Katolisten päänsärky

He ovat vihaisia, kun on lähdetty pois katolisista ja perustettu uusia seurakuntia, jotka poikkeavat katolisista paljon. Miksi on näin? Tätä asiaa pitäisi katolisten katsoa peilistä eikä syyttää lähtijöitä lahkolaisiksi. Lukeeko katoliset laisinkaan historiaa Kristinopista? Ei varmasti tai heillä on väärennetty sellainen. Ei mainita noitavainoista ei miekkalähetyksestä ei Juutalaisten surmista ei aneopeista ei siitä että Raamatut oli vain latinankielisiä ja messut oli myös vain latinankielisiä, vaikka ei latina ole edes Raamatun alkuperäiskieli. Jos tuollaisesta kirkosta joku halusi lähteä tai kritisoida kirkkoa oli poltto roviolla seuraamus. Mutta onneksi syntyi mies joka ei pelännyt muuta kuin Jumalaa. Ensin opiskeli katolisessa kirkossa väitellen tohtoriksi, mutta Jumalan käskyistä alkoi tehdä uskonpuhdistusta naulaamalla kirkon oven pieleen 95 teesiä. tämä mies oli Martti Luther, että ihminen pelastuu vain Jumalan armosta ei ihminen voi itse ansaita pelastustaan vaan Jeesus on meidät pelastanut ja ettei paavi ole kuin s.a.a.t.a.n.a.s.t.a tullut antikristus. Tästä oli seuraamuksena etsintäkuulutus ja lainsuojattomaksi julistaminen ja Martti Luther pakeni, mutta sai paljon kannattajia jotka suojeli Martti ja näin koko uskonpuhdistus saatiin suoritettua ja Martti Luther käänsi myös Raamatun saksankielelle ja näin oli saksalaisilla oma Raamattu ja Mikael Agricola ollessaan Martti Lutherin opissa käänsi myös suomenkielelle ja näin saimme me myös oman Raamatun. Ja meidän kirkoista poistettiin Kristinuskoon kuulumattomat pyhimys kuvat ja Marian palvonta lopetettiin ja sanaa julistettiin suomenkielellä.

Että katoliset saa itseään syyttää että on syntynyt heidän valheistaan poikkeavia seurakuntia ja jo paljon ennen lähti idän kirkko omille teilleen.

36

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tuo luterilaisuuskaan ole sitä kunnon kristinuskoa, vaan siinä korosuu vain toisella tavalla tämä uskostaluopuminen, kun Herran käskyistä ollaan luovuttu ja luovutaan ilmeisesti edelleenkin maailman arvoja mukaillen.

Jumalan tuntemus ei ole kansan kirkoissa, vaan siinä, että noudattaa Jumalan tahtoa kaikessa.

• harhaluuloiset

Siinähän teitä on kaksi ei-katolista ikuista riitelijää....

• harhaluuloiset kirjoitti:

Siinähän teitä on kaksi ei-katolista ikuista riitelijää....

Minä puhun totuuden puolesta, enkä mielistele vääryyttä.

Luterilaisuus ja katolisuus ovat sukua keskenään, ja kaikkien tulisi erota niiden vaikutuksesta kasvaakseen oikeaan Jumalan tuntemiseen Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

Oikeat Jumalan seurakuntien arvot ja järjestykset löytyvät Raamatusta ja paljolti apostolien kirjeistä. Pysykää niissä tavoissa ja järjestyksissä kasvaaksenne Jumalan ja Herran tuntemiseen.

• Herran käskyistä ei yhdestäkään ole luovuttu. Ainoa mistä ollaan luovuttu on katollisten harhat eli luovuimme siitä että kaikki pitää olla latinaksi ja siitä että rahalla saa synnit anteeksi.

• Lähimäisen rakkautenne ei ole vilpitöntä, kun tahdotte elellä hekumoiden, vähä osaisista välittämättä tosissanne.

Herran käsky on ettei puolisoiden tule erota toisistaa, vaan jos eroavat niin älköön menkö uusiin naimisiin, sillä se joka nai eronneen tekee huorin, koska Jumalan silmissä tämä ei ole eronnut.

Älköön ihminen erottako sitä minkä Jumala on yhdistänyt.

Ja Lurterlaisuus siunaan näitä epäpyhiä liittoja, Jumalan käskyistä piittaamatta.

Naisia ei pitänyt korottaa seurakunnissa opettjiksi, mutta tämänki Herralta saadun käskyn te olette sivuuttaneet.

34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. 35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. 36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? 37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. (1 Kor 14:34-37)

On paljon muutakin, mistä lutrilausuus on poikennut annetujen ohjeiden sijaan tekemään, enkä niistä kaikista ala tässä nyt kirjoittamaan, mutta kehoitan kuitenkin teitä kaikkia, että erottautakaa seurakunnista, jotka eivät pidä annettuja ohjeita ja järjestykjsiä, vaan tekevät omiaan, joille ei löydy mitään Raamatustakaan löytyvää ohjetta.

Älkää eksykö, sillä huono seura hyvät tavat turmelee.

• mikko.ainasoja kirjoitti:

Lähimäisen rakkautenne ei ole vilpitöntä, kun tahdotte elellä hekumoiden, vähä osaisista välittämättä tosissanne.

Herran käsky on ettei puolisoiden tule erota toisistaa, vaan jos eroavat niin älköön menkö uusiin naimisiin, sillä se joka nai eronneen tekee huorin, koska Jumalan silmissä tämä ei ole eronnut.

Älköön ihminen erottako sitä minkä Jumala on yhdistänyt.

Ja Lurterlaisuus siunaan näitä epäpyhiä liittoja, Jumalan käskyistä piittaamatta.

Naisia ei pitänyt korottaa seurakunnissa opettjiksi, mutta tämänki Herralta saadun käskyn te olette sivuuttaneet.

34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. 35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. 36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? 37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. (1 Kor 14:34-37)

On paljon muutakin, mistä lutrilausuus on poikennut annetujen ohjeiden sijaan tekemään, enkä niistä kaikista ala tässä nyt kirjoittamaan, mutta kehoitan kuitenkin teitä kaikkia, että erottautakaa seurakunnista, jotka eivät pidä annettuja ohjeita ja järjestykjsiä, vaan tekevät omiaan, joille ei löydy mitään Raamatustakaan löytyvää ohjetta.

Älkää eksykö, sillä huono seura hyvät tavat turmelee.

Aika vähäistä on katolisten lähimmäisen rakkaus ainakin heillä joita tunnen. Ja katolisilla on vain avioliiton peruminen ei ero. Mutta on katoliset myös jo kauan sitten luopuneet seurakunta vanhinten naimiseen menosta. 1TIM.3:2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        3. ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,

Nyt katolisten paimenista on tullut pedofiilejä, kun eivät voi mennä naimisiin, vaikka Raamattu sitä oikein vaatii-

• PasiToivonen

Luther hävisi kaksi maailmansotaa.

Ainasojalle: olen kuudentoista vuoden ajan saanut seurata helluntailaisuuden rappiota.

• Hävisi myös paavin ja mussolinin Vatikani/ Italiakin. Suomi luterilaisena teki hyvän torjunta voiton Tali/Ihantalassa.

• Hävisi myös paavin ja mussolinin Vatikani/ Italiakin. Suomi luterilaisena teki hyvän torjunta voiton Tali/Ihantalassa......

• Hävisi myös paavinkin ja mussolininkin... Vatikani/ Italiakin. Suomi luterilaisena teki hyvän torjunta voiton Tali/Ihantalassa......

• Sanamieson
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

Hävisi myös paavin ja mussolinin Vatikani/ Italiakin. Suomi luterilaisena teki hyvän torjunta voiton Tali/Ihantalassa.

Oikeastaan Saksassa oli enemmistö katolisia ja myös aatu ja Italia myös. Eli tappio on katolisille

• Sitruunaneliö

Katolilaiset eivät ole vihaisia kenellekään siksi, että tämä toinen ihminen ei syystä tai toisesta kuulu katoliseen kirkkoon. Suomessa on lain turvaama uskonnonvapaus, ja muutenkin on hyvien tapojen mukaista kunnioittaa muiden uskonrauhaa. En minäkään pidä teosofiasta, mutta en silti mesoa tuntemilleni teosofeille että "kaikki teidän ns. pyhät kirjoitukset ovat valheellisia väännöksiä vanhojen sivistyskansojen kirjoituksista". Oikeaa tietoa katolilaisuudesta on saatavilla katolisen kirkon nettisivuilta, papeilta, ja vaikka yliopistojen teologisten tiedekuntien kirjastosta.

Luther sitä paitsi ei väittänyt tietääkseni paavia antikristukseksi, mutta oli sitä mieltä, että Pyhää Mariaa tuli kunnioittaa. http://www.thesacredpage.com/2012/10/luthers-belief-in-papal-authority.html

Katolilaisuuden nimissä on toki tehty vääriä asioita, mutta nykyaikana elävien tavallisten katolilaisten uskoa ei pitäisi halventaa tämän vuoksi. Tämähän olisi vähän sama kuin pilkkaisimme jotakuta siksi, että hänen esi-isänsä on ollut vankilassa puukkotappelusta. Menneisyydessä kirkko ja valtio olivat kiinteästi yhtä, ja uskonnon nimissä tehdyillä vääryyksillä oli useimmiten jokin poliittinen tai taloudellinen motiivi. Muistettakoon, että protestantit ja ateistit ovat yhtä lailla tehneet pahaa; mm. Ranskan vallankumouksen aikana erään pienen kylän (muistaakseni Vendee tms.) väki pikkulapsia ja raskaana olleita naisia myöten tapettiin, koska he olivat katolilaisia eivätkä kannattaneet kirkon erottamista valtiosta. Tavalliset katolilaiset uskovaiset ovat kyllä osanneet kautta aikojen erottaa uskonsa ja oppiensa ytimen kirkon ulkonaisesta pröystäilystä ja ylilyönneistä.

Katolilaisuudessa ei sitä paitsi väitetä, että ihminen voisi itse ansaita pelastuksensa. Jo messukaavaan kuuluu ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein tehtyjen syntien myöntäminen. Tekemiään syntejä pitää vilpittömästi katua ja pyytää anteeksi (ripin kautta mutta myös sydämessään) ja välttää tekemästä syntiä jatkossa. Pitää myös tehdä hyviä tekoja ja pyrkiä rakastamaan lähimmäisiään. Papit toimivat Jumalan anteeksiannon, armon ja rakkauden välittäjinä ripissä. Ei tämä todellakaan ole sitä, että ihminen muka pelastuisi omilla ansioillaan!

Mariaakaan ei palvota, vaan kunnioitetaan Jumalansynnyttäjänä, kuten tällä palstalla on jo monesti todettu. Pyhimysten kuvat ja patsaat olivat aikansa Power Pointeja, joilla lukutaidottomalle kansalle havainnollistettiin Raamatun kertomuksia, ja ovat nykyisinkin enemmän kansankirkollisuuteen kuuluvia, eivätkä ole millään tavalla käytössä messussa.

Tiesittekö muuten, että tieteellinen tutkimusmetodi ja yliopistolaitos kehittyivät katolisen kirkon myötävaikutuksella?

Miksi, nimimerkki totuusvoittaaaina, tieten tahtoen toistuvasti palaat tälle palstalle, jos katolinen kirkko risoo sinua noin kovasti? Jos joku haluaa olla katolilainen, eivät siihen kirjoituksesi vaikuta millään tavalla. Suomi on niin epäkatolilainen maa, että täällä saa hakeutumalla hakeutua katolilaisuuden pariin, ei sille noin vain pyytämättä ja tahtomatta täällä altistu. Teet vain itsellesi vahinkoa, kun tulet tänne kirjoittamaan pilkkakirjoituksia katolilaisuudesta, eli lietsot itsesi kerta toisensa jälkeen vihaiseksi ja pahalle mielelle.

Jos haluat toimia luterilaisuuden hyväksi, mene mukaan seurakuntasi toimintaan, vapaaehtoisista ei ole koskaan liikatarjontaa. Vaikutat niin sinnikkäältä näkemyksinesi, että olisit varmaan hyvä pyytämään kitsailta kauppiailta elintarvikkeita ruoka-apuun ja askartelutarvikkeita lastenkerhoon.

• Koroljov

"Muistettakoon, että protestantit ja ateistit ovat yhtä lailla tehneet pahaa; mm. Ranskan vallankumouksen aikana erään pienen kylän (muistaakseni Vendee tms.) väki pikkulapsia ja raskaana olleita naisia myöten tapettiin, koska he olivat katolilaisia eivätkä kannattaneet kirkon erottamista valtiosta."

Pieni kylä?!? Kyse oli kokonaisesta maakunnasta, jota Ranskan vallankumoukselliset monen vuoden ajan rankaisivat tulella ja miekalla naisia ja lapsia säästämättä! Tänä päivänä hurskaat kristityt Ranskassa vaativat, että Vendéen verilöylyt tunnustetaan viralliselta taholta yhdeksi modernin ajan ensimmäisistä kansanmurhista. Kysehän oli vallankumousta vastustaneiden kuningasmielisten katolilaisten kokemasta etnisestä puhdistuksesta. Pariisista tulleet jakobiiniset poliittiset komissaarit pyrkivät "puhdistamaan" maakunnan kerta kaikkiaan "taantumuksellisista aineksista". Vendéen pappien ja talonpoikien kohtelu oli esimakua kommunistien ja natsien paljon myöhemmistä hirmuteoista kristittyjä kohtaan.

Valitettavasti nykyinen Ranskan tasavalta vannoo edelleen suuren vallankumouksen verisen perinnön nimeen, ja Vendéen tapahtumien nimittäminen kansanmurhaksi ja rikokseksi ihmisyyttä vastaan olisi särö ohjelmallisesti sekularistisen -- ja käytännössä epävirallisesti suorastaan antikristillisen -- tasavallan kansallisessa myytissä.

• Sitruunaneliö

Kiitos oikaisusta :)

• katolilainen

Hyvin vastailet, Sitruunaneliö. Minä olen joskus vastannut nimimerkille totuuusvoittaaaina. Enää en vaivaudu. Huomasin nimittäin, että hän ei laisinkaan lue vastauksia, joissa hänen väitteensä kumotaan, vaan jatkaa loputtomasti aivan samoja väitteitä vuodesta vuoteen. Tämä sama Arto Nissinen on monen palstan vakiohäirikkö.

Samanlainen yksinpuhuja on tuo mikko.ainasoja.

Kumpikaan herra ei tiedä yhtään mitään katolilaisuudesta, eikä haluakaan tietää. Totuusvoittaaaina on Lähetyshiippakuntalainen, Mikko ei mikään ja kaikkia vastaan. Molemmat haluavat elää omissa katolilaisuudenvastaisissa harhoissaan.

Vastaamalla perusteellisesti voit ehkä valaista jonkun toisen henkilön mieltä.

• katolilainen kirjoitti:

Hyvin vastailet, Sitruunaneliö. Minä olen joskus vastannut nimimerkille totuuusvoittaaaina. Enää en vaivaudu. Huomasin nimittäin, että hän ei laisinkaan lue vastauksia, joissa hänen väitteensä kumotaan, vaan jatkaa loputtomasti aivan samoja väitteitä vuodesta vuoteen. Tämä sama Arto Nissinen on monen palstan vakiohäirikkö.

Kumpikaan herra ei tiedä yhtään mitään katolilaisuudesta, eikä haluakaan tietää. Totuusvoittaaaina on Lähetyshiippakuntalainen, Mikko ei mikään ja kaikkia vastaan. Molemmat haluavat elää omissa katolilaisuudenvastaisissa harhoissaan.

Minä puhun totuuden palvelijan asemassa, kun ilmoitan, että tämän ajan seurakunnat eivät seuraa Kristuksen oppia ja jokainen voi itse tutkia Raamatusta, että puhun toden jos haluaa tietää, mikä tottuus on.

Katolisaisuus on maallisisa arvoja jakava harhaopin kehto, joka eksyttää ihmisä oikeasta Jumalan tuntemisesta, ihmisten tapoihin, joita ei löydy siitä Raamatusta, jota sanotte opin kirjaksenne. Miten se on mahdolsita, muten, kuin että te ette seuraa annettuja ohjeita, vaan olette tehneet omat ohjeet ja alkaneet seuraamaan omia sydämen halujanne Jumala ja Herran tahdon sijaan.

Ja minä Herassa Kristuksessa teitä kaikkia kehoitan, että erottautukaa tällaisesta tekohurskaasta toiminnasta, joka pohjautuu maailman arvoihin, ei Jumalan, sillä tällainen vaikutus turmele puhtaan uskona.

• Sitruunaneliö
        katolilainen kirjoitti:

Kiitos! Olen kyllä huomannut, mikä pelin henki joidenkin nimimerkkien osalta on. Toisaalta tämä on Suomi24, jossa tietynlainen änkyröinti tavallaan kuuluu asiaan.

Päällimmäisenä ajatuksenani on ollutkin, että selvästi väärät tiedot kannattaa oikaista, koska aidosti katolisesta uskosta kiinnostuneet ansaitsevat oikeaa tietoa.

• katolilainen
        mikko.ainasoja kirjoitti:

Minä puhun totuuden palvelijan asemassa, kun ilmoitan, että tämän ajan seurakunnat eivät seuraa Kristuksen oppia ja jokainen voi itse tutkia Raamatusta, että puhun toden jos haluaa tietää, mikä tottuus on.

Katolisaisuus on maallisisa arvoja jakava harhaopin kehto, joka eksyttää ihmisä oikeasta Jumalan tuntemisesta, ihmisten tapoihin, joita ei löydy siitä Raamatusta, jota sanotte opin kirjaksenne. Miten se on mahdolsita, muten, kuin että te ette seuraa annettuja ohjeita, vaan olette tehneet omat ohjeet ja alkaneet seuraamaan omia sydämen halujanne Jumala ja Herran tahdon sijaan.

Ja minä Herassa Kristuksessa teitä kaikkia kehoitan, että erottautukaa tällaisesta tekohurskaasta toiminnasta, joka pohjautuu maailman arvoihin, ei Jumalan, sillä tällainen vaikutus turmele puhtaan uskona.

"Minä puhun totuuden palvelijan asemassa.."

Voi hyvä Mikko, kun et ymmärrä että me kaikki uskovat olemme Totuuden palvelijoita. Jumalan palvelijoita meidän juuri pitäisikin olla, ei toisten ihmisten tuomareita. Meillä katolisilla on omat hengelliset "tuomarimme", joita kuuntelemme.

Meitä ei ole missään kutsuttu laatimaan omia pieniä, kristillisiä kuppikuntia, vaan seuraamaan apostolien ja heidän seuraajiensa opetusta Kristuksen perustamassa kirkossa. Sinä toimit nyt aivan Kristuksen opetuksen vastaisesti kehottamalla joka palstalla ihmisiä eroamaan kaikista kirkollisista ryhmittymistään.

"Minä puhun totuuden palvelijan asemassa.."

Voi hyvä Mikko, kun et ymmärrä että me kaikki uskovat olemme Totuuden palvelijoita. Jumalan palvelijoita meidän juuri pitäisikin olla, ei toisten ihmisten tuomareita. Meillä katolisilla on omat hengelliset "tuomarimme", joita kuuntelemme.

Meitä ei ole missään kutsuttu laatimaan omia pieniä, kristillisiä kuppikuntia, vaan seuraamaan apostolien ja heidän seuraajiensa opetusta Kristuksen perustamassa kirkossa. Sinä toimit nyt aivan Kristuksen opetuksen vastaisesti kehottamalla joka palstalla ihmisiä eroamaan kaikista kirkollisista ryhmittymistään.

No miksi te ette sitten seuraa heitä, joita sanotte seuraavanne?

Ei tuo teidän hillitön ihailunne suuriin rakennuksiin ollut apostoien, tai Herran oppia, joten lopetakaa tuo tyhjän hurskastelunne, siitä että olette pysyneet Herran sanassa, sillä tuo teidän pyhimys oppinne ja lostokas rakentaminen ei ole Herran, tai apostolien oppia, jota sanotte seuraavanne ja jokaine voi tutkia kyllä asian myös itse.

Uskosta luopus teidän seurakunnassanne on meneillään ja ollut jo pitkää, ja siksi minä Herrassa Jeesuksesa Kristuksessa teitä kaikkia kehoitan erottautumaan näistä maailman seurakunnista, jotka eivät ole pysyneet Raamatussa annetusissa ohjeissa, vaan ovat korvannet ne omillaan.

Tämä luopus oli ennustettu tulevaksi ennen Herran paluuta.

1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, 2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. 3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, (2 Tess 2:1-3)

Älkää siis eksykö, vaan erottautukaa sellaisita seurakunnista, jotka poikkeavat annetuista ohjesta, sillä heissä tämä luopus on meneillään, vaikka eivät sitä myönnä, mutta jokainen voi itse tukia asian ja nähdä miten asiat ovat.

"Hyvin vastailet, Sitruunaneliö. Minä olen joskus vastannut nimimerkille totuuusvoittaaaina. Enää en vaivaudu. Huomasin nimittäin, että hän ei laisinkaan lue vastauksia, joissa hänen väitteensä kumotaan, vaan jatkaa loputtomasti aivan samoja väitteitä vuodesta vuoteen. Tämä sama Arto Nissinen on monen palstan vakiohäirikkö."

Yksikään väitteistäsi ei pidä paikkaansa. En ole koskaan ollut missään häirikkö vaan catolic oli häirikkö, kun poisti aiheetta kirjoitukseni ja rikkoi Suomen lakia sananvapaudesta. Ja minä kyllä luen kaikki mutta en usko kaikkiin. Vielä ei yksikään katolinen ole saanut minua vakuutetuksi siitä, että miksi juuri minun pitäisi siirtyä katolisiin.

PS. Onko vielä se kahvi kutsu voimassa????

• katolilainen
        mikko.ainasoja kirjoitti:

No miksi te ette sitten seuraa heitä, joita sanotte seuraavanne?

Ei tuo teidän hillitön ihailunne suuriin rakennuksiin ollut apostoien, tai Herran oppia, joten lopetakaa tuo tyhjän hurskastelunne, siitä että olette pysyneet Herran sanassa, sillä tuo teidän pyhimys oppinne ja lostokas rakentaminen ei ole Herran, tai apostolien oppia, jota sanotte seuraavanne ja jokaine voi tutkia kyllä asian myös itse.

Uskosta luopus teidän seurakunnassanne on meneillään ja ollut jo pitkää, ja siksi minä Herrassa Jeesuksesa Kristuksessa teitä kaikkia kehoitan erottautumaan näistä maailman seurakunnista, jotka eivät ole pysyneet Raamatussa annetusissa ohjeissa, vaan ovat korvannet ne omillaan.

Tämä luopus oli ennustettu tulevaksi ennen Herran paluuta.

1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, 2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. 3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, (2 Tess 2:1-3)

Älkää siis eksykö, vaan erottautukaa sellaisita seurakunnista, jotka poikkeavat annetuista ohjesta, sillä heissä tämä luopus on meneillään, vaikka eivät sitä myönnä, mutta jokainen voi itse tukia asian ja nähdä miten asiat ovat.

"Uskosta luopus teidän seurakunnassanne on meneillään ja ollut jo pitkää,"

Mikä kumman luopumus? Katolinen kirkko kasvaa koko ajan. Kirkot ovat sunnuntaisin täynnä. Eivät ihmiset, jotka eivät usko, vaivaudu kirkkoon kuuntelemaan saarnoja Raamatun teksteistä ja tunnustamaan syntejään.

Mikä kumman luopumus? Katolinen kirkko kasvaa koko ajan. Kirkot ovat sunnuntaisin täynnä. Eivät ihmiset, jotka eivät usko, vaivaudu kirkkoon kuuntelemaan saarnoja Raamatun teksteistä ja tunnustamaan syntejään.

Te ette jaa Jumalan tuntemusta, vaan omia harhaopejanne ja siinä on luopumusta, josta puhun, kuten uskoakseni on käynyt jo selväksi kirjoituksistani, eikä mitkään täyteen ahdetut kokoukset tätä paranna, ennen kuin siellä opetataan oikeaa Herran tietä.

Katolisissa maissa on myös luopumus suuri. Ei Italiassa eikä Ranskassa tai Espanjassa ole uskovia paljonkaan. Ja Meidän seurakunta on jo aikoja sitten ohittanut Suomen katoliset väkimäärässä

" Minä olen joskus vastannut nimimerkille totuuusvoittaaaina. Enää en vaivaudu. Huomasin nimittäin, että hän ei laisinkaan lue vastauksia, joissa hänen väitteensä kumotaan,"

Minun yhtään väitettä ei ole kumottu vaan minun kirjoituksia poistettiin täältä pitkään ja nyt ovat saaneet jäädä. Esim. Marian neitsyydessä minä voitin 100 - 0

• Miksi sinä totuusvoittaaina pelkäät Katolisia niin paljon? Sinun vihasi ei voi tulla muusta kuin pelosta. Voi, voi!

• Minä en pelkää muuta kuin Jumalaa!!!

Olen katsellut asetta molemmista päistä ja ollut monessa tappelussa että pelkoa minulla ei ole

• L.-Maria

Ei meillä katolilaisilla mitään päänsärkyä ole. Voivathan ihmiset nykyään valita läntisessä kristinuskossa, sillä joko:

a) he kuuluvat siihen yhteen ja ainoaan Kristuksen kirkkoon, joka on aina ollut, on ja tulee aina olemaan sama kuin katolinen kirkko TAI
      b) he seuraavat sairaan ihmismielen oikkujen, patoumien, päähänpistojen ja traumojen synnyttämää protestanttisuutta, joka rakentuu tuhansista eri kirkkokunnista, lahkoista ja kellariseurakunnista, jotka kaikki tulkitsevat Raamattua eri tavoin.

Sanomattakin on selvää, että kaikki vähänkin älyllisesti normaalit ihmiset valitsevat a):n.

• Simelius

Painotatteko siis älykkyyttä? Eikö sydämen asenne ole a ja o? Mielestäni äly ei ole sama kuin viisaus. Jeesus ei katso älykkyysosamäärää vaan oikeaa asennetta jossa lähimmästä rakastetaan teoin ja sanoin. Jumalan miehet olivat Raamatun aikaan hyvin monesti vähän koulutettuja maanviljelijöitä, mutta vastaavasti fariseukset olivat lukeneistoa. Mitä se kertoo? Sitä että Jumalan ihminen voi olla kuka tahansa kun asenne on oikea. Nöyryys ja ihmisten rakastaminen on merkki siitä. Mutta valitettavasti tälläkin palstalla paistaa ylpeys joidenkin ihmisten kirjoituksista.

• Simelius

Fariseukset jotka olivat hyvinkin oppineita, eivät olleet Jumalan miehiä. Joku heistä kuten Paavali, kääntyi Jumalan mieheksi. Miksi siis korostetaan älykkyyttä, että muka sitten vasta oltaisiin hyvia uskovaisia?

Mitenkä kommentoit tätä kun katolinen kirkko on tapattanut uskovia toisinajattelijoita jotka seurasivat Jeesusta, eivätkä taipuneet pakon edessä katolisen kirkon oppeihin ja hirmuvaltaan? Eihän uskovan kuulu toimia näin väkivaltaisesta, eikä väkivaltaisesti ollenkaan. Oliko he uudestisyntyneitä Jeesuksen seuraajia jotka näin kauhistuttavalla tavalla toimivat? Eivät olleet. Ei Jeesuksen seurakunta näin toimi että tapattaa toisinajattelijoita. Jeesuksen seuraajat rakastavat ihmistä eivätkä murhaa.

Samaa sanon luterilaisesta kirkosta jonka päämiehen johdolla tapettiin tuhansia uskovia kastajia toisinajattelun takia. He eivät uskoneet Lutherin epäraamatulliseen vauvakasteoppiin, ja saivat maksaa siitä hengellään. Tätä ei Jeesuksen seuraaja tee.

• Simelius

Joka painaa nämä historian kauheudet villaisella, eikä nosta niitä esille, tulee osalliseksi näihin synteihin. Vähintä mitä seurakuntalainen voi tehdä, on kissan nostaminen pöydälle ja kritisoida vääryyksiä. Muuten tulee tosiaan niistä osalliseksi jos ne tällä tavoin hyväksyy ettei niitä tuo esille.

• Simelius

Valitettavasti kirkot ovat vaienneet kuoliaaksi nämä kauheudet. Tietenkin moni jäsen elää tietämättömyydessä näistä, eikä he tämän takia ota asioita esille. Mutta varmasti on niitä jotka tietävät mutta eivät välitä asioista. Papeilta tai piispoilta lienee turha odottaa kommentteja. Tosin luterilainen maailman liitto on myöntänyt epäsuorasti ainakin Lutherin synnit, koska pyysi anteeksi näitä kristittyjen vainoja joissa kuoli tuhansia. Onko katoliset pyytäneet anteeksi näitä joidenkin tietojen mukaan miljoonien ihmisten murhauttamisia?

• Ei katolinen ole ollut olemassa alkuseurakunnasta alkaen vaan joskus 400 luvulla keisari perusti sen ja valehdeltiin että juuri vatikaanin paikalle olisi Pietari surmattu (väite ei pidä paikkaansa laisinkaan) Luterilaisuus on lähinnä sitä mitä oli alkuseurakunnassa ja katoliset keskittyi joukko surmiin sekä Juutalaisia kohtaan että niitä jotka arvosteli paavin valtaa

Katoliset pitävät vääränä sitä että on lähdetty heidän haraopista pois ja perustettu Kristuksen seurakuntia

• Ei katolinen ole ollut olemassa alkuseurakunnasta alkaen vaan joskus 400 luvulla keisari perusti sen ja valehdeltiin että juuri vatikaanin paikalle olisi Pietari surmattu (väite ei pidä paikkaansa laisinkaan) Luterilaisuus on lähinnä sitä mitä oli alkuseurakunnassa ja katoliset keskittyi joukko surmiin sekä Juutalaisia kohtaan että niitä jotka arvosteli paavin valtaa

Katoliset pitävät vääränä sitä että on lähdetty heidän haraopista pois ja perustettu Kristuksen seurakuntia......................

• YksiJaPyhä

Noitavainoja, miekkakäännytystä ja uskonnollista väkivaltaa ja murhia ovat protestantit harjoittaneet yhtä lailla ja jopa suuremmalla kiihkolla. Niin luterilaiset, kalvinistit, anglikaanit, kuin uudestikastajat ja sunmuut lahkolaiset.
      Reformaatio on johtanut hajaannukseen ja nykyään protestanttisia lahkoja on jo yli 20 000. Kaikilla omat oppinsa.

• Todista tuo luterilaisten osuus miekkalähetyksessä

• YksiJaPyhä
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

Todista tuo luterilaisten osuus miekkalähetyksessä

No pelkästään Ruotsin valtakunnassa oli pakko kuulua luterilaiseen kirkkoon. Jos olit katolilainen, sinut tapettiin. Pakkouskonto on aina ollut integraali osa luterilaisuutta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2341
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      105
      2251
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2207
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1512
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1426
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1392
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1126
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1116
    Aihe