Suomessa ylihintaiset paljon ajetut.

rredww

Suomessa on todella paljon ylihintaisia ja paljon ajettuja 200tkm autoja . Suurin osa yli 250tkm alkuperäillä kytkimillä ja alustan osilla sekä vaihteistoöljyjen vaihto laiminlyöty todennäköisesti suurimmassa osassa. Hullua edes ostaa autoa joka maksaa useita tuhansia euroja , esimerkiksi ilmastointi on kuluva osa.

nettiauto haku kertoo. audi a4 , toyota corolla,avensis , bmw, vw , mb ym , että suurimmassa osassa on kilometrejä aivan liikaa että se olisi ostajan kannalta kannattava ostos.

29

627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhänongelmia

Rahalla saa ja hevosella pääsee.

3-4 vuotta vanhan hyvän ja laadukkaan auton alle 100tkm ajettuna saa reilusti alle 20 000€. Sehän ei ole enää raha eikä mikään.

• poho_jalaane

EHEI, ei näillä röllipettereillä jotka täällä kirjootteloo ole tuollaasia rahoja

• Laatua_olla_pitää

Hyvin löytyy esim. 10 - 15 v vanhaa audi a4:sta ja corollaa kohtuu kilsoilla esim. Nettiautosta.

100 tkm tai alle ajettua bensa corollaa, 2000 - 2005, 26 kpl
      155 tkm tai alle ajettua ---"--- 95 kpl

Audiakin vaikka on jo isohko auto, 155 tkm tai alle ajettua ---"--- 57 kpl.

Hyvin on varaa valita :)

Se, että ne maksaa tuplat "tiettyihin" automerkkeihin verrattuna korreloi suoraan sen kanssa miten ihmiset luokittelevat laadun ja haluttavuuden.

• jokumuu

Kaveri laittoi kymmenvuotiaan A3 TDI:nsä kiertoon kun pari eri korjaamoa antoi saman diagnoosin: Sekä kansi, turbo että vauhtipyörä rikki muutaman muun pienemmän rempan lisäksi. Ruostettakin alkoi pukata vähän sieltä sun täältä, mittarissa oli neljännesmiljoona kilometriä. DSG sentään oli vielä toistaiseksi ehjä.

Vaihtohyvitys oli silti luokkaa seitsemän tonnia.

Melko erikoinen on kyllä se suomalainen käsitys haluttavuudesta.

• Laatua_olla_pitää

Markkinoilla on monenlaista menopeliä myytävänä ja tuleehan sitä matkan varrella kaikennäköistä huollettavaa/korjattavaa. Vikoja voi myös peitellä ostajalta jne. Toisaalta kuka ostaa 250 tkm ajetun 10 v pikkuaudin (tai minkä vaan pikkuauton tai vaikka isommankin), ottaa tietoisen riskin.

• jokumuu

Niin ottaa. Pointti olikin se, että hämmentäviä rahoja ihmiset ovat moisesta valmiita maksamaan. Tuonkin yksilön korjausarvio oli suunnilleen sama kuin käypä arvo, eli taloudellisessa mielessä auto oli loppuunajettu. Kuitenkin autoliike katsoo että kyseisestä autosta on joku valmis maksamaan ilmeisesti ainakin kahdeksan tonnia.

Onhan niitä varmasti ehjempiäkin yksilöitä markkinoilla määrittämässä hintatasoa. Toisaalta tuo nimenomainen autokin oli asiallisesti ohjelman mukaan huollettu ja viat eivät ole suoraan väärästä käytöstäkään johtuvaa mallia joten eiköhän noita ihan samoja murheita ole niissä muissakin yksilöissä joko olemassa tai tulossa.

"Premiummerkillä" on kyllä melkoinen tenho. Jos samat murheet olisivat kertyneet kahdeksan tonnin Relluun niin niitä "mitäs minä sanoin" -kavereita olisi jonoksi asti.

• amazongt

Aina on tullut ajettua autot sinne 250 tkm- 300 tkm:n lukemille eikä niiden vuotuiset korjauskulut ole olleet keskimäärin kuin 1-2 osamaksun suuruiset eli halvalla on menneet taipaleensa.
        Lada ja Opel eivät olisi kestäneet noille kilometreille, mutta nekin sai vaihdossa hävitettyä ilman suurempia kustannuksia tai takaiskuja.
        Nykyiselläkin on jo ajettu 410.000 km, mutta niin kauan rällätään kunnes kone tai laatikko laukeaa, jolloin jo iänkin puolesta Kuusakoski kutsuu.
        Kun pysyy erossa tietyistä merkeistä kuten VW, niin ei tarvi tehdä niitä "tonnien remppoja".

• Laatua_olla_pitää
        jokumuu kirjoitti:

Niin ottaa. Pointti olikin se, että hämmentäviä rahoja ihmiset ovat moisesta valmiita maksamaan. Tuonkin yksilön korjausarvio oli suunnilleen sama kuin käypä arvo, eli taloudellisessa mielessä auto oli loppuunajettu. Kuitenkin autoliike katsoo että kyseisestä autosta on joku valmis maksamaan ilmeisesti ainakin kahdeksan tonnia.

Onhan niitä varmasti ehjempiäkin yksilöitä markkinoilla määrittämässä hintatasoa. Toisaalta tuo nimenomainen autokin oli asiallisesti ohjelman mukaan huollettu ja viat eivät ole suoraan väärästä käytöstäkään johtuvaa mallia joten eiköhän noita ihan samoja murheita ole niissä muissakin yksilöissä joko olemassa tai tulossa.

"Premiummerkillä" on kyllä melkoinen tenho. Jos samat murheet olisivat kertyneet kahdeksan tonnin Relluun niin niitä "mitäs minä sanoin" -kavereita olisi jonoksi asti.

"Tuonkin yksilön korjausarvio oli suunnilleen sama kuin käypä arvo, eli taloudellisessa mielessä auto oli loppuunajettu."

Luonnollisesti tämä kaverisi kertoi vioista autokauppiaalle joka auton otti vaihdossa - aivan, eipä tietystikään kertonut vaan autoliike hyvitti täyden ehjän auton hinnan. Tällastahan se on ja autokauppias saa kohta tuntea nahoissaan kun seuraava omistaja vaatii hyvitystä.

250 tkm ajettu pikkuaudi dieseli vielä tekee kauppansa. Mitähän se kauppias olis hyvittänyt vastaavasta vaikkapa ranskalaisesta (vaikka olisi ollut kuinka ehjä hyvänsä)?

• jokumuu

"Toisaalta kuka ostaa 250 tkm ajetun 10 v pikkuaudin (tai minkä vaan pikkuauton tai vaikka isommankin), ottaa tietoisen riskin."
        Muistatko kuka kirjoitti jokin aika sitten noin? Koskee myös sitä autokauppiasta.

"250 tkm ajettu pikkuaudi dieseli vielä tekee kauppansa."
        Juuri tätähän minä tässä olen ihmetellyt. Ei se minulta pois ole jos joku haluaa tuollaisesta maksaa vaikka sen kahdeksan tonnia, toivottavasti ostaja on tyytyväinen hankintaansa. Itse ostaisin kahdeksalla tonnilla mieluummin vaikka sen ranskalaisen, siinä ei luultavasti ole vielä neljännesmiljoonaa mittarissa.

• Rellumies
        jokumuu kirjoitti:

"Toisaalta kuka ostaa 250 tkm ajetun 10 v pikkuaudin (tai minkä vaan pikkuauton tai vaikka isommankin), ottaa tietoisen riskin."
        Muistatko kuka kirjoitti jokin aika sitten noin? Koskee myös sitä autokauppiasta.

"250 tkm ajettu pikkuaudi dieseli vielä tekee kauppansa."
        Juuri tätähän minä tässä olen ihmetellyt. Ei se minulta pois ole jos joku haluaa tuollaisesta maksaa vaikka sen kahdeksan tonnia, toivottavasti ostaja on tyytyväinen hankintaansa. Itse ostaisin kahdeksalla tonnilla mieluummin vaikka sen ranskalaisen, siinä ei luultavasti ole vielä neljännesmiljoonaa mittarissa.

Kun ajoin aikoinaan yli 20-vuotiaan täysin ehjän, mutta maaliltaan haalistuneen Rellu R9 katsastukseen, niin katsastusmies ihmetteli, miksi suomalaiset maksavat itsensä kipeiksi läpimädistä japanilaisista ja volkkareista, kun tällaisen ehjän rellun saa tosi halvalla. Minä maksoin kyseisestä yksilöstä 50€ ja ajoin sillä 5v ja lahjoitin sitten ajokuntoisena köyhälle eläkeläiselle. Auton ajokustannukset olivat olemattoman pienet ja kyyti ihan kelvollista pitkilläkin ajotaipaleilla.
        Paras autoni on ollut Renault 16TX ja huonoimmat ja kalleimmat kuluiltaan ovat olleet Saab 900 ja Audi 5000S.

• Soomessa
        Laatua_olla_pitää kirjoitti:

"Tuonkin yksilön korjausarvio oli suunnilleen sama kuin käypä arvo, eli taloudellisessa mielessä auto oli loppuunajettu."

Luonnollisesti tämä kaverisi kertoi vioista autokauppiaalle joka auton otti vaihdossa - aivan, eipä tietystikään kertonut vaan autoliike hyvitti täyden ehjän auton hinnan. Tällastahan se on ja autokauppias saa kohta tuntea nahoissaan kun seuraava omistaja vaatii hyvitystä.

250 tkm ajettu pikkuaudi dieseli vielä tekee kauppansa. Mitähän se kauppias olis hyvittänyt vastaavasta vaikkapa ranskalaisesta (vaikka olisi ollut kuinka ehjä hyvänsä)?

piilotellaan autojen vikoja aivan kuin se olisi kansallisurheilua. Kirjoitan tätä Saksasta jossa auto tutkitaan perinpohjin ennen kuin välirahasta annetaan edes tarjousta. Siinä olisi suomalaisilla oppimista. Vialliset vaihdossa tarjottavat ja muuten epäkurantit ostaa häkkikauppias halvalla. Osa niistäkin päätyy näköjään Suomeen, eikä aina halvallakaan.

• jokumuuuu

Voisi olla autokauppiaidenkin asenteessa tarkistamista. Kun itse vaihdoin erästä autoani uudempaan ei autokauppias vaivautunut edes ulos kopperostaan sitä katsomaan, vilkaisi vaan pihalle että kyllä siellä joku tötterö on. Sanoi vaan ettei tuon niin väliä, se lähtee kuitenkin köntissä jollekin häkkikauppiaalle.

Vanhan autoni seuraava omistaja soitteli sitten minulle joskus myöhemmin. Oli ostanut sen juuri samasta liikkeestä johon minä sen jätin, ja ilmeisesti vielä ihan jonkinmoisella kauppahinnallakin.

Kauppiaalla tuntui tosin muutenkin olevan aika joustava käsitys totuudesta. Juuri kaupoilla ollessani kaveri selvitti puhelimessa jollekin asiakkaalle miten heidän valikoimassaan on vain yksityisomisteisia suomiautoja. Se minunkin ostamani nyt sattui kumminkin olemaan vanha taksi.

• renkaan_potkija

Tietyissä autoissa maksaa merkki ja valmistumaa. esim. 10 vuotiaita ranskalaisia saa noin
      30-50% halvemmalla kuin japanilaisia(...tojota, honda, mazda) tai saksalaisia (esim. vw, audi skoda). Toisaalta yli 200 tkm ajetettu voi olla kannattavampi ostos (jos kuluvia osia vaihdettu), kuin joku 100-150 tkm. ajettu johon ei oo vielä tehty isompia huoltoja..

Miellumin maksaa vähän enemmän paljon ajetusta, mutta hyvin huolletusta, kuin vähän ajetusta, huonosti huolletusta autosta, jossa kuluvat osat finaalissa.

• JUURNÄIN

Ja mieluummin matka-ajoa ajetun kuin kaupungissa lyhyttämatkaa revitetyn koneen.

• RembrantVirosta

Minulla sattuu olemaan vähän ajettuja arvoautoja, mutta en myy.

• 55v

Meillä on miehellä ollut jo vuosia niinsanottu 2 auto, aika usein fiiatti työmatka 12 km, pieni kulutuksisia, käynnistyy hyvin kylmemmälläkin, osat halpoja ja jopa luotettavia, ei harmita pikku kolhut mitä elämä tuo tullessaan, vakuutus ja verot noin kolmasosa minun muka paremmasta autosta. Elämä on valintoja täynnä ja fiiukin on kulkuneuvo siinä kui muka paremmat.Tämmönen toimii meillä kun ei äijällä ole jatkeeseen tarvetta

• TietäjäSaamesta

Hyvää ei saa halvalla. Kokemusta on.

• tietäjäEspoosta

Eikä kalliillakaan saa välttämättä hyvää. Myyjäliikkeen antama (mielellään täys)takuu on kova sana.

• pieniauto

Uusi pikkuauto on paras. Tarvitseeko olla 10 vuotta vanha Audi tai muu säkkikangasverhoiltu romu alla?

• Pekka-

Kolmelitrainen kone jolla on ajettu 200 000km on hyvin huollettuna hyuoleton peli. Paljon kilometrejä edessä.
      Tärkeintä on varmistua auton kunnosta ja huolloista, vaikkei huoltokirja mikään 100% varma tapa olekkaan, on se ehdoton edellytys vanhaa autoa ostavalle. Samalla se varmistaa kilomptrien oikeellisuuden.

Minulla on vain hyviä kokemuksia paljon ajettujen (100-200tkm) kestävyydestä, ollut huolettomia kilometrejä.

• Laatua_olla_pitää

Kansiremppa tulee lähes joka autoon ennen 250 tkm. Usein vikana on palanut kansipahvi ja sen korjaaminen paikallisella sepällä ei paljoakaan maksa. Itse maksoin viimeksi 500 e. Jarrulevyjeen ja palojen vaihto maksoi saman verran. 10 v vanhaan autoon saa jo mukavasti käytettyäkin osaa joten ne merkkiliikkeiden tuhansien eurojen rempat sulaa äkkiä satasiin.

• sreeeeee

Muistakaa myös että vaihteistojen öljnvaihto on tärkeä , muistakaa ottaa selvää ennen ostoa onko automaatin , Tiptronic , Multitronic , DSG :n , manuaalin vaihteiston öljyt vaihdettu riittävän usein. Omasta mielestä 50 tkm on suomen olosuhteisiin talvi--kesä maksimi jokaiselle vaihteistolle jos esim autolla ajetaan noin 10tkm.15tkm vuodessa.

Uuden VW golfin alkuperäinen vaihteistoöljy oli huonoa kun vaihdettiin 20 tkm kohdalla. Vaihteiston toiminta keveni selvästi "manuaali"

Tiptronic vaihteistoissa pitää olla puhdas öljy ja liian paljon ajettu näkyy toiminnassa.

• ostanuuden

Monet hakevatkin Saksasta - ja aika usein löytyy hyväkuntoinen vähän ajettu yksilö. Saksalaiset ajavat kuulemma niin vähän...hehe. Tosiasiassa 300 tuhatta ajettu auto on helppo myydä 100 000 ajettuna, koska sikäläiset kelit ei autoja ruostuta. Mittarin ruuvaaminen on nykyään saksassa iso toimiala, kun Suomessa ja muissa itäblokin kehitystalouksissa narreilla on niin kova kiima ajaa herroiksi. Ja kun kanuuna on kova ja laiva lähtee muutaman tunnin päästä, ostetaan tuurilla. Hienosti "nuortuu" Suomen autokanta.

• Näitäriittää

Saksalaiset nauravat tämän tason kirjoituksille nykyään avoimesti. Entisinäkin aikoina ruuvauksiin Saksassa syyllistyivät vain jobbaritason lurjukset, pääasiassa paikallisia mamuja ja joitakin alemman tason paikallisia huijareita. Etsimällä saattaa häkistä vieläkin löytyä ruuvattu auto mutta asian hoitaa jobbari niin ettei joudu siitä vastuuseen. Auto myydään kolmannen yksityisen osapuolen "lukuun". Selkeä merkki jonkin tason huijauksesta.

• yksityinenhuijaa

Hyppää yli niistä yksityisten ilmoituksista, jengi on aivan sekaisin hinnoittelussa. Kannattaa suoraan katsoa vain autoliikkeiden ilmoituksia, siellä ne oikein hinnoitellut autot on.

• ssee

autoliikkeiden autot on ylihinnoiteltu lähes järjestään. Hinnat on myös ihan samat , mistähän johtuu???

• Pekka-
        ssee kirjoitti:

autoliikkeiden autot on ylihinnoiteltu lähes järjestään. Hinnat on myös ihan samat , mistähän johtuu???

Johtuisikohan hinnat siitä, että autoliikkeiden pitää ottaa vastuu myymästään tavarasta. Yksityisillä on "perävalotakuu".

• merkkikuset
        Pekka- kirjoitti:

Johtuisikohan hinnat siitä, että autoliikkeiden pitää ottaa vastuu myymästään tavarasta. Yksityisillä on "perävalotakuu".

autoliikkeiden takuu vaihtoautoille ei ole minkään arvoinen koska maksat kaiken kumminkin.

Nykyään jopa uusien autojen viat esim jakoketjun katkeamiset maksatetaan kokonaisuudessaan auton ostaneella , kun jakopää on suunniteltu liian heikoksi ja pieneksi. Esimerkiki Vag merkeillä. Autoliike/maahantuoja antaa todellista kulua korkeamman korjausarvion joka voi olla 5000-7000eur ja esim auton omistaja maksaa tietyn prosenttiosuuden joka voi olla pari tuhattatta euroa.

Käytännössä todellisuudessa tuon lähes uuden vag auton ensimmäinen omistaja siis maksaa koko hajonneen jakopään sekä muut osat männät kokonaan omasta taskusta.

• alustaruosteeteläsuomi

Kaupungeissa ja etelä-suomessa olevat autot on myös järjestään huonompikuntoisia kuin esim savosta tai keskisuomesta ostettu tai muualta ei ruuhka-alueilta ostettu.

eteläsuomessa suolataan jatkuvasti jos autoa ei ole kunnolla ruostesuojattu uutena tai melkein sen jälkeen ja joskus pestykin niin alusta on yleensä pahasti ruosteessa että katkastaja kokeilee jo piikillä hieman paikkoja joka kerta. Saksalainen bmv,audi,vw,mb varsinkin.

En itse sellaista autoa halua. Vaikka ulkopellit olisivatkin kiiltävät.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe