Elisiis haluaisin kesäksi hyvän takapuolen , ja olen alkanut tekemään tällaista treeniä päivittäin : 15 x 4 syväkyykkyä ja 15 x 4 pakaraojennuksia suoralla jalalla ! Osaisko kukaan arvella kauan kestäis saada timmimpi takapuoli tällä treenillä ! :) arvostan vaustaustasi !
hyvä pylly tällä treenillä ?
7
77
Vastaukset
- dfdfffdd
Voi mennä aika kauan.
- napapaita
Sata vuotta, eikä riitäkään. Tuo on niin kevyt treeni että kroppa tottuu siihen parin, kolmen kerran jälkeen ja kehitys loppuu siihen.
Tuo on hyvä alku. Onko mahdollista, että hankkisit vaikka säädettävät käsipainot? Se antaisi heti mahdollisuuden tehdä todella hyviä liikkeitä ja lisää vastusta. Esimerkiksi:
- Tasolle tai penkille nousu käsipainot kädessä (step ups)
- Bulgarialainen puolikyykky (Bulgarian split squat). Voi tehdä toki aluksi ilman painojakin.
- Askelkyykky eteen, sivulle ja taakse (Dumbbell lunges). Tee aluksi ilman painoja ja totuttele liikkeeseen
- Goblet-kyykky käsipainon kanssa. Tätä liikettä tehdään yleensä kahvakuula kädessä, mutta käsipaino ajaa asian myös yhtä hyvin.
Pistetään vielä jokeri, tähän tarvitset vain yhden tuolin ja oman kehonpainosi: asetu tuolille istumaan, ojenna toinen jalka lähes suoraksi ja käytä maassa olevaa jalkaa niin, että nouset tuolilta ylös. Tee yhdellä jalalla toistot (kymmenkunta jos pystyt) ja sen jälkeen vaihdat toiseen jalkaan. Liike vaatii totuttelua varsinkin tasapainon suhteen. Tehokas liike!
Ota vaikka kolme eri liikettä ja tee neljä sarjaa. 7 kertaa viikossa samaa treeniä ei kannata tehdä jso sen tekee hyvin ja niin, että kropassa tuntuu. Kropalle pitää antaa myös lepoa. 3-4 kertaa viikossa olisi suositukseni.- Hyväpylly
Juu kiitos kaikille ! Ja en siis ole mitenkään lihava tai vastaavaa , haluisin vaan "kireemmän" pyllyn :) ja harrastan telinevoimisteluakin kaksi kertaa viikossa ja sielläkin välillä treenaillaan lihaksia :)
- teline
Treenaillaanko siel jalkoja myös? Minä haluaisin myös aloittaa telinevoimistelun.
- Hyväpylly
teline kirjoitti:
Treenaillaanko siel jalkoja myös? Minä haluaisin myös aloittaa telinevoimistelun.
No itse lajissa tarvii olla ponnistusvoimaa jne. joten siinäkin ne jalat vahvistuu mut meillä ainakin suurimmaks osaksi vatsalihaksia ja selkälihaksia koska ristiselkä täytyis selälläänmakuullaan saada maahan mut kyl jalkojakin jonkin verran :) suosittelen jos on hyvä kehonhallinta ja motivaatioo ! :)
- siinäpämullekäyneet
naisille ihan tai nojaten tapahtuma lantion/laarna kohotus painoilla/ilman. samoin vatsalleen penkillä tapahtuma jalkojen nosto.puhdas porraskävely/juoksu. askelkyykky.maastaveto yhdel jalal niin että jalka voi nousta taakse
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446