Kaupasta voi ostaa lihalientä. Lihalientä on peruslihaliemenä ja makulihaliemenä.
Makulihaliemi on paremman makuista. Makulihaliemeen voi dipata esim. valkoista tuoretta leipää, jos makulihaliemen on tehnyt vahvana. Lasillinen tulikuumaa makulihalientä napakoittaa merkittävästi esim. voikkuleipä tai riisikakkuateriaa.
Edullinen maukas ravinto
10
75
Vastaukset
- roletaari
Läheisessä, pienessä elintarvikekaupan kylmäkaapissa on mm. koirille tarkoitettuja ydinluita. Kohderyhmä ei pilaa ko. luita joten aina joskus ostan noita pilkkahintaisia kalikoita ja keitän niistä vahvan liemen jota voi käyttää keittojen ja kastikkeiden pohjana.
Lähiön spurgut ovat pilkanneet minua ja väittäneet minun ostavan luut omaan käyttööni. Ilmeistä päätellen herrat eivät ole uskoneet minua kun olen myöntänyt heidän olevan oikeassa.
Muuten ei juurikaan ydinluita tavoita paitsi potkakiekoissa mutta hinta hirvittää. - Teiju
Oletko läpäisyt kansa- tai peruskoulun?
Lisäksi on olemassa mm. kasvislientä. Sitäkin voi juoda esim. muutaman suolaropseen kanssa ruokajuomana. Sekä lihalientä, että kasvislientä on molempia saatavana kuutioina.
Niiden käyttömahdollisuudet ovat monipuolisia. Yksi vaihtoehto on keittää perunamuusi kasvis tai lihaliemiveteen. Tällöin keitetään vesi, lisätään kuutio ja sekokepillä vatkataan perunamuusijauhot keitettyyn veteen.
Hyvä perunamuusi on hieman sellaista kuivahkoa ja napakkaa suutuntumaltaan.
On myön muita "makukuutioita", mutta niistä moniakaan n-kurkiainen ei suosita.- turnipsi
Mikä on sekokeppi?
- mölösuutuntumanapakoituu
Erääseen tunnettuun, melko yleiseen mielisairauteen kuuluu sanojen erikoinen käyttö, ts. puhuja itse keksii uusia sanoja ja ilmaisuja , jotka ymmärtää vain itse....:)) Minkäpä sitä sairaudelleen voi, ja kuvioon kuuluu myös että sairauden tunto puutuu..::::)))))
- regethethg
lihalientä ei myydä kaupassa vaan liemikuutioita kuten myös kasvisliemikuutioita.
Ongelmana asiassa on valmislihamiemien osalta niiden hieman suurempi säilytystila verrattuna lihaliemikuutioon. Lisäksi valmislihaliemien markkinoila Suomessa on vain muutamia toimijoita. Tämän lisäksi on vielä niin, että muutkin liemet, kuin pelkät kasvis ja (maku)lihaliemet ovat myös markkinoilla. Ja, koska n-kurkiaisella on oma näkemyksensä napakkuudesta, niin tällöin joudutaan tilanteeseen, että vastaan tulee tuotteita, joita ei voi suosittaa.
Tämän johdosta liemiä valitessa n-kurkiainen kehottaa ihmisiä käyttämään omaa suutuntumaansa. Mutta myös huomioimaan kuutioiden mahdollisuudet. Kattilalla ja sekokepillä pääsee jo pitkälle liemien maailmassa. Myös mikroaaltouuni ja kertakäyttölautanen mahdollistavat suositeltujen liemien valmistuksen (jotka siis ovat kasvis, liha ja makulihaliemet).
http://www.puljonki.fi/tuotteet/liemet/
- kemikaalit
Lihaliemikuutiot ja vastaavat antavat lisämakua ruokiin, mutta saattavat olla pitkän aikaa käytettynä terveydelle vaarallisia. Eräs tuttu erikoislääkäri kertoi minullae n 30 sitten, että katos vaan, että kun aikaa kuluu tarpeeksi huomataan, että ihmiset sairastuvat elintarvikkeiden lisäaineista johtuviin sairauksiin. On päätelty että mm yhä lisääntyvät dementiat=altzheimer tauti ja parkinson ym voivat johtua elintarvikkeiden lisäaineista. Ja moni muu sairaus mitä mainitaan myös linkissä.
http://kemikaalicocktail.blogspot.fi/2008/03/e621.htmlNatriumglutamaatti on kiistanalainen aine. Toisaalta sitä on luonnollisesti maidossa, lihassa jne. Ja se on perusmakuna osatekijä umamista. Mutta liiallisena käyttönä sen esitetään olevan haitaksi. Samoin on asianlaita kaiken kanssa.
- työtönnahjusluuseri
Metsään vain ahkerasti. Sieltä löytyy paljon pakastermarjoja ja -sieniä. Saa samalla raitista ilmaa ja liikuntaa.
Tämän vinkin sain sosiaalivirkailijalta, kun kävin sovitulla tapaamisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185293MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162750- 102294
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5892025Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231746Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701342Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411319Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31088Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3901054Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641047