Jos nollasta sataan toisessa autossa pääsee yhdeksässä sekunnissa ja toisessa 12 sekunnissa niin onko se suuri ero, onko sillä merkitystä tavalliselle autoilijalle? Mitä hyötyä kiihtyvyydestä on, kaahailijat sitä tarvitsevat?
Paljonko kiihtyvyyden pitää olla
58
2550
Vastaukset
- hiukkasen-kiihdytin
Miespuolinen ihminen ja osa naisistakin on kautta historian tykännyt vauhdista ja kiihtyvyydestä. Se on osa autoilun hauskuutta. Nopeusrajoitusten ja valvonnan tiukentuessa kiihtyvyys on niitä harvoja asioita, joihin lainsäätäjä ei ole puuttunut. Suurin sallittu nopeus suomessa on 120 km/h, mutta missään ei ole rajoitettu miten nopeasti siihen saa kiihdyttää. Eli liikennevaloista ja motarin rampilta lähdetään urku auki turbon vihellyksestä nauttien (tai V8:n tai suoran kutosen murinaa kuunnellen, ihan mistä kukin tykkää). Vaikka iloa ei kauaa kestäkään ennen kuin sakkoraja tulee vastaan, niin on se silti parempi kuin ei mitään. Kokeilisit joskus. Hae vaikka koeajoon joku vähän parempi pirssi jos ei muuten.
- RAAKA__ARSKA
Jos esinahka rullautuu kikkelin juureen kiihdytyksessä, on tehoa riittävästi
- 0-100
On sillä merkitystä ihan liikenteen sujuvuuden kannalta, tarvitseeko auto muutaman kymmenen vai sadan metrin raon liikenteessä mahtuakseen sen sekaan risteyksessä.
- öööööööööö
En nyt ymmärrä pointtias. Ei tehoilla todellakaan ole pätkän vertaa merkitystä liikenteen sujuvuuteen.
- j65566
ompa vtun väliä. ajan yksin iltaisin.3kertaa kuussa kaupungissa hgissä. aina lähtee100hp fordilla kun painaa kaasua. mäkkäriihmiset ja pätemisen tarpeessa olevat tietysti tarvii tehoja. menkää lihasvoimalla yhteiskunna syöpä on piittaaamattomat kaaharit jotkaovat sairasta sakkia kaikkipoikkipuolisesti
- Hemi_5.7
Jos auto A kiihtyy 0-100km/h vaikka kuudessa sekunnissa ja auto B kahdessatoista sekunnissa. Erotus on 6 sekunttiyksikköä tuohon 100km/h tavoitenopeuteen.
Uskokaa tai älkää, tuo kuusi sekuntia paperilla on valtava ero kun ollaan sitten ratin takana. Kiihtyvyys tuntuu ihan erilaiselta nopeammassa autossa, ja se kuuden sekunnin ero on kuulkaa pojat paljon isompi kuin voitte kuvitellakaan. Kuskin hymy on herkässä autossa A.- Aja_aikuisesti
" Kuskin hymy on herkässä autossa A."
Ja housut märkänä?
- tietukoista_ohi
Kyllä sitä kiihtyvyyttä tarvii useinkin. Ei liikennevalolähdöissä, vaan moottoriteiden liittymisrampeissa ym. Valitettavan moni paikka on yhä rakennettu niin, ettei liittymiskaistalle pysty ajamaan kuin 40-60 km/h (talviliukkailla ei aina sitäkään) ja sitten pitäisi 100 m matkalla rykäistä tauluun 80-120 eli valtaväylän rajoituksen mukainen nopeus.
Toki niitäkin riittää, jotka poukkaa sinne valtaväylälle 60 km/h nopeudella... parhaat suoraan rekan eteen. Lienevät löytäneet ajokorttinsa muropaketista, kun tuollalailla kolmion takaa tulevat eli väistämisvelvollisuuttaan rikkovat.
Toinen paikka on ohitukset. Se kun on varsin tavallista, että 75 km/h satasen alueella köröttänyt "löytää" kaasupolkimensa, kun huomaa toisen auton lähtevän ohittamaan.
Tarpeeksi hyvin kiihtyvällä autolla kerkiää ohi, ennen kuin se 50 v kääkkä saa autonsa pahemmin kiihtymään. Tehottomalla autolla ohitus jää kesken, kun ohitettava ehtii kiihdyttää 75 -> 90 km/h eikä omassa autossa riitä paukut nopeuden nostoon 90->120 (se 90 oli kelattu jo ennen vastaantulijan kaistalle siirtymistä), mikä tarvittaisiin ohituksen loppuunsaattamiseen.
Ohitukseen tarvittavan suoran pituus kasvaa nimittäin huimasti, kun ohitettavan nopeus kasvaa...
Tosin 9 vs 12 s ei nyt maailmaa mullistava eri ole - tällaisella 12 s autollakin vielä ohittelee. Sitten alkaa mennä haastavaksi, kun luvatut lukemat on jotain 15 s tyylistä.
Mutta ehdottomasti mukavampi on silti 9 s autolla ajaa. On enemmän pelivaraa just näiden ohituksen haittaajien suhteen.- viimsaampi
voi äiti teresa. oletko laskenut montakoprosenttia ajoajastasivietät rampaisssa saati tarvii kiihdytyksia (NOPEITA) kyllä te ääripäihin autonne ostatte.
- sfjsdjgirogjreio
viimsaampi kirjoitti:
voi äiti teresa. oletko laskenut montakoprosenttia ajoajastasivietät rampaisssa saati tarvii kiihdytyksia (NOPEITA) kyllä te ääripäihin autonne ostatte.
Ei noin voi ajatella että montako prosenttia koko ajoajasta menee moottoritien rampilla, nyt ei ole kyse mistään sijoitussalkun hajautuksen prosenttilukemista vaan autolla ajosta.
Vaikka ajaisi vain kerran vuodessa moottoritien rampissa niin se on juuri siinä tilanteessa kun TARVITAAN se riittävän hyvä 0-100km/h kiihtyvyys että päästään sujuvasti moottoritien liikennevirtaan mukaan.
Itsellä on työmatka sellainen että tarvitsen liittyä moottoritielle päivittäin niin meno- kuin paluumatkallakin ja usein kiihdytyskaistat alkavat niin jyrkällä kaarteella että siinä ei voi vielä kiihdyttää yhtään, varsinainen kiihdytyskaista jää sitten aika lyhyeksi joten siinä on oltava oikea vaihde silmässä ja kaasu säälimättä pohjassa että tällainen kolmisylinterinen 1,0 litraisella koneella ja 68hv tehoilla oleva pikkuauto kiihtyy satasen vauhtiin. - Oli
parikymppisenä opiskelijana ja sen jälkeen armeijapoikana pakko opetella asenne ja ohittaminen ikivanhalla 190D Mersulla joka ei meinannut satasen vauhtiin edes kiihtyä. Nyt on alla reilun 5 sekunnin tykki josta toisaalta nauttii mutta toisaalta voimaa tarvitsee käytännössä aika harvoin. Tuosta vanhasta Mersusta jäi sellainen hyvä pelisilmä liikenteeseen joten pahoja paikkoja tai väärinarviointeja tulee hyvin harvoin. Toisaalta on sellainen olo että kun on tarpeeksi potentiaalia käytössä niin ei tarvitse juuri koskaan sitä kenellekään näyttää.
- tientukkojen_tyyli
viimsaampi kirjoitti:
voi äiti teresa. oletko laskenut montakoprosenttia ajoajastasivietät rampaisssa saati tarvii kiihdytyksia (NOPEITA) kyllä te ääripäihin autonne ostatte.
Työmatkan varrella näitä osuu eli pari kertaa päivässä. Tosin nykyisellä reitillä rampit ovat pitkiä ts. ei ole välttämätöntä kiihdytellä kovin kiivaasti. Mutta lähiseudulla on yhä myös näitä takavuosina rakennettuja aivopieruja, missä on 90° mutka liittymiskaistan alussa & liittymiskaistalla mittaa max. 100 m eli todellakin täytyy painaa lappu lattiaan, jos haluaa saada väh. 80 mittariin.
Toki edellisen kirjoittajan kaltaisen möllit köröttää siinä kiihdytyskaistalla 40-60 km/h eikä sen parempaan pysty, vaikka kaistalla olisi mittaa puoli kilometriä. Tavallista on sekin, että heti kiihdytyskaistan alussa vetäistään pääväylälle, ilman että ensin edes yritetään kiihdyttää. Siis surutta 80-90 km/h kulkevan liikennevirran eteen. Ja sitten alkaaa hiiiiiidas kiihdytys siihen 90 (mittarin mukaan) marssivauhtiin (todellinen nopeus kuskista ja mittarivihreestä riippuen 75-85). Tähän tarvitaan aikaa minuutti, puolitoista (matkana 2 km). Kun on unohtunut tiiliskivi polkimen alle. On niitäkin, jotka tempaisee suoraan vasemmalle kaistalle ja alkaa siellä sitten hiljakseen kiihdyttelemään.
Kummasti vaan se tiiliskivi poistuu sieltä polkimen alta, jos
- tällaisen liikenteen veritulpa ohittaa liittymiskaistan kautta (siis kuhnurin siirryttyä köröttämään valtaväylälle 60 km/h)
- maantiellä eteen tulee ohituskaista (kuhnurin nopeus nousee jo 2 km ennen ohituskaistan alkua 20 km/h ja ohituskaistan kohdalla painellaan 110 ... mutta kaistan päättyessä jarrutus 110 -> 85
- E220_CDI
Hyötynä on mukavuus, ei muuta.
- kiihtyvyysjamaltti
No kyllä se kiihtyvyys on monelle aikamoinen itsetunnon korvike. Renkaiden vinguttaminen valoissa on kuitenkin aika säälittävää useimpien aikuisten mielestä. Se on vähän niinkuin fleikkimaalattu perheauto tai levennykset vakio-escortissa.
Hyvä kiihtyvyys, kuten hyvät jarrutkin, luovat kuitenkin turvallisuuden tunnetta. Siksi nopeasti kiihtyvä, pysähtyvä ja kääntyvä moottoripyörä tuntuu usein turvallisemmalta liikenteessä (vaikkei kyllä olekaan).
Kiihdyttely lisää polttoaineenkulutusta, päästöjä ja vaaratilanteita, ja kyllähän jenkki-veekasit ovat joka tapauksessa ympäristö- ja liikenneturvallisuusongelma eivätkä kaupunkikuvallekaan hyväksi. Onneksi ne ovat vähitellen löytämässä tiensä paalaamoon.
Tavallisetkin perhepirssit ovat niin monipuolisia nykyään, että ne rauhallisesti ajettaessa kuluttavat hyvin vähän ja sitten kun kiihtyvyyttä tarvitaan, sitä löytyy sopivasti. Kun tulee aikuiseksi, oppii ajamaan ennakoiden niin ettei paniikkikiihdytyksiä ja -jarrutuksia juuri tarvita.- res.kulj.au
No kerropas millä tavalla "jenkki-veekasit ovat joka tapauksessa ympäristö- ja liikenneturvallisuusongelma"?
- Näin_on
No moottoripyörä kyllä kiihtyy ja kääntyy, mutta auto käytännössä pysähtyy nopeammin.
- Hyvin_kiihtyy
Kyllä kiihtyvyys nollasta sataan pitää olla alle kymmenen sekuntia. Se lisää ajomukavuutta, ei jää jalkoihin. Ohitukset voi suorittaa nopeasti ja turvallisesti.
- tiatoo
Heh heh hee. Käsivaihteisella autolla tärkein asia on se millä vaihteella kiihdyttää. Kolmonen riittää yli 110 nopeuteen. Liian isolla vaihteella kiihtyvyys on heikko riippumatta auton teoreettisista arvoista. Ohitus pitää aloittaa ajoissa ja riitävän kaukaa edellä ajavasta. Jos lähtee takapuskurin nurkasta niin ohitus kestää kestää..
- res.kulj.au
No heh heh hee vaan itselles.
Kyllä se riippuu ihan kokonaan autosta, millä vaihteella missäkin vauhdissa kannattaa kiihdyttää.
Eräs autoistani saavutti tuon 110 km/h nopeuden ykkösvaihteella ja kolmosella mentiin pitkälle yli 200km/h.
Ja myös ohituksen aloittamisen hetki/etäisyys, riippuu oihan kokonaan autosta.
Ei minun autoillani ole tarvinnut kerätä vauhtia ohitusta varten. Kun ohituspaikka aukeaa, painan kaasua ja homma on siinä.
- Vääntö
0-100 km/h kiihtyvyyttä et tarvise juuri koskaan. Liikennevaloissa 0-50 km/h ja ohituksissa n. 60-100 km/h. Tuo 0-100 korreloi kyllä niiden kanssa positiivsellä korrelaatiokertoimella, muttei aina edes kovinkaan hyvin.
Käytännössä vääntö ja sen osuminen sopiville kierroksille ratkaisee arkielämän kiihtyvyyden. Edellinen autoni kiihtyi 10s 0-100, nykyinen muistaakseni 11.8. Nykyisen kiihtyvyys on kuitenkin ns. normaaliajossa parempi, kun vääntö on Common Rail - dieselissä alueella 1700-2800 rpm kun tuossa edellisessä bensavaparissa maksimivääntöö oli jossain 4000 rpm:n tietämillä.- Anonyymi
50-60km/h ei mielestäsi tarvitse koskaan? 0-100km/h kattaa kaikki nuo alueet, voisi tietysti mitata 0-120km/h, niin kattaisi kaikki sallitut alueet Suomessa, mutta maailmalla on vielä jrkeviäkin alueita, missä autoilijoita ei ryöstetä nopeuden takia ja kytät tutkii oikeita rikoksia.
9s 0-100km/h on välttävä, 6-7 olisi jo nautinto. Sen alle alkaa olla turvallisuusriski, (ferrarit, porschet...) ellei ajo-ominaisuudet ole kunnossa, kuten Nissan GTR, jolla turvallista kiihdyttää alle 3s 0-100km/h. Toki senkin saa kolaroitua halutessaan.
- econobox
Moottoritielle tulevalla rampilla ja kiihdytyskaistalla pitäisi saada nopeus nostettua muun liikennevirran rytmiin ja siinä tarvitaan tehoja. Kiihdytyskaistalla ei ole polttoaineen pihistelyn paikka, siinä moottoria pitää vedättää korkeammille kierroksille pienemmillä vaihteilla jolloin suorituskyky on parhaimmillaan.
Esim. rampin yläpäässä jos on vaikka punaisista valoista lähtö, vedättää jo ykkösellä autoa vähän pidempään että sen saa jo heti alkuun hyvään vauhtiin, kakkosella lisää vauhtia kaasua ihan reippaasti painaen, tietysti jos keli on liukas niin ei liikaa kuitenkaan.
Kolmosen kun saa silmään niin sillä pääsee jo muun liikenteen vauhtiin jos nopeusrajoitus on enintään 100km/h niin ei tarvitse enää siinä moottoritien liikenteen sekaan liittyessä hämmentää vaihdekeppiä vaan voi keskittyä paremmin nopeuden sovittamiseen ja muun liikenteen tarkkailuun.
Jos motarin nopeusrajoitus on 120km/h niin kiihdytyksen pitää olla vieläkin rajumpi, tarvitaan ehkä jo nelosvaihdettakin. Kolmosella moottorin kierrokset voi mennä jo rajoittimelle 120km/h vauhdissa joissain autoissa.
Varsinkin polttoaineen säästöön suunnitellut, pienellä moottorilla ja harvoilla välityksillä varustetut pikkuautot voi olla hieman haasteellisia kiihdyttää ainakin siihen 120km/h nopeuteen.- Helppoa_kun_osaa
Olen elämäni aikana ajanut kaikenlaisilla autoilla. Joissain vanhoissa on ollut kiihtyvyys hyvin heikko mutta hyvin ollaan moottoritielle päästy ja siellä suurinta sallittua nopeutta ajettu. Kun osaa ei mitään ongelmia. Sitten on näitä pellejä joilla pitää olla vähintään parisataa heppaa, eivät muuten osaa, säälittävää.
- Nimimerkki-varattu
Helppoa_kun_osaa kirjoitti:
Olen elämäni aikana ajanut kaikenlaisilla autoilla. Joissain vanhoissa on ollut kiihtyvyys hyvin heikko mutta hyvin ollaan moottoritielle päästy ja siellä suurinta sallittua nopeutta ajettu. Kun osaa ei mitään ongelmia. Sitten on näitä pellejä joilla pitää olla vähintään parisataa heppaa, eivät muuten osaa, säälittävää.
Ongelmana vain on, että kaikille ei ole avatunut kiihdytyskaistan perimmäinen tarkoitus.
Ei ole mitenkään harvinasta nähdä, että kiihdytyskaistalta siirrytään ajoradalle samantien kun keltainen viiva päättyy (sokeimmat eivät vaivaudu edes odottamaan tuota ennen siirtymistä) riippumatta siitä omasta nopeudesta verrattuna muun liikenteen nopeuteen. Ajoradalle siirryttyä aloitetaan kiihdytys muun liikenteen nopeuteen.
- Possse911
Käytännössä h-autolle riittää alle 15s (0-100km/h) kiihtyvyys normaalissa kaupunkiliikenteessä. kaupungeissa kun aina liikeellä myös raskasta ajoneuvoa (bussit, pakut, rekat yms.) joilta menee yli 20 sekuntia 80km/h nopeuteen.
Eli ei siellä ole liikenteen tukkona hieman laiskemmallaan h-autolla. kunhan muuten vaan pysyy liikenteen rytmissä, eikä aja alinopeutta. Nykyiset rampit on mitoitettu niin että liikenteen sekaan ehtii hitaammallakin kulkuveuvolla. Se on jonkinlaista "egoilua", kun pitää näyttää että se oma romu kiihtyy niin maan perrkeleesti.- Ajonautinto
Riittää ja riittää mutta kyllä kiihtyvyys nollasta sataan pitää olla alle kymmenen sekuntia jos ajamisesta tahtoo nauttia.
- Otanjaannanperiaatteella
On se tosi. Moni on taas joutunut näkemään perävalot ja aina uusi tatti syntyy tilalle kokeilemaan. Loputon jatkumo siitä syntyy, mutta ei auta, vaikka.....tekee kipeää, kokeiltava on.
- koettua
Minulle riittäisi esim. 2 g:tä. Siinä selkäruoto olisi tiukasti selkänojassa, Ja selkäkarvat yrittäisivät epätoivoisesti väristä puristuksessa. Vähän sama tunne, kun on oikein piukkaa, just sillo
- reisga
siinä tapauksessa sun pitää mennä vaikka Hornetiin ja kiivetä ysikymppiä ykkösellä ylös ni saat kakkosen puristaa selkää nimittäi autolla et kakkosta saa ikinä taakse ellet pakita seinää riittävän lujaa
- GTietooo
2 g saavutetaan, jos auto kiihtyy noin. 1,5 sekunnissa 100km/h:ssa. eli ei taida mitkään superautotkaan siihen pystyä. Kiihdytysautoissa tuo kyllä voidaan helposti saavuttaa..
2 geessä selkänojaan kohdistuu siis 2 kertainen ajajan paino. esim. 80 kg ukko painautuu 160kg voimalla penkkiä vasten...
- StypeV6_240hv
Kyllähän totuus kuitenkin on se että kaupunkiolosuhteissa valoista - valoihin kiihdyttämisellä kärsivät vain kuljettajan kukkaro; kulutuksen ja jarrupalojen muodossa (jos siitä välittää). Mitään kiksejä siitä tuskin kukaan saa. Eri juttu sitten ruuhkaiselle tielle rampissa kiihdytettäessä, tosin ihän normiautoille nekin on rakennettu eli sekaan mahtuu ihan kiitettävästi. Suomalaiseen ajokulttuuriin on hiipinyt kadoksissa ollut seikka, että moottoritielle pyrkiessä siellä jo ajava antaa rampista tulevalle tietä siirtymällä vasemmalle kaistalle - mahdollisuuksien mukaan. Ohitus tilanteet ovatkin sitten toinen juttu. Siinä tulee turvallisuus aspekti kysymykseen. Kyllähän toki suuremmilla tehoilla nopea käynti vastaantulevan kaistalla lisää turvallisuutta mutta ohittelun tarve on yleisesti ottaen Suomen teillä menettänyt merkitystään. Liikenne sujuu tänä päivänä ihan kiitettävästi rajoituksien mukaan. Valitettavasti kuitenkin näkee ihan liian paljon näitä valopäitä, jotka ovat vastaantulevien kaistalla loputtomasti. Niin pitkälle kuin silmä kantaa. Liekkö kysymys sitten huonosta itsetunnosta koska ihan peruskoulu matematiikallakin laskien esim. sadan kilometrin matkalla ohittelu ei hyödytä mitään jollei elämä sitten ole kiinni siitä viidestä minuutista joka ohittelemalla keskimäärin sillä matkalla saavutetaan. Se pieni ajallinen voitto on kuitenkin niin riskipeliä, että mahdollisessa onnettomuus tilanteessa hintalappu saattaa täyttyä liian suurista summista...
- jema72
Kannattaa huomioida että kovasti kiihdyttäessä moni auto kuluttaa 50-100l satasella.
- naatitaan
Harvemmin sitä kiihdytetään sataa kilometriä, joten ei merkitystä esim. kymmenen sekunnin kiihdytyksellä, sen tuomaan nautintoon nähden
- vääntövääntövääntö
Väännöllä on ainoastaan merkitystä . Jos vääntö jää alle 350nm , on ajo auto melko ikävä ajettava . Lisäksi tuo väännön alue olisi suotavaa saada alle 3000rpm/min . Vain tuolla asialla on liikenteessä merkitystä .
Sellaisellakin autolla kyllä pärjää, jonka 0-100 kiihtyvyys on 20 sekuntia.
70-ja vielä 80-luvullakin 12 sekunnissa kiihtyvä auto oli nopea.
Vaikka auto kiihtyisi miten, ei se hyödytä jos sitä ei osaa käyttää. Aika uusia ja varmaan tehokkaitakin autoja ne kuitenkin yleensä ovat joilla lähdetään risteyksestä liian lyhyeen väliin siten, että päätietä tuleva joutuu hidastamaan.- tin-rin-tin
Osaava kuljettaja pärjää kaikilla autoilla. Warren tehot oli 37 kW/ 50 hv ja silläkin pystyi rikkomaan kaikki suomen nopeusrajoitukset. Maatiellä oli hyvä tyytyä rekkojen vauhtiin, mutta pitkällä suoralla pystyi kyllä ohittamaankin, jos vain oli malttia ja arviointikykyä.
- Alex-
Miksi pitää olla yli 20 neliön asunto?
Miksi pitää olla televisio?
Miksi pitää olla muodikkaat vaatteet?
Miksi pitää olla kesämökki?
Miksi pitää käydä lomareissulla?
Sama juttu kaisissa, elämästä voi vaikkapa nauttia. Tehokas, mukava ja hiljainen auto on nautinto. Kaasun painaminen ja sen seurauksena tapahtuva auton nopeuden kiihtyminen tuo mielihyvää.
Jos ihmisellä on oikeasti varaa ostaa autonsa isolla moottorilla niin hän tekee sen. Se että on juuri mainittu summa rahaa ei tmuuten arkoita että voi sen autoon käyttää.
Minä nautin autolla ajosta, tehoa on reilu 300hp, kulutus matkalla 5-6l/100km, Farkkuun sopii mukaan koko påerhe ja matkatavarat, matka taittuu vaivattomasti, mukavasti ja turvallisesti. kiihdytyksissä meneekin paljon mutta se on aika harvinaista menoa kuitenkin.
Elämässä on paljon asioita joista voi nauttia, tehokas auto on yksi niistä asioista.- Anonyymi
Minäkin ajattelin, että olisi mukava nauttia vaikka mistä, mutta lahtarit kävi ahneeksi vuokrissa, asuntojen hinnoissa ja kaikessa autoon liittyvässä, eikä työnteko enää kannata. Onneksi osaan nauttia joutenolostakin ja halvoista asioista.
- 14ja10
Olet noin 18 vuotta 4 kuukautta vanha ihminen, jolla ajokortti on ollut 3,9 kuukautta. Onnea ajoon, älä tule vastaan please.
- Anonyymi
Kyllä te olette kaikki kiidyksissä 0-100 Sillä ei todellakaan ole mitään väliä vaikka auto ei edes koskaan saavuttaisi 100km/h .
Jos haluaa kiihtyvyyttä niin kerron kuinka sitä saa. Menkää tielle seisomaan , toinen ajaa 200km/h takaapäin päälle niin siinä on teille kiihtyvyyttä. Jos ei vielä kiihdy tarpeeksi niin ostakaa 500m naru sitokaa toinen pää auton vetokoukkuun ja toinen pää kaulan ympäri , toinen ajaa niin paljon kuin Foortilla kuin pääsee siitä ohitse ja pysähtyy vasta kun tulee Alpit vastaan. , eiköhän riitä kiihtyvyys.
Laittakaa siihen autoonne laivan moottori jossa miljoona hp tejoja.
On se merkillinen kun on kiire toiseen paikkaan tekemään ei mitään.- Anonyymi
mikä turhauttaa
kesä ja lämmin keli kuitenkin, vai töissäkö joudut olemaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikä turhauttaa
kesä ja lämmin keli kuitenkin, vai töissäkö joudut olemaan?No kerroppa sinä puolestasi, että mihinkä tarvitset arkiliikenteessä sitä räjähtävää kiihtyvyyttä autossa? Oman pääkoppasi kiihtyvyyden vastapainoksiko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikä turhauttaa
kesä ja lämmin keli kuitenkin, vai töissäkö joudut olemaan?Ei tuolla järjellä töissä voi olla, vastailee älyvapaita juttuja vuoden 2015 onnettomaan ketjuun. Tai sitten se vanha Corolla alkaa pykiä liikaa ja yskii kun painaa kaasua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerroppa sinä puolestasi, että mihinkä tarvitset arkiliikenteessä sitä räjähtävää kiihtyvyyttä autossa? Oman pääkoppasi kiihtyvyyden vastapainoksiko?
Tarvii sitä kiihtyvyyttä tai ei, niin miksi pitää kommentoida ihan puutaheinää, siitähän oli nyt kysymys.
Jos mielenterveys ei kestä kattella näitä keskusteluja niin ei tänne pakko ole tulla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvii sitä kiihtyvyyttä tai ei, niin miksi pitää kommentoida ihan puutaheinää, siitähän oli nyt kysymys.
Jos mielenterveys ei kestä kattella näitä keskusteluja niin ei tänne pakko ole tullaMutta sinunkin piti kommentoida. Vaikka ei olisi ollut edes tarvis. Mistä teitä "viisaita" oikein riittää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sinunkin piti kommentoida. Vaikka ei olisi ollut edes tarvis. Mistä teitä "viisaita" oikein riittää?
Kyllähän kommentoida voi, mutta jos se on turhautunutta ja katkertaa ähinää niin sitä on ikävä katella kun tietää että sillä joka sen on sinne naputellut, on jotenkin paha olla itsensä ja elämänsä kanssa.
Siitähän oli kysymys.
Tuossa kommentissasi on malliesimerkki aiheesta.
Kaikesta huolimatta mukavaa jussia sinne, palataan asiaan jussin jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän kommentoida voi, mutta jos se on turhautunutta ja katkertaa ähinää niin sitä on ikävä katella kun tietää että sillä joka sen on sinne naputellut, on jotenkin paha olla itsensä ja elämänsä kanssa.
Siitähän oli kysymys.
Tuossa kommentissasi on malliesimerkki aiheesta.
Kaikesta huolimatta mukavaa jussia sinne, palataan asiaan jussin jälkeen.Ja sinun kommenttisiko oli sitten muka kovin viisasko?
Salli mun nauraa!!!, mutta hyvää jussia joka tapauksessa sinnekin....
- Anonyymi
1000hv Pitää olla, ja neliveto, että pääsee lyhyellä matkalla ohi koko sellaisesta letkasta, missä saksalaisturbojen empivät kuskit epäröivät ohittaa sitä edellä matelevaa Corollaa, ja vieläpä kilometrikaupalla.
https://www.nettiauto.com/nissan/gt-r/10436037- Anonyymi
Harmi kun on valkoinen, tulee jatkuva peseminen kalliiksi, muuten voisin ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi kun on valkoinen, tulee jatkuva peseminen kalliiksi, muuten voisin ostaa.
Ei kai se likaannu sen enempää, kuin jonkun muunkaan värinen. Eri asia on tietysti sitten se, että kuinka useasti autoaan pesee, tai pesettää....
- Anonyymi
Skooterini Yamaha Aerox 50 oli hyyvä kiihtymään ja olin tyytyväinen.
- Anonyymi
Se että pääsee risteyksessä nopeammin liikkeelle kuin viereisellä kaistalla seisova romu on aina mahtibuusti egolle. Me miehet tarvitsemme sitä.
- Anonyymi
Autot kiihtyy aina vaan nopeammin, mutta samaan aikaan kuljettajat taantuu vielä nopeammin.
Lopputulos tarkoittaa sitä, että liikenteessä edetään yhä verkkaisemmin. - Anonyymi
Tehokasta autoa on mukavampi ajaa, teho ja vääntö on poikaa ja siitä johtuva kiihtyvyys. En pidä nuhapumpuista!
- Anonyymi
Poliisitkin tykkää, jotka ottavat korttisi hyllylle, mutta eihän sekään sinunlaistasi tehopelleä pidättele!....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisitkin tykkää, jotka ottavat korttisi hyllylle, mutta eihän sekään sinunlaistasi tehopelleä pidättele!....
Onko jossain lakipykälässä tai tiemerkissä määritetty maksimikiihtyvyys?
- Anonyymi
Kytät ,lähtee helposti siviiliautoilla perään jos vähänkin kiihdyttelee ja kateelliset soittelee kytille kun häviävät kiihdytyksessä tai kun ohittaa.
Ei pelkkä kiihtyvyys tai nopeus vaarllista ole, useimmiten holtiton kilpaa ajaminen tai kyttien takaa-ajot. Oikein yrittävät saada ajamaan kilpaa, ne tuolla teillä kaikkein vaarallisimpia ovat ja ketkä yrittää estää ohittamisen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2764069Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721351Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin651305Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1011104- 841096
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.981028En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin121972Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56956- 169883
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15851