Hihhuloimalla ja itsesyytöksillä se kruunu kirkastuu - ja sekin on vastoin jaloja pyrkimyksiä.
Kaikki mitä suustasi siellä päästät on merkki kaunasta ja se on juomaan lähdön esi-aste.
Raittiina ei voi olla omin voimin - ja jos olet, se ei ole oikeaa raittiutta heidän mukaan...
Omaa yksityisyyttä ei saa olla, koska on AA-rehellisyys, jota ilman ei voi olla raittiina.
Etc etc...
Onko muilla vastaavia kokemuksia ko "lahkosta"???
AA-yhteisö anekaupan keskuksena
2
106
Vastaukset
- Ei_ole
lahko mutta naisten ja miesten toveriseuran tuella on kyllä raittiutta 31vuotta . Raittiuteni on kyllä oikeanlaista. Ennen raitistumistani elämäni oli vääränlaista.
Raittiina ei voi olla omin avuin . Ei voi käsityksemme mukaan jos ihminen on alkoholisti. Ihminen joka pystyy elämään raittiina ilman ohjelmaa ei ole mielestämme alkoholisti . Olemme iloisia siintä että hän on selvittänyt ongelmansa ja päässyt jaloilleen, emme ole kateellisia.
Minulla on oma yksityisyyteni josta en kerro eikä ole pakko. Nimettömyys takaa asian . Jäseniä ei kiinnosta ammattisi ,omaisuutesi eikä muutkaan asiat . Kerron vain niistä asioista jotka minua painaa ja ovat houkuttelemassa minua juomaan mukamas ongelmani ratkaisuksi. Jokainen raittiina oleva holisti ymmärtää sen ,että yksikään huonosti oleva asia muuttuu vieläkin huonommaksi yhden huikan jälkeen koska juominen ei asiaa korjaa. - viikunakonvehti
Kertokaapas viisaammat, että kuka kerää voitot kolehtirahoista, jotka kulujen (vuokra) jälkeen lähetetään AA-ryhmistä jonnekin keskuskomiteaan? Hommahan toimii vapaaehtoisvoimin - eli kukaan ei saa palkkaa, joten niitä kuluja ei ole. Kaikki kirjallisuus ja siihen verrattava on erikseen maksullista joka rahoittaa itse itsensä. Jokuhan ne rahat käärii?? Ja turha sitten selittää, että juomakentillä olokaan ei ollut ilmaista... Voisikohan asiasta jättää tutkintapyynnön jonnekin??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192725Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151129Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121- 401035
- 61021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47914
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123883Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837