?????????????????
Muistaako joku milloin nykylama alkoi?
15
72
Vastaukset
- jövvvpoohv
Nykylama on suoraa jatkoa KOkaKOOMUksen aiheuttamaan 90-luvun Suomen suurimpaan lamaan
- Eiaihettakapinaan
Mikä lama. Liksa juoksee. Hintoja halpuutetaan. Asuntokuplat puhkeaa. Bensa halpenee. Keskiluokka on tyytyväinen. Maassa kaikki hyvin.
- EiKaikkiNiinHyvin
Hyvä että näin. Mutta keskiluokka on kurjistetuin porukka, vaikka sinulla ja minulla on vielä työ jossa liksa juoksee.
- yks.yrittäjä
2005 - 2006 , sen jälkeen pelkkää alamaäkeä , vaikka uutiset ( propaganda ) toista väittivät . Eikä elpymistä tule ainakaan 5 vuoden sisään , puhutaan kymmenestä vuodesta .
- vituttaaniinettäkoskee
Tilanne ei elvy koskaan, kokoomus tuhosi suomen, olisi paras heittää hanskat naulaan ja kysyä vaikka venäjältä huoliiko ne suomen ilmaiseksi osaksi venäjään. Epäilen tätä, sillä venäläiset on viisas kansa, he eivät ottaisi ongelmamaata itselleen edes maksusta.
- tyhmyys_kasvaa
Nykylaman synty johtuu Holkerin hallituksen aloittamasta "hallitusta rakennemuutoksen" politiikasta. Sen jälkeiset hallitukset ovat noudattaneet samaa virheellistä talouden linjaa tosi toisella nimellä eli nyt se on kasvu-ura ideologiaa.
Tuloksena on saatu ongelmien jatkuvaa kasvua, esimerkkeinä vaikkapa vain valtion velan kasvu, työttömyyden kasvu ja tyhmyyden kasvu (nyt on uutisoitu, että suomalaiset ovat alkaneet tyhmistyä).
Tyhmä täytyy olla jos ei tajua näiden tunnusmerkkien todellisuutta. Koska tyhmyys kasvaa ekspotentiaalisesti suomalaisilla niin ongelmien ratkaisua on enää turha edes odottaa. Tämän vuoksi Suomi tarvitsee maahanmuuttoa eli vähemmän tyhmien muuttoa.
PS. tosin tyhmät suomalaiset EIVÄT ymmärrä työllistää näitä maahanmuuttajia vaan ottavat niitä tänne pelkiksi "eläteiksi".
Ihmisten oikea työllistäminen olisi TERVE ratkaisu, ei nämä jatkuvasti paisuvat irtisanomisten yt-sirkukset. Mutta mitäpä ne tyhmät asioista mitään tajuaa.
Tyhmät eivät muista sitäkään, että Suomi jälleenrakennettiin sodan jälkeen tekemällä TYÖTÄ. Nykypäättäjät ovat todella tyhmää sakkia. Kyllä se alamäki ja lama alkoi jo vuonna 1991!
Late Lapista. SSSS Ry!- Niinsiisjoo
Sinulla ehkä. Nokiankin nousu alkoi vasta 1993...
- juupas
Kun N-liitto eli kommunismi lopahti Itä-nuapurissa se eds auttoi selväst lamaa jota on oikeastaa kyllä piisannut iät ja ajat, joku muistaa -30-luvun laman, ja ennen sitäkin, minä tiedän sen vain isien ja äitien kertomana.
- kyllä
Kun N-liitto eli kommunismi lopahti Itä-nuapurissa se eds auttoi selväst lamaa jota on oikeastaa kyllä piisannut iät ja ajat, joku muistaa -30-luvun laman, ja ennen sitäkin, minä tiedän sen vain isien ja äitien kertomana. Aihetta on käsitelty jo aiemmin, peestä tuollainen ilmoitu kun tuli ensi yrittämällä.
- Miksenmuistais
Kyllä toki. v. 2008 subprime kriisin jälkeen ja vähän viiveellä.
- miksiX
Mikä muuten on syynä siihen, että Amerikassa annettiin asuntolainaa b-tyypeille, joilla ei ollut mitään mahdollisuutta selvitä lainoistaan?
- historian_pahin
Sanoisin, että 2009 jolloin bkt laski 9 %.
http://www.findikaattori.fi/fi/3
Joku toinen väittää, että 2011:
http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2014/11/17/tanskalaisanalyytikko-suomen-lama-jo-historian-pahin/201415977/12 - Ei_nousua_horisontissa
Kaikki lähti alamäkeen 2007.
- ksjsgf
Tylsää kun on aina vaan lama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 176150
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04671- 563320
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2272897Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342510Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452390Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme232109Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731757- 381590
- 1891478