Olen ollut samassa työpaikassa 4,5 vuotta. Viimeiset 1,5 vuotta myymälävastaavana. Olen tuntipalkkainen. Nyt on muutama kysymys:
1. Sopimukseni on 37,5 h. Sairastumisten ja muiden lomien vuoksi olen tehnyt yli 40 h viikkoja.
Miten palkka tulisi maksaa ajalta 37,5 - 40 ja toistaalta ajalta 40 - X h?
2. Olen tehnyt myös 12 h päiviä. Vaikuttaako tämä joihin korvauksiin?
3. Palkanlaskijamme vaihtui ja nyt sain tammikuun palkassa yhdeltä viikolta (46,1 h/vko) ylityökorvauksen 6,1 tunnilta. Ylityökorvaus on palkkanauhassa 50 %. Menikö oikein?
Olen jostain käsittänyt, että 37,5 - 40 h ajalta tulisi 50 % (lisätyö) ja 40 - X h ajalta 100 % (ylityö).
4. Minulle (eikä muillekaan firmassa) ei ole aikaisemmilta vuosilta maksettu ylityökorvauksia. Niitä on kuitenkin kertynyt. Voinko liiton avulla saada korvaukset takautuvasti?
Kiitos avusta!
Tuntipalkkaisen ylityö
Väärinkäsityksiä
3
350
Vastaukset
- 2210
ota nyt ihmeessä yhteyttä liittoon. tietekin saat ylitöistä korvausta
- jokkepady
lisätyö menee kaupan alan tessissä ihan normaali palkkana, ja sen jälkeen alkaa vasta 50% ylityötunnit
En nyt just löytänyt kuin tuon yhden, jossa voit itse laskea, että mitä pitäisi maksaa.
Toivottavasti on apua.
http://www.etry.fi/jasenedut/tyokalut/ansiotyolaskuri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901927
- 581093
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971045- 9985
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html204969Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos64931IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56909Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175828Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.82817Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41780