Palkkapäivä oli eilen. Vuokran ja muiden laskujen jälkeen tilille jäi 316 euroa. Sitten apteekkiin 54 e ja ruokakauppaan 65 kun hieman hamstrasin. Ensi viikko olis lomaa. Olen koulunkäyntiavustaja eteläSuomessa. Ei tässä paljon lomailla. Halpa ja hyvä kouluruokakin jää saamatta. Melkosen tiukkaa tämä elämä on.
köyhän hiihtoloma
35
552
Vastaukset
- rankaisija
Se on sulle laiskamadolle aivan oikein. Syö silakkaa äläkä pelle ruikuta.
- Heihaloo45
54e/kk apteekkiin? Jos harrastaisit liikuntaa etkä söisi eineksiä, sun ei tarvitsisi lääkitä kehoasi jatkuvasti. Hei haloo köyhä!
- rawertti
Onpa törkeää tekstiä teiltä! Missä sanoin, että joka kk menee 54 e apteekkiin? Menee joka kolmas kk kun haen astmalääkkeeitä astmaan, joka puhkesi 10 v sitten homekoulussa työskenneltyäni. Harrastan liikuntaa enkä todellakaan syö eineksiä - kuten itsekin tietänet, niihin ei köyhällä ole varaa.
- iso-d
Olet oikeutettu toimeentulotukeen. Hae ihmeessä, se ei ole häpeä. Häpeä on se että työtätekevä suomalainen elää suomessa huonommin kuin loisivat mannet ja paskaneekerit.
Suosittelen muistamaan tämänkin vaaliuurnilla. - pätkätyöllinen
Jos sulla jää ns. pakollisten laskujen jälkeen (vuokra, vesi- ja sähkölasku, kotivakuutus ja reseptilääkkeet) kuukaudessa käteen alle 480 €, olet oikeutettu toimeentulotukeen! Myös työssäkäyvä pienituloinen on yhtälailla oikeutettu toimeentulotukeen kuin työtönkin. Lisäksi: oletko tarkistanut Kelan verkkosivujen laskurilla, olisitko oikeutettu asumistukeen?
- työtönmies39
Olen rukalla mökissä joka maksoi 900 euroa 5 päivää. Laskettelusukset maksaa 300 euroa ja hissiliput samanverran. Kun säästää rahaa ja tekee pimeitä töitä niin pääsee kunnon lomalle.
- painaama
Ensi vuonna mökkisi maksaa 1900 euroa/ viikko. Edelleen kuitin kanssa, mutta käteinen ei kelpaa.
- Köyhä_lomailee
Tuo 316€ on ruhtinaallinen summa, jos se jää jäljelle tilistäsi, tili kaiketi tulee kahden viikon välein? Vai jääkö kuukaudessa tuo 316€ käyttörahaa?
Tietysti nyt huono alkaa mitään säästelemään, kun lomasi en nyt, mutta ennakoimalla tulevia lomia voit hyvin säästää niitä varten. Ei ole mitään rakettitiedettä valmistaa itse halvalla ruokaa taikka ostaa halpoja aineksia ja ostaa tarjouksista ruokaa. Lääkkeet voi ostaa apteekista rinnakaislääkkeinä halvimmat mahdolliset.
Minulla itselläni on 1300€/kk ansiotulot, josta maksan verot, huollettavia lapsia kaksi ja avustan vielä yhtä täysi-ikäistä poikaamme välillä taloudellisesti. Tulemme ihan hyvin toimeen ja pystymme matkustamaankin ulkomaille. Halvoilla lentolipuilla pääsee koko perhe ulkomaille omatoimimatkalle ja eläminen esim. Intiassa on niin halpaa, että matkalle ei juuri tule hintaa. Eurooppaan lentoliput vain muutamia kymppejä esim. Puolaan ja Unkariin, Puolaan oli pitkän aikaa lennot tarjouksessa 14,59€!
Kaiken voi lähes tulkoon nykyään kilpailuttaa ja ostaa halvimman tuotteen taikka palvelun. Ei ole mitään järkeä kuluttaa samaan tuotteeseen taikka palveluun älytöntä summaa, jos saman saa toisaalta halvemmalla. Laajakaista, puhelin, sähkö ja vakuutukset vain heti kilpailuttaen halvimpiin mahdollisiin, säästät vuodessa melkoisen summan rahaa. Ruokaa voit ostaa tarjouksista, juuri nyt on tarjouksessaa hernekeittoa 0,19€ purkki. http://postimg.org/image/ajudv5rs3/- EntinenKKA
Kyllä kka:n palkka tulee kerran kuukaudessa ja ne palkat on niin pieniä, ettei niistä todellakaan monella jää edes tuon vertaa pakollisten menojen jälkeen... Olen ollut aikoinaan itsekin kka:na, työskennellyt homekouluissa, sairastunut ja joutunut sitä myöten jättämään koko alan. Koulutettu ammattitutkinnon omaava kka tienasi tuohon aikaan buttona noin 700-900€/kk ja siitä pois verot, työmatkakulut, vuokra, sähkö, vesi, puhelin, muuhunpa ei juuri mitään enää jää.
- rawertti
Kyllä saan palkan vain kerran kk. Asun vuokralla ja netti kuuluu vuokraan. Puhelinlasku samoin sähkö on 20 e/kk. On mullakin vähän kertynyt vuosien saatossa säästöön, mutta eipä niitä uskalla tuhlata kun sitten on lirissä jos ei rahaa oo. Kesäsin käyn joka toinen vuosi semmosella tuetulla lomalla. No tänään oli hieno ulkoilusää ja huomenna kirjastoon ja uimaan. Uimahallilippuja saa kunnan työntekijät halvalla.
- Pitkäaikatyötön
Et ole vastannut ylempänä "pätkätyöllisen" kysymykseen asumistuen hakemisesta, joten minä toistan kysymyksen.
Asumistuen saamisessa tulojen yläraja on alimmillaan 1.563 e/kk yhden henkilön taloudessa, joten veikkaisin sinun olevan oikeutettu tukeen.
http://www.kela.fi/tulojen-ylarajat-taulukko - 1255
Toimeentulotukea et saa jos rahaa on säästössä. Ne viedään ensin. Mutta itse tunnen osa-aikatyöläisiä joilla jää lskujen jälkeen käteen 150 euroa kuulle. Ja toimeentulotukea ei anneta kun eräälläkin tuttavallani on säästössä "pahoja "päiviä varten 12 000. Niin että sulla menee vielä suhteellisen hyvin.
- Onhannoita
Olin juuri hiihtämässä, tosi hieno ilma. Hiihtäminen ei maksa juuri mitään, ostin Ruotsin armeijan puusukset halvalla, siteisiin käy normaalit ulkoilukengät. Tosin eipä nuo lasikuitusukset kierrätyksestä taikka tori.fi maksa paljoa, muutaman euron taikka kympin.
Uimassa voi käydä uimahallissa, ei paljoa maksa.
Luistimilla voi luistella jäällä. Juuri nyt myydään luistimia alennuksella ja kierrätyksestä saa lähes ilmaiseksi luistimia.
Kirjastossa voi viettää aikaa ilmaiseksi ja lainata kirjoja, taikka tutkijasalissa tehdä mikrofilmiltä sukututkimuksia.
Pilkillä voi käydä järven jäällä, hyvää ulkoilua ja tulee syötävääkin. Varusteet ostaa kerralla, niillä mennään vuosia. Löytyy käytettyinä monenlaista, ei maksa mahdottomia.
Telttailua luonnossa, ei ole pakko mennä Lappiin samoilemaan, voi ihan hyvin hiihdellä ja telttailla kotikulmilla. Vaatii jo hieman varusteita, kunnollinen teltta ja makuupussi, retkikeitintä yms. Osan varusteista voi ostaa käytettynä ja kestää vuosia, jos jatkossa harrasta, ei sitten maksa paljoa.
Leijan lennätys sopivalla ilmalla on kivaa, ei maksa paljoa, lasten kanssa tehdään tätä usein keväällä, kun tuulet puhaltaa sopivasti. - noinennen
Homekoulut on humpuukkia. Ennen oli jokainen oppilas vuorollaan luokan hoitajana, pyyhi taulut, laittoi ikkunan auki välitunnin ajaksi. Kukaan ei kulkenut ulkokengät jalassa luokassa, päällystakit oli naulakossa.
- rawertti
Ja mitenkähän nuo asiat liittyvät esim. sädesieneen, jota meidän koulumme rakenteista löytyi?????
- 1015
ehkä siten ettei ennen ollut mitään vesijohtoja missään koulussa joten ei ollut kosteusongelmaakaan, kun ei mikään vuotanut mihinkään.Vedet ja puut kannettiin .
- reissullejooo
Hiihtoloma tulee joka vuosi kuten joulut etc. Meidän perhe lähtee huomenna aamulla Tallinnaan laivalla ja kaksi yötä hotellissa vanhassa kaupungissa. Ei viiden tähden hotelli mutta riittävä meille. Koko paketti 277 euroa eikä ollut edes halvin vaihtoehto joka olisi ollut 190 euroa. Tähän reissuun ollaan varauduttu jo syksystä lähtien ja sen myötä tarvittavat rahat saatu kasaan.
- Halpismatkailija
Näitä halpispaketteja ulkomaille on vaikka kuinka, ei ole rahasta kiinni ulkomaille matkaaminen, säästää vaikka 5€ viikossa, on vuodessa 250€ säästössä halpis matkaan. Turkkiin alle 200€ pakettimatkoja.
- toinenKka
Halpismatkailija kirjoitti:
Näitä halpispaketteja ulkomaille on vaikka kuinka, ei ole rahasta kiinni ulkomaille matkaaminen, säästää vaikka 5€ viikossa, on vuodessa 250€ säästössä halpis matkaan. Turkkiin alle 200€ pakettimatkoja.
Ei niitä hullunhalpoja lomia koulujen loma-aikoina! Huom. Ap on koulussa töissä ja sidottu niihin lima-aikoihin.
- Halpismatkailija
toinenKka kirjoitti:
Ei niitä hullunhalpoja lomia koulujen loma-aikoina! Huom. Ap on koulussa töissä ja sidottu niihin lima-aikoihin.
Ollaan oltu monet talvet perheen kanssa juuri lasten hiihtolomien aikana halpismatkoilla ulkomailla. Aina on löytynyt tosihalvat matkat, joten ihan turhaa selitystä, ettei muka löydy! Ja joka kerta on ollut vielä lentokoneessa muutamia tyhjiäkin paikkoja vapaana.
- Myyvittua
Myy persettä tai vittua niin muutkin tekee ja rikastuu.
- 1255
Oon aina ihmetellyt,miten ja kuka tänne jaksaa tuollaisia kommentteja kirjoittaa. Ja mitä hän siitä saa itselleen. Mutta minun puolestani kirjoitelkoot, kai se heitä jotenkin auttaa.
- pulkka
Köyhän loma on pulkan lasku lähimmältä mäentapaiselta....
- Heinäsäkki
Siihen tarvita edes pulkkaa, jätesäkki tms. muovisäkki luistaa hyvin ja on halpa, vähän heiniä sisälle pehmikkeiksi taikka paperisilppua, niin hyvin menee.
Ei varmaan tule yllätyksenä kenellekään hiihtoloma, siihe osaa kyllä varautua, kerää vaikka heinät kesällä valmiiksi kuivumaan sitä muovisäkkiä varten talveksi...
- JMJO
Itse olen myös hieman vastaavassa tilanteessa. Töitä teen kahdessa vuorossa, mutta rahat eivät siltikään tahdo riittää muuhun kuin välttämättömään. Jonkin verran on pakko säästöönkin vain yrittää väkisin pihistää, koska piakkoin taas työsopimus on katkolla. Sitten ei ole taas tulevasta tietoa. On tämä maa kummalliseen jamaan ajettu. Työhalua olisi ja innokkaasti haluaisin tehdä jatkossakin tätä tämänhetkistä työtäni, mutta käytännössä tilanne on mahdoton. Vakituista työtä ei enää saa mistään. Palkatkin on justiin ne minimit. Veikkaan että kohtalotovereita tässä maassa on monia, joten luulisi että tällä väkimäärällä voisi jonkinlaista muutosta tilanteeseen lähteä ajamaan. Ei kaikki köyhät ole todellakaan työttömiä tässä maassa, vaikka jokin propagandakoneisto sitäkin tässä alas ajetussa ns. hyvinvointivaltiossa yrittää peitellä todellisuutta.
- hoitajaX
Millaista työtä teet? Eikö vuorotyölisät jo kasvata palkkaa aika mukavasti?
- JMJO
Kyllä jonkinverran, mutta en tee aivan kokopäiväistä työtä jolloin palkka jää melkoisen alhaiseksi tuohon täyteen päivään verrattuna. Työn kuva on kuitenkin samanlaista ihan ammattimaista työtä. Melko paljon päätteellä työskentelemistä ja asiakaspalvelua.
- HelpostiRikas
Suosittelen sivutulona bloggaamaan, ihan oikeasti. Itse köyhänä matalapalkkaisena aloitin ja lisätienestit on jo mukavia: http://helpostirikkaaksi.blogspot.fi/2015/02/tammikuun-blogituotot.html
- Toivotalkoot
Itse käyn hakemassa kaikki tarvitsemani vaatteet yöaikaan omakotitalojen / rivitalojen pihoilla olevilta pyykkinaruilta. Ja kesäaikaan perunat, porkkanat ja muut marjat poimin palstaviljelmiltä.
Edelleen kesäisin lainaan jonkun soutuvenettä ja käyn kokemassa erinomaisesti merkatut verkot ja katiskat, hyvä saalis useasti.
Talvisin on niukempaa, silloin täytyy turvautua leipäjonoihin. - mark001
Saat 4 kpl Duracell Ultra paristoa vain 1 eurolla! http://fi.quizonaut.com/campaigns/build/?id=BAA5C283-572D-4EDE-BAFD-BE51021733EE&ref=PA_FP&aid=e1f1b72a&bid=a6a5c28c
- puracell
Son niin vittumaista syyä pattereita...
- p3l999l1l
Ulkona voi käydä, vaikkei olisi rahaakaan. Jos on hiihtosäitä, voi käydä hiihtämässä, pulkkailemassa tai luistelemassa. Jos ei ole hyvät säät, voi käydä kävelyllä, metsässä patikoimassa tai vaikka kaikessa rauhassa leikkipuistossa, kun ottaa eväät mukaan, niin tavallinen ulkoilukin tuntuu juhlavammalta. Voi ottaa vaikka makkaraa reppuun ja pullon mehua ja mennä johonkin ulkoilualueelle jossa on grillausmahdollisuus.
Itse kävin tällä viikolla lasteni kanssa esim. mummolassa, ostoskeskuksessa kiertelemässä kauppoja, ulkoilemassa joka päivä, kirjastossa, vuokrattiin leffa, paistettiin pannukakkua jne. Ihan normaaleja asioita, jotka eivät ole maksaneet mitään ekstraa. Pullaa voisi leipoa viikonloppua ja kutsua joku kylään kahville.
P.S. JOnkun verran on esim. vaalipuhuja toreilla ja muita tapahtumia, joissa on soppatykissä tarjolla hernekeittoa. Silloin saa ilmaiset syötävät, eikä tarvitse maksaa siitä mitään. ehkä saa jopa lapsille vielä ilmapallot mukaan. - 2020
tulot 1048e/kk käteen
menot täs kuussa vakuutus 420e
sähkölasku 210e
kaasulasku 273e
vesilasku 80e muut pikku laskut
...ai miten pärjään, oikein hyvin, toisina kk ei mene paljoakaan ja on rahaa jäljellä kun töissä olin. - ennevanhaa
Koulukäynti avustaja on nyt semmoinen huuhaa virka joita ei ollut ennen.-60 ja -70 luvullakin opettajilla oli vastuu. He pistivät laiskan läksyyn heikommin pärjääviä koulun jälkeen. Siellä otettiin muut oppilaat kiinni erityisesti laskennossa ja lukemisessa alaluokilla. Sillon opettajalla oli vastuu oppilaan oppimisesta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662238Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711480Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211454Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.761153Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051064- 77919
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912