Wanhojen tanssit

wanhat

Kuinka moni kävi aikanaa tanssimassa Wanhojen tanssit? Mitä muistoja jäi?

47

563

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HC-ATM

      Minä en käynyt. Eipä näihin tansseihin, kuten ei myöskään penkkaririentoihin abina tai opiskelijabileisiin yliopistolla, ollut alle 180-senttisenä mitään asiaa.

    • dkarpps

      Ei ollut meillä näitä Wanhojen tansseja. Mutta aikoinaanhan nämä oli juuri sellaisia, mitä ne nykyisinkin pitäisi olla: vanhaa ja omatekoista tai saatua, lainattua jne....eikä mitään kallista ja luxusta ja leuhkimista. Monilla ei ole varaa osallistua noihin tanssijaisiin, tai heidän vaatteitaan verrataan sitten kauneimpiin ja se on typerää. Kaikkien pitäisi saada nauttia juhlista ja olla samanarvoisia. Eli vanhat tavat kunniaan ja kaikki hömpötys pois, se on hauskempaa, luovempaa ja persoonallista, eikä siinä kilpailla paremmuusjärjestyksestä. Monille nykyään nuo tanssit ovat ikäviä muistoja vain...eikä siinä lopulta jää jäljelle kuin pitkä lasku.

    • enosallistunut

      En käynyt, koska kukaan poika ei halunnut tanssia kanssani, eikä oikeastaan olisi ollut varaakaan.

    • Kävin amiksen, ei siellä moista tanssia ollut. Lukiota en ole koskaan käynytkään, vaikka yliopistossakin on tullut oltua.

    • ffffeeeeeeeeeeeeeee3e34

      Lintsasin puolivahinkossa jonkun valmistelu tunnin, sitten joku opettaja tuli myöhemmin siitä kysymään enkä vielä ollut syönyt kun jätin aamupalan väliin tai jotain ja jotain. Niin vastailin vain "joo joo" sen juttuihin, niin se muotoili puheensa niin että me sovittiin että en tanssi vanhojen tanssia. Mietin paripäivää että perun ja tansin sittenkin, mutta olin niin irralinen niistä lukio ihmisistä ja tyttö joihin olin puoli ihastunut oli jo meneet. Niin mietin sitten että turha alkaa metelöimään

      • eeeeeeew33333

        Siis veren sokerini oli alhaalla, ja vähän huonosti varmaan olin kanssa nukunut. Enkä oikein jaksanut kuunnelle vaan myötäilin vain. Luulin että tanssi juttut alkaa vasta joskus kahdenviikon päästä


      • shöbksköuhökjh

        Tää on taas niin tätä. Kun se yks, joka halutaan, ei suostu, niin mikään muu ei kelpaa. Niin tyypillistä miehille.


    • läöläölööölöölll

      Luulin, että parit jaetaan 1. tunnin alussa. Kaikilla oli kuitenkin oma pari jo valittuna etukäteen. Sattumalta minulle löytyi opettajan avulla jostain joku ylijäämätyttö. Ätmiys näkyy jo nuorena. En ymmärrä, miksi vanhemmat ja opettajat eivät reagoi hälyttäviin tilanteisiin vaan antavat miesten elämän mennä pilalle.

      • abjoöbjköaböjk

        Puhut "ylijäämätytöstä" ja itket samalla vain miesten kohtaloita. Tekopyhyys kukoistaa.


      • xasfsddsfxsa
        abjoöbjköaböjk kirjoitti:

        Puhut "ylijäämätytöstä" ja itket samalla vain miesten kohtaloita. Tekopyhyys kukoistaa.

        Naiset saavat yleensä seuraa tekemättä mitään, tai ainakin jos kokevat että yksin ei ole kivaa ja tekevät jotain asialle. Miehiltä sen sijaan vaaditaan ulkonäköä ja/tai sosiaalisia taitoja, jotta olisi mitään mahdollisuuksia. Itse olen yli kolmekymppinen neitsyt ikisinkku, koska en vain löydä mistään naista. Olen yrittänyt käydä erilaisissa tilaisuuksissa ja pyörinyt nettitreffeillä useita vuosia, ei vain onnista. Olisi pitänyt nuorena oppia, miten naisten kanssa toimitaan.


      • outoalogiikkaa

        Miten ne "ylijäämänaiset" saavat muka seuraa, jos miesten suhtautuminen on jo valmiiksi sellainen, että ylijäämänainen ei kelpaa? Jäähän se ylijäämänainen neitsyeksi ihan samalla tavalla.


      • rqewweqewqw
        outoalogiikkaa kirjoitti:

        Miten ne "ylijäämänaiset" saavat muka seuraa, jos miesten suhtautuminen on jo valmiiksi sellainen, että ylijäämänainen ei kelpaa? Jäähän se ylijäämänainen neitsyeksi ihan samalla tavalla.

        Missä sanottiin, ettei ylijäämänainen kelpaa? Ja oikeastaan, mikä ihmeen ylijäämänainen? Tuossa tarinassa vain mainittiin, että kirjoittajan tanssipariksi löytyi tyttö, jolla ei jostain syystä vielä ollut paria.


      • ajöihaövkök

        Termi ylijäämä on palstalla sen verran yleisesti käytetty ja sen verran halveksuva, ettei pitäisi olla kenellekään mitään epäselvyyttä, mitä sillä tarkoitetaan. Naisten keskuudessa on monia sellaisia, joita kukaan mies ei kelpuuta, aivan kuten miesten keskuudessakin on niitä, jotka eivät naisia kiinnosta. Tuollaiset yleistykset kuin, että kaikki naiset saavat seuraa tai aina jonkun jne ovat ihan turhia. Tragedioita riittää kummallakin puolella, ei kannata väittää muuta.


      • äölqäölqäölqöälqöäl
        ajöihaövkök kirjoitti:

        Termi ylijäämä on palstalla sen verran yleisesti käytetty ja sen verran halveksuva, ettei pitäisi olla kenellekään mitään epäselvyyttä, mitä sillä tarkoitetaan. Naisten keskuudessa on monia sellaisia, joita kukaan mies ei kelpuuta, aivan kuten miesten keskuudessakin on niitä, jotka eivät naisia kiinnosta. Tuollaiset yleistykset kuin, että kaikki naiset saavat seuraa tai aina jonkun jne ovat ihan turhia. Tragedioita riittää kummallakin puolella, ei kannata väittää muuta.

        Kaikki kirjoittajat eivät asu palstalla eivätkä siis tiedä, miten mitäkin sanaa täällä käytetään.

        Mielestäni kaikkien nuorten sosiaalisia taitoja pitäisi seurata ja tarvittaessa avustaa, sukupuolesta riippumatta. Parisuhteeseen ei tarvitse erityisesti ohjata ja pakottaa, kun kaikki eivät sitä edes halua, mutta perustaidot ihmisten kanssa olemisesta pitäisi olla.


      • sairast

        Ei se ole omista sosiaalisista taidoista aina kiinni, kelpaako jollekin vai ei. Valtaosa menee ulkonäkö edellä ja jos on taustassa yhtään poikkeavuutta, esim köyhä perhe, nuoret tajuaa pelin hegne kyllä erittäin hyvin. Ja ylijäämä-termi on kyllä maailmankatsomukseltaan jo niin lähellä natsitermistöä, että ei tuollaisia kyllä kukaan muita ihmisiä kunnioittava yksilö viljele.


    • En käynyt. Istuin kyllä katsomossa joka vuosi, sieväähän se tanssiminen on vaikkei omalta kohdalta oikein suju.

    • kilttiatm

      En käynyt. Jäin todella huonot muistot. 9 luokalla harjoiteltiin niitä tansseja liikuntatunneilla ja kukaan tyttö ei edes halunnut mun kanssa tanssia ja suutuin siitä ja haukuin kaikki luokkani tytöt idiooteiksi koko luokan edessä ja paskan puhujiksi. Yrittivät kovasti anteeksi pyydellä paskan puhumisia mutta pidin pääni enkä puhunut niille enää koskaan. naiset oli yläasteella todella tylyjä ja mulkoilivat minua kuin ruttoa. Olivat intona mopopoikiin ja niihin ketkä röökiä polttivat eli tuleviin jännämiehiin joille neitsyytensä antoivat.

    • ätmel

      En osallistunut. Seurasin sitä katsomosta ja enkä tuntenut pistoa sydämessä. Valitsin oikein.

      • Ihanturhuutta

        Miksi seurasit sitä katsomosta?


      • ätmel

        Uteliaisuudesta.


    • Ihanturhuutta

      Tuli ja meni.
      En ollut mukana.
      Syyllä ei väliä.
      Tai oikeastaan ei kiinnostanut paskaakaan joku ylitärkeäksi muotoiltu perinne jossa esittäydytään tanssien yleisölle. Totaalista BS.
      Vaikka ehkä pari olisi löytynytkin (tuskin olisi) tietysti naisilta ei saanut pisteitä siitä kun ei kiinnostanut (naiset ovat lääpällään näihin turhiin sosiaalinen status perinteisiin)
      Oikeastaan olisi vituttanut joutua osallistumaan, onneksi olin aikuistumassa.
      Muutama kaverikaan ei osallistunut ja muut sanoivat sen olleen turhaa paskaa.
      Pari tyttöäkin sanoi että odottivat tilaisuutta, mutta ei se kummoinen ollut lopulta.

    • En tanssinut, en oikein kokenut sitä omaksi jutuksi. En kokenut lukioaikanani oikein sopivani mihinkään, ja se uskomaton hihkuminen vaatteista, kampauksista, meikeistä ja pareista ärsytti suunnattomasti.

    • Tää on aika ihme. Mutta osallistuin.

      Meidän lukiossa oli tyttöjä vähemmän kuin poikia. Tytöille oli selvästi paljon tärkeämpi juttu päästä tanssimaan. Mietin että en kysy ketään tanssipariksi, koska pakit siinä olis tullut, kun olin jo silloin tajunnut olevani ATM. Tytöille tuli sitten jossain vaiheessa tosi kiire löytää tanssipari, kun kukaan ei halunnut jäädä ilman paria, tanssia tytön kanssa, eikä ilmeisesti jännämiehillä saanut olla kahta tanssiparia.

      Suostuin siis tanssimaan ja ihan kivaakin se oli. Tosin selvästi huomas että se tyttö halus vain tanssia, ei mitään muuta. Muualla kuin tanssiessa se oli mua kohtaan aika etäinen ja kylmä, niin kuin suurin osa naisista mua kohtaan on. En olis halunnut siis välttämättä muuta kuin että olis suhtautunut kuin normaaliin ihmiseen, jutellut ja vaihtanut kuulumisia yms. niin kuin ihmisillä yleensä on tapana tehdä.

      • Siis tyttöjä oli enemmän kuin poikia.


      • HC-ATM

        Meillä oli suht tasainen sukupuolijakauma, mutta muutamat pojat jäivät ilman tanssiseuraa koska moni tyttö toi amis-jännäjannepoikaystävänsä varta vasten tansseja varten. Lienee sanomattakain selvää, ettei kellään pojalla ollut amis-jännäjennaa tyttöystävänä.


      • HC-ATM kirjoitti:

        Meillä oli suht tasainen sukupuolijakauma, mutta muutamat pojat jäivät ilman tanssiseuraa koska moni tyttö toi amis-jännäjannepoikaystävänsä varta vasten tansseja varten. Lienee sanomattakain selvää, ettei kellään pojalla ollut amis-jännäjennaa tyttöystävänä.

        Meillä ei sellaista tapahtunut. Paitsi että mun yks ytm-amiskaveri osallistui tyttöystävänsä vanhojentansseihin.


      • Mää taas olin yksissä tanssiharkoissa kerran mukana ja parini oli semmoinen aika ätmin oloinen pullea poika. Se kyllä käyttäytyi minua kohtaan jotenkin erityisen halveksivan oloisesti, eli heti kun musa loppui vetäytyi mahdollisimman kauas ja näytti ylipäätään kärsivän koko tilanteesta suunnattomasti. Yritin muutamaan otteeseen kyllä jotain sille jutella, mutta eihän siitä mitään tullut, kun se ei koskaan puhunut oma-aloitteisesti mitään.


      • stellaria81 kirjoitti:

        Mää taas olin yksissä tanssiharkoissa kerran mukana ja parini oli semmoinen aika ätmin oloinen pullea poika. Se kyllä käyttäytyi minua kohtaan jotenkin erityisen halveksivan oloisesti, eli heti kun musa loppui vetäytyi mahdollisimman kauas ja näytti ylipäätään kärsivän koko tilanteesta suunnattomasti. Yritin muutamaan otteeseen kyllä jotain sille jutella, mutta eihän siitä mitään tullut, kun se ei koskaan puhunut oma-aloitteisesti mitään.

        Tyhmästi ja epäkohteliaasti se käyttäytyi, ellei se sitten ollut tosi ujo.

        Yeisestikin toisen ulkonäön ei pitäisi vaikuttaa mitenkään siihen, miten toista kohtaan käyttäytyy. Ihan normaaleihin käytöstapoihin kuuluu, ettei ala syrjiä rumaa/lihavaa toisen sukupuolen edustajaa.


      • xzzzxccxcxxz
        stellaria81 kirjoitti:

        Mää taas olin yksissä tanssiharkoissa kerran mukana ja parini oli semmoinen aika ätmin oloinen pullea poika. Se kyllä käyttäytyi minua kohtaan jotenkin erityisen halveksivan oloisesti, eli heti kun musa loppui vetäytyi mahdollisimman kauas ja näytti ylipäätään kärsivän koko tilanteesta suunnattomasti. Yritin muutamaan otteeseen kyllä jotain sille jutella, mutta eihän siitä mitään tullut, kun se ei koskaan puhunut oma-aloitteisesti mitään.

        Luultavasti hän oli ujo ja pelkäsi olla lähelläsi, koska mietti mitä muut ajattelisivat, jos saisivat sen käsityksen, että hän pitää sinusta. Itse välttelin kouluiässä tyttöjä, jotta kiusaajat eivät saisi sanomisen aihetta.


      • xzzzxccxcxxz kirjoitti:

        Luultavasti hän oli ujo ja pelkäsi olla lähelläsi, koska mietti mitä muut ajattelisivat, jos saisivat sen käsityksen, että hän pitää sinusta. Itse välttelin kouluiässä tyttöjä, jotta kiusaajat eivät saisi sanomisen aihetta.

        No kyllähän minä tiedän että kyse oli juuri tuosta ujoudesta, eikä siinä sinänsä mitään pahaa olekaan. Mutta siinä on, että leimataan tytöt ylpeiksi kusipäiksi jos eivät tuolla tavoin käyttäytyvää poikaa jaksa loputtomiin yrittää haastatella eivätkä viihdy tämän seurassa. Nuorilla tytöillä on itselläänkin usein itsetunto-ongelmia, eikä heillä riitä välttämättä ymmärrystä siihen mistä todellisuudessa on kyse (ujoudesta), vaan luonnollisesti tulkitsevat sen niin että pojat pitävät heitä vastenmielisinä.

        Voipa oikeastaan sanoa että viime kädessä juuri noiden nöyryyttävien tanssiharkkojen takia hylkäsin itsekin lopullisesti sen vanhojen tansseihin osallistumisen.


    • yatm93

      Olihan nuo ihan hauskat jorailut ja parikseni sain vieläpä yhden lukion kauneimmista likoista. Jatkotkin oli jees vaikken pillua keneltäkään saanutkaan, lärvit korvasi asian.

    • dirdarlaa

      Höpöhöpöjuttuja, kuka noista tansseista oikeasti nauttii, todella harva. On teennäisen pakotetun oloista pönköttämistä.

    • AfTötterström

      Oli ihan kiva tytteli - about KTN - hän tosin pyysi. Oli kivaa, jäi hyvät muistot.

    • 817

      Osallistuin. Meillä parit jaettiin pituusjärjestyksen mukaan, ja sit sai pyytää tai tuoda oman parin, jos niin välttämättä halusi. 90% taisi tyytyä siihen pariin, joka nyt sattui olemaan. Tyttöjä oli enemmän, joten yksikään poika ei jäänyt paritta. Lihavien tyttöjen parit löysivät uuden tanssipartnerin ensimmäisten harjoitusten jälkeen.Tumman pukuni hommasin ihan kirpparilta. Tuskin oli edes käytetty muutamaa kertaa useammin. Mutta tästä on tosiaan jo toistakymmentä vuotta. Siihen aikaan ei vielä niin överiä tuo touhu ollut. Muistaakseni kaikki pojat osallistuivat, ja yksi tyttö vain jäi pois.

    • ahilauhliuh

      Muutama kommentti, joista ilmenee, että atm:t ovat itse asiassa päässeet ihan hyvin tekemisiin niiden koulun halutuimpien tyttöjen kanssa jo nuorella iällä, vaikka monesti täällä itsesäälissään muuta esittävät. Julma suhtautuminen jo varhaisella iällä ei-haluttuihin tyttöihin käy myös hyvin selväksi.

      • gdfgfdfdgfdf

        Virallisessa koulutapahtumassa tanssiparina oleminen ei tarkoita, että ne tytöt olisivat millään lailla atm-tason pojista kiinnostuneita tai edes suhtautuisivat positiivisesti. Vanhojen tanssit on eri asia kuin seurustelusuhde. Oli minullakin tanssipari, ihan kivan näköinen jopa, mutta ei omin avuin hankittu, ja en minä tanssiharjoitusten ulkopuolella ollut ikinä fyysisessä kontaktissa tyttöjen kanssa, enkä puhunut ellei ollut pakko, koska siitä seurasi lähes aina jotain ikävää. Ei kukaan tyttö ollut vapaaehtoisesti tekemisissä kanssani.


      • sososososo

        Eli jatko kaatui sinun sosiaalisten taitojen puutteeseen, mutta vika on edelleen ja ikuisesti naisissa.


    • En käynyt. Eipä ollut vanhemmilla varaa kustantaa tuommoisia turhuuksia, ja tuntui kyllä muutenkin niin rasittavalta ajatukselta se, että olisi pitänyt kaiken muun kouluhomman lisäksi murehtia sitä parin saamista. Ja kaikkein pahintahan olisi tietysti ollut se, että olisi hankkinut kalliin puvun, mutta silti jäänyt ilman paria.

      • Kuka hullu hankkisi puvun ennen paria?


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Kuka hullu hankkisi puvun ennen paria?

        No kyllä muistaakseni meidän luokallamme tytöt alkoivat niitä pukujen hankkimisia suunnittelemaan jo ennen kuin pareista oli varmuutta.

        Tosin jotenkin ymmärsin, että jos joku uhkaisi jäädä ilman paria, niin sitten opet olisivat kyselleet muista lähiseudun lukioista lisäystä sukupuolikiintiöön. Jostain taisin lukea semmoisiakin kauhujuttuja että parittomiksi jääneille tytöille nakitettiin inttipoikia pareiksi. Ei hemmetti miten noloa olisi ollut tanssia sellaisen miehen kanssa joka on pakotettu siihen hommaan. :-/


      • stellaria81 kirjoitti:

        No kyllä muistaakseni meidän luokallamme tytöt alkoivat niitä pukujen hankkimisia suunnittelemaan jo ennen kuin pareista oli varmuutta.

        Tosin jotenkin ymmärsin, että jos joku uhkaisi jäädä ilman paria, niin sitten opet olisivat kyselleet muista lähiseudun lukioista lisäystä sukupuolikiintiöön. Jostain taisin lukea semmoisiakin kauhujuttuja että parittomiksi jääneille tytöille nakitettiin inttipoikia pareiksi. Ei hemmetti miten noloa olisi ollut tanssia sellaisen miehen kanssa joka on pakotettu siihen hommaan. :-/

        Meidänkin lukiossa oli tyttöjä, joilla oli inttipoika partnerina. Taisi joku romanssikin syntyä, joten ketään ei pakotettu. ;-)


      • Totuus1
        stellaria81 kirjoitti:

        No kyllä muistaakseni meidän luokallamme tytöt alkoivat niitä pukujen hankkimisia suunnittelemaan jo ennen kuin pareista oli varmuutta.

        Tosin jotenkin ymmärsin, että jos joku uhkaisi jäädä ilman paria, niin sitten opet olisivat kyselleet muista lähiseudun lukioista lisäystä sukupuolikiintiöön. Jostain taisin lukea semmoisiakin kauhujuttuja että parittomiksi jääneille tytöille nakitettiin inttipoikia pareiksi. Ei hemmetti miten noloa olisi ollut tanssia sellaisen miehen kanssa joka on pakotettu siihen hommaan. :-/

        "Ei hemmetti miten noloa olisi ollut tanssia sellaisen miehen kanssa joka on pakotettu siihen hommaan. :-/"

        Kaikki pojathan siihen oli enemmän tai vähemmän pakotettu. Oletko muka kuullut jostain alle 25v miehestä, joka tykkäisi jostain vanhanaikaisista paritansseista.


    • Äädämi

      Kävin tanssimassa ja ikävä muisto siitä jäi. Ensinnäkin minut huijattiin tanssimaan. Luokan paras seksityttö tuli tissejään heilutellen kysymään meinasinko tanssia ja tarvitsenko tanssiparia. Tuijotin vain puseron pullotusta, muna seisoi, järki seisoi, sanoin joo joo.

      Kun seisokki laski ja veri virtasi taas aivoihin, tajusin että se ei ollut kysynyt minua pariksi itselleen, vaan yhdelle puolitonniselle ihralehmätytölle. Olin suostunut tanssimaan virtahevon puolikkaan kanssa!

      Tanssi oli varsinaista kidutusta. Vuokrafrakki oli jäykkä, kengät liian isot, ja se punkero oli kömpelö ja hikoili koko ajan. Lopuksi kaiken varalta pyysin siltä kuitenkin pillua, jos vaikka olisin päässyt poikuudesta eroon. Ei antanut, en kuulemma ollut hänen "tyyppiään".

      Niin että hukkaan meni se tanssi. Kävin sentään vessassa naukkailemassa vähän konjakkia, joten selvin päin en joutunut tanssimaan. Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit, kuten roomalainen fiksu jätkä Cicero on sanonut.

    • BEM

      Tanssin kyllä. Vieläpä mieleiseni tytön kanssa, joka kyllä sittemmin osoittautui aikamoiseksi jakorasiaksi. Valitettavasti itse en osannut ikinä käyttää tilaisuutta ja ulkonäköäni hyväkseni, kun olin ujo ja epävarma, varmaan käyttäydyin vähän samalla tavalla kuin tuo Stellarian partneri epävarmuuttani

    • Vanhojen tanssiparin valinta oli teinipojan elämän huippuhetki. Lukiossa oli paljon enemmän tyttyöjä kuin poikia ja tytöillä oli enemmän tanssihaluja kuin pojilla. Muistan sen hetken koulun urheilusalissa, kun tytön oikein juoksivat meitä poikia kohti ehtiäkseen saada mieleisensä tanssiparin. Moni tyttöhän jäi sitten ilman poikaparia ja tanssivat sitten keskenään. ;-)

      Sitten menikin yli vuosikymmen, ennen kuin seuraavan kerran naiset olivat yhtä aloitteellisia.

    • En osallistunut wanhojen tansseihin (ei pukua) enkä myöhemmin penkkareihin (en suostunut pukeutumaan naiseksi). Siinä se. Enkä koskaan ole osallistunut mihinkään bileisiin. En edes maisteriksi valmistumistilaisuuteen osallistunut. Otin vaan FM-todistuksen ulos ja läksin menemään. En mitään juhlallisuuksia tarvittu. En myöskään juhlinut mitenkään valmistumistani. Ylioppilasjuhlat tais olla poikkeuksellisesti joskus. Mutta ei muuta. Ei naisia ei bileitä jne jne. .

      Kyl se tästä. Tsemppiä!

    • Totuus1

      Olin jo aikoja sitten päättänyt, että en tanssi, koska en vain yksinkertaisesti tykkää tanssimisesta. Asiaan vaikutti myös se, että yläasteella liikuntatunnilla oli joskus pakko tanssia ja silloin jo monet tyttö eivät halunneet tanssia minun kanssa. Kuitenkin yksi tyttö, jolle ei ollut löytynyt tanssiparia, tuli kysymään minua pariksi. Kieltäydyin. Silloin se tuntui vähän pahalta, mutta jälkeenpäin ajateltuna tein ihan oikean ratkaisun. Olisin vain nolannut itseni, kun olen niin huono tanssimaan. Siinä vaiheessa oli enää pari viikkoa niihin tansseihin, joten en olisi mitenkään ehtinyt niitä kaikkia tansseja oppia. Oli muutenkin niin paljon kouluhommia silloin. Ja muutenkin oli hyvä, että tyttö sai maistaa omaa lääkettään saadessaan pakit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19791
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4089
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2336
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1940
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      307
      1805
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1454
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1452
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1237
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      273
      1189
    Aihe