Kertokaa hassuja

juttuja

Lissää hupaisia juttuja kissojen tempauksista, oon lukenu jo kaikki! Ja saanut hyvät naurut ;D

2

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miumau

Minun 13-vuotias Vilma-kissani on koominen pakkaus. Ensinnäkin se ääni - jos pitäisi jotenkin kuvailla, niin se kuulostaa suunnilleen internet-modeemin ja kiimaisen siamilaisen yhdistelmältä. Ja se tykkää kuunnella ääntään. Etenkin jos puhun puhelimessa, se liittyy keskusteluun ja äänen perusteella sitä on luultu mm. vauvaksi ja papukaijaksi. Onneksi olen huono valehtelija; kun olin etsimässä asuntoa ja puhuin välittäjän kanssa puhelimessa, tämä kysyi onko eläimiä. Meinasin sanoa ei, mutta en ehtinyt avata suutani kun Vilma rääkäisi vastauksen niin kovaa että varmasti koko välitystoimisto kuuli sen.

Se on myös ainoa tuntemani kissa joka osaa ääntää g-kirjaimen.
      "Gängä!" = "Nälkä!"
      "Mrngaa!" = "Ruokaa!"
      "Nnga!" = "Anna!" kohdistuen joko ruokaan, tai mihin tahansa esineeseen mikä on kädessäni. Nenäliinapaketti tai hammasharja on maailman mielenkiintoisin esine jos se on mamman kädessä, ja se on saatava sieltä heti.

Se rakastaa kalkkunaleikkeleitä jota annan sille satunnaisesti hemmottelumielessä. Se on aina niin spesiaali juttu että se ei malta odottaa että saan paketin auki, vaan kiipeää minua pitkin repimään lihaa paketista. Serkkuni haluaa nähdä tämän tempun joka kerta ja tuo aina tuliaisiksi kalkkunaa.

Toinen himon kohde on kissanmakkara. Jos en pura ostoskasseja tarpeeksi nopeasti, se kaivaa makkaran kassista, kantaa suussaan kauemmas ja alkaa syödä makkaraa kuorineen.

Nukun Vilman mielestä liian pitkään aamuisin (mulla on iltatyö). Ensin se kärisee aikansa sängyn vieressä. Jos en herää, se hyppää sänkyyn kärisemään. Seuraavaksi se karjaisee naamani edessä ja herään yleensä sen raikkaaseen kissanhenkäykseen, mutta jos sekään ei toimi, se työntää kyntensä sieraimeeni ja koukistaa kynnen. En ole uskaltanut kokeilla mitä sen jälkeen tapahtuisi. Nykyään sentään muistan jo laittaa käden suuni eteen haukotellessani, muuten kissa työntää uteliaan kuononsa tai käpälänsä suuhuni.

Sitten seuraa koreografia joka toistuu joka päivä samanlaisena, eli nousen sängystä, kissa hyppää alas ja pyörii jaloissani kun pukeudun, kärisee ja kiehnää. Menemme keittiöön, kissa pyörii kahdeksikkoa jalkojeni ympärillä, kärisee ja alkaa kehrätä kun otan ruokapurkin esiin. Lusikoin ruokaa kuppiin, kissa pyörii jaloissani, karjuu "Gängä! Nnga! Mrrngaa!" nousee takajaloilleen ja tarraa paitaani (niissä on kaikissa reikiä samassa kohtaa) kunnes lasken kupin lattialle. Vasta tämän jälkeen pääsen itse syömään rauhassa.

Vaikka Vilma on valkoinen, siihen ei päde se mitä blondien älystä sanotaan. Kerran olin telonut selkäni niin etten kyennyt pariin päivään siivoamaan hiekka-astiaa. Kuulin sitten outoa lorinaa pesuhuoneesta ja luulin jättäneeni hanan auki. Mutta lorisija olikin Vilma joka istui lattiakaivon päällä pissillä. Kätevää! Kakatkin löytyivät siististi viemärin reunalta.

Lakanoiden viikkaus ja petivaatteiden vaihto on yksi Vilman lempipuuhia, joskin sen osuus rajoittuu siihen että se ottaa etukäpälillä kiinni lakanankulmasta ja potkii takajaloilla, tai menee pussilakanan sisään nukkumaan kun olen vaihtamassa sitä.

Enoni kissa taas kävelee usein ympäri asuntoa pieni muovi- tai paperipussi päässään. Huvinsa kullakin. Kissat ovat elämän suola.

• En tiedä miten meidän Miukun ääntelyt kirjoitetaan mutta veljeni mielestä näin: ngä
        N tulee alussa hiukan pitkänä ja lopussa tommonen reipas Ä. En tiedä missä se g tulee.
        Sellanen perus yksinäisyyden huuto: ngääääää....

Sitten on jotain ihmeellistä: Ä tai gä jota voi tulla useamman kerran peräkkäin.
        Joskus Ä:n jälkeen Miuku jää vinkumaan, varsinkin silloin jos siihen menee koskemaan kun se nukkuu.
        Sen ääni on silleen örisevä mutta korkea ja kimakka.
        Miukukin tykkää kaiken laisista kalkkuna- ja kinkkuleikkeistä. Mutta se ei sentään rupea repimään. Istuu jaloissa.

Miuku ei harmi vaan osaa mennä muualle kuin laatikolle tai ulos tekemään asioita.
        Ja sängyssä se tykkää purkaa energiaansa. Menee jokaisen lakanan ali tai yli ja on välillä minkäkin sisällä. Joskus se väsähtää kesken leikin ja nukahtaa sinne peittojen alle.

Silloin kun sataa lunta, niin joskus Miuku alkaa hyppimään hangessa. Kun Miuku oli pentu ja oli jotain 30cm lunta niin oli mainion näköstä kun kissa hyppii kengän jäljissä.

Sitten meillä on ollut Armi niminen kissa. Yhtenä aamuna katottiin ikkunasta ulos kun saunan savupiipun päällä oli joku valkoinen mohköle. No Armihan se oli sinne kiivennyt ottamaan aurinkoa. Se oli myös uskomaton hyppimään. Pystyi hyppäämään sohvalta kirjahyllyn päälle. Niin korkealle en ole koskaan nähny kissan hyppäävän.

No nämä ei nyt ole niin ihmeellisiä tapahtumia mitä miumaun:n kissa on tehnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      76
      2043
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1798
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      135
      1283
    4. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      118
      1280
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      135
      1195
    6. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      817
    7. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      796
    8. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      176
      769
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      426
      700
    10. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      592
    Aihe