole ongelmia jutella naisille täysin normaalisti ja neutraalisti, ainoastaan ongelmia tehdä minkäänlaista aloitetta. Tuskin sitä ainakaan kaupanmyyjille pitäisi yrittää tehdä.
- herätys
0000___ kirjoitti:
Teen sitä jo valmiiksi. Ei minulla ole ongelmia jutella naisille täysin normaalisti ja neutraalisti, ainoastaan ongelmia tehdä minkäänlaista aloitetta. Tuskin sitä ainakaan kaupanmyyjille pitäisi yrittää tehdä.
Palstanaisilta tulee vinkkiä aamulla.
- oma.rauha
Toivottavasti auttaa sinua. Minua ei valitettavasti auttanut. Tilanne on pahentunut vuosi vuodelta kun ikääkin tullut. Nythän olen se vanha "kurppa" joks ei enää kelpaa kenellekään. En uskalla lähetyä miehiä mitenkään ja sosiaalisista kontakteista olen jättäytynyt pois.
En usko, että olisit kelpaamaton, eli älä usko itsekään.
Ongelma on vain siinä, että sellainen joka olisi sinulle sopiva kumppani ei löydä sinua, sitten tarvitsisi vielä tutustumisaikaa rauhassa, että luottamus kasvaa, puolin ja toisin.....eli se on hankala juttu, yleensä kun kohdataan uusia ihmisiä, niin se on vain pieni hetki ja jos et ole sarjaseurustelija luonne, niin ne hetket ovat aika lailla turhia, jos ei sitten jotain "kemiaa" ala pikkuhiljaa muodostumaan ja tätä ihmistä näe useammin, ei ole helppoa sen tiedän, mutta tiedän myös ettet ole kelpaamaton.
- Runnso
Todella isot propsit siitä että haet apua!! Suosittelen.
Hyvä neuvo on että aloitat pienestä kuten joku yllä totesi. Kaupan kassalle sanot jotain vaikka "vihdoinkin lämmin päivä. sieltä se kesä tulee.."
Mistä tietää onko nainen kiinnostunut ja miten edetä eteenpäin. Pelimiesneuvot ovat suo johon voi helposti upota koska genre tuntuu olevan pullollaan vastakkaisiakin neuvoja. Jos jotain suosittelen niin Mysteryn lista naisten kiinnostuksen merkeistä on oivallista kamaa (ainakin minulle oli koska huonohkon itsetunnon vuoksi en aina uskonut että nainen kuitenkaan olisi minusta siinä mielessä kiinnostunut). Löytyy teoksesta "Mystery Method - How to get beautiful women into bed".
Muuta en voi kyllin korostaa kuin että aloitat sosiaalisten tilanteiden harjoittelun ja pienesti ja säännöllisesti. Harjoittelet jutustelua, et "iskemistä"! - 0000_
Toisella terapiakerralla kävi niin, että olin jo ehtinyt tavata naisen ja jutella hänen kanssaan. En tosin vielä tiedä mihin tämä johtaa, jos yhtään mihinkään. Saattaa olla että tarvitsen vielä kolmannen terapiakerran.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖261127Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut841007Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me127867vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22793Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49769