Köyhä ei voi tehdä mitään kivaa

köyhämies

Köyhä ei voi seurustella koska naiset vaatii että mies on töissä ja tienaa rahaa joten käyhä ei voi päästä edes treffeille, köyhä ei voi matkustella eikä käydä missään, köyhä ei voi ostaa vaatteita juuri koskaan, köyhä ei voi mennä elokuviin, köyhä ei voi puhua puhelimessa kun ehkä kerran kuussa, köyhä ei voi olla sosiaalinen. Köyhän elämä on surkeaa kun ei voi tienata rahaa. Mitä elämäs on kun joutuu vaan kotona olemaan 24/7 koko ajan? Jos menee ulos niin rahaa joutuu kuluttamaan. Köyhällä ei ole edes kavereita kun kaverit menee jääkiekko otteluun niin itse sinne ei voi mennä.

69

2413

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kareishu

https://www.youtube.com/watch?v=WxQMc5HWAQc
      Älä ruikuta.
      On laskettava irti ikävistä asioista voidakseen pitää kiinni mukavista ja iloisista asioista.

1970-luvulla asunnon vuokra vei n. 40% palkkatuloista.
      2000 vuonna yhtiövastike on 30 % elaketuloista.
      Olen siis ollut aina köyhä.
      En kuitenkaan itse ala m,itätöimään elämääni tai ammu hauskuutta vaan otan sen ilolla vastaan.

• HessuHopo996

Itseasiassa asumiskulut vievät kokoajan suuremman ja suuremman osuuden tuloista tämä taulukko kuvaa keskiarvoa, mutta ei se mitään harhaa ole jos köyhästä tuntuu, että joka penni menee asumiskuluihin:

http://www.findikaattori.fi/fi/23

• 516

Niin.

Täällä ei voi todentaa mitään koska aina joku "fiksu" neuvoo opettaa tai mitätöi.
        Tosin kirjoittajien motiivi ja tausta ovat huomattavissa.

• mumummukka
        HessuHopo996 kirjoitti:

Itseasiassa asumiskulut vievät kokoajan suuremman ja suuremman osuuden tuloista tämä taulukko kuvaa keskiarvoa, mutta ei se mitään harhaa ole jos köyhästä tuntuu, että joka penni menee asumiskuluihin:

http://www.findikaattori.fi/fi/23

" HessuHopo996 10.2.2015 13:53

http://www.findikaattori.fi/fi/23 "

No tuossa on täsmennettävää:
        " 1970-luvulla asunnon vuokra vei n. 40% palkkatuloista.
        2000 vuonna yhtiövastike on 30 % eläketuloista.
        Olen siis ollut aina köyhä."

1970 tuo vuokra oli 12 neliön huone alivuokralaisena.
        2000 luvulla asun 56 neliötä omassa kaksioissa.
        Tiedän ettei ymmärrys ja laskutaito avaa tuota, mutta jäljelle jäänneellä 60 % nähtiin oikeasti nälkää 1970-luvulla, nyt sitten paikkaillaan terveyshaittoja silloisesta aliravitsemuksesta. Tämä 2000-luvun loppu 70 % kannetaan etupäässä apteekkiin, ihan resepti lääkkeisiin, yhä ruoka on vain vaihtoehto.

Nuoruus on sairaus, josta parannutaan iän myötä ellei jokin onnetomuus tapa sitä ennen.
        Meillä on koko historian sairain nuoriso.

• Sääliksikäy

"En kuitenkaan itse ala m,itätöimään elämääni tai ammu hauskuutta vaan otan sen ilolla vastaan."
        Mitä hauskuutta tarkoitat?
        Voiko joku olla niin vilpitön, että pystyy nauramaan itselleen hauskuuteen asti?

• juoppomies

Hae kaupasta kaljaa ja ala juomaan. Hauskuus tulee sitten kun on humalassa. Jos ei voi töitä tehdä niin voi ainakin juopotella. Yllättävän monet naiset tykkää juopoista ja olen saanut rakastella naisia.

• Köyhäilijä

Siihenhän kaikki täällä perustuu, että köyhälle ei anneta rahaa kun sen verran, että muutaman pullon saa alkosta, mutta mitään muuta ei voi tehdä. Samalla rikkaat saavat sanoa, että kaikki maailman paha johtuu tuosta juoposta ja keskiluokka saa uskoa siihen.

• Tosi_on

Aloitus on täyttä roskaa. Viime lauantaina tapasin ravintolassa naisen, mentiin sen kämpille naimaan. Sunnuntaina join hänen kaljojaan ja lähdin maanantaiaamuna kotiin kun alkoi juopottelu ja naiminen väsyttää. Kunhan tästä piristyn menen taas hänen luokseen...

• jshsgf

Osta nyt edes kukkia sille naiselle jos taas menet siivestämään hänen luokseen.

• Pelle_penni

Kuules nyt aloittaja köyhämies, voin kokemuksella kertoa, että ollessani työttömänä ja rahattomana, sain pesää niin paljon kun vain kerkesi hoitamaan. Yksikin hoito olisi viennyt minut jopa ulkomaille, tosin jonnekin Kreikkaan, mutta matkat olisi maksanut, jos vain olisin lähtenyt mukaan. En vain lähtenyt tuolle matkalle, koska se olisi ollut samalla lapsentekomatka ja minun ajatusmaailmani ei sopinut siihen.
      Harrastamaan ehdin vaikka mitä, kun ei ollut töitä. Luin kirjaston kirjoja, matkustin erilaisten yhdistysten matkassa halvalla/ilmaiseksi, kävin mm. Kultarannassa presidentin loma-asunnolla vierailulla erään eläkeläisryhmän mukana. Kävin erilaisissa ilmaiskonserteissa mm. Eppu Normaali ja Pelle Miljoona ja taidenäyttelyissä. Kalastin, kävin uimassa, polkupyöräilin, piirsin ajankuluksi tuttaville rakennuspiirustuksia. Hiihtelin armeijan vanhoilla puusuksilla metsässä ja umpihangessa. Marjastin ja keräsin sieniä metsästä.

Suomessa on niin paljon tarjolla ilmaiseksi kaikenlaista, että on aivan turhaa valitusta, ettei muka köyhällä ole kivaa. Kaikki on pelkästään omasta aktiivisuudesta kiinni!

• MB-76

Apatia on kyllä typerintä mitä kåyhät ovat keksineet! Itselläkin talvella osittain vaivun masennukseen, mutta kevät taas avaa uusia harrastusmahdollisuuksia! Itsellä on polkupyöräily, kävelylenkit, valokuvaus, ruoanlaitto ihan ykkösiä! Itseltä löytyy laadukas filmikamera 38-70zoom. ja Canonin powershot kamera digipuolelta. Nämä investoinnit ei vie ketään vararikkoon! Osittain työmarkkinoilla herrat ovat pelanneet ihmiset työttömiksi? Itse en tunne mitään häpeää siinä, että olen työtön. Mene pelle töihin huutelijat ovat pienimmästäkin inahduksesta kohta itse työttöminä, jos ei "lipaise" ja kunnolla? Itse olen kyllä nyt vuodenkin tauon ansainnut ja pyrgraateillakaan siihen ei ole mitään sanomista. Kansalaisopistolla voisi alkaa vaikka opiskelemaan jotain kieltä esim. Ruotsi tai Saksa.

• Pelle_penni

..jatkoa vielä edelliseen.
        Ja miten niin köyhä muka joutuu olemaan kotona 24/7? Juuri tuossa edellä luettelin paljon vaihtoehtoja mihin köyhä voi mennä ja osallistua.
        Jos jäät pelkästään kotiin, ei sieltä kukaan sinua tule hakemaan mihinkään. Monilla paikkakunnilla on työttömillä omia yhdistyksiä, joissa voi käydä tapaamassa toisia työttömiä.
        Joka paikkakunnalla on varmasti paljon toimivia yhdistyksiä, joihin pääsee mukaan, kun vain lähtee mukaan toimintaan. Jäsenmaksu on yleensä hyvin pieni, sillä katetaan lähinnä yhteisiä kuluja. Yhdistykset saavat monta kertaa varoja lahjoituksina toimintaansa, joten senkin puoleen niiden mukana on köyhän helppo olla mukana toiminnassa, koska ei tarvitse omaa rahaa välttämättä.
        Itse en olisi omilla rahoillani koskaan pystynyt suorittamaan lentolupakirjaa ja lentämään, mutta liittymällä pieneen lentokerhoon pääsin mukaan toimintaan (jossa oli mukana muita lentämisestä innostuneita köyhiä). Lentäminen jos mikä perustuu siihen, että joku toinen maksaa lentobensat, yleensä sponsorit, yhteiskunta (palolennot) taikka kerho. Kerholle keräsimme rahaa porukalla erilaisilla tempauksilla ja tapahtumilla, olimme mukana kaikessa mahdollisessaa ja mahdottomassa, pudottamassa laskuvarjohyppääjiä, esiintymässä näytöksissä jne. Porukalla keksittiin aina kaikenlaista.

Näytöksiin liittyen, olin mukana vapaaehtoisena muotinäytöksissä mannekiinina, joissa tuotto meni hyväntekeväisyyteen. Ihan kivaa ohjelmaa köyhälle, pari-kolme päivää meni harjoituksissa ja kampauksissa ym. ja sitten yksi päivä siinä varsinaisessa näytöksessä. Siinä jos missä tutustui monenlaisiin henkilöihin ja mikä parasta sai monasti ostaa halvalla ne vaatteetkin, joita oli näyttänyt yleisölle. ruoka tuli aina joltain sponssorilta, joten senkään puoleen ei ollut mitään ongelmaa. Ja olihan siellä tietty niitä hyvän näköisiä misujakin mukana!

Kilpatanssiakin harrastin muutaman vuoden, tosin en käynnyt kilpailuissa, koska siihen rahani eivät riittäneet, mutta harjoituksissa kävin ahkerasti, koska samalla jäsenmaksulla sai käydä harjoituksissa vaikka joka ilta, jos vain huvitti. Tanssikilpailuissa olin töissä sitten jonkinlaisena toimitsijana, kun kerhomme sai järjestettäväkseen suuret valtakunnalliset tanssikilpailut. Paljon sai siinäkin kavereita, kunto pysyi hyvänä ja ei ollut kallis harrastus, oppi lisäksi hyvin tanssimaan. Jos köyhä lähtee muuten tanssimaan, siihen menee rahaa, mutta tälläisen tanssikerhon kautta pääsee mukaan tosi halvalla, käytännössä ei maksa mitään, harjoituksissa käydään hyvin vaatimattomissa verkkareissa ja tanssikengät saa teetettyä suutarilla jostain vanhoista kengistä pohjaamalla, ellei itse osaa liimata haljasnahkan palasia kengänpohjiin.

Joten kyllä köyhälle löytyy vaikka mitä kivaa!!

• Kalamies39

40 vuotias ei saa enää töitä joten odotan kesää että voin kalastella ja juopotella. Onneksi voitin vähän rahaa lotosta että voin olla ja tehdä kaikenlaisia juttuja, ilman rahaa tosiaan ei voi oikein mitään tehdä. Ostin viime vuonna veneen ja kalastelin aika paljon ja vuokrasin jopa mökin ja olin siellä viikon vaan nauttien. Tänä kesänä sama juttu, emmä jaksa stressaa enää töistä vaan menen jonnekkin vaikka ahvenanmaalle viikoksi. Talvi on aika hiljaista ja tylsää aikaa kun ei oikein ole tekemistä, säästän rahaa kesään mielummin.

• laiskahkoko

Köyhänä nimenomaan ehtii harrastamaan vaikka mitä, koska työssäkäyvänä ei välttämättä ole aikaa eikä jaksa tehdä mitään raskaan työpäivän jälkeen.

En ole ollut työttömänä, mutta kylläkin rahattomana kotiäitinä pari vuotta. Kävin lasten kanssa tai yksin esim. kirjastossa, harrastin 5-6 kertaa viikossa liikuntaa (kävely, hölkkääminen, uinti järvessä tai avannossa, kotijumppaa telkkarin äärellä). Netin kautta voi esim. opiskella ja hankkia lisätietoa itseä kiinnostavista asioista esim. olen luonut Spotifyn musiikkipalveluun erilaisia minua kiinnostavia musiikkityylejä ja lukenut netistä niiden bändien taustoista.

Työväenopistossa voi lukea pikkurahalla päiväryhmissä kieliä, jos ei iltaryhmiin halua. Joissakin kunnissa tuetaan työttömien opiskelua työväenopistossa. Iltalukiossa opiskelu on ilmaista ja kirjoja löytää käytettynä edullisesti.

Seurakunnilla on paljon erilaisia retkiä vähävaraisille. Tuttavani kävi esim. Lapissa seurakunnan tukemalla retkellä. Myös tuettuja lomia löytyy vähävaraisille esim. Järvi-Suomeen.

Skypen kautta voit soittaa puhelimella ilmaiseksi. Kännykkään voi myös hommata tosi edullisen puhepaketin. Yhteyttä voi pitää myös sähköpostilla, Facebookin tai jonkun chat-palvelun kautta täysin ilmaiseksi.

Tietääkseni saat tienata joka kuukausi alle 200 euroa ilman, että se vaikuttaa etuuksiisi. Niinpä tienaamalla rahaa esim. vuoden tai kaksi, saat hyvinkin säästöön lentolipun hinnan, jolla pääset edulliseen maahan, jossa ruoka ja majoitus ei maksa juuri mitään. Matkustaa voi esim. sohvasurffailemalla, Interrail-matkustamalla tms. Halvimmillaan lentolippuja saa jopa alle 50 euron.

Seurustelun esteenä köyhyys ei ole myöskään. Ehkä se köyhyys on sinulle itsellesi nolostelun aihe? Voithan alussa kertoa valkoisen valheen, että jätit opiskelun kesken ja etsit itseäsi ja mietit, että mitä tekisi seuraavaksi.

Koska köyhyys nyppii sinua itseäsikin, niin miksipä et suunnittelisi, että mitä teet seuraavaksi pidemmällä tähtäimellä? Olisiko aihetta ryhtyä haaveista tekoihin ja esim. alkaa opiskella? Osan opinnoista voi tehdä etäopiskeluna tai aikuiskoulutuksena. Jos opiskelu on sivutoimista, sen ei pitäisi vähentää nykyisiä tukiasi. Toisaalta jos olisit päätoiminen opiskelija, olisit oikeutettu esim. opintotukeen. Tietyillä teknisillä aloilla ei välttämättä ole edes kovin paljon kirjoja, joita pitäisi hankkia.

• eikiesus

Selasin kaikkea mitenkään lukematta tätä keskustelua ja pakko kysyä, että v*ttuiletko sinä, sinä nimimerkki "laiskahkoko"?:D Palstan aihe on köyhyys. Jos sinä olet ollut kotiäitinä, et sinä ole ollut mikään "rahaton", jos siis kirjoituksesi pitää paikkansa. Käsittääkseni Suomessa maksetaan lasten kotona hoitamisesta kolme vuotta per kersa kuukausittain suurempi summa, kuin mitä on alimmat työttömyyskorvaukset ja kukaanhan ei edes voi olla työttömänä putkeen esim. kymmentä vuotta (kärjistys ja tosiaan en tiedä mitä olet...). Toki kotiäideissäkin voi olla köyhiä, mutta ne ovat sitten niitä, jotka joutuvat pärjäämään sillä pelkällä pikkulasten kotihoidontuella ja lapsilisillä, jos ei ole työpaikkaa ja eri asia perheet, joissa se on kahvirahaa mitä työssäkäyvien palkansaajan lisäksi saa naiset yhteiskunnalta rahaa kotona olemisesta pikkulasten kanssa.

Ja miten niin on muka pikkurahaa työväenopistojen kurssit? Mä olen akateeminen ja lapseton nainen, ja mulla todellakaan ei ole ollut vuosiin varaa mennä työväenopiston kursseillle, kun pitää mm. maksaa opintolainaa takaisin yliopisto-opinnoista. Sulla on ehkä väärä palsta. Mitä nettiopiskeluun taas tulee, kukaan normaalijärkinen ei luota nettiin yhtään missään. On kouluja ja "kouluja". Toivottavasti ainakaan sellainen ei yleisty, että titteleitä ostetaan nettiopiskeluiden kautta.:/

Ja muuten: on este seurustelulle taloustilanne. Naiset jotka ei halua miesten elättävän itseään, eivät voi seurustella ennen kuin on vakituinen virka tai rahaa sen verran, ettei ole kenestäkään riippuvainen. Piste.:)

• mumummukka
        eikiesus kirjoitti:

Selasin kaikkea mitenkään lukematta tätä keskustelua ja pakko kysyä, että v*ttuiletko sinä, sinä nimimerkki "laiskahkoko"?:D Palstan aihe on köyhyys. Jos sinä olet ollut kotiäitinä, et sinä ole ollut mikään "rahaton", jos siis kirjoituksesi pitää paikkansa. Käsittääkseni Suomessa maksetaan lasten kotona hoitamisesta kolme vuotta per kersa kuukausittain suurempi summa, kuin mitä on alimmat työttömyyskorvaukset ja kukaanhan ei edes voi olla työttömänä putkeen esim. kymmentä vuotta (kärjistys ja tosiaan en tiedä mitä olet...). Toki kotiäideissäkin voi olla köyhiä, mutta ne ovat sitten niitä, jotka joutuvat pärjäämään sillä pelkällä pikkulasten kotihoidontuella ja lapsilisillä, jos ei ole työpaikkaa ja eri asia perheet, joissa se on kahvirahaa mitä työssäkäyvien palkansaajan lisäksi saa naiset yhteiskunnalta rahaa kotona olemisesta pikkulasten kanssa.

Ja miten niin on muka pikkurahaa työväenopistojen kurssit? Mä olen akateeminen ja lapseton nainen, ja mulla todellakaan ei ole ollut vuosiin varaa mennä työväenopiston kursseillle, kun pitää mm. maksaa opintolainaa takaisin yliopisto-opinnoista. Sulla on ehkä väärä palsta. Mitä nettiopiskeluun taas tulee, kukaan normaalijärkinen ei luota nettiin yhtään missään. On kouluja ja "kouluja". Toivottavasti ainakaan sellainen ei yleisty, että titteleitä ostetaan nettiopiskeluiden kautta.:/

Ja muuten: on este seurustelulle taloustilanne. Naiset jotka ei halua miesten elättävän itseään, eivät voi seurustella ennen kuin on vakituinen virka tai rahaa sen verran, ettei ole kenestäkään riippuvainen. Piste.:)

Kiitos tuo oli todella hyvin vastattu.

• Köyhä_seukkaa
        eikiesus kirjoitti:

No tarkalla on sitten taloutesi, jos ei siitä riitä johonkin työväenopiston kurssimaksuun yhtään! Johan semmoiset kurssimaksut maksaa pulloja ja tölkkejä keräämällä, kun kurkistaa muutamaan roskikseen.
        Ja mikä estää seurustelua, vaikka rahaa ei olisikaan taikka vakituista virkaa. Jos tolla ajattelumallilla olet asennoitunut elämään, niin kiittelet elämäsi ehtoolla pimpistä, kuin se nunna konsanaan, että oli kiva pissiä...
        Totuushan on, että kaksi köyhää jakaa helposti samat kustannukset keskenään, jos kämppäävät keskenään. Ja mitä taasen tulee, ettei muka köyhää kukaan huoli seurustelukumppanikseen, niin täyttä puppua. Täysin rahattomia jopa haetaan ihan ulkomailta asti kumppaneiksi.

Ihan esimerkkinä, kaverini täysi tyhjätasku puljasi itsensä jonkin sortin kuntoutukseen (ilmaisille safkoille ja lomalle) johonkin kylpylään, treffasi siellä juuri eronneen ay-pomon ex-vaimon, lopputulos; kaveri ajeli Mersulla ja oli kesämökkiä, venettä ja rivitalonpätkää. Nyt elelee Thaimaassa herroiksi nuorempien naisten kanssa.

• samakuinyllä
        eikiesus kirjoitti:

"Rahattomalla" tarkoitin vain sitä, että rahaa oli koko ajan vähemmän kuin mitä olisi ollut kulut. Minulla oli siis yksi vauva, yksi alle kouluikäinen ja yksi kouluikäinen, joten kodinhoidontuki oli noin 400 euroa/kk yhteensä ja sen päälle lapsilisät reilut 200 euroa. Lisäksi pieni elatusmaksu. Ei siis mitään huikeita summia, kun sillä rahalla piti kuitenkin maksaa asuminen, ruoat, vaatteet jne. Vanhin lapsi sai onneksi opintorahaa, jolla sai ostettua hänelle kirjoja.

Olen pahoillani, jos taloudellinen tilanteesi on niin kamala, ettet pysty kustantamaan minkäänlaista maksullista harrastusta tai koulutusta itsellesi. Minä irrotin 40 euroa työväenopiston kielikurssia varten, koska haluan pitää kiinni melko harvinaisen kielen kielitaidosta, josta saattaa olla työelämässä hyötyä.

Jos sinä et halua seurustella ilman, että sinulla on vakituinen työ, niin älä nyt sentään tuputa samaa lakia meille muille. Aloin opiskella uuteen ammattiin ja opintojen parista löysin yksinhuoltajaisän, joten kahden opiskelevan aikuisen ja lasten talous ei tosiaankaan ole euroilla piloille hemmoteltu. Eipä tullut mieleenikään ajatella, että rakkauden esteenä olisi raha tai että olisi pitänyt jäädä odottamaan muutama vuosi, että voisi seurustella.

Kumma juttu, että joidenkin mielestä työttömänä ei voi tehdä mitään ja toisten mielestä vaikka mitä.

• äläpävalehtele

Komesta lapsesta lapsilisä ei todellakaan ole 200e, vaan n. 550e/kk,lasten eltusmaksu, alhaisimmillaan kolmesta yhteensä n.500e/kk, ja tämän maksaa yhteiskunta, mikäli miehesi on maksukyvytön, tai tunnistamaton.

kodinhoitotuki alle kolmevuotiaasta on. n. 400-700 e/kk, kunnasta ja lisäosasta riippuen. Toisesta alle kouluikäisestä, olet saanut saman verran.Lisäksi asumistuki, tuskin sulla on omistusasuntoa ollut, johon tukia ei helposti saa. Asumistuki n. 800-1000e/kk. Lisäksi äityspäiväraha äitiysloma-ajalta, tuloistasi riippuen, mutta pienin määrä n. 800e/kk. Ja tuon lisäksi kun äitiyslomasi on loppunut, olelt saanut työttömyyskorvausta, koska kerroit olleesi työtön, ja aikaa jäänyt mm. opiskeluun.

eli , sinä työtön , kolmen äiti, olet saanut yhteiskunnan maksamia etuuksia n. 3500 (tämä minimisumma, jonka joka tapauksessa olet puhtaana käteen saanut joka kuukausi)-5000e/kk. Kyllä sillä jo pärjää, eikä työssäkäynti kannatakaan!!

• Täyttä_potaskaa
        samakuinyllä kirjoitti:

"Rahattomalla" tarkoitin vain sitä, että rahaa oli koko ajan vähemmän kuin mitä olisi ollut kulut. Minulla oli siis yksi vauva, yksi alle kouluikäinen ja yksi kouluikäinen, joten kodinhoidontuki oli noin 400 euroa/kk yhteensä ja sen päälle lapsilisät reilut 200 euroa. Lisäksi pieni elatusmaksu. Ei siis mitään huikeita summia, kun sillä rahalla piti kuitenkin maksaa asuminen, ruoat, vaatteet jne. Vanhin lapsi sai onneksi opintorahaa, jolla sai ostettua hänelle kirjoja.

Olen pahoillani, jos taloudellinen tilanteesi on niin kamala, ettet pysty kustantamaan minkäänlaista maksullista harrastusta tai koulutusta itsellesi. Minä irrotin 40 euroa työväenopiston kielikurssia varten, koska haluan pitää kiinni melko harvinaisen kielen kielitaidosta, josta saattaa olla työelämässä hyötyä.

Jos sinä et halua seurustella ilman, että sinulla on vakituinen työ, niin älä nyt sentään tuputa samaa lakia meille muille. Aloin opiskella uuteen ammattiin ja opintojen parista löysin yksinhuoltajaisän, joten kahden opiskelevan aikuisen ja lasten talous ei tosiaankaan ole euroilla piloille hemmoteltu. Eipä tullut mieleenikään ajatella, että rakkauden esteenä olisi raha tai että olisi pitänyt jäädä odottamaan muutama vuosi, että voisi seurustella.

Kumma juttu, että joidenkin mielestä työttömänä ei voi tehdä mitään ja toisten mielestä vaikka mitä.

Meidän perheessä on ollut sama tilanne, lapsilisät tuli kolmesta lapsesta ja yhdestä elarit, vaimo oli kotona kotihoidontuella. Mitään muita tukia me ei sitten edes tarvittu, rahaa tuli ihan mukavasti, tulot putosivat, kun vaimo lähti takaisin töihin. Nyt kun käydään molemmat töissä, on paljon tiukempaa, kuin silloin vaimon ollessa kotona.

Minun mielestäni täällä palstalla on ihan turhaa urputusta, ettei muka raha riitä. Yhteiskuntahan jakaa rahaa, jos vain viitsii hakea. Monet vinkuvat, vaikka rahaa tulee useammasta luukusta, lapsilisät, elatusmaksut, äityspäivärahat, kotihoidontuki, asumistuki ym. ym.

• eläkeukko
        äläpävalehtele kirjoitti:

Komesta lapsesta lapsilisä ei todellakaan ole 200e, vaan n. 550e/kk,lasten eltusmaksu, alhaisimmillaan kolmesta yhteensä n.500e/kk, ja tämän maksaa yhteiskunta, mikäli miehesi on maksukyvytön, tai tunnistamaton.

kodinhoitotuki alle kolmevuotiaasta on. n. 400-700 e/kk, kunnasta ja lisäosasta riippuen. Toisesta alle kouluikäisestä, olet saanut saman verran.Lisäksi asumistuki, tuskin sulla on omistusasuntoa ollut, johon tukia ei helposti saa. Asumistuki n. 800-1000e/kk. Lisäksi äityspäiväraha äitiysloma-ajalta, tuloistasi riippuen, mutta pienin määrä n. 800e/kk. Ja tuon lisäksi kun äitiyslomasi on loppunut, olelt saanut työttömyyskorvausta, koska kerroit olleesi työtön, ja aikaa jäänyt mm. opiskeluun.

eli , sinä työtön , kolmen äiti, olet saanut yhteiskunnan maksamia etuuksia n. 3500 (tämä minimisumma, jonka joka tapauksessa olet puhtaana käteen saanut joka kuukausi)-5000e/kk. Kyllä sillä jo pärjää, eikä työssäkäynti kannatakaan!!

voisin jatkaa hieman tuota juttua . Meillä oli aikoinaan vuokralaisena neli lapsinen perhe. Muuttivat kaupungin 78 neliöisestä kolmiosta !04 neliöiseen omakotitaloon neliöt riitti täyteen asumistukeen. Kävimme työttömän miehen kanssa Ruunaalla patikoimassa. Siellä reissulla hän kertoi ettei kannata mennä töihin ellei tienaa 13000mk kk. Hieman kyllä sieppasi vaikka sainkin yhteiskunnan maksaman vuokralaisen.
        Vuoden perästä mies kysyi saako vaimo jäädä lapsien kanssa asumaan kun hyö eroavat.
        Lasten elatuskin siirrettiin näin yhteiskunnan piikkiin. Mies vaan mulkutteli muualla lisää lapsia. Rouva hoiteli lapsiaan monta vuotta siinä kotonaan.
        Vuokra tuli säännöllisesti 10 vuotta.

• There_is_no_spoon

Mitä sillä elämällä tekee kun on tietokone! Netti ei hirveästi maksa. Koneen kokosin osista, ja päivitän yhtä osaa kerrallaan. Matrix on totta!

• Bror-Erik

Miksi aloittaja oletti automaattisesti ettei köyhä voi myös olla nainen.No siksi ettei hän
        ymmärrä köyhyydestä yksisilmäistä ruikutustaan enempää ja kuvittelee vuosiensa ku-
        lun hinnalla vielä voittavansa loton,naisen jota elättää ja arvostetun pihatontun aseman
        naapurustossa.Kukapa ei taistelisi tuon onnelan puolesta!

• köyhä_homo

Onnellinen köyhä nauttii miehistä kermaperse-naisten sijaan.

• NykyajanMammanpojat

Miehen asema ei ole kiva. Mutta ei sen kuulukaan olla. Perkele! Ei ollu Titanicillakaan.

Silloin oli sentään vielä äijiä. Hukuttautuivat laivan mukana, eivät hievahtaneetkaan laivan baarin tiskiltä! Gentelmanneja.

• köyhämies

Köyhä nainen ei halua köyhää miestä joten mies ei voi seurustella sitten naisen kanssa.

• enanna

Aloittaja on osittain oikeassa. Minä en köyhää miestä perässä vedettäväkseni huoli. Hyvin toimeen tulevia on riittävästi ja enemmänkin.

Köyhä tyytyköön kaltaiseensa. Tai nostakoon itsensä köyhyydestään.

• MB-76

Miksi tädillä on munat? Enanna on kumma nimi miehellä! Et kai ole Lepsu?

• enanna
        MB-76 kirjoitti:

Miksi tädillä on munat? Enanna on kumma nimi miehellä! Et kai ole Lepsu?

Ei ole tällä tädillä munia enkä ole Lepsu. Tällä tädillä on kelpo pillu ja kunnon mies, joka siitä tykkää ja jolla on kunnon tulot. Köyhät tyytykööt köyhiin.

• Myypersettä

Myy persettä homoille niin saat rahaa ja rikastut.

• Halla-ahon_äänestäjä

köyhä ei voi tehdä mitään - paitsi rikoksia
      KEHITYSMAIDEN NUORILLA, LAPSILLA (niidenkin on työskenteltävä koska ei ole koulua) - ERITYISESTI POJILLA - EI OLE MITÄÄN TYÖTÄ eikä koulua ja jokainen ymmärtää, miten tällaisia nuoria miehiä käytetään värväyksessä hyväksi, kun ainoa vaihtoehto on seisoskelu ja nälkä

Juuri Bagdadista napattu 16-vuotias itsemurhapommittaja, joka (BBC:n suullisessa julkaistussa haastattelussa kertoi, että) aikoi massamurhata, koska hänelle oli luvattu suora tie Allahin luo, myös 14-vuotiaita palkataan massamurhaajiksi Allah-palkalla

http://news.bbcimg.co.uk/media/images/81050000/jpg/_81050492_81050491.jpg

Captured Islamic State suicide bomber: 'I'm so sorry'

16 February 2015 Last updated at 22:57 GMT

A captured Islamic State suicide bomber has told the BBC that the group actively recruits teenagers as young as 14 to carry out attacks in Iraq. The bomber was caught in Baghdad,

• zrhtde

Oli kolme tonnia säästössä ,vaihdoin auton, siihen ostin uuden akun. Eilen läppri hajosi ja ostin uuden tilalle. Vilä on alle satanen noista rahoista jäljellä. Kannatti säästää pienestä työkyvyttömyyseläkkeestäni.

• Runkmann

Ainahan voi runkata, köyhäkin.
      Se ei maksa mitään ja on vieläpä terveellistä.

• fghfdghf

Tämä köyhä juo olutta, mikrossa ruokaa jota saanut ilmaiseksi. Aamulla näin naisen ja silleen. Jos on surkimus niin sitä on vaikka olisi rahaa. Toiset ei rahaa tarvitse että saa naista...

• työtönmies39

Säästöjä on hiukan. Ostin veneen viime kesänä ja odotan että pääsen taas veneilemään ja kalastamaan. Siinähän se päivät menee kun ajelee veneellä ja kalastaa. Ei sitä jaksa kotonakaan istua.

• aIbatrossi

Tarkoitat tietenkin että laiska pummi ei voi tehdä mitään kivaa...

• Löytyy_kivaa

Niin kyllä tässä keskustelussa on tullut hyvin selville se, että köyhälle löytyy kivaa tekemistä, kun vain on itse aktiivinen. Laiskalle ja passiiviselle köyhälle ei varmaan ole mitään, jos ei viitsi vaivautua tekemään mitään.

Jos ei ole missään töissä, aikaa on vaikka kuinka tehdä näitä täällä ehdotettuja asioita, joita on ollut runsaasti tarjolla ilmaiseksi taikka hyvin halvalla. Uskallan jopa väittää, että kaikkeen ei edes riitä aika, jos alkaa tosissaan näitä toteuttamaan.

Lisäisin vielä listaan muutamia, mitä köyhä voi tehdä ja jotka olen käytännössä kokeillut/nähnyt:

-Matkustin halvalla ulkomailla, kun hankin kirjeenvaihtokavereita ulkomailta, vierailin heidän kotonaan ja näin paljon heidän kauttaan kotimaansa kulttuuria ja elämää. Vastavuoroisesti kaverini kävivät ulkomailta luonani. Opin kieltä ja kulttuuria näistä maista.

-Eräs mimmikaverini on ollut matkaseurana ulkomailla monelle vanhukselle, jotka eivät itse pysty tai uskalla matkustaa ulkomaille. Hän on nähnyt Kauko-Itää, Etelä-Amerikkaa ym. ja toiset ovat maksaneet hänen matkansa.

-Matkustin mopolla kauas, halpa kiinalainen mopo, joka kulutti bensaa 2 litraa/100km, Lidlistä eväät ja halpa teltta (12,90€) varmuudeksi, tosin nukuin tuttujen luona melkein kaikki yöni tuolla reissulla, ainoastaan yksi yö piti viettää teltassa. Mahtava kokemus matkustaa mopolla pitkä reissu 1200km! Mopo kesti hyvin ja teen ensi kesänä sillä uuden reissun.

-Eräs tuttu purjehti maapallon ympäri käytännössä rahattomana, sai muutaman sponssorin ja söi hernekeittoa lähes koko matkan ajan.

-Poikamme matkusti Sveitsiin erään partioporukan mukana, reissun kustansivat käytännössä sponsorit. Eväinä lahjoittajien säilykepurkit ja makaroonit. Halpa teltta Lidlistä piti ostaa itse, joka kyllä Alppien tuulissa meni rikki, mutta mitäpä siitä.

-Mummoni matkusti sukulaistätien kanssa 70-luvulla maailmalla käytännössä ilmaiseksi myymällä taikka suosittelemalla erään lehden tilauksia, saivat lukijamatkan palkkioksi. Ei ehkä toimi nykyään, mutta aina kannattaa seurata, josko jostain löytäisi halvan/ilmaisen matkan.

-Ilmaisia matkoja jaetaan esim. uusien autojen koeajotilaisuuksissa, köyhällä työttömällä on aikaa käydä koeajamassa uusia autoja. Usein tälläisissä tilaisuuksissa saa vielä keittoakin taikka kahvitarjoilun.

-Monet tilaisuudet ovat vapaita kaikille, voi sivistää itseään ja usein paikalla olijoille on tarjolla ruokaa ilmaiseksi taikka kohtuullisella hinnalla. Usein joku mm. pankki kustantaa lounaan osanottajille. Pitää vain kirjoittaa nimi osallistujien listaan. Tapaa runsaasti uusia ihmisia ja saa tuttuja. Joihinkin tilaisuuksiin pitää ilmoittautua etukäteen juuri ruokailun vuoksi.

-Em. liittyen monet kaupat ja yhtiöt järjestävät asiakkailleen erilaisia koulutus- ja esittelypäiviä, niissä on ruokailu, yleensä keittoa, mutta myös joulun tienoilla täydellinen jouluruoka. Vaatii monasti vain vaivautumisen paikan päälle, mutta joissakin pitää olla ennakkoon ilmoittautunut, varsinkin, jos kuljetus on järjestetty vaikkapa johonkin tehtaalle tutustumiseen, jossa on sitten yleensä vielä ruokailu tehtaan puolesta. olen käynnyt vuosien aikana monella paperitehtaalla, sahalla, tiilitehtaalla ym. ym.

-EU:n puitteissa on järjestettynä erilaisia projekteja, joihin pääsee mukaan ihan ilmaiseksi, kun vain viitsii vaivautua mukaan. Useimmat projektit kestävät pidempään ja kun on mukana heti alusta asti, niin pääsee vielä helposti matkoillekin ja ne vaativat vain osallistumisen vaivan. Ulkomaille suuntautuviin matkoihin pitää joskus maksaa pieni summa. Kotimaan retket eivät yleensä maksa mitään. Olen ollut muutamilla kotimaan retkillä, Tanskaan olisin päässyt, mutta ei sopinut silloin minun kuvioihin, eli missasin sen matkan.

-Monasti vapaalippuja saa erilaisille messuille, konsertteihin ja teatteriin, pitää vain osata vetää oikeasta narusta. Monilla yrityksillä on edustustili ja sieltä voi saada sopivan tilaisuuden tullen lippuja johonkin tilaisuuteen. Joskus olen saannut ilmaiset liput messuille, kun olen ollut vain odottamassa lippuluukun lähellä (aivan tuurilla!!) joku nainen lykkäsi vapaalippuvihkostaan kouraani lippuja; "puuttuuko sulta lippuja" ja meni menojaan. Ehkä joku väärinkäsitys?

Tässäpä näitä käytännössä koettuja muutamia malliksi.

• köyhä

täälä nokialla ei voi kun katsella telkkari ja käydä kaupassa ja kirjastossa
      ja näpytellä tietokonetta

tämä on köyhän elämää koska ei ole varaa mihinkään lähteä
      500e saa kelalta käteen jää 150e ruokaan
      mihinkäs tästä nyt säästät että pääsis johonkin ?
      työtön ei voi muuta kuin olla köyhänä kotona !

• pitkäaikaistötön

Eikö sulla muuta tuloa ole kuin tuo 500€ ? Etkö ole hakenut asumistukea tai toimeentulotukea? Mulla jää ruokaan ym. 485€ vuokran jälkeen. Saan siis työmarkkina-, asumis- ja toimeentulotukea.

• köyhä
        pitkäaikaistötön kirjoitti:

Eikö sulla muuta tuloa ole kuin tuo 500€ ? Etkö ole hakenut asumistukea tai toimeentulotukea? Mulla jää ruokaan ym. 485€ vuokran jälkeen. Saan siis työmarkkina-, asumis- ja toimeentulotukea.

et taida sitten omistaa sitten muutakuin vaatteet
        kyllä meneepuhelimeen ja muihin laskuihn

• pitkäaikaistyötön
        köyhä kirjoitti:

et taida sitten omistaa sitten muutakuin vaatteet
        kyllä meneepuhelimeen ja muihin laskuihn

Minulla ei ole muita laskuja asumiskulujen jälkeen kuin puhelin- ja nettilaskut ja näihin menee kuukaudessa yhteensä n. 20€ eli korvauksia jää käteen n. 465€, joka menee ruokaan ja liikuntamaksuihin sekä harvakseltaan jotain vaatehankintoja, ai niin bussilippuun menee n. 20€. Kampaajalla käyn joka kolmas kuukausi ja sekin edullinen (tekevät halvalla opiskelijatöinä) eli kyllähän tuo raha just riittää. Autoon ja matkusteluun ei kyllä jää euroakaan, eipä mulla autoa olekaan.

• Oletko_apaattinen

Et voi olla tosissasi, etteikö köyhälle (taikka rikkaalle) löydy kivaa tekemistä ilman rahaa. Jos rikkaat "äänruutit ja laakkoset" voivat syödä tarjous maksalaatikoita ja purkkihernekeittoa, voi sillä köyhäkin itseään viedä eteenpäin.

Ei ole vielä koskaan ollut meikäläisellä rahasta kiinni, etteikö olisi voinnut seurustella vastakkaisen sukupuolen kanssa ja kivaa on ollut. Jos olet hyvä tanssimaan, on varmasti vientiä tanssilattialla ja sen myötä muussakin.

Sivistät itseäsi opiskelemalla vaikka kirjastossa, käy seuraamassa vaikka aikasi kuluksi eduskunnan täysistuntoa lehteriltä ilmaiseksi, niin olet selvillä aika paljon monesta asiasta. Opettele vieraita kieliä, kirpparilta löydät varmasti jonkun vanha kielikurssin c-kaseteilla lähes ilmaiseksi, polttelet ne kirjastossa cd-levylle. Pientä puuhastelua ja on hyödyllistä ja sanakirjan avulla voit lukea vieraskielisiä kirjoja, niin tekevät monet muutkin mm. julkimot.

Polkupyörällä, niitä lahjoitetaan tai saa ostaa halvalla, voit polkea vaikka ulkomaille, jos miljonääritkin sitä harrastavat vanhoilla polkupyörillä...

• köyhämies

Köyhä ei voi matkustaa eikä ajaa autoa koska ei ole edes ajokorttia. Meinaatko että menisin uusien autojen koeajotilaisuuteen ilman ajokorttia. Mitään lippuja ei saa minnekkään, osallistun kyselyihin ja arvontoihin mutta siellä mummelit on aina ekana jonossa viemässä ilmaiset jutut. 485 eurolla ei voi muuta kuin maleksia kotona. Lottoa pitää laittaa että jos tuuri kävisi joskus.

• köyhäkyhäilijä

Asiaa köyhämies...Mullekin tulee nyt tuo 485€.Ihmetyttää muutaman viestin sponsorit.Mä en vittu oo ikinä mitään sponsoreiden apuja köyhyyteen saanu.

Kertokaaa mistä saa sponsori tukea persaukinen ja pääsee vaikka Eurooppaan lomalle?

• Löytyy_kivaa
        köyhäkyhäilijä kirjoitti:

Asiaa köyhämies...Mullekin tulee nyt tuo 485€.Ihmetyttää muutaman viestin sponsorit.Mä en vittu oo ikinä mitään sponsoreiden apuja köyhyyteen saanu.

Kertokaaa mistä saa sponsori tukea persaukinen ja pääsee vaikka Eurooppaan lomalle?

Ootte te köyhiä... pitääkö kaikki vääntää rautalangasta, sponsorit tietysti sponssaa partiolaisia taikka jotain muuta yhdistystä, että yhdistyksen jäsenet pääsee matkustamaan. Yhdistyksen jäsenet kerää ne sponssorit siihen matkaan.

Tottakai köyhällä voi olla ajokortti taikka lentolupa taikka ihan mitä vaan. Juuri tuolla jo aiemmin on kerrottu, että miten köyhä hommaa lentoluvan kerhon kautta.

Ajokortin voi hommata opetusluvilla taikka menemällä kuljetus- ja logistiikkaa opiskelemaan, kortin saa pelkillä viranomaismaksuilla ja rekkakortti tulee lisäksi ammattipätevyyden kanssa, eli valmis kuljettaja ammattiin.

Pelkän ajokortin henkilöautoon saa myös halvalla vaikka Virossa, jonka sitten vaihtaa suomalaiseksi ajokortiksi viranomaismaksuilla täällä Suomessa. Vaihto-oppilaana voi suorittaa ajokortin monessa maassa lähes ilmaiseksi taikka oppilaitoksessa, jossa opiskelee ja kortin voi vaihtaa suomalaiseksi viranomaismaksuilla. Halvimman ajokortin kaverini hommasi Venäjältä Aunuksesta, käytännössä viranomaismaksut täällä Suomessa.

• Löytyy_kivaa

Vielä nimim. köyhämies, ei ne mummelit mitään vie, jos pidät puolesi. Olet vaan vähän aikaisemmin liikkeellä, kuin ne mummelit, niin saat ne ilmaiset. Sitä paitsi, eivät kaikki mummelitkaan osaa kaikkia ilmaisia etsiä.
        Ja jos ei sinulla ole ajokorttia, on varmasti kaverillasi ajokortti, käytte yhdessä koeajamassa ne autot ja saatte ilmaiset matkaliput. Viimeksi kävimme koeajamassa kaverin kanssa Delta autossa uuden Kian ja saatiin molemmat ilmaiset laivaliput Tallinnaan. Pari ilmaista matkaa Välimerelle on tuossa vielä käyttämättä.

• työtönmies39

Kyllä tää on suurimmaksi osaksi kotona loikoilua kun kaikki maksaa eikä harrastaa voi mitään muuta kun salilla käyntiä. Sosiaalinen elämä vaatii rahaa ja itse en ole kavereita nähnyt aikoihin. Pelasin ennen salibändyä ja oli mukavaa käydä pelaas pari kertaa viikossa ja sitten oli pelireissuja ja sai nähdä ja jutella kavereiden kanssa. Pärjättiin sarjassakin kun pelattiin mutta sitten loppui rahat enkä ole pariin vuoteen päässyt pelaamaan. Salibändyssäkin on salimaksut ja tuomarimaksut ja pitää ostaa maila ja peliasut ja matkat, osallistumismaksu sarjoihin, vakuutus ja sellaset. Äkkiä se maksaa aika paljon.

• Älä_sitte_valita

Jos kerta vaan loikoilet kotona. Salilla ei ole pakko käydä, kun kuntoa pystyy hoitamaan muutenkin. Salibändyä voi taasen pelata halvalla/ilmaseksi hommaamalla sponsorit tukemaan harrastusta, jolloin ei maksa käytännössä mitään. Turhaa urputusta!

• PRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT

Voivoi, kyllä köyhälle löytyy vaikka mitä tekemistä. Ite ostin moottoripyörän viime kesänä ja nyt oottelen kieli pitkällä teiden sulamista! Ku alkaa kotiseinät kaatuun päälle, ei muutako prutku käyntiin ja baanalle!
      Niin, ja se mp oli h a l p a ! ! Rekisterilappuki oli kivasti valmiina kiinni...

• Mb-76

Itsellä olisi hyväkuntoinen kesäauto! Ilmeisesti kuitenkin hyvin tehty kun ruostetta ei ole missään. Pakoputki vähän röpöttää, niin en ole saanut katsastettua sitä :( Penkit pitäisi putsata pesupulverilla kesällä ja puskurin alla muovilerpakkeessa on pieni halkeama. Epoksilla pitäisi korjata, mutta se pitäisi sitten onnistua kerralla ettei tuloksesta tule vieläkin huonompi. Tämäkään ei nyt niin silmään ota ollenkaan. Vakkarit on kuitenkin kalliit ja en pysty pitämään kuin osan vuodesta liikenteessä.

Arkiajossa on sitten Helkaman retkipyörä. Tämä on kanssa hyvä, kun keskareilla alkaa ruumis rapautumaan.

• köyhäjavähänkippeekin

Kyllä se osittain on aivan totta, että köyhyys syrjäyttää, kun ei ole vara tehdä kaikkea sitä mitä työssäkäyvillä parempituloisilla on. Mutta ilmaisiakin huvituksia on ja tosiystäville voi sanoa, että nyt ei oo vara lähteä pitsalle jne. Ystäviä voi vaikka kutsua kotiin nyyttärimeiningillä :) ja leipäjonossa meillä on aina hyvät jutut :D mutta kyllä se köyhyys voi myös syrjäyttää: itse esim. sairastan suht harvinaista sairautta ja kaikki meidän irl vertaisryhmätoiminta on aika pääkaupunkiseutupainottunutta. Eipä sitä täältä oulun seudulta työttömyyskorvauksilla noihin tapahtumiin hirveesti voi osallustua..

• väestönseuloja

Oikeastaan on vain eduksi jos naiset hylkivät köyhää roskaväkeä. Ei ainakaan synny niin helposti uusia koulukiusattuja pölhöjä yhteiskunnan elätettäviä niin helposti.

• kalamies39

Minä säästin kauan ja ostin veneen johon pienen 5 hv moottorin. Kesällä käyn kalalla usein kun eipä ole muuta tekemistä. Bensa maksaa mutta myyn ahvenia joita saan aika paljon kun on pari verkkoa. Itse maalasin ja kunnostin sen veneen, ei maksanut kun satasen ja korjaukset toisen satasen. Moottorin ostin uutena, maksoi 1200 euroa. Venepaikka 40 euroa, maksetaan veljen kanssa puoliksi

• köyhä_voi

kasvattaa erilaisia koristekasveja ja myydä siemeniä

• Anonyymi

Mä oon köyhä mitä teen😭

• Anonyymi

Yritä kaveri maksaa sulle vaikka sun. puhelimen käyttössä oon saanut kerran 2€

• Anonyymi

Se tunne kuin on köyhä ja mitää miettiä jotka ikissä tuotteita sitten jos tarvitset lääkäriä niin lääkäri maksu 200€

• Anonyymi

Köyhänä ei ole pako olla epäsosiaalinen saa olla sosiaalinen ja sitten ehkä saa rahaa?

• Anonyymi

Ei pääse pukille, ei. Tosin ei se aina duunarillekkaan oo saletti, ministerille ehkä.

• Anonyymi

Eikö edes säälipilua ?

• Anonyymi

Olet oikeassa, vähävarainen ei voi kuluttaa rahaa juuri mihinkään. Itsellänkin kaikki rahat menevät ruokaan ja kaikki vaatteet ovat vanhoja ja ei löydy mitään mistään. Penniäkään ei voi säästää että pääsisi joskus vaikka festareille. Jos tulee veronpalautus , köyhä ei saa pitää sitä. Köyhän elämä voi olla kurjaa mutta onneksi sisäinen maailma pysyy kunnossa jos uskoo kuitenkin tulevaisuuteen.

• Anonyymi

Mihin sitä rahaa tarvitsee muka kuluttaa? Moneen paikkaan pääsee ilmaiseksi tai hyvin vähällä rahalla. Jos vaan bongaat netin välityksellä kaiken ilmaisen tarjonnan, niin niidenkin kanssa tekee tiukkaa, että kaiken ehtii käymään.
        Ruokaakin saa paljon ilmaiseksi, jos vain ottaa vastaan. Siinäkin säästää! Kirppareilta voi ostaa vaatteita ja lahjoitetaan palstoilta löytyy paljon hyvää tavaraa. Monta pesukonetta ja pakastin me on saatu ilmaiseksi.
        Konserteissa, kesäteatterissa, tivolissa, messuilla, kylpylöissä ym. me on käyty koko perheen kanssa ilmaisilla lipuilla. Viimeksi oltiin kylpylässä erään yhdistyksen mukana ja matkan sponssasi eräs yritys.
        Köyhä pääsee kyllä treffeille, vie nainen vaikka konserttiin tai teatteriin ilmaisilla lipuilla ja nautitte esityksestä. Ja voit vaikka ostaa halpisbussiin liput parilla eurolla, matkaatte halpisbussilla johonkin ilmaistapahtumaan toiselle puolen Suomea.
        Minulla oli aikoinaan poikamiehenä ollessani hyvinkin vilkasta seuraelämää, rahaa ei ollut, mutta opiskelijaneitosia kävi luonani, kävimme ongella ja vietimme aikaa yhdessä, teimme ruokaa niistä kaloista. Leivottiin yhdessä jotain piirakoita, kun käytiin poimimassa marjoja metsästä ja syötiin niitä piirakoita. Ei siihen suuria rahoja tarvittu ja kyllä oli mukavaa. Talvella tehtiin muita juttuja, käytiin joskus pilkillä ja muuten vain ulkoiltiin. Ja vällyjen välissä oli mukavaa!

• Anonyymi

Kyllä fiksu köyhä mies saa pillua ja voi käydä treffeillä. Peiliin katsomisen paikka, jos ei onnistu! Mikä estää matkustamisen, polkupyörällä matkustaa pitkiäkin matkoja ja pakkaa polkupyörä halpisbussiin, mene parilla eurolla Turkuun, lennät sieltä halpalentoyhtiön koneella polkupyörä matkatavaroissa 15€ lentolipuilla kaukomaille. Olet alle 20€ kaukana Suomesta!

• Anonyymi

Eikös täällä joku alituiseen hehkuta, kuinka on vaikka mitä tekemistä työttömänä ja on kivaa olla. Miten tämä nyt näin muka on, ettei sitten ole kivaa????

Köyhä mies kyllä saa naista ja pääsee treffeille, ei siihen rahoja tarvita!

• Anonyymi

suurin osa väestöstä on köyhää, ei ne seurustelut tarvitse sen enempää rahaa, kuin sitä yleensäkään kenelläkin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

suurin osa väestöstä on köyhää, ei ne seurustelut tarvitse sen enempää rahaa, kuin sitä yleensäkään kenelläkin on.

Jos seurustelee, niin ei siitä työstä saadusta palkasta haittaakaan ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos seurustelee, niin ei siitä työstä saadusta palkasta haittaakaan ole.

Moni myös jättää kertomatta tulonsa tai omaisuutensa seurustelukumppanilleen, jos sattuu olemaan enempi tuloja tai omaisuutta, eli esittää köyhää taikka vaatimatonta. Todellinen rakkaus ei rahoja tarvitse!
        Tämänkin viestiketjun aloittaja luulee aivan muuta ja ei saisi naista, vaikka olisi rahaakin tai omaisuuksia. Seurasin muutama vuosi sitten erään rikkaan perijän touhuja, kun yritti löytää itselleen naista kehumalla omaisuudellaan, ei onnistunut kun kaveri oli ihan täys tollo. Nyt omaisuus menetetty ja edelleen kaveri etsii naisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni myös jättää kertomatta tulonsa tai omaisuutensa seurustelukumppanilleen, jos sattuu olemaan enempi tuloja tai omaisuutta, eli esittää köyhää taikka vaatimatonta. Todellinen rakkaus ei rahoja tarvitse!
        Tämänkin viestiketjun aloittaja luulee aivan muuta ja ei saisi naista, vaikka olisi rahaakin tai omaisuuksia. Seurasin muutama vuosi sitten erään rikkaan perijän touhuja, kun yritti löytää itselleen naista kehumalla omaisuudellaan, ei onnistunut kun kaveri oli ihan täys tollo. Nyt omaisuus menetetty ja edelleen kaveri etsii naisia.

Niinpä niin. Tolloutta ei pysty poistamaan isolla rahallakaan.
        Lehdissä on rtilleina juttuja arpajais- tai lottovoittajista, jotka ovat hämmästyttävän
        lyhyessä ajassa tärvänneet koko omaisuutensa.
        Jos onnistuu hävittämään vaikka 5 tai 8 miljoonaa ihan muutamassa vuodessa
        kaikenlaisiin typeryyksiin niin se vaatii jo aivojen jättämistä narikkaan.

• Anonyymi

Mikä on sinusta kivaa, mitä et voi tehdä?

Minusta kivaa on olla kotona. Kyllä minä voin sitä tehdä, olla joka pivä kotona, se on tosi kivaa.
      Miksi luulet ettei se olisi? Miksi puhut muista jos sinusta ei ole kiva oll akotona, tai et voi siellä olla? Kurja jos lapsesi on niin vastenmielisiä sulle ettei kotona ole kivaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1413
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1259
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe