Minulle tarjottiin tänään kaupungin vuokra-asuntoa Herttoniemen rannasta, osoite oli Petter Wetterintie 3. Onko kenelläkään tietoa minkälaisia nämä asunnot ovat. Ilmeisesti melko uusia rakennuksia?
En ole enne asunut kaupungin asunnossa. Onko ne huonon maineensa veroisia?
Herttoniemen ranta
5
2224
Vastaukset
- minä
on.. ihan siistejä ja uudehkoja kämppiä. itse tykkäsin asua, mut siitä on jo aikaa. en tiedä millaiseksi meno on muuttunut nyt...
- ookoo
Moi,
Herttoniemenranta on alueena kaikin puolin erinlainen, kuin Herttoniemi. Alueen talothan ovat valmistuneet suurin piirtein viimeisen veljän vuoden sisään ja suurin osa niistä on omistusasuntoja, joka takaa sen, että alueella ei asu ns. häirikköporukkaa. Petter Wetterin tieltä on lisäksi lyhyt matka metroon, joten kulkuyhteydentkin pelaa (10 minsaa rautatientorille) - zabu
ookoo kirjoitti:
Moi,
Herttoniemenranta on alueena kaikin puolin erinlainen, kuin Herttoniemi. Alueen talothan ovat valmistuneet suurin piirtein viimeisen veljän vuoden sisään ja suurin osa niistä on omistusasuntoja, joka takaa sen, että alueella ei asu ns. häirikköporukkaa. Petter Wetterin tieltä on lisäksi lyhyt matka metroon, joten kulkuyhteydentkin pelaa (10 minsaa rautatientorille)Olen asunut Herttoniemenrannassa kaupungin vuokratalossa n. 4 vuotta ja tiedoksenne, että alueella n. 40% on vuokra-asuntoja, eli melkein puolet. Eli suinkaan kaikki eivät ole omistusasuntoja. Tästä 40%:sta tietenkään kaikki eivät ole kaupungin vuokrataloja, mutta niitäkin on melko paljon. Pahimpia juoppoja kaupunki ei tänne ole onneksi asuttanut, mutta jonkin verran huumehörhöporukoita on näkynyt sekä paljon maahanmuuttajia. Uusilla alueilla kun on paljon isoja perheasuntoja ja nämä 10-lapsiset maahanmuuttajathan eivät mahdu pienempiin. No, tulet kyllä huomaamaan Herttoniemenrannan asukasmateriaalin. Aivan rannassa asuu rikkaita kovan rahan taloissaan ja sitten on näitä vähätuloisempia vuokralla. Tavallisia keskituloisia tuntuu olevan vähemmän. Mutta tervetuloa vaan, ihan kiva paikka yleisesti ottaen!
- sdfsdf
zabu kirjoitti:
Olen asunut Herttoniemenrannassa kaupungin vuokratalossa n. 4 vuotta ja tiedoksenne, että alueella n. 40% on vuokra-asuntoja, eli melkein puolet. Eli suinkaan kaikki eivät ole omistusasuntoja. Tästä 40%:sta tietenkään kaikki eivät ole kaupungin vuokrataloja, mutta niitäkin on melko paljon. Pahimpia juoppoja kaupunki ei tänne ole onneksi asuttanut, mutta jonkin verran huumehörhöporukoita on näkynyt sekä paljon maahanmuuttajia. Uusilla alueilla kun on paljon isoja perheasuntoja ja nämä 10-lapsiset maahanmuuttajathan eivät mahdu pienempiin. No, tulet kyllä huomaamaan Herttoniemenrannan asukasmateriaalin. Aivan rannassa asuu rikkaita kovan rahan taloissaan ja sitten on näitä vähätuloisempia vuokralla. Tavallisia keskituloisia tuntuu olevan vähemmän. Mutta tervetuloa vaan, ihan kiva paikka yleisesti ottaen!
Seköpäiden seurakuntaa löytyy joka lähtöön joka paikasta mutta kyllä herttoniemenranta on mielestäni ihan mukavaa aluetta. Itse kyllä asun laajasalossa mutta tuolla on tullut pyörittyä enkä ole mitän ns pelkoa kokenut.
Metrolle parinsadanmetrin kävelymatka bussikin menee. Talot muutaman vuoden vanhoja kauppoja löytyy vierestä iso läjä. - Bogo
ookoo kirjoitti:
Moi,
Herttoniemenranta on alueena kaikin puolin erinlainen, kuin Herttoniemi. Alueen talothan ovat valmistuneet suurin piirtein viimeisen veljän vuoden sisään ja suurin osa niistä on omistusasuntoja, joka takaa sen, että alueella ei asu ns. häirikköporukkaa. Petter Wetterin tieltä on lisäksi lyhyt matka metroon, joten kulkuyhteydentkin pelaa (10 minsaa rautatientorille)Pari tärkeää korjausta edellisten analfabeetikkojen kirjoituksiin:
1) Helsingissä on kaupunginosa nimeltä Herttoniemenranta. Herttoniemen ranta on ranta Herttoniemessä, jos siellä sellainen on.
2) "..alueena kaikin puolin erinlainen, kuin Herttoniemi."
Aivan kamalaa kielenraiskausta. Ensinnäkin vertailutermi on ERILAINEN, ei erinlainen. Erinlainen voisi lähinnä olla ilmiö tai asia, joka muistuttaa ilmiötä tai asiaa ER. Toiseksi ilmaisussa ERILAINEN KUIN ei pidä olla pilkkua välissä. Se nyt vain on niin. Jos kirjoitat HERTTONIEMENRANTA ON ERILAINEN, KUIN HERTTONIEMI, tulet kertoneeksi, että Herttoniemenranta poikkeaa tavallisesta alueesta, ja siten muistuttaa Herttoniemeä.
Substanssipuolen virheesi on, että Herttoniemessä ei taida olla kovinkaan paljon kaupungin vuokra-asuntoja. Siilitien metroaseman puolella taitaa olla, mutta ei Kettutien alkupäässä.
Kysyjälle vinkkinä, että käy ihmeessä katsomassa oikeaa Herttoniemeä, se on paljon ilmeikkäämpi ja mukavampi kuin keinotekoinen Herttoniemenranta. Itse asiassa nimi Herttoniemenranta on tavallaan harhaanjohtava, jos sitä vertaa Herttoniemeen, jonka kanssa sillä ei ole mitään yhteistä. Alueellahan oli aiemmin teollisuusalueen öljytynnyreitä, veneensäilytyspaikkoja ja muuta vastaavaa.
Nyttemmin varmaan ihan kiva alue, jos vain saastunut maaperä on vaihdettu huolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275