Elikkäs minulle määrättiin pillerit about viikko sitten ja aloitin ne vuodon 3:tena päivänä. Pillerit ovat MERCILON merkkiset. Tässä vain mietin että koska niiden vaikutus varmasti alkaa (eli koska voi harrastaa seksiä, jolloin ehkäisy on siis pillereiden varassa).
Ihmetytti myös kun tuoteselosteessa luki että: "voit aloittaa käytön myös kierron 2.-5. päivänä, mutta siinä tapauksessa sinun on käytettävä lisäksi jotain muuta ehkäisymenetelmää ensimmäisen kierron 7 ensimmäisen päivän ajan"
Tarkoittaako tämä siis sitä että kun pillerit loppuvat ensimmäiseltä levyltä, kun tulee se 7-päivän tauko niin silloin on käytettävä esim. kortsua, mutta silloinhan todennäköisesti on kuukautiset?
Kiitos jos joku vastaa :)
Ihmetytti myös kun tuoteselosteessa luki että: "voit aloittaa käytön myös kierron 2.-5. päivänä, mutta siinä tapauksessa sinun on käytettävä lisäksi jotain muuta ehkäisymenetelmää ensimmäisen kierron 7 ensimmäisen päivän ajan"
Tarkoittaako tämä siis sitä että kun pillerit loppuvat ensimmäiseltä levyltä, kun tulee se 7-päivän tauko niin silloin on käytettävä esim. kortsua, mutta silloinhan todennäköisesti on kuukautiset?
Kiitos jos joku vastaa :)
Vastaukset 7
Vanhimmat
kuukautisten ekapäivä on kierron ekapäivä...eli kahdeksantena päivänä pitäs olla ehkäisyteho pillereistä.
Eli siis kun olet aloittanut pillereiden syönnin kolmantena vuotopäivänä, sinun on käytettävä viikon ajan muutakin ehkäisyä pillereiden lisäksi, mieluiten kondomia. Viikon jälkeen ehkäisy on varmaa pelkillä pillereillä!
Syö normaaalisti laatta loppuun ja pidä 7 päivän tauko. Uuden laatan aloitat kahdeksantena päivänä. Tämän seitsemän päivän tauon aikana, jolloin tulee kuukautiset, ehkäisyteho pysyy vaikka et syökkään pillereitä eli lisäehkäisyä ei tarvitse!
Kysy jos et ymmärtänyt mitä tarkoitin tai et ole varma ymmärsitkö oikein! =)
plumps: Voi, ymmärsin oikein hyvin :) kiitos sulle! Eli nyt kun olen syönyt niitä viikon ja kun otan pillerit ohjeiden mukaisesti jatkossakin niin pillerit "toimii". En ole nyt viikkoon harrastanut seksiä lainkaan joten hätää ei ole.
muista jos olet ottanut pillerin ja sit sulla menee maha sekaisin mä en muista montako tuntia se oli lue ohjeista niin pillerien teho heikkenee!
Jep, jatka syömistä ohjeiden mukaisesti niin ehkäisyteho on varma!
Sellainen kannattaa muistaa että jos jostain syystä oksennat 3-4 tunnin sisällä pillerin otosta niin lääke ei ole välttämättä imeytynyt kunnolla eli ehkäisyteho ei ole välttämättä varma. Sama pätee jos tulee ripulia!
Käyttöohjeissa kerrotaan kaikesta pillereihin liittyvistä, mutta jos et ymmärrä jotain niin autan kyllä mielelläni! =)
No moi;) auta minnuukkii, jooko:) elikkäs ongelma on mutta ratkaisua/vastauksia ei ole löytyny...kysymykseni löytyy kysymyspalstalta kohdasta e-pillerit....elikkäs sellanen ongelma...kiitos, kovasti, jos pystyt auttamaan, meitä hölmömpiä :)
Jos alotit pillereiden syömisen ensimmäisenä vuotopäivänä, ehkäisyteho alkaa heti eikä seitsemän päivän päästä. Eipä tästä varmaan sinulle enää mitään iloa ole, mutta ehkä jollekin toiselle joka miettii samaa ongelmaa...