Kumpi on mielestänne näistä parempi tapa hankkia massaa?
A: tekemällä useita 10-15 toiston sarjoja ''tuntumalla'' suht kevyillä painoilla?
B: tekemällä hieman vähemmän 8-10 toiston sarjoja, mutta mahdollisimman raskailla painoilla?
Itsellä olis tarkoitus tehdä ''pohjakuntoa'' ainakin penkkiä ja kyykkyä varten, niin siksi kyselisin muiden mielipiteitä siitä että kumpi ois mahdollisesti parempi tapa näistä?
Massan treenaaminen?
3
64
Vastaukset
- ABvaikumpikin
Kohta A lisää Kestävyyttä ja kohta B lisää maksimi voimaa. En tiedä millainen olet ruumiin rakenteeltaan luonnostaan, mutta suosittelen ehkä että kohtaa a kannattaa aluksi vaikkapa pari kk ja sitten vaihat b. kestävyyshän on kaiken alku. Itse ajan maastopyörällä kilpaa ja siinä alku aikoina harjoiteltiin ensiksi kestävyyttä ja sitten nopeutta. B:llä tulee nopeammat näkyvämmät tulokset, mutta a on tärkeampi yleis elämässä. Suosittelen, kuten sanoin, aloita a ja 2kk vaihda b ja sitten aina pari viikkoo a ja pari viikkoo b
- raw
A 8 viikkoa, sit b 8 viikkoa ja sit c 11 viikkoa (c: Sarjoja 6-10 ja toistoja sarjoissa 1-5 ja painot vaihtelee 75-100% ja tietysti max nostot)
- venäläisittäin
Itse teek 10 sarjaa, 5 toistoa kussakin, tauot 60-90 sekuntia. Voipi käyttää isompia painoja kuin pidemmissä sarjoissa. Lisäksi lyhyemmät sarjat turvallisrmpia vaikka painoa enemmän. Liha tarttuu hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162346
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897- 45821
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää134816- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44725Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe161709Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673