Sana myös tänään !!

savonarola

Päivän Sana


Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

Room. 8:1-2 (KR33/38)

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskostateot

      Täytyy vain käsittää, mitä asia tarkoittaa.
      Moni vain jeesustelee, muttei elä sen mukaan. Silloin ei vapaudu siitä synnin ja kuoleman laista. Usko ilman tekoja on kuollut.

      • LightningStar

        Usko ilman tekoja on kuollut... olet oikeassa, pelkkä puhe ei auta, jos ei toimi myös sen mukaan... koen että tämä kaikki nivoutuu rakkauden kaksoiskäskyyn... jos sanoo, että Jumala on rakkaus, mutta vihaa veljeään... elää katkeruudessa, toimii toisin kuin itselle tahtoisi kyseisesssä tilanteessa toimivan, heittää herjaa, nakkelee niskoja ja niskuroi... kaunistelee asioita oman edun nimissä... ei ole rehellinen itselleenkään, vaan elää valheessa, kuvitellen... että kaikki on hyväksyttyä uskon nimissä ja vain kauniissa sananparsissa... ikävä kyllä synti ei ole uskosta, vaan se on vihollisuutta Jumalaa vastaan.. se särkee toisia ihmisiä ja toimii väärin tilanteissa, jossa tarvittaisiin lähimmäisen rakkautta.


      • UskoToivonen

        >> Täytyy vain käsittää, mitä asia tarkoittaa.>>

        Tuo näyttää olevan monille vaikeaa käsittää.

        Joka on Kristuksessa Jeesuksessa, niin hänet elämän hengen laki on vapauttanut synnin ja kuoleman laista.

        Uuden luomuksen, Jeesuksessa Kristuksessa, vanhurskaus, syyttömyys ei ole hänen omaa aikaansaannostaan, vaan uskon kautta Jeesukseen, Jeesuksen täydelliseen sovitukseen, ylösnousemukseen osalliisuus Kristuksessa.

        Se on lahja, jonka Kristuksessa Jeesuksessa oleva ottaa vastaan, se lahja on Jeesuksen ansio, ei ihmisen ansio.

        Älkää luottako ihmiseen, itseenne.

        2. Minä ylistän Herraa kaiken ikäni, veisaan kiitosta Jumalalleni, niin kauan kuin elän.
        3. Älkää luottako ruhtinaihin älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa.
        Ps. 146.


      • LightningStar
        UskoToivonen kirjoitti:

        >> Täytyy vain käsittää, mitä asia tarkoittaa.>>

        Tuo näyttää olevan monille vaikeaa käsittää.

        Joka on Kristuksessa Jeesuksessa, niin hänet elämän hengen laki on vapauttanut synnin ja kuoleman laista.

        Uuden luomuksen, Jeesuksessa Kristuksessa, vanhurskaus, syyttömyys ei ole hänen omaa aikaansaannostaan, vaan uskon kautta Jeesukseen, Jeesuksen täydelliseen sovitukseen, ylösnousemukseen osalliisuus Kristuksessa.

        Se on lahja, jonka Kristuksessa Jeesuksessa oleva ottaa vastaan, se lahja on Jeesuksen ansio, ei ihmisen ansio.

        Älkää luottako ihmiseen, itseenne.

        2. Minä ylistän Herraa kaiken ikäni, veisaan kiitosta Jumalalleni, niin kauan kuin elän.
        3. Älkää luottako ruhtinaihin älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa.
        Ps. 146.

        Kerrohan usko toivonen, jättääkö elämä Jumalan yhteydessä, ihmisen elelemään ihan samanlaisena kuin aina ennenkin vai muuttaako se sisimmän toiseksi... siis todella, ettei saata tehdä toiselle pahaa? Ei saata vihata, olla katkera jne?

        Vai saako uskova olla muuttumaton, odottaako hän muutosta sitten jossain rajan tuollapuolen?


      • UskoToivonen

        >> Kerrohan usko toivonen, jättääkö elämä Jumalan yhteydessä, ihmisen elelemään ihan samanlaisena kuin aina ennenkin vai muuttaako se sisimmän toiseksi...>>

        Ei jätä, aivan kuten avauksen tekstikohta ilmoittaakin.

        "Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista"

        Avauksen tekstikohdassa on kysymys uudesta luomuksesta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on vanhurskautettu.

        Jeesukseen turvautuneesta, Hänen puoleensa kääntyneestä.

        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Room. 3.

        Jeesuksessa Kristuksessa olemista ei ansaita omilla teoilla, vaan kuten Room. 3. luvussa on ilmoitettu.


      • LightningStar
        UskoToivonen kirjoitti:

        >> Kerrohan usko toivonen, jättääkö elämä Jumalan yhteydessä, ihmisen elelemään ihan samanlaisena kuin aina ennenkin vai muuttaako se sisimmän toiseksi...>>

        Ei jätä, aivan kuten avauksen tekstikohta ilmoittaakin.

        "Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista"

        Avauksen tekstikohdassa on kysymys uudesta luomuksesta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on vanhurskautettu.

        Jeesukseen turvautuneesta, Hänen puoleensa kääntyneestä.

        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Room. 3.

        Jeesuksessa Kristuksessa olemista ei ansaita omilla teoilla, vaan kuten Room. 3. luvussa on ilmoitettu.

        Niin pitää nyt eroittaa se, mitä ne omat teot ovat. Jos ihminen tekee asioita, pakosta, ei rakkaudesta, se ei hyödytä, koska rikkonainen sisin ei tällöin ole korjaantunut ehjäksi.

        Miten on uskotoivonen, koetko, että Sanan kasvun vaikutuksesta ja Jumalan rakkauden kautta, ihminen korjaantuu ehjäksi? Vai jääkö ihminen sittenkin vain taistelemaan oman luontonsa vankina, eikä olekaan vapaa kahleista?


      • UskoToivonen

        Koen, että Kristuksessa Jeesuksessa on monen sorttista vajavaista ihmistä, jotka tulevat täydellisiksi sitten, kun kaikki entinen on mennyt.

        Tässä ajassa olemme vajavaisia, ja sen tähden joka hetki riippuvaisia Jeesuksesta.


      • LightningStar
        UskoToivonen kirjoitti:

        Koen, että Kristuksessa Jeesuksessa on monen sorttista vajavaista ihmistä, jotka tulevat täydellisiksi sitten, kun kaikki entinen on mennyt.

        Tässä ajassa olemme vajavaisia, ja sen tähden joka hetki riippuvaisia Jeesuksesta.

        "48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." Matteus 5... Matteuksen luku viisi päättyy tuohon lauseeseen. Edellä on Jeesuksen sanoja siitä, mitä täydellisyys vaatii ja mitä hän seuraajiltaan odottaa.

        Vaatiiko Jeesus mielestäsi seuraajiltaan jotain? Vai voiko hänen seuraajansa elää kuten ennenkin?

        Jeesukseen uskominen on sitä, että uskoo hänen sanojaan ja pitää niitä tosina, elää niistä. Jos Jeesuksen sanoja pitää sellaisina, ettei niitä voi ihminen täyttää, silloin ei todellisuudessa usko Jeesuksen sanoja tosiksi... vai mitä ajattelet asiasta?


      • LightningStar
        UskoToivonen kirjoitti:

        Koen, että Kristuksessa Jeesuksessa on monen sorttista vajavaista ihmistä, jotka tulevat täydellisiksi sitten, kun kaikki entinen on mennyt.

        Tässä ajassa olemme vajavaisia, ja sen tähden joka hetki riippuvaisia Jeesuksesta.

        Sitten voisi miettiä sitä... että katsooko ihminen vajavaiseen ihmiseen, vai näkeekö hengemielellä ja elääkö uskosta Kristukseen? Nimittäin jos ihminen uskoo, että Sana tuottaa kasvun, uskoo Jeesuksen sanoja ja opetuksia, silloin kasvu myös tuottaa hedelmää...

        Uskosta Sanaan eli Kristuksen Jeesuksen sanoista ja opetuksista... uskosta sen voimaan, lähtee kasvu Kristuksessa, vai mitä mieltä olet asiasta?


      • LightningStar
        UskoToivonen kirjoitti:

        Koen, että Kristuksessa Jeesuksessa on monen sorttista vajavaista ihmistä, jotka tulevat täydellisiksi sitten, kun kaikki entinen on mennyt.

        Tässä ajassa olemme vajavaisia, ja sen tähden joka hetki riippuvaisia Jeesuksesta.

        Ja kun toinen ihminen on, väsynyt ja uupunut... niin sanotaanko hänelle, mikään ei muutu... vai tuodaanko hänelle puhdasta ja hyvää evankeliumia, jossa julistetaan toivon sanoma, ei toivottomuutta?


      • UskoToivonen

        Jeesuksessa Kristuksessa oleva on kuullut pelastuksen evankeliumin ja ristin evankeliumi on Jumalan voima, joka vaikuttaa ihmisessä uskon.

        Jos ihmisellä on sairautta, kipuja, niin voidaanko puhua täydellisyydestä?

        Onko täydellisyys tässä ajassa vaiko .. ?

        4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        Ilm. 21.


      • LightningStar
        UskoToivonen kirjoitti:

        Jeesuksessa Kristuksessa oleva on kuullut pelastuksen evankeliumin ja ristin evankeliumi on Jumalan voima, joka vaikuttaa ihmisessä uskon.

        Jos ihmisellä on sairautta, kipuja, niin voidaanko puhua täydellisyydestä?

        Onko täydellisyys tässä ajassa vaiko .. ?

        4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        Ilm. 21.

        Jos ihmisellä on sairautta, kipuja, niin voidaanko puhua täydellisyydestä?

        Onko täydellisyys tässä ajassa vaiko .. ?

        Tässähän se juuri tulee eteen, katsoako olosuhteisiin... ULKOISEEN, vai sisäiseen.

        Jeesus antaa matteus 5:ssa neuvoja... luitko ne?... niissä korostuu se, miten tulee kohdata lähimmäiset... ei niinkään jäädä tutkimaan niitä ulkoisia seikkoja.. sehän on menestysteologiaa, jos yhtäkkiä alkaa uskon myötä rahat tulemaan taivaista ja hampaat korjataan taivaallisessa paikkauksessa. Mutta sisäisen eheyden Jeesus on omilleen luvannut, hän on luvannut rauhan ja vapauden. Tämä tulee katsomalla Hengenmieleen ja juuri tätä olen yrittänyt painottaa... en siihen, että tulisi katsoa olosuhteita, märehtiä eilistä, märehtiä tulevaa, vaan olla kiitosmielellä ja elää tätä päivää tässä ja nyt; lähimmäisen rakkaudesta käsin.

        Taivaan valtakunta luvataan tässä ajassa jo saavutettavaksi, ja se on sisimmässä. Taivaanvaltakunta ei ole sellaisessa sisimmässä joka kipuilee ja voivottelee syntisyytensä kahleissa... kun kerran Poika on luvannut vapauden ja se vapaus on TOTTA. Jeesus on vapahtaja, eikä jätä ketään kahleisiin.


      • UskoToivonen

        Pitänee taas kerrata:

        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Room. 3.

        Jeesus on Häneen uskovien rauha ja vanhurskaus.
        Uskon kautta Hänen vereensä.

        Mitä mieltä sinä olet Jumalan lahjasta?
        Kuka voi saada Jumalan lahjan?
        Mitä ihminen saa lahjaksi?


      • Turha on kerrata ! Jos ne on vain fraaseja jossa ei ole sitä merkitystä mitä Lightning Star kirjoitti sulle ja osui ytimeen mitä evankeliumi tuottaa ihmiselle , kun sitä on saatu todellinen Usko. Ja sillä Uskolla Uskoo mitä on kirjoitettu.


      • LightningStar
        UskoToivonen kirjoitti:

        Pitänee taas kerrata:

        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Room. 3.

        Jeesus on Häneen uskovien rauha ja vanhurskaus.
        Uskon kautta Hänen vereensä.

        Mitä mieltä sinä olet Jumalan lahjasta?
        Kuka voi saada Jumalan lahjan?
        Mitä ihminen saa lahjaksi?

        Jumalan antama lahja, on lahja... sitä ei voi ostaa. Jumalan rakkaus saadaan uskomalla Sana ja uskomalla että, Jeesus on Vapahtaja. Hän on ottanut pois synninorjuuden, jottemme olisi enää sen kahleissa kiinni, vaan olemme saaneet omistaa vapauden Kristuksessa Jeesuksessa. Ihminen joka pitää kiinni synneistään, ostaa rakkautta, koska pyrkii jatkuvaan paranteluun... uskon tulisi muuttaa sisin, Jumalan rakkauden kautta ja parantaa. Sisimmän rikkonaisuus tulee eheäksi.

        Joka uskoo Jeesuksen sanat ja ottaa ne vastaan, tällöin sanan siemen putoaa hyvään maahan ja lähtee tuottamaan satoa. Sanan siemen voi pudota huonoon maahan, eikä se silloin saa otettaan.

        Lahjaksi ihminen saa ilon, vapauden, rauhan... ne on hengenhedelmiä, joita Sanan siemenen kasvu on tuottanut.


      • UskoToivonen

        Raamatun mukaan ihminen saa lahjaksi vanhurskauden.
        Ei omaa vanhurskautta vaan Kristuksen vanhurskauden.

        Aivan kuten aloituksen tekstikohdassa mainitaan.

        " Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. "

        Ketkä ovat Kristuksessa Jeesuksessa.

        Eikö Herran seurakunta, jonka Hän on omalla .......... itselleen ansainnut.
        Ansainnut millä? Vastaus löytyy Apt. 20:28.

        Oletko sinä ansainnut paikan Herran seurakunnasta?


      • LightningStar
        UskoToivonen kirjoitti:

        Raamatun mukaan ihminen saa lahjaksi vanhurskauden.
        Ei omaa vanhurskautta vaan Kristuksen vanhurskauden.

        Aivan kuten aloituksen tekstikohdassa mainitaan.

        " Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. "

        Ketkä ovat Kristuksessa Jeesuksessa.

        Eikö Herran seurakunta, jonka Hän on omalla .......... itselleen ansainnut.
        Ansainnut millä? Vastaus löytyy Apt. 20:28.

        Oletko sinä ansainnut paikan Herran seurakunnasta?

        Kerrohan minulle, onko kylmennyt rakkaus ihmisten sydämissä, sitä vanhurskautta, jota Kristus omiltaan odottaa? Ei suinkaan...

        ajatteleeko uskotoivonen, että Jeesus puhuisi höpöjä, kun omiltaan odottaa täydellistä anteeksiantavaa sydäntä, toisia lähimmäisiä kohtaan... sellainen on agaperakkaus, se ei etsi omaa kunniaa, vaan toivoo lähimmäisen parasta. Ja sitähän tulisi etsiä, yhteyttä Isään Hengessä, jotta saisi omistaa niitä hengenhedelmiä ja jotta ne tulisivat näkyviin meissä.


      • UskoToivonen

        Ylenkatse, omavanhurskaus on juuri sitä rakkaudettomuutta lähimmäisiä kohtaan.
        Sormella osoittelu, tuomiohenkisyys jne ..

        39. Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
        40. Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -
        41. "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä.
        42. Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
        43. Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".
        44. Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
        45. Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
        46. Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
        47. Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
        Luuk. 7.

        Isään yhteys on vain Jeesuksessa Kristuksessa.

        4. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
        Gal. 4.


      • LightningStar
        UskoToivonen kirjoitti:

        Ylenkatse, omavanhurskaus on juuri sitä rakkaudettomuutta lähimmäisiä kohtaan.
        Sormella osoittelu, tuomiohenkisyys jne ..

        39. Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
        40. Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -
        41. "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä.
        42. Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
        43. Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".
        44. Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
        45. Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
        46. Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
        47. Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
        Luuk. 7.

        Isään yhteys on vain Jeesuksessa Kristuksessa.

        4. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
        Gal. 4.

        Viha, itsekkyys, pahuus, välinpitämättömyys... kylmä sydän toinen toista lähimmäistä kohtaan; on FARISEALAISUUS... ei se, että näyttää, että tulee rakastaa lähimmäisen rakkaudella toista lähimmäistä... jos lähimmäisen rakkauden vaatiminen on farisealaisuutta, silloin Jeesuskin oli ilmeisesti joidenkin mielestä farisealainen? vai kuinka? Ja todella, Jeesus sitä omiltaan odottaa.


      • LightningStar

        Ja miksi kirjoitin kuten kirjoitin, sillä on aika tavanomaista, kun lähimmäisen rakkautta "vaatii", niin tulee aika pian kohtia raamatusta... kuinka ei tule tuomita jne,... vaikka siinä kyllä se tuomio lankeaa omaan suuntaan, jos omilla sanoillaan sallii rakkaudettomuutta ja kylmyyttä uskovien taholta toinen toisille luoduille jakavan... ihmisen "lyövän" toista ihmistä.

        Meiltä vaaditaan täydellistä lähimmäisen rakkautta... mutta se on lahjaa, joka saadaan uskomalla Sana.


      • LightningStar
        LightningStar kirjoitti:

        Ja miksi kirjoitin kuten kirjoitin, sillä on aika tavanomaista, kun lähimmäisen rakkautta "vaatii", niin tulee aika pian kohtia raamatusta... kuinka ei tule tuomita jne,... vaikka siinä kyllä se tuomio lankeaa omaan suuntaan, jos omilla sanoillaan sallii rakkaudettomuutta ja kylmyyttä uskovien taholta toinen toisille luoduille jakavan... ihmisen "lyövän" toista ihmistä.

        Meiltä vaaditaan täydellistä lähimmäisen rakkautta... mutta se on lahjaa, joka saadaan uskomalla Sana.

        Ja se Sana on Jeesus... ja ne sanat jotka Jeesus on sanonut, opetusten uskominen, syömällä ne, elämän leipää. Häntä pitää todella USKOA, eikä vain uskoa nimeen, vaan uskoa opetuksia.


      • UskoToivonen

        Ei lähimmäisen rakkautta saa vaatimalla puristettua, vaan Pyhän Hengen kautta.

        Jumalan rakkaus on vuodatettu Kristuksessa Jeesuksessa oleviin.

        5. mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
        Room. 5.

        Lahjana, armosta, ei tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskua.

        Ainoa rakkaus, mistä ihminen voi kerskua, on Jumalan lahja Jeesuksessa Kristuksessa.

        8. Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
        9. Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.


      • LightiningStar
        UskoToivonen kirjoitti:

        Ei lähimmäisen rakkautta saa vaatimalla puristettua, vaan Pyhän Hengen kautta.

        Jumalan rakkaus on vuodatettu Kristuksessa Jeesuksessa oleviin.

        5. mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
        Room. 5.

        Lahjana, armosta, ei tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskua.

        Ainoa rakkaus, mistä ihminen voi kerskua, on Jumalan lahja Jeesuksessa Kristuksessa.

        8. Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
        9. Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.

        Enhän minä voi keneltäkään vaatia, muuttaa sydämiä, kääntymään Isän puoleen, rakastamaan lähimmäisen rakkaudella.

        Mutta sitä Isä odottaa, lähimmäisen rakkautta... sillä niinkuin Kristus Jeesus sanonut on; tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuten itseään. Kun sen tekee, Jumalan valtakunta on tullut lähelle... se on sydämissä.


      • LightningStar

        Äläkä väitä, etteikö se Jumalan tahto olisi... älä tuo sitä sanaa vastaan mitään raamatunkohtia... sillä käyt totuutta vastaan, jos käyt herran Jeesuksen Kristuksen ja Isän tahtoa vastaan. Se on käsky, ainoa käsky, jota meiltä vaaditaan, rakkautta. Tulee sydämestä hylätä pahantahtoisuus, kavaluus, vääryys, kaikenlainen pahuus.

        Jumala on rakkaus. Ja joka uskoo Jeesuksen sanoja, rakkaus tulee asumaan sydämeen.


      • Aivan ! Hyvin sanottu LS !!

        Ihmettelen ett usko toivonen kun kirjoittaa, niin se on ihan kun kopio jaikalin texteistä ? Mutta tietysti voihan se olla eri persoona ?


      • UskoToivonen

        >> älä tuo sitä sanaa vastaan mitään raamatunkohtia.. >>

        En tuo Raamatunilmoitusta vastaan mitään, vaan ihmisen ulkokultaisuutta vastaan.

        Ulkokultainen ihminen vaatii lähimmäiseltään monesti sellaista mitä ei itse tee, vaikka puhuukin "ylhäältä" kovalla äänellä.

        Pyyteetöntä rakkautta ei ihmisessä itsessään juurikaan ole.

        Hyvin monet uskoon tulleet todistavat, kuinka Jumala vaikuttaa heissä rakkautta lähimmäisiin. Heti tulee hätä ja huoli hukkuvista sieluista.
        Rakkaus vuodatetaan uskovan sydämeen Pyhän Hengen kautta.

        Ja seurakunnalle on elinehto virvoittua Pyhästä Hengestä kaiken aikaa,
        muutoin rakkaus kylmenee.

        18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
        21. Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa.
        Ef. 5.

        Ilman Jeesusta ei ihminen voi mitään rakkaudesta käsin tehdä.

        17. ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
        18. niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
        19. ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
        Ef. 3.

        Joka kerskaa kerskatkoon Herrasta.


      • LightningStar

        Sanopa, miksi koet... että sinun täytyy tässä kohtaa tuoda ihmisen ulkokultaisuutta vastaan asioita? Miksi koet, että lähimmäisen rakkauteen kehoittaminen, johtaa ihmisiä vaatimuksiin ja siihen ei saisi ketään kehoittaa? Piilotetaanko nämä asiat nyt ihmisten ulottuvilta?

        Olenko jossain sanonut, että ihminen voi itsestään rakkautta repiä... silti sen sanominen ääneen, on tärkeää... sen mikä on Jumalan tahto.

        Tiedätkö, että tänäkin päivänä, Jumala palvelijoidensa kautta, pitää sanaansa esillä. Se ei ole pelkkiä kopioita teksteistä, vaan se tulee asumaan sydämeen, , että siitä voi jakaa muille, se tulee eläväksi elämäksi... ja sitä ei pidä pitää vakan alla, lamppua palamassa, vaan sen tulee loistaa kaikille "huoneessa olijoille".

        Minä en usko toivonen ole sinulta vaatinut... mutta sinä ehkä niin koet vai?


      • LightningStar
        UskoToivonen kirjoitti:

        >> älä tuo sitä sanaa vastaan mitään raamatunkohtia.. >>

        En tuo Raamatunilmoitusta vastaan mitään, vaan ihmisen ulkokultaisuutta vastaan.

        Ulkokultainen ihminen vaatii lähimmäiseltään monesti sellaista mitä ei itse tee, vaikka puhuukin "ylhäältä" kovalla äänellä.

        Pyyteetöntä rakkautta ei ihmisessä itsessään juurikaan ole.

        Hyvin monet uskoon tulleet todistavat, kuinka Jumala vaikuttaa heissä rakkautta lähimmäisiin. Heti tulee hätä ja huoli hukkuvista sieluista.
        Rakkaus vuodatetaan uskovan sydämeen Pyhän Hengen kautta.

        Ja seurakunnalle on elinehto virvoittua Pyhästä Hengestä kaiken aikaa,
        muutoin rakkaus kylmenee.

        18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
        19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
        21. Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa.
        Ef. 5.

        Ilman Jeesusta ei ihminen voi mitään rakkaudesta käsin tehdä.

        17. ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
        18. niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
        19. ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
        Ef. 3.

        Joka kerskaa kerskatkoon Herrasta.

        Tuossa ulkoillessa ja pihaa kolatessa pois lumesta... mietin tätä keskustelua samalla...

        Tuli se asia ajatuksiini... että kyllä Jumala odottaa rakkautta minulta itseltänikin, ja että se saisi yhä enenevässä määrin kasvaa. Ja samaa Hän odottaa muilta luoduiltaankin. Eikä Jumala ole ulkokultainen odotuksessaan, vaan Hän tahtoisi, että meissä asuisi oikeudenmukaisuus, hyvyys, laupeus, armahtavaisuus, pitkämielisyys jne.

        Vaatimus sanana on ehkä hieman huono kuvailemaan asiaa ja taisin sen aiemmin laittaa hipsukoihin... näen, että pikemminkin Hän taivuttaa ja vetää puoleensa rakkautensa kautta.


      • UskoToivonen

        Jos katsotaan tätä kommenttiasi, niin sieltä löytyy vastaus siihen, mistä olemme keskustelleet.

        >> vaan Hän tahtoisi, että meissä asuisi oikeudenmukaisuus, hyvyys, laupeus, armahtavaisuus, pitkämielisyys jne. >>

        Juuri näin, Jumalan tahto on, että kaikki pelastuisivat, uskon kautta Jeesukseen.

        Pelastuksen vakuudeksi on uskovalle annettu Pyhä Henki.

        Tuo luettelosi kuvastaa Hengen hedelmää ihmisen kautta.

        Pyhä Henki juurruttaa ihmisen Rakkauteen itseensä, Jeesukseen ( kirkastaa ).

        5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        Joh. 15.

        "sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä"


    • Pysyä

      Pysytellä jossakin (pysyä " Kristuksessa Jeesuksessa" ) -- "vaarin ottaminen " Mitähän 2. Piet 1:8-9 tarkoittaa? No kun lukee asiayhteyttä niin alkaa selkiämään. Eli niinkuin pitää "kiinni pimeässä paikassa loistavasta lampusta, niin tulisi pitää kiinni siitä ilmoituksesta josta Pietari juuri oli kertonut , ja " pysyä " siihen asti kunnes kointähti , eli "aamun sarastus koittaa" JA SITTEN PISTE. Siinä alkaa uusi jakso "sydämisssänne..."

      2.Piet.1.:16. "..Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. 17. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt". 18. Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella. 19. Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa. PISTE !!!

      Uusi jakso >> teidän sydämissänne. 20.( "Ja" EI HUOMIOTA ) tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; 21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta..." ( Siis VT:n profeetta kirjoitukset tulevasta Messiaasta )

      HUOMAA, ETTÄ PIETARI JATKAA TEEMAA "VALHEPROFEETOISTA" , KUN JUURI OLI KEHOTTANUT "OTTAMAAN VAARIN " , eli pysymään siinä , "PROFETAALISESTA" LUJASTA, KESTÄVÄSTÄ SANAN ILMOITUKSESTA, Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Pojasta, Hänen Sanastaan.
      "(2.) 1."Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon. 2. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;.."

      ".. jos otatte siitä vaarin, niinkuin.." vaarin = (Kreikka UT - "Novum Testamentum Graece " ) kr ." PROSEKHONTES" --" PROSEKHO" = ottaa vaari,pitää huolta, varoa, kavahtaa, pysytellä jossakin, liittyä johonkin.

      "Ottaa vaarin" - "PYSYTELLÄ JOSSAKIN " = 1.Joh.2: 28." Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan. 29. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt."

      2.Joh.1:. 9. "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika. 10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi; 11. sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa..."


      http://www.nestle-aland.com/en/read-na28-online/text/bibeltext/lesen/stelle/71/
      "..ΠΕΤΡΟΥ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ.. 19 καὶ ἔχομεν βεβαιότερον τὸν προφητικὸν λόγον ᾧ καλῶς ποιεῖτε προσέχοντες ὡς λύχνῳ φαίνοντι ἐν αὐχμηρῷ τόπῳ, ἕως οὗ ἡμέρα διαυγάσῃ καὶ φωσφόρος ἀνατείλῃ ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν,.."

      • Puhutaan paljon että tulis pysyä Hänessä. Juu,,, mutta jos teet syntiä , niin joudut ulos ja et pysy Hänessä,, koska synti karkottaa sua ulos , sama viisin mitä kävi Aadamille ja Evalle, kun heitä synnin takia karkoitettiin ulos Eedenistä.


    • Näkökulmaa

      Te puhutte täällä paljon rakkaudesta.Kertokaapa rehellisesti onko teillä rakkautta?.Yhessäkään kommentissa en nähnyt mainintaa Pyhästä Hengestä jonka Jeesus Kristus lupasi lähettää niille,jotka ottavat hänet vastaan.
      Hepr. 12:14
      Tavoitelkaa rauhaa kaikkien kanssa ja pyrkikää pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
      Wikipedia kertoo pyhityksestä seuraavaa johdannossaan:


      "Pyhitys (hepreaksi ‏קדיש‎, kadash, kreik. hagiadzoo) myös hengellinen kasvu, on tapahtuma uskovan elämässä, jossa itse uskova tai jokin muu asia erotetaan Pyhäksi Jumalalle epäpyhästä.

      Kristillisyydessä pyhityksen vaikuttaa Pyhä Henki. Uskovan elämässä pyhitys on, tai tulisi olla, jatkuva tapahtuma.Pyhitys on liitto Jumalan kanssa.Pyhityksen kautta uskovan elämä on vapautettu pyhän piiriin.
      Se on Jumalalle erotettua ja Jumalan omaa.
      Pyhitys on myös katumusta ja parannusta; epäpyhästä elämän tavasta, tottumuksesta, sanoista, teoista, ajatuksista, näennäisestä uskosta, harhaluulosta tai epäuskosta."

      • LightningStar

        Sydämet tutkii Herra. Mielestäni siinä ei tule kenenkään sanoa, onko vai ei, vaan jättää se arviointi Jumalalle, sillä Hänen käsissään kaikki on. Enhän minäkään sinun rakkautesi määrää vaadi tilille?

        Ja siitä mitä kulloinkin kirjoitan... kirjoitan ja siinäkin on täysin omantunnon vapaus annettu, näin koen. Sinulla on henkilökohtainen vapaus kirjoittaa sana: Pyhä Henki , jos sitä sinusta on liian vähän "esiin nostettu" ja tuotu. Aion pitää sen vapauden minkä olen saanut omistaa Pyhässä Hengessä, Totuuden Hengessä... eikä sanojani tarvitse sitoa, vaan tuon minkä oikeaksi koen... ja aion vaste-edeskin kirjoittaa agaperakkaudesta, jos siihen aihetta koen tulevan.

        Rakkauden kautta, Jumala vaikuttaa, tahtomista ja tekemistä.


      • Näkökulmaa

        Saat toki käyttää mitä ilmausta tahdot.Agaperakkaus on tosin ainakin minulle outo tai uusi ilmaus.En tänne päässyt omalla ip:llä vai onko muillakin ollut ongelmia?.Helppoahan ip on vaihtaa kun tarvetta ilmenee.


    • Mikä on kuoleman laki ?

      Jos mieli on Yamassa, ei kehity vaan jumittuu, vallitsee ilmeisesti kuoleman laki.
      Ihminen voi ole kuollut joko henkisesti tai ruumiillisesti, eikä niillä ole eroa.

    • "Ei ole kadotustuomiota niille jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat"

      Jos 'Je suis' on yhtä kuin 'Minä olen' ja kristus on kirjoitettu sanan Messias päälle, tarkoittaa se ' Minä olen messiaassa.'

      Mitä se sitten tarkoittaa ?

      • Näkökulmaa

        Heprealaisen Raamatun

        Ehjeh sanaa käytetään yhteensä 43 kertaa heprean raamatussa, missä se on yleensä käännetty "minä" - kuten tapauksessa hänen ensimmäinen esiintymisensä, Genesis 26: 3 - tai "minä", kuten tapauksessa hänen läsnäolonsa lopullisessa Zechariah 8: 8. Tärkeänä lauseena, koska se on Jumalan käytössä samaistua "Burning Bush" tulee heprean käsitys monoteismina että Jumala on olemassa itse itselleen, ja on luomaton Luoja, joka on riippumaton käsite, voimaa tai yhteisö, sitten: "Minä olen se, joka minä olen."


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe