sydän paatunut vai onko

sam73

Oon etsiskellyt herraa ja miettinyt mitä mun elämästäni puuttuu. Olen ollut palavassa uskossa ja tehnyt työtä seurakunnan eteen. Kattelin tossa äsken tv 7 oli joku river jutska. Pariskunta julisti sanaa mutta kyllä itelle jäi tyhjä olo. Ei kai sitä voi syyttää kun itseänsä siten makaa miten petaa. Oon perheellinen 2 lapsen isä jo aika isoja urheilija nuorukaisia ovat jo. Vaimo opiskelee ja on töissä eivät ole uskossa. Uudistuin itse muutamia vuosia sitten ja olimme erossa 2 vuotta. Nyt olemme yhdessä jälleen ja kaikki ihan ok. Yritin 2 vuotta tehdä kaikkee että saisi perheen kiinnostumaan ei niin ei pakottaankaan ei voi. Omasta tahdosta täytyy lähteä. Oon siinä ihmettelemistä äijä tulee uskoo uudistuu. Rupee puhuu jeesuksesta ja jne. No ymmärrän kyllä ukko pettänyt vuosien saatossa monien naisien kanssa. Ja sitten jeesusta on siinä perhe ihmeissään. Kaikesta huolimatta olin rehellinen otin iskut vastaan ja rakensn suhdetta lapsiini ja vaimooni uudestaan. Oot tervetullut mutta ilman jeesus höpinöitä tuli viestiä. Mun elämä on mitä on. En voi henkisesti hyvin. Ei mua nappaa hirveesti hengellisyys enää elämän täyttää kaikki muu terve usko jumalaan. Silti iloitsen monestakin asiasta elämässäni. En koe enää vaan jumalaa elämässäni ja teoissani. Silti koen hetkittäin että että perheeni puolestani rukoillaan ja hengen läsnäolon pienenä kuiskauksena. No tulihan tekstiä !

19

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimiajasiunausta

Rohkaisen sinua edelleen valitsemallasi kaidalla tiellä. Aika ja tämä maailman meno uuvuttaa. Jumala ja Jeesus ei ole sinua jättänyt: olet vain psyykkisesti väsynyt ja koet hengessäsi laaksokautta. Ei usko ole aina tunneasia vaan on tukeuduttava Sanaan. Itse tein aikoinaan virheitä kun yritin käännyttää puolisoani ja lähipiiriä. Kyllä se rukous ja rehellinen läsnäolo riittäisi ja Herra se työn tekee.
      Vaikuttaa että olet suorittanut uskoa. Kyllä valvoa pitää ja varoa syntiä, mutta ei hengellisyyttä kannata suorittaa. Uskon että sinulla on hengellinen taho kunnossa, kun olet etsinyt Herraa. Ongelmasi on enemmän sielullinen väsymys ja uupumus. Ihminen kun on kolminaisuus. Tietenkin vihollinen kärkkyy ja tahtoisi luovuttavan ja käyttää hyväksi uupumusta ja masennusta.
      Toivon että löydät jonkun ymmärtävän veljen juttukaveriksi ja jospa löytyisi vaikka yhteinen harrastus.

• Pyhän Hengen tarvitset, että Hän antaa Jeesus sua virvoittaa ja vahvistaa joka päivä. Rukoile sitä ja rukoile että saat rukoilaa tuntikausia ja etsiä ja odottaa Herra . Muista myös lukea Raamattu. Kerran saat palkka kaikkista vaivannäöistä ja muista että monien tuskien ja ahdistuxien kautta mennään sisään. Ei apostolilla helppoa tietä ollut niin että älä odottaa että sulla pitää olla Taivas maan päällä koko ajan. Ole siunattu !!

• jaikalii

Sydän ei ole paatunut mutta olosuhteet ovat vaikeat. Usko on sydämessä oleva asia. Ei se lopu olosuhteiden tullessa vaikeaksi. Usko on Jumalasta. Se ei ole meidän ponnisteluja eikä luulotteluja eikä uskomuksia eikä toiveita. Uskon vaikuttaa Jumalan Sana (Jeesus).

Se, joka kerran on saanut uskon Jumalalta (lahjaksi), se usko jää asumaan sydämen sopukoihin. Tästä uskosta sinäkin todistat. Ei Jumala ota sitä pois sydämestäsi. Sinä olet uskossa kun turvaat Jeesukseen ja jätät kaikki; itsesi, lähimmäisesi, olosuhteesi ja jumalasuhteesi Jeesukselle Kristukselle.

Voit rukoilla omaistesi puolesta. Huh pitääkö suorittaa paljonkin rukousta ja ihan polvillaan tunti joka päivä? Ei pidä. Pieni huokauskin Herran puoleen; "Voi Jeesus! Auta ja siunaa ja pelasta" on rukousta. Niin, rukous on olemista Hänessä ja Häneen turvaamista.

Tämä teksti on sydämestä lähtenyt vastaus. Sitä ei ole kovinkaan paljon harkittu. Kirjoitin vain. Koettele vastaukseni. Ja pidä se mikäli se tuhtuu hyvältä.

• sam73

Näin olen tehnytkin. Etsin herraa vaikka tuntuis miltä. Ja rukoilen lähimmäisteni puolesta. Rukoilen myös sitä että säilyisin kaidalla polulla saisin palvella jeesusta kokonaisena en vajaana.

• No niin arvasinhan minä ettei jaikali uhostaan huolimatta palstaa jätä.

• burnoutsiitätulee
        sam73 kirjoitti:

Näin olen tehnytkin. Etsin herraa vaikka tuntuis miltä. Ja rukoilen lähimmäisteni puolesta. Rukoilen myös sitä että säilyisin kaidalla polulla saisin palvella jeesusta kokonaisena en vajaana.

Kyllä me vajainakin kelvataan. Juuri tuo täydellisyyden tavoittelu uuvuttaa ja saa pyrkimään jopa omassa voimassa.

• jaikaliii
        auroraboreallis kirjoitti:

No niin arvasinhan minä ettei jaikali uhostaan huolimatta palstaa jätä.

Olen jättänyt palstan. Siksi en enää kirjoita palstalla. Mutta vastaan tietenkin poikkeustapauksissa rehellisiin viesteihin.

• jaikalii
        sam73 kirjoitti:

>>>Rukoilen myös sitä että säilyisin kaidalla polulla saisin palvella jeesusta kokonaisena en vajaana<<<

Ymmärrän mitä tarkoitat. Mutta vajavaisina meidän täytyy Herraa palvella. Täydellisyyteen kun emme tässä lihassa ja tässä ajassa pääse. Niin nöyryydessä epätäydellisenä sitten. Ja Herra ei vaadi täydellisyyttä. Hän ainoastaan on täydellinen, ihmiset vajavia ja heikkoja parhaimmillaankin.

Paavali oli mielistynyt heikkouteen. Hänkin siis koki heikkoutta ja varmasti huonoutta. Mutta sellaisenaan hän palveli Herraa. Hän totesi että Jumalan armosta minä olen se, joka minä olen. Eikä Hänen armonsa ole ollut turhaa minua Paavalia kohtaan. Armo ei mennyt hukkaan Paavalin kohdalla koska Paavali ei antanut periksi vaan palveli Herraa heikkoudessa ja suuressa pelossa.

Jumalan armo ja sen ymmärtäminen on uskovien ehkä tärkein oppiaine. Minäkin opiskelen armoa ehkä jo toisella luokalla. Minua puhuttelee Raamatussa se että Jumala rakasti maailmaa (syntisiä ihmisiä, kaikki ovat syntiä tehneet) niin paljon että Hän antoi ainotsyntyisen Poikansa kuolemaan meidän syntisten edestämme. Tämä jotta meillä olisi elämä. Jeesus siis kuoli jotta sinä ja minä saisimme elää HÄNEN ARMOSTAAN RISTIN VEREN VOIMASSA JA VOIMASTA. Jeesus pelasti meidät silloin kun me vielä olimme suuria syntisiä pahoissa teoissamme. Ei Hän siis pelastanut Meitä siksi että me olimme hyviä ihmisä. Hän pelasti meidät siksi että me olimme pahoja ihmisiä pahoissa teoissamme. Jos me siis silloin kun me vielä olimme syntisiä pahoissa teoissamme saimme armon PELASTUKSEKSI, kuinka paljon ennemin Jumala rakastaa ja pelastaa Meitä nyt kun olemme uskon kautta Jeesukseen Kristukseen Hänen lapsiaan. Hän itse teki aloitteen. Hän kutsui Meitä syntisinä. Hän puhui meille armon evankeliumia. Hän veti meitä Jeesuksen luokse. Hän antoi meidät Jeesukselle. Jeesus pelasti meidät syntisinä pahoina ihmisinä. Hän synnytti meidät uudesti ylhäältä Jumalan lapsiksi. Hän teki siis meistä uusia ihmisiä. Ja nyt sitten Hän hylkäisi nämä sovituksen saaneet ja vastaan ottaneet lapsensa joilla on elämä mennyt solmuun ja tulut vaikeuksia??? TUSKIMPA!!!
        www.jaikal.se

Room 5:8-11 "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme. Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta. Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet." TÄMÄ ON JUMALAN SANA.

• sam73

Oon niin kovasti yrittänyt ja yrittänyt ja mikään ei oo riittänyt. Kun uudistuin tuli oli päälläni niin vahvasti etten ymmärtänyt mitä tapahtuu. Olin niin rikki ja tiesi rikkoneeni jumalaa vastaan ja pelkäsin ja pelkään edelleen. Uupuminen että kyllä minä jaksan vaikka en todellakaan jaksanut. En oo todella vieläkään käsitellyt asiaa kun olen häpeissäni mitä minä olen tehnyt ja jollain tavalla juu kyllä minä jaksan ja näytellä vahvaa. Tiedän että heikoissa herra on vahva. Ja tiedän että herran armo riittää minullekin tuntuu vaan että toistan samaa kaavaa ja samoja virheitä. Ei ihme ettei jaksa. Haluan kantaa kaikki kuormani jeesukselle ja sanoa että rakastan sinua koko sydämmestäni sinä olet herrani. En enää jaksa näytellä tai pyrkiä johonkin mihinkä en pysty olenhan ihminen. Opettelen vielä armoa ja uskoa olen vielä keskenkasvuinen. Mutta rististä pidän kiinni se on tehtäväni. Kiitos jaikali olet kristuksen seuraaja ja olet antanut hyvän esimerkin mikä jeesuksen seuraajan tehtävä on. Miika7:8 "Älkää iloitko, minun viholliseni minusta: jos minä olen langennut, niin minä nousen jos istun pimeydessä on herra minun valkeuteni"

• jaikaliii kirjoitti:

Olen jättänyt palstan. Siksi en enää kirjoita palstalla. Mutta vastaan tietenkin poikkeustapauksissa rehellisiin viesteihin.

Ethän sä mitään ole jättänyt. Ja kirjoitathan sinä palstalla vaikka väitit että lähdet. Sun sanaan ei voi luottaa.

• minäuskon
        auroraboreallis kirjoitti:

No niin arvasinhan minä ettei jaikali uhostaan huolimatta palstaa jätä.

Ja hyvä ettei jättänyt, hän on yksi niitä harvoja, jotka jakavat uskoa ja rohkaisua muille.
        Ap:lle Lue sanaa, käy hengellisissä tilaisuuksissa missä julistetaan Raamatun totuutta, rukoile omaistesi puolesta, älä niinkään puhu heille (älä tuputa ), ellei Jumala kehoita niin tekemään, vaan heistä Jumalalle.
        He kyllä seuraavat elämääsi ja näkevät oletko tosissasi vai bluffaatko.

"No ymmärrän kyllä ukko pettänyt vuosien saatossa monien naisien kanssa. Ja sitten jeesusta on siinä perhe ihmeissään. "
        Perhe on helppo rikkoa, mutta vaikea korjata,
        mutta kun rukoilet Jumalalta rakkautta ja viisautta, saat sitä.

• sam73 kirjoitti:

Oon niin kovasti yrittänyt ja yrittänyt ja mikään ei oo riittänyt. Kun uudistuin tuli oli päälläni niin vahvasti etten ymmärtänyt mitä tapahtuu. Olin niin rikki ja tiesi rikkoneeni jumalaa vastaan ja pelkäsin ja pelkään edelleen. Uupuminen että kyllä minä jaksan vaikka en todellakaan jaksanut. En oo todella vieläkään käsitellyt asiaa kun olen häpeissäni mitä minä olen tehnyt ja jollain tavalla juu kyllä minä jaksan ja näytellä vahvaa. Tiedän että heikoissa herra on vahva. Ja tiedän että herran armo riittää minullekin tuntuu vaan että toistan samaa kaavaa ja samoja virheitä. Ei ihme ettei jaksa. Haluan kantaa kaikki kuormani jeesukselle ja sanoa että rakastan sinua koko sydämmestäni sinä olet herrani. En enää jaksa näytellä tai pyrkiä johonkin mihinkä en pysty olenhan ihminen. Opettelen vielä armoa ja uskoa olen vielä keskenkasvuinen. Mutta rististä pidän kiinni se on tehtäväni. Kiitos jaikali olet kristuksen seuraaja ja olet antanut hyvän esimerkin mikä jeesuksen seuraajan tehtävä on. Miika7:8 "Älkää iloitko, minun viholliseni minusta: jos minä olen langennut, niin minä nousen jos istun pimeydessä on herra minun valkeuteni"

Kyllä sun sydän paatuu jos kuuntelet jaikal. Siis ei se että ihminen on heikko ei täydellinen väsynyt ja heikko ole mitään tai saa olla mitään tekemiseen synnin kanssa. vaan ei me ollaan kutsuttu saastaisuuteen vaan pyhyyteeb. Ei tuhlajapoika palaattuna Isän luoxe enää mennyt takaisin sikakaukaloihiin. Siis rukoile ja rukoile ja vielä rukoile ja etsi pyhyyttä koska sellaisia Herra mielistyy. Siis laula laulu,,, ei ihmisvoimiin vaan Hengellä Jumalaan on Tie joka kaikki heikot ja raskautetut saa Voima kulkea. !!

• yfndkjl
    • yössä.kulkiain

On synkkä yö, ykisin vaeltaa mies eksynyt murheineen.
      Nousee kuu kalpea mies mohikaani eksynyt laumastaan rauhatonna.
      Katseen luo vuorille siinain jos löytyisi taulu mooseksen.
      Siin katse harottava tuskissaan huutaa mis taulu käskyjen.
      Voimat uupuen hies märkänä ryömii mielessään tehtävä tää.
      Riutuu ruumis käppyräks mielessään käskyt kymmenen.

Rävähtää silmät selälleen aukee suu mohikaanin.
      Kuuluu karjaisu yöhön synkkään perke-le, saata-na oli....unta tää voi vit-tu.

• päiv.mietekause

he heee ha hahha haa mitä olette mieltä

• Sanankatselija
    • Veikkaisin, että tervehtymässä on lapsesta asri raiskattu mieli. Tsekkaa unohdettujen jumalien lista, niin asiaan tulee lisää selvyyttä.

• sam73

On se kiva että kiinnostusta alotustani kohtaan osoitetaan. Paljon on asiaakin ja paljon myös asiattomuuta. Raiskattu mieli bluffaanko no en omasta mielestäni. Eli nämä oli joitakin sanoja mihinkä kiinnitin huomion. Tämänkin kirjoituksen jälkeen olen käynyt seurakunnassa kokouksessa ja aion myös jatkaa mutta tällä kertaa vajavaisena ja heikkona. En pyri täydellisyyteen. Se on selvä että ei perhe heti huomaa muutosta. Kyllä se aikaa vie. Kyllä paljon hyvääkin tapahtunut elämme normaalin perheen tavoin. Teemme harrastamme jne. Uskon tuputtaminen on väärin. Olen ruvennut paljon rukoilemaan arkisissa hetkissä ja ylistämään mahdollisuuksien mukaan. Sanan lukeminen, hengellisiä kirjoja pieniä askelia kohti sitä totuutta missä on jumalan viisautta. Tehtyä ei saa tekemättömäksi ja tunnen kyllä että henki on eri kun keskustelemme uskosta tai luottamuksesta. Silti uskon ja luotan että kyllä tässäkin tilaanteessa voi kasvaa ja että jumalalla on vielä suunnitelmia koko perheelle. Keskinäinen yhteys tuntuu hyvältä. Arkiset asiat niiden arvostaminen ja tietysti nöyryys. Jos suhtaudun jeesukseen vakavasti uskon että hän suhtatuu vakavasti myös minuun. Hänellä on kuitenkin hyvä tahto, tottakai sattuu myöntää elämän tosiasioita. Mutta mitä enemmän on sanassa ja rukouksessa näitä epäkohtia tulee esille. Ja hyvä näin. Kun rukouksessa tuon näitä asioita jeesukselle ja puhun hänelle päivittäin niin hiljalleen sitä vapautuu monestakin asiasta mikä ennen on painanut kovasti mieltä !

• syvämmestäpuhe

Ei tuo syvän mitenkään paatunut ole, kolme suonta on uutta, mutta pienet ahtautuneet.
      Eikä sekään ole ongelma, korkeintaan kuolema tästä ajasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      69
      2522
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2217
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      105
      2157
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      99
      2121
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      9
      2062
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      1993
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1895
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      597
      1889
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      23
      1673
    10. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      40
      1447
    Aihe