Hihhuloimalla ja itsesyytöksillä se kruunu kirkastuu - ja sekin on vastoin jaloja pyrkimyksiä.
Kaikki mitä suustasi siellä päästät on merkki kaunasta ja se on juomaan lähdön esi-aste.
Raittiina ei voi olla omin voimin - ja jos olet, se ei ole oikeaa raittiutta heidän mukaan...
Omaa yksityisyyttä ei saa olla, koska on AA-rehellisyys, jota ilman ei voi olla raittiina.
Etc etc...
Onko muilla vastaavia kokemuksia ko "lahkosta"???
AA-yhteisö anekaupan keskuksena
2
63
Vastaukset
- Ei_ole
lahko mutta naisten ja miesten toveriseuran tuella on kyllä raittiutta 31vuotta . Raittiuteni on kyllä oikeanlaista. Ennen raitistumistani elämäni oli vääränlaista.
Raittiina ei voi olla omin avuin . Ei voi käsityksemme mukaan jos ihminen on alkoholisti. Ihminen joka pystyy elämään raittiina ilman ohjelmaa ei ole mielestämme alkoholisti . Olemme iloisia siintä että hän on selvittänyt ongelmansa ja päässyt jaloilleen, emme ole kateellisia.
Minulla on oma yksityisyyteni josta en kerro eikä ole pakko. Nimettömyys takaa asian . Jäseniä ei kiinnosta ammattisi ,omaisuutesi eikä muutkaan asiat . Kerron vain niistä asioista jotka minua painaa ja ovat houkuttelemassa minua juomaan mukamas ongelmani ratkaisuksi. Jokainen raittiina oleva holisti ymmärtää sen ,että yksikään huonosti oleva asia muuttuu vieläkin huonommaksi yhden huikan jälkeen koska juominen ei asiaa korjaa. - viikunakonvehti
Kertokaapas viisaammat, että kuka kerää voitot kolehtirahoista, jotka kulujen (vuokra) jälkeen lähetetään AA-ryhmistä jonnekin keskuskomiteaan? Hommahan toimii vapaaehtoisvoimin - eli kukaan ei saa palkkaa, joten niitä kuluja ei ole. Kaikki kirjallisuus ja siihen verrattava on erikseen maksullista joka rahoittaa itse itsensä. Jokuhan ne rahat käärii?? Ja turha sitten selittää, että juomakentillä olokaan ei ollut ilmaista... Voisikohan asiasta jättää tutkintapyynnön jonnekin??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123690MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778